Απόφαση 11631/80 - Άρθρο 3

Άρθρο 3: Τρόπος αναθέσεως του έργου


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Δια να ανατεθεί η κατασκευή ενός έργου πρέπει τούτο να περιλαμβάνεται εις εγκεκριμένο ήδη προγραμματισμό, ως ούτος καθορίζεται υπό του προηγουμένου άρθρου του παρόντος, ή να παρίσταται επιτακτική ανάγκη εκτελέσεώς του, κατά την κρίσιν του διοικητικού συμβουλίου της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου και κατόπιν αποφάσεώς του λαμβανομένης μετά γνώμη του Τεχνικού Συμβουλίου. Γενικώς προκειμένου ν' ανατεθεί η κατασκευή έργου πρέπει να υφίσταται εγκεκριμένη μελέτη. Εν τη έννοια της μελέτης περιλαμβάνεται και η Προμελέτη ή μελέτη γενικής κατευθύνσεως. Εις την τελευταία όμως περίπτωσιν η οριστική μελέτη θα συνταχθεί με μέριμνα του Αναδόχου, και θα τελεί υπό την έγκριση της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου. προ πάσης εκτελέσεως. Εις εξαιρετικές περιπτώσεις και δι' έργα ιδιαζούσης σημασίας ή επειγούσης ανάγκης ή ειδικής μορφής, κατόπιν εγκρίσεως του διοικητικού συμβουλίου της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου. επιτρέπεται η ανάθεσις έργου χωρίς να έχει συνταχθεί προηγουμένως μελέτη. Εις τις περιπτώσεις αυτές δια της αποφάσεως του διοικητικού συμβουλίου θα εγκρίνονται και οι Ειδικοί Όροι οίτινες θα ισχύσουν τόσον δια την εκλογήν του Αναδόχου (αξιολόγησις της προσφοράς), όσον και δια την μελέτη και εκτέλεσιν του έργου. Δια τα έργα συντηρήσεων και βελτιώσεων δεν απαιτείται μελέτη, αλλά μόνον περιγραφική αναλυτική Έκθεσις.

 

2. Δια ν' αποφασισθεί η διακήρυξις της κατασκευής ενός έργου απαιτείται απαραίτητα να υπάρχει έγκρισις του διοικητικού συμβουλίου διαθέσεως της πιστώσεως και χρονικός προγραμματισμός της χρηματοδοτήσεως. Η τεχνική μελέτη του έργου και τα τεύχη δημοπρατήσεως εγκρίνονται υπό του Γενικού Διευθυντού της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου κατόπιν γνώμης του Τεχνικού Συμβουλίου της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου.

 

3. α. Η κατασκευή ενός έργου γίνεται κατόπιν αποφάσεως του διοικητικού συμβουλίου της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου ή από ειδικευμένη εργοληπτική επιχείρηση, που αναδεικνύεται με σύστημα δημοπράτησης κατά τα κατωτέρω αναγραφόμενα, ανάλογα με το είδος και τον προϋπολογισμό του έργου ή με αυτεπιστασία της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου μέσω της Τεχνικής της Υπηρεσίας και προσωπικού που είτε υπάρχει είτε κατά περίπτωση προσλαμβάνεται και αμείβεται από τις πιστώσεις του έργου.

 

β. Με τη δημοπράτηση επιδιώκεται η ανάδειξη αναδόχου εργολάβου, που θα εξασφαλίζει την έγκαιρη και άρτια κατασκευή του έργου. Για την ανάδειξη του ικανού για το έργο αναδόχου, δεν αποτελεί απόλυτο κριτήριο η φθηνότερη προσφορά. Η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου δεν υποχρεούται σε καμία περίπτωση σε ανάδειξη αναδόχου, ούτε έχει οποιαδήποτε ευθύνη από τη μη ανάδειξη οποιουδήποτε από τους διαγωνιζομένους οι οποίοι πάντως δεν αποκτούν κανένα δικαίωμα κατά της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου για την αιτία αυτή.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 3 τίθεται όπως τροποποιήθηκε με την υπ' αριθμόν 4560/1984 απόφαση (ΦΕΚ 11/Β/1985).

 

4. Δια την δημοπράτηση εφαρμόζονται τα ακόλουθα συστήματα:

 

α) Δια περιφοράς της Επιτροπής Δημοπρασίας.

β) Δια γενικού ποσοστού εκπτώσεως επί των τιμών του τιμολογίου της μελέτης.

γ) Δια συμπληρώσεως τιμολογίου και προϋπολογισμού.

δ) Δι' αξιολογήσεως προσφορών.

ε) Δημοπρασία Απολογιστικών Έργων

στ) Δια προεπιλογής.

 

5. Τα προσόντα των δυναμένων να λάβουν μέρος εις τις δημοπρασίας καθορίζονται εκάστοτε εις την Διακήρυξη εκάστης Δημοπρασίας.

 

Τα προσόντα αυτά είναι:

 

α) Η τάξις του παρά του Υπουργείου Δημοσίων Έργων χορηγηθέντος πτυχίου εργολάβου.

β) Το ύψος της δαπάνης των εκτελεσθέντων την τελευταία προ της δημοπρασίας πενταετία έργων υπό του ενδιαφερομένου.

γ) Το χρονικόν διάστημα ασκήσεως του επαγγέλματος.

δ) Ο μηχανικός εξοπλισμός ο διατιθέμενος δια το έργον.

ε) Βεβαίωσις, αναγνωρισμένης εν Ελλάδι Τραπέζης δια το ύψος της δυνατής χρηματοδοτήσεως του εργολάβου δια το έργον.

στ) Το δυνάμενο να διατίθεται τεχνικό προσωπικόν δια την εκτέλεσιν του έργου.

 

Τα ανωτέρω δύναται εις την διακήρυξη να ζητούνται αθροιστικά ή κατ' εκλογήν.

 

6. Η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου δύναται να συντάξει ίδιον μητρώον καταλλήλων εργολάβων δια τα υπ' αυτής εκτελούμενα έργα κατόπιν δημοσίας προσκλήσεως προς εκδήλωση ενδιαφέροντος εγγραφής εις το ως άνω μητρώον και επιλογής των καταλλήλων βάσει των ανωτέρω προσόντων. Το μητρώον τούτο θα είναι συνεχούς ανανεώσεως, ή δ' εγγραφή σ' αυτό θα γίνεται δι' αποφάσεως του Διοικητικού Συμβουλίου μετά γνώμη του Τεχνικού Συμβουλίου της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου.

 

7. Εις ειδικές περιπτώσεις επιτρέπεται η διενέργεια διαγωνισμού μεταξύ περιορισμένου αριθμού εργοληπτών δια προσκλήσεως, ή και απ' ευθείας, χωρίς διαγωνισμό, ανάθεσις, υπό της Προϊσταμένης Αρχής της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου, κατόπιν εισηγήσεως του Γενικού Διευθυντού της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου, εις εργολήπτη της κατασκευής του έργου, και μετά γνώμη του Τεχνικού Συμβουλίου. Ως ειδικές περιπτώσεις καθορίζονται οι ακόλουθοι:

 

α) Έργα συνολικής δαπάνης μέχρι 1.000.000 δραχμών ή προμήθεια δαπάνης μέχρι 3.000.000 δραχμών.

β) Εάν πρόκειται περί μοναδικότητας του κατασκευαστού ή του προμηθευτού.

γ) Δοκιμαστικές εργασίες.

δ) Επείγουσες περιπτώσεις, ή έργα όλως ειδικής φύσεως, χαρακτηριζόμενα ούτω δι' αποφάσεως του διοικητικού συμβουλίου της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου κατόπιν γνώμης του Τεχνικού Συμβουλίου.

ε) Περιπτώσεις θεομηνιών ή προς αποτροπήν επικειμένου αμέσου κινδύνου ή ζημίας έργων.

στ) Περιπτώσεις καθ' ας προηγήθηκαν δύο δημοπρασίες που απέτυχαν (ουδείς προσήλθε) ή το αποτέλεσμα της δευτέρας δημοπρασίας κρίνεται παρά του Τεχνικού Συμβουλίου ασύμφορο. Εάν υποβληθούν εγγράφως αιτιολογίες δια την αποχή ενδιαφερομένων, αυτές λαμβάνονται υπ' όψιν κατά την λήψη της σχετικής αποφάσεως.

ζ) Περιπτώσεις συνεχίσεως εργολαβιών μετά από έκπτωση του αναδόχου ή διάλυση εργολαβίας.

 

8. Προκειμένης αξιοποιήσεως ακινήτου, το εργολαβικό αντάλλαγμα δύναται να συνίσταται εις αντιπαροχή εξ αδιαιρέτου ποσοστών συνιδιοκτησίας επί του ακινήτου και αντιστοίχων διηρημένων επ' αυτού ιδιοκτησιών, κατά τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα εις τον Κανονισμόν Συμβάσεων της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου.

 

9. Δύναται, κατόπιν αποφάσεως του διοικητικού συμβουλίου της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου να δημοπρατείται η κατασκευή έργου δια χρηματοδοτήσεως αυτού υπό του Ανάδοχου, επί παραχωρήσει του δικαιώματος εκμεταλλεύσεως αυτού επί ορισμένον χρόνον εις τον αναλαβόντα την κατασκευήν.

 

10. Στην περίπτωση επιλογής κατασκευής του έργου με αυτεπιστασία, η επίβλεψη οργανώνει και διευθύνει τα μέσα που έχει στη διάθεσή της κατά τον οικονομοτεχνικά προσφορότερο τρόπο για να επιτύχει την κατασκευή του έργου, σύμφωνα με τις προδιαγραφές και του κανόνες της τέχνης και την έγκαιρη κάλυψη των αναγκών για την οποία προορίζεται. Ειδικότεροι όροι εκτελέσεως έργου με αυτεπιστασία καθορίζονται κατά τις ανάγκες του έργου, με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η παράγραφος 10 προστέθηκε με την υπ' αριθμόν 4560/1984 απόφαση (ΦΕΚ 11/Β/1985).

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.