Απόφαση 1771/12

Απόφαση ΥΠΑ/Δ3/Α/1771/486/2012: Άδεια ίδρυσης και λειτουργίας πεδίου προσγείωσης υπερελαφρών αεροσκαφών στη θέση Ολυμπιάδα Πτολεμαΐδας, Δήμου Εορδαίας Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση ΥΠΑ/Δ3/Α/1771/486/2012: Άδεια ίδρυσης και λειτουργίας πεδίου προσγείωσης υπερελαφρών αεροσκαφών στη θέση Ολυμπιάδα Πτολεμαΐδας, Δήμου Εορδαίας Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, (ΦΕΚ 159/Β/2012), 03-02-2012.

 

Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Τις διατάξεις:

 

α) Του νόμου [Ν] 211/1947, άρθρο 28 (ΦΕΚ 35/Α/1947) περί Κύρωσης της Σύμβασης του Σικάγο.

 

β) Του νόμου 1558/1985, άρθρο 29Α (ΦΕΚ 137/Α/1985) περί Κυβέρνησης και Κυβερνητικών οργάνων όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 27 του νόμου 2081/1992 (ΦΕΚ 154/Α/1992) και αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2)α του άρθρου 1 του νόμου 2469/1997 (ΦΕΚ 38/Α/1997).

 

γ) Του νόμου [Ν] 1815/1988, άρθρο 9, παράγραφος 2 (ΦΕΚ 250/Α/1988) περί Κύρωσης του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 23, παράγραφος 2 του νόμου 3333/2005 (ΦΕΚ 91/Α/2005).

 

δ) Του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 714/1970, άρθρο 11, εδάφιο στ' (ΦΕΚ 238/Α/1970) Περί ιδρύσεως ΔΕΜ και οργανώσεως Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας όπως τροποποιήθηκε με το νόμο [Ν] 1340/1983, άρθρο 2 (ΦΕΚ 35/Α/1983).

 

ε) Του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 56/1989, άρθρο 7 (ΦΕΚ 28/Α/1989) Οργανισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα.

 

στ) Του νόμου 3913/2011 περί Αναδιοργανώσεως της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 18/Α/2011).

 

ζ) Του Παραρτήματος 2, έκδοση 10η, τροποποίηση 39 της Σύμβασης του Σικάγο όπως ενσωματώθηκε στην Ελληνική Έννομη Τάξη με την υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ2/1614/514/14-01-2008 απόφαση Διοικητή Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Υιοθέτηση του Παραρτήματος (Annex) 2, έκδοση 10η, τροποποίηση 39 του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας περί Κανόνων Αέρος το οποίο έχει εκδοθεί βάσει της Σύμβασης του Σικάγου (ΦΕΚ 87/Β/2008).

 

η) Του Παραρτήματος 14, όπως αυτό ενσωματώθηκε στην Ελληνική Έννομη Τάξη με την υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ2/33387/10002/11-09-2007 απόφαση Διοικητή Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Υιοθέτηση του Παραρτήματος (Annex) 14, Τόμος Ι, έκδοση 4η, τροποποίηση 7 του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας περί Αεροδρομίων - Σχεδιασμού και λειτουργιών αεροδρομίου το οποίο έχει εκδοθεί βάσει της Σύμβασης του Σικάγου (ΦΕΚ 1816/Β/2007).

 

θ) Του Κανονισμού Πυρασφάλειας για αεροδρόμια - ελικοδρόμια και πεδία προσγειώσεων αεροσκαφών (υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ3/Γ/35526/8161/2008 απόφαση Διοικητή Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας) (ΦΕΚ 1810/Β/2008).

 

ι) Του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 158/2002 (ΦΕΚ 137/Α/2002) περί Ίδρυσης, κατασκευής, εξοπλισμού, οργάνωσης, διοίκησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης πολιτικών αερολιμένων από φυσικά πρόσωπα, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 348/2003 (ΦΕΚ 315/Α/2003).

 

2. Την υπ' αριθμόν 2876/09 απόφαση του Πρωθυπουργού περί αλλαγής τίτλου Υπουργείων (ΦΕΚ 2234/Β/2009).

 

3. Το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 110/2011 Διορισμός Αντιπροέδρων της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών (ΦΕΚ 243/Α/2011).

 

4. Την από 12-03-2010 αίτηση του Χρήστου Ματκάρη Matkaris Aerosports (Ολυμπιάδα Πτολεμαΐδας του Δήμου Εορδαίας Κοζάνης) στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για δημιουργία πεδίου προσγείωσης ελαφρών αεροσκαφών.

 

5. Το από 12-01-2011 Ιδιωτικό Συμφωνητικό μίσθωσης χώρου για την κατασκευή πεδίου προσγείωσης μεταξύ των Ματκάρη Χρήστου και Κοτσίδη Θεοχάρη.

 

6. Το υπ' αριθμόν Φ. 551/77/488541/01-12-2011 έγγραφο του 3ου Γραφείου ΓΕΣ/ΔΑΣ.

 

7. Την υπ' αριθμόν 345/ΑΔ/03-11-2011 τηλεομοιοτυπία του ΓΕΑ/Α4.

 

8. Την υπ' αριθμόν 48570/2091/05-10-2011 Έγκριση Περιβαλλοντικών όρων του έργου Πεδίο προσγείωσης - απογείωσης υπερελαφρών αεροσκαφών αερολεσχών στην κτηματική περιοχή Τοπικής Κοινότητας Ολυμπιάδος της Δημοτικής Ενότητας Πτολεμαΐδας του Δήμου Εορδαίας στο Νομό Κοζάνης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.

 

9. Το υπ' αριθμόν Δ4/Δ/4637/17-11-2011 Υπηρεσιακό Σημείωμα της Διεύθυνσης Εναερίου Κυκλοφορίας.

 

10. Την υπ' αριθμόν ΚΑΘΜ/ΑΡ/6356/25-10-2011 έκθεση τελικού ελέγχου του πεδίου προσγείωσης.

 

11. Το υπ' αριθμόν Δ3/Α/9947/21-12-2011 Ενημερωτικό - Εισηγητικό Σημείωμα.

 

12. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

1. Χορηγούμε άδεια ίδρυσης και λειτουργίας Κατηγορίας Β στο πεδίο προσγείωσης υπερελαφρών αεροσκαφών που ευρίσκεται στη θέση Ολυμπιάδα Πτολεμαΐδας Δήμου Εορδαίας Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.

 

2. Η χορηγούμενη άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ισχύει για την αναφερόμενη στο υποβληθέν Ιδιωτικό Συμφωνητικό χρονική περίοδο μίσθωσης του χώρου κατασκευής του εν λόγω πεδίου προσγείωσης.

 

3. Στοιχεία και φυσικά χαρακτηριστικά του πεδίου προσγείωσης.

 

2-1. Σημείο Αναφοράς Αεροδρομίου (Aerodrome Reference Point), στο μέσον του διαδρόμου με συντεταγμένες 40ο 35' 15,6' 'Β, 21ο 36' 01,6'' Α και υψόμετρο 710 m από Μέση Στάθμη Θάλασσας.

2-2. Προσανατολισμός διαδρόμου 01/19.

2-3. Επιφάνεια διαδρόμου από χώμα.

2-4. Ο διάδρομος είναι μη ενόργανος.

2-5. Διαστάσεις διαδρόμου: μήκος 200 m, πλάτος 18 m.

2-6. Διαστάσεις ζώνης ασφαλείας: 260 x 60 m.

2-7. Επιχειρησιακά δεδομένα διαδρόμου:

 

TORA

TODA

ASDA

LDA

RWY01

200 m

200 m

200 m

RWY19

200 m

200 m

200 m

 

2-8. Υπάρχει διαγράμμιση πλευρικών ορίων, άξονα διαδρόμου και κατωφλίων.

2-9. Υπάρχει ένα (1) ανεμούριο.

 

3. Ο πυροσβεστικός εξοπλισμός του πεδίου προσγείωσης αποτελείται από τα παρακάτω:

 

3.1. Αυτοκινούμενη πυροσβεστική μονάδα, η οποία περιλαμβάνει δεξαμενή χωρητικότητας 500 λίτρων νερού, δοχείο χωρητικότητας 30 λίτρων συμπυκνώματος αφρού και αντλία για την παραγωγή υγραφρού με ρυθμό εκροής 230 λίτρων ανά λεπτό.

 

3.2. Ένα τροχήλατο πυροσβεστήρα ξηράς σκόνης βάρους 45 kg και συμπληρωματικά έναν τροχήλατο πυροσβεστήρα CΟ2 βάρους 18 kg.

 

4. Ο προβλεπόμενος στον ισχύοντα Κανονισμό Πυρασφάλειας για αεροδρόμια - ελικοδρόμια και πεδία προσγειώσεων αεροσκαφών εξοπλισμός για την κατηγορία πυρασφάλειας 1, η οποία καλύπτει τα αεροσκάφη που θα επιχειρούν από το εν λόγω πεδίο προσγείωσης, θα πρέπει να διατηρείται σε άριστη κατάσταση, να επιθεωρείται σε τακτική βάση και να βρίσκεται σε ετοιμότητα για άμεση χρήση, οποτεδήποτε στο πεδίο προσγείωσης πραγματοποιούνται πτήσεις αεροσκαφών.

 

5. Φορέας Διαχείρισης του πεδίου ορίζεται η Matkaris Aerosports. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η τήρηση, με ευθύνη του Φορέα Διαχείρισης, των όρων και των προϋποθέσεων της παρούσας για την ασφαλή λειτουργία του.

 

6. Η χρησιμοποίηση του ανωτέρω πεδίου προσγείωσης θα πραγματοποιείται από αεροσκάφη Γενικής Αεροπορίας σύμφωνα με τους παρακάτω όρους και προϋποθέσεις:

 

6.1 Για τη χρήση του εν λόγω πεδίου απαιτείται η άδεια του Φορέα Διαχείρισης.

6.2 Οι πτήσεις από και προς το πεδίο προσγείωσης θα εκτελούνται σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους και διατάξεις, διατάγματα, κανονιστικές αποφάσεις και κανονισμούς, σε συνάρτηση με την ευθύνη του χειριστή του αεροσκάφους, των επιδόσεων και περιορισμών του, ως προς τον τύπο και το βάρος προσγείωσης - απογείωσης, λαμβανομένων υπόψη των επικρατουσών καιρικών συνθηκών στην περιοχή.

6.3 Οι πτήσεις πραγματοποιούνται υπό κανόνες πτήσεως εξ όψεως (VFR) κατά την διάρκεια της ημέρας και υπό συνθήκες VMC σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο AIP Greece Voll RAC 1-1-4 §2.2 (Visual Flight Rules).

6.4 Προ των πτήσεων επιβάλλεται η ενημέρωση για NOTAMs και μετεωρολογικά δεδομένα καθώς και η υποβολή του προβλεπόμενου από τους κανονισμούς σχεδίου πτήσης AIP Greece Voll RAC 1-1-1 §2.1.4 (Flight Plans).

6.5 Η παροχή εξυπηρέτησης πληροφοριών πτήσης και συνέγερσης από την απογείωση του αεροσκάφους μέχρι και την προσγείωση του ασκείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και διέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία που αφορά την Πολιτική Αεροπορία.

6.6 Αμέσως μετά την προσγείωση του αεροσκάφους θα πρέπει να κλείνει το σχέδιο πτήσης, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο AIP Greece Vol. 1 RAC 1-1-6 §2.2.9.

 

7. Ειδικότερα, για την επίτευξη της απαιτούμενης ασφάλειας πτήσεων στο πεδίο προσγείωσης στη θέση Ολυμπιάδα Πτολεμαΐδας Δήμου Εορδαίας Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης υφίστανται επιπλέον οι παρακάτω περιορισμοί και προϋποθέσεις λειτουργίας:

 

7.1 Ο φορέας διαχείρισης του πεδίου θα ενημερώνει την 1η ΤΑΞΑΣ για τις πτητικές δραστηριότητες που θα λαμβάνουν χώρα στο εν λόγω πεδίο.

7.2 Σε περίπτωση διεξαγωγής αεραθλητικών δραστηριοτήτων:

7.2.1 Πέραν της τήρησης των προαναφερθεισών προϋποθέσεων πριν από οποιαδήποτε αεραθλητική δραστηριότητα σε περίπτωση που εμπλέκεται στρατιωτικός χώρος, επίγειος ή εναέριος, η Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία υποχρεούται να εξασφαλίσει την έγκριση των στρατιωτικών υπηρεσιών και να κοινοποιήσει την απάντηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για την έκδοση ή μη της σχετικής έγκρισης.

7.2.2 Θα εκδίδεται εγκαίρως σχετική ΝΟΤΑΜ.

7.3 Στην περίπτωση επαναλαμβανόμενων δραστηριοτήτων για τη διεξαγωγή των οποίων απαιτείται η έκδοση ΝΟΤΑΜ, η ισχύς της να μη διαρκεί πλέον των 30 ημερών. Επισημαίνεται ότι οποιαδήποτε στρατιωτική δραστηριότητα στην περιοχή (πτήσεις Ε/Π κ.λ.π.) έχει άμεση προτεραιότητα.

 

8. Παράβαση των όρων και περιορισμών των από τις οικείες διατάξεις καθοριζομένων θεμάτων Αερολιμενικού Ελέγχου, Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας και Ασφάλειας Πτήσεων, Δημόσιας Ασφάλειας, Τελωνειακού και Δασμολογικού ελέγχου, Εθνικής Άμυνας, καθώς και κάθε μη σύννομη χρησιμοποίηση του πεδίου προσγείωσης επιφέρουν τις προβλεπόμενες νόμιμες κυρώσεις και βαρύνουν απευθείας και αποκλειστικά τον Φορέα λειτουργίας ή τον χειριστή του αεροσκάφους κατά περίπτωση.

 

9. Ειδικά μνημονεύεται ότι πτήσεις από και προς το εξωτερικό πραγματοποιούνται μέσω Διεθνούς Αερολιμένα ή Αερολιμένα χαρακτηρισμένου ως Νομοθετημένου σημείου εισόδου - εξόδου για τη διενέργεια των κατά νόμο απαιτουμένων ελέγχων.

 

10. Επισημαίνεται ότι δημιουργία τυχόν εμποδίων στις επιφάνειες περιορισμού των εμποδίων και εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα αλλαγής των επιφανειών αυτών, θα επιφέρει τη μείωση της επιχειρησιακής ικανότητας του πεδίου προσγείωσης ή ακόμη και την άρση λειτουργίας του.

 

11. Η διενέργεια επιθεωρήσεων του πεδίου προσγείωσης ανήκει στην αρμοδιότητα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

12. Οι πάσης φύσεως δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας του βαρύνουν τον Φορέα Διαχείρισης.

 

13. Θέματα αναγόμενα στην εν γένει ασφάλεια των πτήσεων, στον περαιτέρω εξοπλισμό του πεδίου προσγείωσης, στις εγκαταστάσεις του κ.λ.π. ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μετά από σχετική εισήγηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Τροποποίηση στα φυσικά χαρακτηριστικά και στον πάσης φύσεως εξοπλισμό θα πραγματοποιείται μόνο μετά από σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

14. Η παρούσα απόφαση μπορεί να ανακληθεί ή να τροποποιηθεί από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μετά από σχετική εισήγηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, μονομερώς και ελεύθερα χωρίς οικονομική ή άλλη επιβάρυνση του Δημοσίου, για λόγους δημοσίου συμφέροντος ειδικώς προσδιοριζόμενου ή εάν παύσουν να ισχύουν οι προϋποθέσεις και οι όροι υπό τους οποίους εκδόθηκε ή εάν δεν συμμορφώνεται ο Φορέας προς τις προϋποθέσεις λειτουργίας που τίθενται στην απόφαση αυτή.

 

15. Η παρούσα απόφαση μπορεί να ανανεωθεί μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου και τεκμηριωμένη εισήγηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, με την επιφύλαξη των διαλαμβανομένων στην παράγραφο 14 της παρούσας απόφασης.

 

16. Ισχύς της παρούσας από δημοσιεύσεώς της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Αθήνα, 19-01-2012

 

Ο Υπουργός

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.