Απόφαση 4343/16

Απόφαση 4343/2016: Παράταση ισχύος της με αριθμό οίκοθεν 52890/4174/2014 κοινής υπουργικής απόφασης Διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και του Δήμου Νέστου Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, της οποίας η ισχύς παρατάθηκε με την υπ' αριθμόν οίκοθεν 8425/2015 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης διοίκησης Μακεδονίας- Θράκης (ΦΕΚ 2453/Β/2015)


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση 4343/2016: Παράταση ισχύος της με αριθμό οίκοθεν 52890/4174/2014 κοινής υπουργικής απόφασης Διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και του Δήμου Νέστου Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, της οποίας η ισχύς παρατάθηκε με την υπ' αριθμόν οίκοθεν 8425/2015 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης διοίκησης Μακεδονίας- Θράκης (ΦΕΚ 2453/Β/2015), (ΦΕΚ 3870/Β/2016), 02-12-2016.

 

Ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Το νόμο 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/2010) Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης-Πρόγραμμα Καλλικράτης.

 

2. Το προεδρικό διάταγμα 142/2010 (ΦΕΚ 142/Α/2010), Οργανισμός της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης.

 

3. Τις διατάξεις του νόμου 2503/1997 (ΦΕΚ 107/Α/1997) Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της Περιφέρειας, ρύθμιση θεμάτων για την τοπική αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις.

 

4. Το νόμο 2647/1998 (ΦΕΚ 237/Α/1998) Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στις Περιφέρειες και την Αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις.

 

5. Την υπ' αριθμόν πράξη 4/2015 της 06-02-2015 Υπουργικού Συμβουλίου Αποδοχή παραιτήσεων των Γενικών Γραμματέων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Χώρας (ΦΕΚ 24/Α/2015).

 

6. Τις διατάξεις του άρθρου 56 του νόμου 4257/2014 Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών (ΦΕΚ 93/Α/2014).

 

7. Το νόμο 1650/1986 (ΦΕΚ 160/Α/1986) Για την προστασία του περιβάλλοντος, όπως τροποποιήθηκε από το:

 

α) νόμος 3010/2002 (ΦΕΚ 91/Α/2002) Εναρμόνιση του νόμου 1650/1986 με τις Οδηγίες 97/11/ΕΕ και 96/61/ΕΕ, διαδικασία οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα και άλλες διατάξεις,

 

β) νόμος 4014/2011 (ΦΕΚ 209/Α/2011) Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, κ.ά., και

 

γ) νόμος 4042/2012 (ΦΕΚ 24/Α/2012) Ποινική προστασία του περιβάλλοντος - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ - Πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/98/ΕΚ, κ.ά..

 

8. Το νόμο 4014/2011 (ΦΕΚ 209/Α/2011) Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος.

 

9. Το νόμο 4042/2012 (ΦΕΚ 24/A/2012) Ποινική προστασία του περιβάλλοντος- Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ- Πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/98...

 

10. Το νόμο 4071/2012 (ΦΕΚ 85/Α/2012) Ρυθμίσεις για την τοπική ανάπτυξη, την αυτοδιοίκηση και την αποκεντρωμένη διοίκηση. Ενσωμάτωση Οδηγίας 2009/50ΕΚ.

 

11. Το νόμο 2939/2001 (ΦΕΚ 179/Α/2001) Συσκευασίες και εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων- ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων και άλλες διατάξεις.

 

12. Το άρθρο 30 του νόμου 3536/2007 (ΦΕΚ 42/Α/2007) Ειδικές ρυθμίσεις θεμάτων μεταναστευτικής πολιτικής και λοιπών ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

 

13. Την υπ' αριθμόν ΗΠ/50910/2727/2003 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1909/Β/2003) Μέτρα και όροι για την Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων. Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης.

 

14. Το νόμο 4389/2016 (ΦΕΚ 94/Α/2016) Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις και ειδικότερα τις διατάξεις του άρθρου 158.

 

15. Την υπ' αριθμόν 114218/1997 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1016/Β/1997), Κατάρτιση πλαισίου προδιαγραφών και γενικών προγραμμάτων διαχείρισης στερεών αποβλήτων.

 

16. Την υπ' αριθμόν 29407/3508/2002 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1572/Β/2002) Μέτρα και όροι για την υγειονομική ταφή των αποβλήτων.

 

17. Την υπ' αριθμόν οίκοθεν 56366/4351/2014 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 3339/Β/2014), Καθορισμός απαιτήσεων (προδιαγραφών) για εργασίες επεξεργασίας στο πλαίσιο της μηχανικής - βιολογικής επεξεργασίας σύμμεικτων αστικών αποβλήτων και καθορισμός χαρακτηριστικών παραγόμενων υλικών ανάλογα με τις χρήσεις τους, σύμφωνα με το εδάφιο β, της παραγράφου 1 του άρθρου 38 του νόμου 4042/2012.

 

18. Την υπ' αριθμόν οίκοθεν 49029/2016 (ΑΔΑ: 6ΣΓ54653 Π8-ΖΤΣ) κοινή υπουργική απόφαση Έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του Σχεδίου Επικαιροποίηση του Περιφερειακού Σχεδίου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης.

 

19. Τον 1013/2006 κανονισμό (ΕΚ) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14-06-2006, για τις μεταφορές των αποβλήτων.

 

20. Την υπ' αριθμόν 2003/33/ΕΚ απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου (19-12-2002) Για τον καθορισμό κριτηρίων και διαδικασιών αποδοχής των αποβλήτων στους χώρους υγειονομικής ταφής σύμφωνα με το άρθρο 16 και το Παράρτημα ΙΙ της οδηγίας 1999/31/ΕΚ.

 

21. Την υπ' αριθμόν οίκοθεν 129043/4345/2011 εγκύκλιο Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με θέμα Εφαρμογή νομοθεσίας για τη διαχείριση μη επικίνδυνων στερεών αποβλήτων.

 

22. Την υπόθεση C-378/2013 απόφαση Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Λειτουργία παράνομων χωματερών. Επιβολή προστίμων.

 

23. Την υπ' αριθμόν 2527/2009 απόφαση Ειδικότερα ζητήματα και θέματα αναφορικά με τη λειτουργία, την άσκηση των δραστηριοτήτων και την άσκηση τιμολογιακής πολιτικής των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) (ΦΕΚ 83/Β/2009).

 

24. Την με αριθμό οίκοθεν 4194/2015 απόφαση Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης Κατάρτιση Σχεδίου Δράσης για την αντιμετώπιση της οριστικής παύσης και αποκατάστασης εναπομεινάντων ΧΑΔΑ στα γεωγραφικά όρια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης (ΦΕΚ 1049/Β/2015).

 

25. Την με αριθμό οίκοθεν 52890/4174/2014 (ΦΕΚ 3120/Β/2014) κοινή υπουργική απόφαση Διαχείριση των αστικών στερών αποβλήτων των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και του Δήμου Νέστου Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, της οποίας η ισχύς παρατάθηκε έως την 20-11-2016 με την υπ' αριθμόν οίκοθεν 8425/2015 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης (ΦΕΚ 2453/Β/2015).

 

26. Το με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 258/24-07-2015 έγγραφο του Γενικού Διευθυντή Περιβαλλοντικής Πολιτικής του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας με θέμα θέση σε ισχύ του Εθνικού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ).

 

27. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 509/17-06-2016 έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με θέμα Υπόθεση C-378/2013. απόφαση Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Λειτουργίας παράνομων χωματερών. Επιβολή προστίμων.

 

28. Την με αριθμό πρωτοκόλλου 9424/9/03-09-2009 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Απόφαση Τροποποίησης Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης.

 

29. Το με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 4044/30-09-2016 έγγραφο της ΔΙΠΕΧΩΣ/ΑΜ-Θ προς τον Σύνδεσμο Διαχείρισης Αποβλήτων Δήμου Ξάνθης (ΣΔΑΝΞ) και τον Δήμο Νέστου.

 

30. Το υπ' αριθμόν 980/13-10-2016 απαντητικό έγγραφο του ΣΔΑΝΞ στο οποίο ενημερώνει για τις ποσότητες των διατιθεμένων αστικών στερεών αποβλήτων του Δήμου Νέστου κατά το έτος 2016, εκτιμά την ποσότητα αποβλήτων του Δήμου Νέστου προς διάθεση στον χώρο υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Ξάνθης για το έτος 2017 και ότι υπάρχει κατά τη γνώμη τους η δυνατότητα υποδοχής των αποβλήτων αυτών στον χώρο υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Ξάνθης.

 

31. Το από 12-10-2016 απαντητικό email από τη ΔΙΑΑΜΑΘ όπου μας ενημερώνει βάσει προγραμματικής σύμβασης ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ - Δήμου Νέστου, εγγράφου του ΣΔΑΝΞ και εκτιμήσεων του ΠΕΣΔΑ (Πίνακας 4.3 για το 2016) για την εκτιμώμενη ετήσια ποσότητα αστικών στερεών αποβλήτων προς μεταφορά (αριθμός πρωτοκόλλου ΠΕΧΩΣ 4499/26-10-2016).

 

32. Το υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 16651/19-10-2016 απαντητικό έγγραφο του Τμήματος Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Νέστου Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας στο οποίο ενημερώνει για τις ποσότητες των διατιθεμένων αστικών στερεών αποβλήτων του Δήμου Νέστου στον χώρο υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Ξάνθης, εκτιμά το απαιτούμενο χρονικό διάστημα για την μεταφορά των αστικών στερεών αποβλήτων, αποστέλλει τις προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ Δήμου Νέστου και ΣΔΑΝΞ για την υποδοχή των αποβλήτων του Δήμου Νέστου στο χώρο υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Ξάνθης και αποφάσεις Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Νέστου με τις οποίες εγκρίθηκαν οι προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ Δήμου Νέστου και ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ για τις Υποστηρικτικές ενέργειες διαχείρισης αποβλήτων Δήμου Νέστου στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης για την αντιμετώπιση της οριστικής παύσης και αποκατάστασης εναπομεινάντων ΧΑΔΑ και για την λειτουργική αναβάθμιση του συστήματος συλλογικής εναλλακτικής διαχείρισης συσκευασιών και άλλων προϊόντων (αριθμός πρωτοκόλλου ΔΙΠΕΧΩΣ 4439/24-10-2016).

 

33. Το με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 4042/30-09-2016 έγγραφο της ΔΙΠΕΧΩΣ/ΑΜ-Θ προς την ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ και τον Δήμο Κομοτηνής.

 

34. Το υπ' αριθμόν 26785/11-10-2016 απαντητικό έγγραφο της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Κομοτηνής, με το οποίο μας ενημερώνει για την συνολική χωρητικότητα της Β' φάσης του χώρου υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Κομοτηνής (αριθμός πρωτοκόλλου ΠΕΧΩΣ 4290/13-10-2016).

 

35. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 5711/19-10-2016 απαντητικό έγγραφο της Ανώνυμης Αναπτυξιακής Εταιρείας Διαχείρισης Απορριμμάτων ΑΜΘ (ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ) με το οποίο κατατέθηκε φάκελος με συνημμένες επιστολές των 5 Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και συγκεκριμένα:

 

Την υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 49443/10-10-2016 επιστολή του Δήμου Αλεξανδρούπολης,
Την υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 15240/10-10-2016 επιστολή του Δήμου Διδυμοτείχου,
Την υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 28742/11-10-2016 επιστολή του Δήμου Κ. Ορεστιάδας,
Την υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 5053/06-10-2016 επιστολή του Δήμου Σαμοθράκης,
Την υπ' αριθμόν 12831/11-10-2016 επιστολή του Δήμου Σουφλίου,
Πέντε (5) τριμερείς συμβάσεις συνεργασίας κάθε ενός από τους 5 Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου με την ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ και την ΕΕΑΑ ΑΕ και συγκεκριμένα:

 

Τριμερής σύμβαση Δήμου Αλεξανδρούπολης με ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ και ΕΕΑΑ,
Τριμερής σύμβαση Δήμου Διδυμοτείχου με ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ και ΕΕΑΑ,
Τριμερής σύμβαση Δήμου Ορεστιάδας με ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ και ΕΕΑΑ,
Τριμερής σύμβαση Δήμου Σαμοθράκης με ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ και ΕΕΑΑ,
Τριμερής σύμβαση Δήμου Σουφλίου με ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ και ΕΕΑΑ, σε 3 αντίτυπα φακέλων, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή (αριθμός πρωτοκόλλου ΔΙΠΕΧΩΣ 4409/20-10-2016).

 

36. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 4290/27-10-2016 έγγραφο της ΔΙΠΕΧΩΣ/ΑΜ-Θ με το οποίο διαβιβάστηκαν οι φάκελοι που υποβλήθηκαν με τα (30), (31), (32), (34) και (35) σχετικά, έγγραφα στην Γενική Γραμματεία Συντονισμού και Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

 

37. Τις διμερείς συμβάσεις συνεργασίας που υπέγραψαν οι Δήμοι Αλεξανδρούπολης, Διδυμοτείχου, Ορεστιάδας, Σαμοθράκης με τη ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ για την αποδοχή των αποβλήτων στο χώρο υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Κομοτηνής.

 

38. Το γεγονός ότι η ενός έτους χρονική διάρκεια ισχύος της υπ' αριθμόν οίκοθεν 8425/2015 απόφασης Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης (ΦΕΚ 2453/Β/2015) Διαχείριση των αστικών αποβλήτων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και του Δήμου Νέστου Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ. πλησιάζει στη λήξη της (20-11-2016) και πλέον βάσει των διατάξεων του νόμου 4389/2016 (ΦΕΚ 94Α/27-5-2016) δύναται να παραταθεί το χρονικό διάστημα μεταφοράς των αστικών απορριμμάτων του Δήμου Νέστου στον χώρο υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Ξάνθης και των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου στον χώρο υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Κομοτηνής έως 31-12-2017.

 

39. Το γεγονός ότι στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου δεν υπάρχει την παρούσα χρονική στιγμή νομίμως εν λειτουργία χώρος υγειονομικής ταφής απορριμμάτων προβλεπόμενος από τον ισχύοντα ΠΕΣΔΑ/ΑΜΘ.

 

40. Την ανάγκη αποκατάστασης όλων των Ανεξέλεγκτων Χώρων Διάθεσης Αποβλήτων (ΧΑΔΑ) και την αποφυγή δημιουργίας νέων Ανεξέλεγκτων Χώρων Διάθεσης Αποβλήτων, με σκοπό την προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος, σύμφωνα με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία.

 

41. Την υπ' αριθμόν 3451/9-10-2016 απόφαση ΔΙΠΕΧΩΣ/ ΑΜ-Θ με την οποία παρατάθηκε η ισχύς της απόφασης περιβαλλοντικών όρων με την οποία αδειοδοτήθηκε ο χώρος υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Κομοτηνής (ΑΔΑ Ω00ΕΟΡ1Υ-Φ6Ψ).

 

42. Την υπ' αριθμόν 3744/03-02-2012 απόφαση ΔΙΠΕΧΩΣ/ΑΜ-Θ με την οποία έλαβε Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων η επέκταση του χώρου υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Ξάνθης και η υπ' αριθμόν 4948/18-12-2014 απόφαση με την οποία δόθηκε παράτασης ισχύος της υπ' αριθμόν 2782/22-7-2011 απόφαση για τη διευθέτηση του χώρου υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης, στο αγρόκτημα Πρασινάδας του Δήμου Τοπείρου Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης.

 

43. Την με αριθμό πρωτοκόλλου 1168/9-11-2016 Σύμφωνη Γνώμη του Γενικού Γραμματέα Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων επί του σχεδίου Απόφασης του ασκούντος καθήκοντα Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης με θέμα την Παράταση Ισχύος της με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 8425/2015 προηγούμενης απόφασης του (απ ΔΙΠΕΧΩΣ 4797/ 11-11-2016).

 

44. Το γεγονός ότι καθυστέρησε η υλοποίηση και ως εκ τούτου η έναρξη λειτουργίας των υποδομών διαχείρισης στερεών αποβλήτων, που προβλέπονται από τον ισχύοντα Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης για την εξυπηρέτηση των Δήμων του θέματος.

 

45. Την εγγύτητα των νομίμως λειτουργούντων χώρων υγειονομικής ταφής απορριμμάτων υποδοχής προς τους αντίστοιχους εξυπηρετούμενους Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και του Δήμου Νέστου Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, σε συνδυασμό με τη φέρουσα ικανότητα και την υπολειπόμενη χωρητικότητα τους.

 

46. Το γεγονός ότι ο χώρος υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Καβάλας βρίσκεται σε διαδικασίες αδειοδότησης της επέκτασης και δεν έχει τη δυνατότητα την παρούσα στιγμή να παραλάβει τα απορρίμματα του Δήμου Νέστου.

 

47. Το γεγονός ότι σύμφωνα με το (30) σχετικό έγγραφο του ΣΔΑΝΞ, λαμβάνοντας υπόψη τη φέρουσα ικανότητα των εγκαταστάσεων παραλαβής, τα ζυγιστικά του Δήμου Νέστου του τρέχοντος έτους και τη δυνατότητα ανανέωσης της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του χώρου υγειονομικής ταφής απορριμμάτων μετά τη λήξη της από τη Διεύθυνση ΠΕΧΩΣ ΑΔΜΘ (υφιστάμενου και επέκτασης), είναι εφικτή η συνέχιση της υποδοχής των αστικών στερεών αποβλήτων του Δήμου Νέστου στον χώρο υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Ξάνθης έως τις 31-12-2017.

 

48. Το γεγονός ότι σύμφωνα με το (34) σχετικό έγγραφο του Δήμου Κομοτηνής λαμβάνοντας υπόψη τη φέρουσα ικανότητα των εγκαταστάσεων παραλαβής και την προς μεταφορά ποσότητα αστικών στερεών αποβλήτων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου συμπεραίνουμε ότι είναι εφικτή η συνέχιση της υποδοχής των αστικών στερεών αποβλήτων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου στον χώρο υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Κομοτηνής έως τις 31-12-2017.

 

49. Το γεγονός ότι δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αλλά προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού των εξυπηρετούμενων Δήμων, η οποία θα καλυφθεί από τα ανταποδοτικά τέλη, το ύψος της οποίας δεν μπορεί εκ των προτέρων να υπολογισθεί ,αποφασίζουμε:

 

Την Παράταση του χρονικού διαστήματος προσωρινής τελικής διάθεσης των αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ) των 5 Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου στις νόμιμα λειτουργούσες εγκαταστάσεις του χώρου υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Κομοτηνής, και αντίστοιχα του Δήμου Νέστου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας στις νόμιμα λειτουργούσες εγκαταστάσεις του χώρου υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Ξάνθης, κατά παρέκκλιση των εν ισχύ Περιφερειακών Σχεδιασμών Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας.

 

Η προσωρινή αυτή διαχείριση επιβάλλεται προκειμένου να αποτραπεί η δημιουργία νέων ή η εκ νέου ενεργοποίηση μη λειτουργούντων Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων (ΧΑΔΑ) που εξυπηρετούσαν τους εν λόγω Δήμους λόγω της μη υλοποίησης και έναρξης λειτουργίας των αντίστοιχων υποδομών διαχείρισης στερεών αποβλήτων, που προβλέπονται από τον ισχύοντα Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας -Θράκης, και έχει ως ακολούθως:

 

1. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης τα αστικά στερεά απόβλητα των Δήμων Αλεξανδρούπολης, Σουφλίου, Διδυμοτείχου, Ορεστιάδας και Σαμοθράκης της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου, ποσότητας 45.500 (σαράντα πέντε χιλιάδες πεντακόσιοι) ton/έτος περίπου, θα διατίθενται στο χώρο υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Κομοτηνής. Το τέλος χρήσης, ανά τόνο, του παραπάνω χώρου υγειονομικής ταφής απορριμμάτων καθορίζεται με βάση την τιμολογιακή πολιτική του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) του χώρου υγειονομικής ταφής απορριμμάτων.

 

2. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης τα αστικά στερεά απόβλητα (ΑΣΑ) του Δήμου Νέστου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, ποσότητας 8.500 (οκτώ χιλιάδες και πεντακόσιοι) ton/έτος περίπου, θα διατίθενται στο χώρο υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Ξάνθης. Το τέλος χρήσης, ανά τόνο, του παραπάνω χώρου υγειονομικής ταφής απορριμμάτων καθορίζεται με βάση την τιμολογιακή πολιτική του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) του χώρου υγειονομικής ταφής απορριμμάτων.

 

3. Στους εν λόγω χώρους υγειονομικής ταφής απορριμμάτων αποδεκτά θα γίνονται μόνο τα απόβλητα με κωδικό του Ευρωπαϊκού Καταλόγου Αποβλήτων (Ε.Κ.Α.) 20 Δημοτικά απόβλητα (υπ' αριθμόν 50910/2727/2003 κοινή υπουργική απόφαση - Παράρτημα IB) και ειδικότερα τα απόβλητα που μνημονεύονται στις αποφάσεις Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) (41 και 42 σχετικά) και στις άδειες λειτουργίας των χώρων υγειονομικής ταφής απορριμμάτων.

 

4. Για την παράταση της προσωρινής τελικής διάθεσης των παραπάνω αποβλήτων θα πρέπει να υπάρχουν αντίστοιχες Συμβάσεις σε ισχύ προσωρινής διάθεσης αποβλήτων που σύμφωνα με το (26) σχετικό θα πρέπει να περιλαμβάνουν και ένα μηχανισμό ανανέωσης.

 

5. Οι Δήμοι της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και ο Δήμος Νέστου οφείλουν:

 

α) Να μεταφέρουν τα αστικά στερεά απόβλητα του στις υποδεικνυόμενες στην παρούσα νόμιμα λειτουργούσες εγκαταστάσεις (Χ.Υ.Τ.) και να καταβάλουν το προβλεπόμενο τέλος χρήσης ανά τόνο. Το τέλος χρήσης δεν σχετίζεται με το ειδικό τέλος ταφής του άρθρου 43 του νόμου 4042/2012.

 

β) Να εφαρμόζουν εντατικά το πρόγραμμα ξεχωριστής συλλογής συσκευασιών στο πλαίσιο των υφιστάμενων συμβάσεων συνεργασίας με Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών, υπό την εποπτεία του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ), προκειμένου να καταστεί εφικτή η μείωση της ποσότητας των προς διάθεση αποβλήτων και εν γένει να τηρεί τις υποχρεώσεις του που απορρέουν από τον νέο Εθνικό Σχεδιασμό Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) (26 σχετικό).

 

γ) Να τηρούν αρχείο με παραστατικά στοιχεία της μεταφοράς των αποβλήτων (έντυπα αναγνώρισης, ζυγολόγια κ.λ.π.) και να τα υποβάλλουν όταν ζητηθούν από κάθε αρμόδια υπηρεσία.

 

δ) Να δρομολογήσουν τις απαραίτητες ενέργειες στην περιοχή ευθύνης τους και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους για την εφαρμογή της παρούσας, την προώθηση των υποδομών που προβλέπονται τον ΕΣΔΑ και Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων της ΠΑΜ-Θ και ενέργειες πρόληψης της δημιουργίας αποβλήτων από τους δημότες τους.

 

6. Ο Περιφερειακός Σύνδεσμος Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων ΑΜΘ (ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ) και ο Σύνδεσμος Διαχείρισης Απορριμμάτων Νομού Ξάνθη (ΣΔΑΝΞ), οι οποίοι είναι αρμόδιοι για την λειτουργία του χώρου υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Κομοτηνής και Ξάνθης αντίστοιχα, οφείλουν:

 

α) Να αποδέχονται τα αστικά απόβλητα των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και του Δήμου Νέστου αντίστοιχα σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις παραγράφους 1, 2 και 3 της παρούσας.

 

β) Να ελέγχουν τη σύνθεση, το είδος ή την ποιότητα και την ποσότητα των αποβλήτων που μεταφέρουν στις εγκαταστάσεις των χώρων υγειονομικής ταφής απορριμμάτων οι εξυπηρετούμενοι Δήμοι, ώστε να είναι αποδεκτά σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα, σύμφωνα με τις αδειοδοτήσεις των εγκαταστάσεων υποδοχής, ως προς τα κριτήρια αποδοχής και γενικότερα με τις σχετικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.

 

γ) Για να εξασφαλιστεί η ιχνηλασιμότητα των αποβλήτων (παραγωγός - συλλογέας - μεταφορέας - παραλήπτης), τα απόβλητα να διακινούνται με έντυπο παρακολούθησης απόβλητου, που είναι τριπλότυπα έντυπα με βάση το υπόδειγμα του Παραρτήματος ΙΙ της (21) σχετικής Εγκυκλίου Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Το τριπλότυπο έντυπο συμπληρώνεται από κάθε έναν από τους 5 (πέντε) Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας (παραγωγό ή κάτοχο του απόβλητου που ξεκινά η φόρτωση). Το στέλεχος Α' επιστρέφει μετά την παραλαβή στον παραγωγό ή τον κάτοχο του απόβλητου.

 

Το στέλεχος Β' είναι για το αρχείο του συλλέκτη μεταφορέα (εάν είναι επιχείρηση συλλογής - μεταφοράς, αλλιώς για το αρχείο του κάθε Δήμου) και το στέλεχος Γ παραμένει στον παραλήπτη Φορέα Διαχείρισης του χώρου υγειονομικής ταφής απορριμμάτων.

 

7. Η ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ οφείλει:

 

α) Να προβεί άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες έτσι ώστε να επιταχυνθεί η ολοκλήρωση των προβλεπόμενων από το Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων ΠΑΜ-Θ έργων, σε συνεργασία με τους Δήμους, εντός 2 ετών. Για το λόγο αυτό οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης θα παρακολουθούν στενά την εξέλιξη των έργων (τήρηση αναλυτικού αρχείου έργων, επιθεωρήσεις επί τόπου). Τα ίδια ισχύουν και στην περίπτωση έγκρισης αναθεώρησης του Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων ΠΑΜ-Θ.

 

β) Να δώσει άμεση προτεραιότητα στην υλοποίηση των έργων προεπεξεργασίας αποβλήτων και των προγραμμάτων ΔΣΠ.

 

γ) Να θέσει άμεσα σε λειτουργία όλα τα Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) και τους Σταθμούς Μεταφόρτωσης Αποβλήτων (ΣΜΑ) που έχουν κατασκευαστεί και προβλέπονται στα πλαίσια του Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων.

 

δ) Να μεριμνήσει για τη σύναψη σύμβασης μεταξύ του Δήμου Σουφλίου και της ΔΙΑΑΜΑΘ εντός μηνός από την ισχύ του παρόντος.

 

ε) Να προβεί στις απαραίτητες δράσεις στην κατεύθυνση της εκπαίδευσης για μείωση των παραγόμενων αποβλήτων από ιδιώτες και επιχειρήσεις στους ανωτέρω 6 Δήμους.

 

8. Οι εγκαταστάσεις διαχείρισης των αστικών στερεών αποβλήτων (χώροι υγειονομικής ταφής απορριμμάτων Κομοτηνής και Ξάνθης) δεν θα υπερβαίνουν την συνολική φέρουσα ικανότητα τους με την παραλαβή των αποβλήτων των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και του Δήμου Νέστου αντίστοιχα, καθ' όλη τη διάρκεια ισχύος της παρούσας απόφασης.

 

9. Σε περίπτωση παράλειψης εφαρμογής της παρούσας απόφασης, καταλογίζονται ποινικές, αστικές ή διοικητικές ευθύνες στον υπεύθυνο για την μη εφαρμογή της φορέα, όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις.

 

10. Η παρούσα απόφαση ισχύει από την λήξη της ισχύος της υπ' αριθμόν οίκοθεν 8425/2015 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης και εφαρμόζεται μέχρι την έναρξη λειτουργίας των υποδομών διαχείρισης που προβλέπονται στον Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης για την εξυπηρέτηση των Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και του Δήμου Νέστου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας ή, κατά μέγιστο για διάστημα έως την 31-12-2017.

 

Η απόφαση αυτή θα αναρτηθεί στο διαδίκτυο σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3861/2010 (ΦΕΚ 112/Α/2010).

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Κομοτηνή, 11-11-2016

 

Ο Ασκών καθήκοντα Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.