Οδηγία Μελετών Οδικών Έργων (ΟΜΟΕ) 5 - Άρθρο 5

5. Κόμβοι στη περιοχή των προσθέτων λωρίδων κυκλοφορίας


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Κόμβοι σε οδούς με διαχωρισμένες επιφάνειες κυκλοφορίας

 

1.1. Θέση του κόμβου στην αρχή της Πρόσθετης Λωρίδας Κυκλοφορίας

 

Σε περίπτωση κατά την οποία, σύμφωνα με την παράγραφο 2.1, η αρχή μιας Πρόσθετης Λωρίδας Κυκλοφορίας βρίσκεται στην περιοχή ενός κόμβου5, η αρχή αυτή πρέπει να μετατοπίζεται προς τα πίσω, τόσο ώστε να μην εμπλέκονται οι πινακίδες της Πρόσθετης Λωρίδας Κυκλοφορίας με τις πινακίδες του κόμβου.

 

Αν η σύμπτωση της αρχής της Πρόσθετης Λωρίδας Κυκλοφορίας και του κόμβου είναι αναπόφευκτη, μπορεί να γίνει κατ' εξαίρεση διεύρυνση της επιφάνειας κυκλοφορίας προς τα μέσα, στην περιοχή μεταξύ εξόδου και εισόδου του κόμβου. Σε αυτή την περίπτωση, η αρχή της διεύρυνσης της επιφάνειας κυκλοφορίας πρέπει να βρίσκεται αμέσως μετά την αιχμή της νησίδας προς την έξοδο. Η διεύρυνση διαμορφώνεται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο 3.1.1.

 

Οι προειδοποιητικές πινακίδες της παραγράφου 4.2.1 τοποθετούνται σε αυτές τις περιπτώσεις μόνο στη μεσαία νησίδα και μάλιστα αμέσως μετά την αρχή της μετατόπισης. Στο τέλος της λωρίδας εισόδου στο κυκλοφοριακό ρεύμα τοποθετούνται επαναληπτικές πινακίδες σύμφωνα με την παράγραφο 4.2.2 τόσο στη μεσαία νησίδα, όσο και στο μη ενισχυμένο έρεισμα. Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί επίσης η Πρόσθετη Λωρίδα Κυκλοφορίας να προκύψει με προσθήκη λωρίδας κυκλοφορίας από την λωρίδα εισόδου.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: 5 Κατ' αναλογία προς τα παρακάτω αναφερόμενα, ισχύουν και για τις βοηθητικές εγκαταστάσεις παρά την οδό.

 

1.2. Θέση του κόμβου στην περιοχή της Πρόσθετης Λωρίδας Κυκλοφορίας

 

Οι είσοδοι και έξοδοι των κόμβων σε περιοχές με Πρόσθετες Λωρίδες Κυκλοφορίας διαμορφώνονται καθ' όμοιο τρόπο όπως και σε οδούς με διαχωρισμένες επιφάνειες κυκλοφορίας, που δεν έχουν Πρόσθετες Λωρίδες Κυκλοφορίας. Στο τέλος της λωρίδας εισόδου σε κόμβους πρέπει το εισερχόμενο κυκλοφοριακό ρεύμα να πληροφορείται με πινακίδα, όπως και στην παράγραφο 4.2.2, για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ισχύουν στην περιοχή των Πρόσθετων Λωρίδων Κυκλοφορίας. Η πινακίδα τοποθετείται στη θέση όπου αρχίζει η διατομή της οδού έξω του κόμβου. Η τοποθέτηση πινακίδας στη μεσαία νησίδα, μπορεί σε αυτή τη περίπτωση να παραλείπεται.

 

1.3. Θέση του κόμβου στο τέλος της Πρόσθετης Λωρίδας Κυκλοφορίας

 

Στην περίπτωση που το τέλος της Πρόσθετης Λωρίδας Κυκλοφορίας, σύμφωνα με την παράγραφο 2.2, βρίσκεται στην περιοχή ενός κόμβου, η Πρόσθετη Λωρίδα Κυκλοφορίας προεκτείνεται και πέραν του κόμβου και τελειώνει κατά το δυνατόν περίπου 1000 m μετά το τέλος της λωρίδας επιτάχυνσης, για την είσοδο από την περιοχή του κόμβου στο κυκλοφοριακό ρεύμα.

 

2. Κόμβοι σε οδούς με ενιαία επιφάνεια κυκλοφορίας δύο κατευθύνσεων

 

2.1. Θέση του κόμβου στην αρχή της Πρόσθετης Λωρίδας Κυκλοφορίας

 

Στην περίπτωση που η αρχή της Πρόσθετης Λωρίδας Κυκλοφορίας, σύμφωνα με την παράγραφο 2.1, βρίσκεται στην περιοχή ενός κόμβου, τότε πρέπει η αρχή της Πρόσθετης Λωρίδας Κυκλοφορίας, και / ή η θέση του κόμβου να μετατοπίζονται, έτσι ώστε να είναι δυνατή μια λύση αντίστοιχη του Σχήμα 8. Σε αυτή την περίπτωση παραλείπεται η πινακίδα προειδοποίησης της διεύρυνσης, για να αποφευχθεί μία επικάλυψη με την πινακίδα του κόμβου.

 

Σε ορισμένες περιπτώσεις η Πρόσθετη Λωρίδα Κυκλοφορίας μπορεί να αναπτυχθεί με προσθήκη και της λωρίδας κυκλοφορίας για το δεξιόστροφο κυκλοφοριακό ρεύμα.

 

omoe.5.8

Σχήμα 8: Κόμβοι στην αρχή των προσθέτων λωρίδων κυκλοφορίας σε οδούς με ενιαία επιφάνεια κυκλοφορίας δύο κατευθύνσεων

 

2.2. Θέση του κόμβου στην περιοχή της Πρόσθετης Λωρίδας Κυκλοφορίας

 

Στην περιοχή των Πρόσθετων Λωρίδων Κυκλοφορίας πρέπει να αποφεύγονται κατά το δυνατόν οι κόμβοι. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για κόμβους με 4 κλάδους. Αν η θέση ενός τέτοιου κόμβου σε ανωφέρεια είναι αναπόφευκτη, τότε πρέπει να ελέγχεται η δυνατότητα διαμόρφωσης της διασταύρωσης ως τύπος κόμβου IV, Σχήμα 1, των οδηγιών για ισόπεδους κόμβους (RAS-K-1), ή ως ανισόπεδος κόμβος (βλέπε AH RAL-K-2) Για λόγους κυκλοφοριακής ικανότητας και ασφαλείας, μπορεί επίσης να εφαρμοσθεί και φωτεινή σηματοδότηση του κόμβου. Η Πρόσθετη Λωρίδα Κυκλοφορίας (λωρίδα προσπέρασης) στη περιοχή του κόμβου δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται συγχρόνως και ως λωρίδα των αριστερά καμπτόντων, και ως λωρίδα κατ' ευθείαν εξόδου από τον κόμβο. Ακόμη περισσότερο, απαιτούνται πάντα ιδιαίτερες λωρίδες των αριστερά στρεφόντων. Κατά τα λοιπά ισχύουν για τη θέση των κόμβων οι βασικές αρχές των αντιστοίχων οδηγιών για κόμβους.

 

2.3. Θέση του κόμβου στο τέλος της Πρόσθετης Λωρίδας Κυκλοφορίας

 

Στην περίπτωση που το τέλος μιας Πρόσθετης Λωρίδας Κυκλοφορίας βρίσκεται, κατά την παράγραφο 2.2, στην περιοχή ενός κόμβου, τότε η Πρόσθετη Λωρίδα Κυκλοφορίας αναπτύσσεται προ του κόμβου.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.