Απόφαση 23977/16 - Άρθρο 5

Άρθρο 5: Γενικές οδηγίες κατάρτισης του προϋπολογισμού έτους 2017


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Α. Τμήμα του Προϋπολογισμού εσόδων και εξόδων που αφορά επιχορηγήσεις

 

Α.1 Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (ΚΑΠ)

 

α) Η πίστωση που εγγράφεται στον Π/Υ ως έσοδο για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών συμπεριλαμβανομένων και αυτών για την καταβολή αντιμισθίας στα αιρετά όργανα καθώς και για τη μισθοδοσία του προσωπικού των Περιφερειών (σημείωση: από το έτος 2016 και εφεξής η συγκεκριμένη πίστωση περιλαμβάνει και τη μισθοδοσία του προσωπικού των περιφερειών), πρέπει να είναι ίση με το ποσό που προκύπτει από το γινόμενο της πρώτης τακτικής μηνιαίας κατανομής του έτους 2016 που αποδόθηκε στην Περιφέρεια επί δώδεκα, αθροιζόμενο με το ποσό της απόφασης Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους που αποδόθηκε στην Περιφέρεια για την κάλυψη δαπανών μισθοδοσίας του προσωπικού της επί δώδεκα.

 

β) Η πίστωση που εγγράφεται στον Π/Υ ως έσοδο για την κάλυψη δαπανών που αφορούν στη μεταφορά μαθητών, πρέπει να είναι ίση με τα αντίστοιχο ποσό που είχε εγγραφεί στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας του τρέχοντος έτους. Στην περίπτωση που υπάρχει εκτίμηση ότι στον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2017 πρέπει να εγγραφεί στο σκέλος των δαπανών πίστωση για υψηλότερη δαπάνη, σε σχέση με το ποσό που θα επιχορηγηθεί η Περιφέρεια, η διαφορά αυτή θα καλυφθεί από λοιπά έσοδά της.

 

γ) Η πίστωση που εγγράφεται στον Π/Υ για την κάλυψη επενδυτικών δαπανών και δαπανών βελτίωσης, συντήρησης και αποκατάστασης του οδικού δικτύου, πρέπει να είναι ίση με το ύψος του αντίστοιχου ποσού που αποδόθηκε στην περιφέρεια το έτος 2012, πολλαπλασιαζόμενο επί δύο.

 

δ) Η πίστωση που εγγράφεται στον Π/Υ, για την καταβολή του διατροφικού επιδόματος πρέπει να είναι ίση με το αντίστοιχο ποσό που αποδόθηκε στην περιφέρεια για το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους 2016, επί δύο.

 

ε) Η πίστωση που εγγράφεται στον Π/Υ, για την κάλυψη δαπανών δακοκτονίας, υπολογίζονται στο ποσό που έχει σχεδιαστεί να αποδοθεί στην περιφέρεια για το έτος 2016 με την υπ' αριθμόν 4677/2016 (ΑΔΑ:7ΝΣΣ465ΦΘΕΤΣΕ) απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

 

στ) Η πίστωση που εγγράφεται στον Π/Υ, για την κάλυψη δαπανών που αφορούν την εφαρμογή του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ) υπολογίζονται στο ύψος του ποσού που αποδόθηκε κατά το έτος 2015.

 

Τυχόν διαφορές που θα προκύψουν από την κατανομή των ΚΑΠ του έτους 2017 από οποιαδήποτε αιτία, θα πρέπει να εγγραφούν στον Π/Υ της περιφέρειας με αναμόρφωση, η οποία πρέπει να πραγματοποιηθεί αμέσως μετά τη γνωστοποίηση σε αυτήν των νέων δεδομένων.

 

Α.2 Κρατική επιχορήγηση

 

α) Έσοδα από κρατική επιχορήγηση. Οι προβλέψεις εσόδων από κρατική επιχορήγηση που εγγράφονται στους κωδικούς αριθμούς (Κ.Α) της υποκατηγορίας εσόδων 0100 Επιχορηγήσεις από τακτικό προϋπολογισμό πρέπει να υπολογιστούν στο ύψος των απολύτως αναγκαίων πιστώσεων για την εξυπηρέτηση των σκοπών για τους οποίους προβλέπονται. Από τις προβλέψεις αυτές πρέπει να αφαιρεθούν τυχόν επιχορηγήσεις που κάλυψαν έκτακτες και απρόβλεπτες δαπάνες του έτους 2016 μέχρι το χρόνο κατάρτισης του Π/Υ.

 

Μετά τη ψήφιση του Π/Υ της περιφέρειας, όλα τα ανωτέρω έσοδα προσαρμόζονται στο ύψος των αντίστοιχων εγγεγραμμένων, στον Κρατικό Προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2017, πιστώσεων, με αναμόρφωση.

 

β) Δαπάνες που χρηματοδοτούνται από κρατική επιχορήγηση.

 

Οι εγγραφές των πιστώσεων αυτών δεν πρέπει να υπερβαίνουν ως ποσά τις αντίστοιχες προβλέψεις εσόδων για το έτος 2017.

 

Τα ποσά αυτά αναμορφώνονται σύμφωνα με την τελική διαμόρφωση της κρατικής επιχορήγησης.

 

Α.3 Επενδύσεις χρηματοδοτούμενες από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

 

Τα έσοδα από επιχορηγήσεις μέσω του εθνικού και του συγχρηματοδοτούμενου (ΕΣΠΑ) σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων καθώς και οι αντίστοιχες δαπάνες (ΚΑ Εσόδων και Εξόδων 9300- 9400), θα εκτιμηθούν αρχικά με βάση τις σχετικές οδηγίες της Διεύθυνσης Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σχετικά με τη χρηματοδότηση δημοσίων επενδύσεων του επόμενου οικονομικού έτους και, στη συνέχεια, θα αναμορφώνονται με βάση τις ετήσιες πιστώσεις που θα συμπεριληφθούν στις Συλλογικές Αποφάσεις Έργων έτους 2017. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα και με τα αναφερόμενα στην υπ' αριθμόν 23979/ΔΕ2649/2013 (ΦΕΚ 1367/Β/2013) απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, στους προϋπολογισμούς των Περιφερειών εγγράφονται με ισόποση εγγραφή στο σκέλος των εσόδων και των εξόδων, και οι πιστώσεις των έργων ΠΔΕ που υλοποιούνται από την κάθε Περιφέρεια με υπόλογο διαχειριστή το οικείο Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης.

 

Β. Τμήμα του Π/Υ εσόδων που αφορά ίδια έσοδα

 

Τα ποσά που εγγράφονται στον Π/Υ του 2017 για τα ίδια έσοδα των κάτωθι αναφερόμενων Ομάδων Α. και Β. υπολογίζονται διακριτά, με βάση τα αποτελέσματα εκτέλεσης των Π/Υ των δύο προηγούμενων οικονομικών ετών και ειδικότερα με βάση τα ποσά που εισπράχθηκαν κατά το έτος 2015 σε συνδυασμό με την απόδοση των εισπράξεων από τον Ιανουάριο 2016 και μέχρι το κλείσιμο του μηνός που προηγείται από το μήνα κατάρτισης του σχεδίου του Π/Υ 2017 από την οικονομική επιτροπή.

 

Τα στοιχεία αυτά θα πρέπει ήδη να έχουν ενσωματωθεί στις βάσεις δεδομένων που τηρούνται στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Επισημαίνεται δε ότι οι εγγραφές στους Κ.Α Εσόδων 1250, 6620, 6300, 8300 και 8620 θα πρέπει να έχουν ενσωματωθεί στην ανωτέρω βάση δεδομένων για όλους τους μήνες του έτους 2015 και του έτους 2016.

 

Ομάδα Α: Ιδία έσοδα

(Κ.Α) - Ονομασία Κ.Α

(1000) Φόροι, τέλη και δικαιώματα υπέρ νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου μείον (1250) Έσοδα Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων από Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους
(3000) Έσοδα από Επιχειρηματική Δραστηριότητα
(4000) Προσαυξήσεις, πρόστιμα, χρηματικές ποινές και παράβολα
(5000) Λοιπά έσοδα μείον (5200) Έσοδα υπέρ Δημοσίου και Τρίτων
(6000) Έκτακτα Έσοδα μείον (6100) Επιχορηγήσεις μείον (6620) Έσοδα υπέρ δημοσίου και τρίτων) μείον (6300) Ασφαλιστικές Εισφορές
(7200) Έσοδα προερχόμενα από την επιστροφή δανείων που χορηγήθηκαν

Ομάδα Β: Ιδία έσοδα παρελθόντων ετών (Κ.Α) - Ονομασία Κ.Α

(8000) Έσοδα παρελθόντων ετών μείον (8100) Επιχορηγήσεις μείον (8700) Έσοδα από Δάνεια μείον (8300) Ασφαλιστικές Εισφορές μείον (8620) Έσοδα υπέρ δημοσίου και τρίτων

 

Ειδικότερα, για κάθε ομάδα εσόδων (Α. και Β.) υπολογίζεται η διαφορά που προκύπτει για το συνολικό άθροισμα της ομάδας αυτής από την εκτέλεση του Π/Υ της περιόδου από τον Ιανουάριο του έτους 2016 και μέχρι το κλείσιμο του μηνός που προηγείται από το μήνα κατάρτισης του σχεδίου του Π/Υ 2017 και της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2015.

 

Δηλαδή, εάν:

 

i) Το σχέδιο του Π/Υ 2017 καταρτίζεται από την οικονομική επιτροπή τον Ιούλιο 2016 και τα στοιχεία της εκτέλεσης του Π/Υ της περιόδου Ιανουάριος - Ιούνιος έχουν ενσωματωθεί στη βάση δεδομένων που τηρείται στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, τα στοιχεία εκτέλεσης λαμβάνονται με βάση την περίοδο αυτή.

 

ii) Εάν το συνολικό άθροισμα της ΟΜΑΔΑΣ Α. κατά την περίοδο Ιανουάριος-Ιούνιος 2016 είναι 5.000 ευρώ και για την περίοδο Ιανουάριος-Ιούνιος 2015 είναι 4.500 ευρώ, τότε η απόλυτη διαφορά είναι 500 ευρώ, δηλαδή Εκτέλεση 2016 μείον Εκτέλεση 2015.

 

Εάν η ανωτέρω διαφορά είναι θετική (δηλαδή όταν η εκτέλεση του 2016 έχει αποδώσει ποσό υψηλότερο του 2015, όπως στο ανωτέρω παράδειγμα), τότε το ανώτατο ποσό που μπορεί να εγγραφεί στον Π/Υ 2017 για την ΟΜΑΔΑ Α. (συνολικό άθροισμα της ομάδας) είναι το ποσό της εκτέλεσης του έτους 2015 (Ιανουάριος-Δεκέμβριος 2015) προσαυξημένο κατά το ποσό της θετικής διαφοράς. Δηλαδή, εάν το έτος 2015 στο ανωτέρω παράδειγμα απέδωσε ποσό ύψους 9.000 ευρώ, τότε το ανώτατο ποσό που μπορεί να εγγραφεί στον Π/Υ 2017 είναι 9.000 + 500 = 9.500 ευρώ.
Εάν η ανωτέρω διαφορά είναι αρνητική, τότε το ανώτατο ποσό που μπορεί να εγγραφεί ως συνολικό άθροισμα για την ΟΜΑΔΑ Α., είναι το ποσό του έτους 2015 (δηλαδή, σύμφωνα με το ανωτέρω παράδειγμα, 9.000 ευρώ). Εάν μετά το κλείσιμο του έτους 2016, η ανωτέρω διαφορά είτε από αρνητική γίνει θετική είτε το ποσό της θετικής διαφοράς αυξηθεί, τα ποσά που εγγράφηκαν στον Π/Υ 2017 δύναται να αυξηθούν κατά τα οριζόμενα ανωτέρω και με ανάλογη αναμόρφωσή του. Στη σχετική απόφαση αναμόρφωσης πρέπει να αναφέρεται ρητά ότι πληρούται ο προαναφερόμενος όρος και κατά τον έλεγχο αυτής η αρμόδια, για την εποπτεία της περιφέρειας, αρχή υποχρεούται να προβεί σε διασταύρωση των στοιχείων αυτών από τη βάση δεδομένων που τηρείται στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

 

Σε κάθε άλλη περίπτωση δεν επιτρέπεται η αναμόρφωση του Π/Υ με αύξηση του συνολικού αθροίσματος της ΟΜΑΔΑΣ Α, παρά μόνο εάν οι εισπράξεις κατά τη διάρκεια του έτους 2017 δικαιολογούν την αύξηση των σχετικών προβλέψεων (εάν δηλαδή, σύμφωνα με το ανωτέρω παράδειγμα, οι εισπράξεις της ΟΜΑΔΑΣ ΕΣΟΔΩΝ Α. υπερβεί το ποσό των 9.500 €). Στην περίπτωση αυτή, ο Π/Υ αναμορφώνεται, εφαρμοζόμενου για την εκτίμηση του συνολικού αθροίσματος της ΟΜΑΔΑΣ Α. χρονολογικού ποσοστού, ανάλογου με το χρόνο κατά τον οποίο επιτεύχθηκε η υπέρβαση των εισπράξεων.

 

Εάν δηλαδή στο κλείσιμο του Οκτωβρίου 2017 το ύψος των εσόδων ανέλθει σε 10.000 €, ο ετήσιος Π/Υ μπορεί να αυξηθεί σε 12.000€ (10.000 / (10/12)).

 

Πρόσβαση σε οικονομικά στοιχεία περιφερειών - Έλεγχος νομιμότητας: Προκειμένου να καταστεί δυνατός ο έλεγχος νομιμότητας, σύμφωνα με τις οδηγίες της παρούσας και των στοιχείων του μήνα αναφοράς, βάσει του οποίου κάθε περιφέρεια εγγράφει στον Π/Υ τα έσοδά της, οι αρμόδιες για τον έλεγχο αρχές θα συλλέξουν τα σχετικά οικονομικά στοιχεία των περιφερειών από το σύστημα αναφορών του Κόμβου Διαλειτουργικότητας του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

 

Για τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου απαιτείται η υποβολή από αυτά στην αρμόδια για τον έλεγχο τους αρχή, των σχετικών Στατιστικών Δελτίων (Παράρτημα 1), υπό την προϋπόθεση ότι έχουν ενσωματωθεί τα εν λόγω οικονομικά τους στοιχεία στις βάσεις δεδομένων του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

 

Τα Στατιστικά Δελτία είναι μηνιαία για όσα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου έχουν ενταχθεί στον υποτομέα ΟΤΑ S. 1313 του Μητρώου Φορέων Γενικής Κυβέρνησης (ΜΦΓΚ) της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και τριμηνιαία για τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου που δεν έχουν ενταχθεί στο ΜΦΓΚ.

 

Γενική παρατήρηση επί των οριζόμενων στο άρθρο 5.Β ως προς την εγγραφή εσόδων στον προϋπολογισμό: Προκειμένου να επιτυγχάνεται ο σκοπός της ανωτέρω ρύθμισης, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να διασφαλίζεται η τήρηση των διατάξεων των άρθρων 33 και 49 του νόμου [Ν] 4270/2014, σύμφωνα με τις οποίες οι προϋπολογισμοί των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης διέπονται από τις αρχές της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, της υπευθυνότητας και της λογοδοσίας, της διαφάνειας, της ειλικρίνειας, της ενότητας, της καθολικότητας και της ακρίβειας.

 

Ως εκ τούτου, σε περίπτωση που παραστεί μόνο μέσα στη χρήση και εκ του νόμου ανάγκη εγγραφής συγκεκριμένου εσόδου, ή που η παράλειψη εγγραφής θα έχει ως συνέπεια τη μη τήρηση των προαναφερόμενων διατάξεων του νόμου [Ν] 4270/2014, επιβάλλεται η εγγραφή του σχετικού εσόδου στον Π/Υ, ακόμη και με αύξηση του συνολικού αθροίσματος της αντίστοιχης Ομάδας Εσόδων, εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα μείωσης των επιμέρους κ.α. που την απαρτίζουν, προϋπόθεση που εξετάζεται επισταμένως από τις αρμόδιες για τον έλεγχο των Π/Υ αρχές.

 

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιου είδους αναφέρουμε την υποχρέωση ταμειακής βεβαίωσης εσόδου που προκύπτει από την περιέλευση στην περιφέρεια καταλογιστικής πράξης. Αυτή αφενός δεν είναι μια διαδικασία που επαναλαμβάνεται τακτικά ανά τα έτη, ώστε το καταλογιστέο χρηματικό ποσό να είναι συγκρίσιμο με αντίστοιχα προηγουμένων ετών, αφετέρου η σχετική ταμειακή βεβαίωση είναι εκ του νόμου υποχρεωτική.

 

Γ. Τμήμα του Π/Υ που αφορά δάνεια

 

Οι περιφέρειες, σύμφωνα με το άρθρο 264 του νόμου 3852/2010, σε συνδυασμό με τις όμοιες της παραγράφου 7 του άρθρου 2 του νόμου 4111/2013 (ΦΕΚ 18/Α/2013), μπορούν να συνομολογούν δάνεια με αναγνωρισμένα πιστωτικά ιδρύματα ή χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς της Ελλάδας και του εξωτερικού, αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση επενδύσεων.

 

Δεν είναι δυνατή, κατά συνέπεια, από την δημοσίευση του νόμου 3852/2010 και εφεξής, η λήψη δανείου από περιφέρεια για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών (εξαιρούνται έσοδα από δάνεια που τυχόν θα συνομολογηθούν κατ' εφαρμογή τυχόν ειδικών διατάξεων).

 

Η λήψη δανείου είναι δυνατή εφόσον συντρέχουν, σωρευτικά, οι προϋποθέσεις της ανωτέρω διάταξης και της υπ' αριθμόν 22634/2012 (ΑΔΑ: Β413Ν-ΠΕΕ) απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών Καθορισμός του ανώτατου ορίου του συνολικού χρέους περιφέρειας που προβαίνει σε δανεισμό, ως ποσοστού των συνολικών εσόδων της.

 

Κατ' εξαίρεση και σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 43 του νόμου 4325/2015 (ΦΕΚ 47/Α/2015) παρέχεται η δυνατότητα στις περιφέρειες που δεν μπορούν να ισοσκελίσουν τους προϋπολογισμούς τους, να συνομολογούν δάνεια με αποκλειστικό σκοπό την χρηματοδότηση των χρεών τους, τα οποία προέρχονται από πάσης φύσεως δαπάνες, χωρίς τις ανωτέρω προϋποθέσεις.

 

Απαραίτητη προϋπόθεση για την εγγραφή εσόδου από δάνειο στον προϋπολογισμό είναι η ύπαρξη νομίμως συναφθείσας δανειακής σύμβασης.

 

Στους προϋπολογισμούς εγγράφονται υποχρεωτικά οι τοκοχρεωλυτικές δόσεις των δανείων που έχουν συναφθεί με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και λοιπούς πιστωτικούς οργανισμούς. Σε όσες περιπτώσεις επιμηκύνεται η διάρκεια αποπληρωμής χορηγηθέντων δανείων, είτε στο πλαίσιο διμερούς συμφωνίας μεταξύ οφειλέτη και πιστωτικού οργανισμού, είτε κατ' εφαρμογή διάταξης νόμου (όπως αυτή της υποπαραγράφου Γ.5. της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του νόμου 4093/2012 (ΦΕΚ 222/Α/2012), με αποτέλεσμα να μειώνεται η ετήσια δαπάνη της περιφέρειας για την πληρωμή τοκοχρεωλυτικών δόσεων, οι σχετικές εγγραφές πρέπει να είναι μειωμένες κατά το αντίστοιχο ποσό.

 

Δ. Γενικές οδηγίες για τις δαπάνες

 

α) Ενόψει της υποχρέωσης των περιφερειών για τουλάχιστον ισοσκελισμένους ή πλεονασματικούς προϋπολογισμούς και των περιορισμών στην πιστοληπτική πολιτική με την αδυναμία άντλησης δανεισμού για λειτουργικές δαπάνες, είναι αναγκαία η άσκηση περιοριστικής πολιτικής στις δαπάνες γενικότερα, συγκρατώντας αυτές σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα.

 

Στο πλαίσιο αυτό ενδεικτικά αναφέρονται οι κατωτέρω δαπάνες για τις οποίες θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα πρόβλεψης ποσών χαμηλότερου ύψους σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, ή του περιορισμού τους στις απολύτως αναγκαίες:

 

δαπάνες υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού, οι οποίες πρέπει να αποβλέπουν στην αντιμετώπιση των εκτάκτων υπηρεσιακών αναγκών και να εγκρίνονται, αφού πρώτα εξαντληθούν όλα τα περιθώρια αξιοποίησής του εντός του ωραρίου εργασίας,
δαπάνες υπηρεσιακών μετακινήσεων, προμηθειών, τηλεφωνικών συνδιαλέξεων (κινητή τηλεφωνία κ.λ.π.), κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος και δημοσίων σχέσεων, συμμετοχή-διοργάνωση εκθέσεων στο εσωτερικό - εξωτερικό, συν-διοργάνωση εκδηλώσεων, εκτυπώσεις - εκδόσεις λευκωμάτων κ.λ.π., ενισχύσεις συλλόγων κ.ο.κ., καθώς και οι πιστώσεις για τις δαπάνες της υποκατηγορίας 0800 Πληρωμές για λοιπές υπηρεσίες, της υποκατηγορίας 0500 Πρόσθετες και παρεπόμενες παροχές και του κωδικού αριθμού 0224 Επίδομα δυσμενών και ειδικών συνθηκών εργασίας.
Τυχόν πρόβλεψη πιστώσεων για πρόσληψη προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου προς κάλυψη παροδικών αναγκών και για απασχόληση προσωπικού με συμβάσεις μίσθωσης έργου, γίνεται εφόσον υφίσταται σχετική για αυτό το σκοπό έγκριση, ενώ θα πρέπει να είναι απολύτως αιτιολογημένες και να βεβαιώνεται η δυνατότητα της οικείας περιφέρειας να ανταποκριθεί στη μισθοδοσία του προσωπικού αυτού χωρίς την παρεμπόδιση άλλων λειτουργιών - δραστηριοτήτων της.

 

β) Θα πρέπει να γίνουν οι απαιτούμενες εγγραφές στον προϋπολογισμό έτους 2017, ώστε να καταστεί περαιτέρω δυνατό για τις περιφέρειες να κινήσουν έγκαιρα τις απαραίτητες διαδικασίες (όπως δημοπρατήσεις κ.λ.π.) για την υλοποίηση του έργου της μεταφοράς μαθητών.

 

γ) Οι πιστώσεις 9700 - 9800 Επενδύσεις εκτελούμενες από τα έσοδα νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου δύνανται να χρηματοδοτούνται τόσο από τους Κ.Α.Π. όσο και από ίδια έσοδα.

 

Ε. Ταμειακά υπόλοιπα

 

Τα ταμειακά υπόλοιπα που απεικονίζονται στον προϋπολογισμό εμφανίζονται στον πίνακα ανακεφαλαίωσης εσόδων και εξόδων με τους εξής Κ.Α:

 

Τ100

Ταμειακό υπόλοιπο

Τ110

Ταμειακό υπόλοιπο για την κάλυψη έργων του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων

 

Τ120

Ταμειακό υπόλοιπο για την κάλυψη υποχρεώσεων παρελθόντων οικονομικών ετών

Τ121

Ταμειακό υπόλοιπο για την κάλυψη υποχρεώσεων παρελθόντων οικονομικών ετών από έργα του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων

Τ122

Ταμειακό υπόλοιπο για την κάλυψη υποχρεώσεων παρελθόντων οικονομικών ετών εκτός προγράμματος δημοσίων επενδύσεων

Τ130

Ταμειακό υπόλοιπο προερχόμενο από έσοδα για την κάλυψη ειδικευμένων δαπανών

Τ140

 

Ταμειακό υπόλοιπο εναπομείναν για την κάλυψη εν γένει δαπανών

 

Τα ταμειακά υπόλοιπα των περιφερειών που προέρχονται από κρατικές επιχορηγήσεις πρέπει να εμφανίζονται στους οικείους φορείς και τραπεζικούς λογαριασμούς από τους οποίους προήλθαν και για την ισοσκέλιση των εξόδων θα τροφοδοτούν τα αντίστοιχα κονδύλια του αυτού φορέα.

 

Με το κλείσιμο της χρήσης 2016 πρέπει να συνταχθεί επίσημη κατάσταση που θα συνοδεύεται από τα αντίγραφα κίνησης των λογαριασμών της περιφέρειας που τηρεί η τράπεζα και θα εμφανίζει το οριστικό ταμειακό υπόλοιπο. Σε περίπτωση που τα οριστικά ταμειακά υπόλοιπα δεν καλύπτουν το έλλειμμα, θα γίνει ανάλογη περικοπή των δαπανών των περιφερειών, προκειμένου να ισοσκελιστεί τουλάχιστον ο προϋπολογισμός.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.