Απόφαση 2373/15

Απόφαση ΔΟΥ/2373/2015: Αποχαρακτηρισμός παλαιού οδικού τμήματος της Εθνικής Οδού (15) του Δευτερεύοντος Δικτύου Γέφυρα Μουργκάνι - Γρεβενά - ...Άγιος Γερμανός στη θέση Σκάμνες Τοπικής Κοινότητας Μερσίνης Δήμου Γρεβενών από χιλιομετρική θέση 42+412 μέχρι χιλιομετρική θέση 42+784 με αφετηρία χιλιομέτρησης τη γέφυρα Μουργκάνι, κατάργησή του και ένταξή του στα δημόσια κτήματα


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση ΔΟΥ/2373/2015: Αποχαρακτηρισμός παλαιού οδικού τμήματος της Εθνικής Οδού (15) του Δευτερεύοντος Δικτύου Γέφυρα Μουργκάνι - Γρεβενά - ...Άγιος Γερμανός στη θέση Σκάμνες Τοπικής Κοινότητας Μερσίνης Δήμου Γρεβενών από χιλιομετρική θέση 42+412 μέχρι χιλιομετρική θέση 42+784 με αφετηρία χιλιομέτρησης τη γέφυρα Μουργκάνι, κατάργησή του και ένταξή του στα δημόσια κτήματα, (ΦΕΚ 113/ΑΑΠ/2015), 19-06-2015.

 

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Το προεδρικό διάταγμα 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α/2005) Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, όπως τροποποιήθηκε με το νόμο 4320/2015 (ΦΕΚ 90/Α/2015) και ισχύει.

 

2. Το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 109/2014 (ΦΕΚ 176/Α/2014) Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

 

3. Το νόμο 2503/1997 (ΦΕΚ 107/Α/1997) Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της Περιφέρειας, ρύθμιση θεμάτων για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις.

 

4. Το νόμο 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/2010) Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης.

 

5. Την κοινή υπουργική απόφαση Δ16Α/04/773/1990 Περί εξαίρεσης διοικητικών πράξεων ή εγγράφων από τον κανόνα των τριών υπογραφών.

 

6. Το νόμο 3155/1955 Περί κατασκευής και συντηρήσεως Οδών και τα εκτελεστικά του Διατάγματα.

 

7. Το από 09-08-1955 βασιλικό διάταγμα Περί Καθορισμού των Εθνικών Οδών κατά τις διατάξεις του νόμου 3155/1955 και την Γ25871/1963 απόφαση του Υπουργού Δημοσίων Έργων Περί αριθμήσεως των Εθνικών Οδών.

 

8. Το από 06-02-1956 βασιλικό διάταγμα (ΦΕΚ 47/Α/1956) Περί Καθορισμού των Επαρχιακών Οδών των Νομών του Κράτους κατά τις διατάξεις του νόμου 3155/1955.

 

9. Το άρθρο 23 (παράγραφοι 9-13) του από 25-11-1929 προεδρικού διατάγματος Περί κωδικοποιήσεως των περί κατασκευής και συντηρήσεως οδών κειμένων διατάξεων, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το άρθρο 2 του αναγκαστικού νόμου 1956/1939 Περί συμπληρώσεως των περί κατασκευής και συντηρήσεως των δημοσίων οδών κειμένων διατάξεων (ΦΕΚ 373/Α/1939).

 

10. Το βασιλικό διάταγμα 465/1970 Περί όρων και προϋποθέσεων εγκαταστάσεως και λειτουργίας αντλιών καυσίμων προ πρατηρίων κειμένων εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και κωμών ή εκτός κατοικημένων εν γένει περιοχών και περί κυκλοφοριακής συνδέσεως εγκαταστάσεων μετά των οδών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα με το προεδρικό διάταγμα 118/2006.

 

11. Το νόμο 653/1977 Περί υποχρεώσεως των παρόδιων ιδιοκτητών για την διάνοιξη Εθνικών Οδών κ.λ.π. όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μέχρι σήμερα και το νομοθετικό διάταγμα [Ν] 929/1979 Περί εκτελέσεως του άρθρου 1 του νόμου 653/1977.

 

12. Το προεδρικό διάταγμα 209/1998 Λήψη μέτρων για την ασφάλεια υπεραστικής συγκοινωνίας.

 

13. Την υπουργική απόφαση ΔΜΕΟ/ε/ο/1308/1995 (ΦΕΚ 30/Β/1996) Κατάταξη Εθνικών Οδών περιφερειών Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Μακεδονίας και Θράκης σε Βασικό (Πρωτεύον), Δευτερεύον και Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο.

 

14. Το προεδρικό διάταγμα 24/2015 άρθρο 2 (ΦΕΚ 20/Α/2015) Σύσταση Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.

 

15. Το προεδρικό διάταγμα 25/2015 (ΦΕΚ 21/Α/2015) Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.

 

16. Το προεδρικό διάταγμα 27/2015 (ΦΕΚ 31/Α/2015) Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών.

 

17. Την απόφαση του Πρωθυπουργού Υ144/2015 (ΦΕΚ 483/Β/2015) Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Χρήστο Σπίρτζη.

 

Αφού είδαμε ότι:

 

1. Η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφερειακής Ενότητας Γρεβενών με το 95357/1582/2013 έγγραφό της συμφωνεί με τον ζητούμενο αποχαρακτηρισμό και προτείνει το παλαιό οδικό τμήμα να ενταχθεί στο σύνολό του στα δημόσια κτήματα αφού προηγουμένως καταργηθεί από δρόμος.

 

2. Ο Δήμος Γρεβενών με το 29/2013 πρακτικό συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου και την 542/2013 Απόφασή του ομόφωνα αποδέχεται τον υπόψη αποχαρακτηρισμό ως κάτωθι:

 

α) Αποχαρακτηρισμός και ένταξη στο Δημοτικό Οδικό Δίκτυο από χιλιομετρική θέση 42+412 μέχρι χιλιομετρική θέση 42+660.

 

β) Αποχαρακτηρισμός και κατάργηση από χιλιομετρική θέση 42+660 μέχρι χιλιομετρική θέση 42+741

 

γ) Αποχαρακτηρισμός και ένταξη στο Δημοτικό Οδικό Δίκτυο από χιλιομετρική θέση 42+741 μέχρι χιλιομετρική θέση 42+784 και αναλαμβάνει την ευθύνη συντήρησης των υποτμημάτων που θα ενταχθούν στο Δημοτικό Οδικό Δίκτυο.

 

3. Η Διεύθυνση Πολεοδομίας του Δήμου Γρεβενών με το 1958/2013 έγγραφό της συναινεί στον αιτούμενο αποχαρακτηρισμό ως κάτωθι:

 

α) Αποχαρακτηρισμός και ένταξη στο Δημοτικό Οδικό Δίκτυο από χιλιομετρική θέση 42+412 μέχρι χιλιομετρική θέση 42+660.

 

β) Αποχαρακτηρισμός και κατάργηση από χιλιομετρική θέση 42+660 μέχρι χιλιομετρική θέση 42+741

 

γ) Αποχαρακτηρισμός και ένταξη στο Δημοτικό Οδικό Δίκτυο από χιλιομετρική θέση 42+741 μέχρι χιλιομετρική θέση 42+784

 

4. Η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας με το 116860/5597/13/2014 έγγραφό της εισηγείται τον αποχαρακτηρισμό του παλαιού οδικού τμήματος της Εθνικής Οδού (15) ως κάτωθι:

 

α) Αποχαρακτηρισμός και ένταξη στο Δημοτικό Οδικό Δίκτυο από χιλιομετρική θέση 42+412 μέχρι χιλιομετρική θέση 42+660.

 

β) Αποχαρακτηρισμός και κατάργηση από χιλιομετρική θέση 42+660 μέχρι χιλιομετρική θέση 42+741

 

γ) Αποχαρακτηρισμός και ένταξη στο Δημοτικό Οδικό Δίκτυο από χιλιομετρική θέση 42+741 μέχρι χιλιομετρική θέση 42+784 και διαβιβάζει στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τα σχετικά έγγραφα.

 

5. Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων / Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων /ΔΜΕΟ(ε) με το ΔΜΕΟ/397/2014 έγγραφό του προς τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας ζητά συμπληρωματικά στοιχεία για την προώθηση του αποχαρακτηρισμού.

 

6. Η Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Γρεβενών με το 567/2014 έγγραφό της βεβαιώνει ότι το υπόψη παλαιό οδικό τμήμα βρίσκεται σε εκτός εγκεκριμένου σχεδίου πόλης και εκτός ορίων οικισμού περιοχή.

 

7. Η Διεύθυνση Δασών Νομού Γρεβενών με το 41369/4512/2014 έγγραφό της διευκρινίζει ότι το εν λόγω παλαιό οδικό τμήμα δεν διέπεται από τις διατάξεις της Δασικής Νομοθεσίας.

 

8. Η Διεύθυνση Δασών Νομού Γρεβενών με το 55227/6026/2014 έγγραφό της προσδιορίζει βάσει χιλιομετρικής θέσης αρχής και τέλους το συγκεκριμένο παλαιό τμήμα τονίζοντας και πάλι ότι δεν εμπίπτει στις διατάξεις της Δασικής Νομοθεσίας.

 

9. Η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας με το 94271/3601/2014 έγγραφό της προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αποστέλλει πρόσθετα δικαιολογητικά εμμένοντας στην προηγούμενη εισήγησή της.

 

10. Η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών με την από 16-02-2015 Εισήγηση της προς το αρμόδιο Συμβούλιο Δημοσίων Έργων (Τμήμα Κατασκευών), προτείνει τον αποχαρακτηρισμό του οδικού τμήματος του θέματος ως κάτωθι:

 

α) Αποχαρακτηρισμός και ένταξη στο Δημοτικό Οδικό Δίκτυο από χιλιομετρική θέση 42+412 μέχρι χιλιομετρική θέση 42+660.

 

β) Αποχαρακτηρισμός και κατάργηση από χιλιομετρική θέση 42+660 μέχρι χιλιομετρική θέση 42+741.

 

γ) Αποχαρακτηρισμός και ένταξη στο Δημοτικό Οδικό Δίκτυο από χιλιομετρική θέση 42+741 μέχρι χιλιομετρική θέση 42+784 με αφετηρία χιλιομέτρησης τη γέφυρα Μουργκάνι.

 

11. Το Συμβούλιο Δημοσίων Έργων (Τμήμα Κατασκευών) με την Πράξη 1 Συνεδρίαση 8 από 03-03-2015 γνωμοδοτεί ομόφωνα για τον αποχαρακτηρισμό και την κατάργηση από δρόμο ολόκληρου του οδικού τμήματος από χιλιομετρική θέση 42+412 μέχρι χιλιομετρική θέση 42+784 και την ένταξή του στα δημόσια κτήματα.

 

Και επειδή:

 

1. Το παλαιό οδικό τμήμα της Εθνικής Οδού (15) του Δευτερεύοντος Δικτύου Γέφυρα Μουργκάνι - Γρεβενά - ... Άγιος Γερμανός στη θέση Σκάμνες Τοπικής Κοινότητας Μερσίνης Δήμου Γρεβενών από χιλιομετρική θέση 42+412 μέχρι χιλιομετρική θέση 42+784 της Παλαιάς Εθνικής Οδού (15) με αφετηρία χιλιομέτρησης τη γέφυρα Μουργκάνι, έχει αντικατασταθεί με νέα χάραξη της Εθνικής Οδού.

 

2. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες:

 

Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφερειακής Ενότητας Γρεβενών
Υπηρεσία Δόμησης Δήμου Γρεβενών
Διεύθυνση Πολεοδομίας Δήμου Γρεβενών
Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Γρεβενών
Διεύθυνση Δασών Νομού Γρεβενών συνηγορούν στον αποχαρακτηρισμό του εν θέματι οδικού τμήματος.

 

3. Ο αποχαρακτηρισμός αυτός προβλέπεται από τις διατάξεις του από 25-11-1929 προεδρικού διατάγματος (άρθρο 23, παράγραφοι 9-13), αποφασίζουμε:

 

Αποχαρακτηρίζουμε το παλαιό οδικό τμήμα της Εθνικής Οδού (15) του Δευτερεύοντος Δικτύου Γέφυρα Μουργκάνι - Γρεβενά - ...Άγιος Γερμανός στη θέση Σκάμνες Τοπικής Κοινότητας Μερσίνης Δήμου Γρεβενών από Χ.Θ. 42+412 μέχρι Χ.Θ. 42+784 με αφετηρία χιλιομέτρησης τη γέφυρα Μουργκάνι, το καταργούμε και το εντάσσουμε στα δημόσια κτήματα.

 

Από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκύπτει δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Αθήνα, 13-05-2015

 

Ο Αναπληρωτής Υπουργός

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.