Απόφαση 6030/16

Απόφαση 6030/2016: Διαχείριση Αστικών Στερεών Αποβλήτων Δήμου Βέροιας Ενιαίας Διαχειριστικής Ενότητας (ΔΕ) Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση 6030/2016: Διαχείριση Αστικών Στερεών Αποβλήτων Δήμου Βέροιας Ενιαίας Διαχειριστικής Ενότητας (ΔΕ) Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, (ΦΕΚ 2850/Β/2016), 08-09-2016.

 

Οι Γενικοί Γραμματείς των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων Μακεδονίας - Θράκης και Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Το νόμο 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/2010) Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης-Πρόγραμμα Καλλικράτης.

 

2. Το προεδρικό διάταγμα 142/2010 (ΦΕΚ 142/Α/2010), Οργανισμός της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης

 

3. Τις διατάξεις του νόμου 2503/1997 (ΦΕΚ 107/Α/1997) Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της Περιφέρειας, ρύθμιση θεμάτων για την τοπική αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις.

 

4. Το νόμο 2647/1998 (ΦΕΚ 237/Α/1998) Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στις Περιφέρειες και την Αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις.

 

5. Την υπ' αριθμόν πράξη 4/2015 Υπουργικού Συμβουλίου Αποδοχή παραιτήσεων των Γενικών Γραμματέων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Χώρας (ΦΕΚ 24/Α/2015).

 

6. Τις διατάξεις του άρθρου 56 του νόμου 4257/2014 Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών (ΦΕΚ 93/Α/2014).

 

7. Το νόμο 1650/1986 (ΦΕΚ 160/Α/1986) Για την προστασία του περιβάλλοντος, όπως τροποποιήθηκε από το:

 

α) νόμο 3010/2002 (ΦΕΚ 91/Α/2002) Εναρμόνιση του νόμου 1650/1986 με τις Οδηγίες 1997/11/ΕΕ και 1996/61/ΕΕ, διαδικασία οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα και άλλες διατάξεις

 

β) νόμο 4014/2011 (ΦΕΚ 209/Α/2011) Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, κ.ά., και

 

γ) νόμο 4042/2012 (ΦΕΚ 24/Α/2012) Ποινική προστασία του περιβάλλοντος - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ - Πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/98/ΕΚ, κ.ά..

 

8. Το νόμο 4014/2011 (ΦΕΚ 209/Α/2011) Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος.

 

9. Το νόμο 4042/2012 (ΦΕΚ 24/Α/2012) Ποινική προστασία του περιβάλλοντος- Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ- Πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/98...

 

10. Το νόμο 4071/2012 (ΦΕΚ 85/Α/2012) Ρυθμίσεις για την τοπική ανάπτυξη, την αυτοδιοίκηση και την αποκεντρωμένη διοίκηση. Ενσωμάτωση Οδηγίας 2009/50ΕΚ.

 

11. Το νόμο 2939/2001 (ΦΕΚ 179/Α/2001) Συσκευασίες και εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων- ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων και άλλες διατάξεις.

 

12. Το άρθρο 30 του νόμου 3536/2007 (ΦΕΚ 42/Α/2007) Ειδικές ρυθμίσεις θεμάτων μεταναστευτικής πολιτικής και λοιπών ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

 

13. Την κοινή υπουργική απόφαση ΗΠ/50910/2727/2003 (ΦΕΚ 1909/Β/2003) Μέτρα και όροι για την Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων. Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης.

 

14. Το νόμο 4389/2016 (ΦΕΚ 94/Α/2016) Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις και ειδικότερα τις διατάξεις του άρθρου 158.

 

15. Την κοινή υπουργική απόφαση 114218/1997 (ΦΕΚ 1016/Β/1997), Κατάρτιση πλαισίου προδιαγραφών και γενικών προγραμμάτων διαχείρισης στερεών αποβλήτων.

 

16. Την κοινή υπουργική απόφαση 29407/3508/2002 (ΦΕΚ 1572/Β/2002) Μέτρα και όροι για την υγειονομική ταφή των αποβλήτων.

 

17. Την κοινή υπουργική απόφαση οίκοθεν 56366/4351/2014 (ΦΕΚ 3339/Β/2014) Καθορισμός απαιτήσεων (προδιαγραφών) για εργασίες επεξεργασίας στο πλαίσιο της μηχανικής - βιολογικής επεξεργασίας σύμμεικτων αστικών αποβλήτων και καθορισμός χαρακτηριστικών παραγόμενων υλικών ανάλογα με τις χρήσεις τους, σύμφωνα με το εδάφιο β, της παραγράφου 1 του άρθρου 38 του νόμου 4042/2012.

 

18. Τον 1013/2006 Κανονισμό (ΕΚ) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14-06-2006, για τις μεταφορές των αποβλήτων.

 

19. Την υπ' αριθμόν 2003/33/ΕΚ απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου (19-12-2002) Για τον καθορισμό κριτηρίων και διαδικασιών αποδοχής των αποβλήτων στους χώρους υγειονομικής ταφής σύμφωνα με το άρθρο 16 και το Παράρτημα II της οδηγίας 1999/31/ΕΚ.

 

20. Την υπ' αριθμόν οίκοθεν 129043/4345/2011 εγκύκλιο Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με θέμα Εφαρμογή νομοθεσίας για τη διαχείριση μη επικίνδυνων στερεών αποβλήτων.

 

21. Την Υπόθεση C-378/13. Απόφαση Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Λειτουργία παράνομων χωματερών. Επιβολή προστίμων.

 

22. Την υπ' αριθμόν 2527/2009 απόφαση Ειδικότερα ζητήματα και θέματα αναφορικά με τη λειτουργία, την άσκηση των δραστηριοτήτων και την άσκηση τιμολογιακής πολιτικής των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) (ΦΕΚ 83/Β/2009).

 

23. Την υπ' αριθμόν 45037/2012 (ΦΕΚ 1908/Β/2012) απόφαση Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης Σύσταση συνδέσμου με την επωνυμία Περιφερειακός σύνδεσμος Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Κεντρικής Μακεδονίας.

 

24. Την υπ' αριθμόν 70259/2013 (ΦΕΚ 3426/Β/2013) απόφαση Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης Συγχώνευση φορέων διαχείρισης στερεών αποβλήτων στον ενιαίο Περιφερειακό Σύνδεσμο φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Κεντρικής Μακεδονίας.

 

25. Το με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 258/24-07-2015 έγγραφο του Γενικού Διευθυντή Περιβαλλοντικής Πολιτικής του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας με θέμα θέση σε ισχύ του Εθνικού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ).

 

26. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 509/17-06-2016 έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με θέμα Υπόθεση C-378/13. Απόφαση Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Λειτουργίας παράνομων χωματερών. Επιβολή προστίμων.

 

27. Τη με αριθμό πρωτοκόλλου 639/02-12-2005 (Ορθή Επανάληψη: 29-03-2006) απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα Έγκριση Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

 

28. Την με αριθμό πρωτοκόλλου 86625/2566/2009 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας Έγκριση Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Στερεών - Μη επικινδύνων-Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) Δυτικής Μακεδονίας.

 

29. Τη με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 176143/ΔΙΠΑ/2014 (ΑΔΑ: 6ΘΥ50-ΤΞΦ) απόφαση Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με θέμα Τροποποίηση και κωδικοποίηση των περιβαλλοντικών όρων που έχουν επιβληθεί με την υπουργική απόφαση 206603/2011 του έργου: Κεντρικές Εγκαταστάσεις Ολοκληρωμένης διαχείρισης (ΚΕΟΔ) Αστικών Στερεών Αποβλήτων Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.

 

30. Την κοινή υπουργική απόφαση με αριθμό οίκοθεν 22158/2426/2013 (ΦΕΚ 1266/Β/2013) Διαχείριση των αστικών αποβλήτων των Δήμων Νάουσας, Βέροιας και Αλεξάνδρειας Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας και του Δήμου Αριστοτέλη Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας χρονικής διάρκειας ισχύος έως 24-05-2016.

 

31. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 5930/03-06-2016 έγγραφο του Περιφερειακού Συνδέσμου Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα Διάθεση στερεών αποβλήτων του Δήμου Βέροιας στο Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Κοζάνης το οποίο περιήλθε στην Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Κεντρικής Μακεδονίας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης από το Γραφείο Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης (αριθμός πρωτοκόλλου ΔΙΠΕΧΩΣ/ΚΜ 4570/09-06-2016 και 4643/10-06-2016).

 

32. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 4643/14-06-2016 έγγραφο της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Κεντρικής Μακεδονίας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης για την υποβολή σχετικού φακέλου και συμπληρωματικών στοιχείων.

 

33. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 6354/05-07-2016 έγγραφο του Περιφερειακού Συνδέσμου Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα Διάθεση στερεών αποβλήτων του Δήμου Βέροιας στο Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Κοζάνης με το οποίο υποβλήθηκε ο φάκελος με τα στοιχεία που ζητήθηκαν με το (32) σχετικό έγγραφο σε πέντε αντίγραφα, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή (αριθμός πρωτοκόλλου ΔΙΠΕΧΩΣ/ΚΜ 5353/05-07-2016).

 

34. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 670/24-06-2016 έγγραφο της εταιρίας Διαχείριση Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας ΑΕ (ΔΙΑΔΥΜΑ), αρμόδιου Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, προς τον Περιφερειακό Σύνδεσμο Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Κεντρικής Μακεδονίας, με θέμα Διάθεση αστικών στερεών αποβλήτων Δήμου Βέροιας στο Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας με το οποίο αποφαίνεται ότι είναι εφικτή η συνέχιση της υποδοχής των σύμμεικτων ΑΣΑ του Δήμου Βέροιας Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας στο Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας εφόσον εκδοθεί η απαιτούμενη Κοινή απόφαση των Γενικών Γραμματέων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων Μακεδονίας - Θράκης και Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας, με δεδομένο ότι:

 

Η ονομαστική δυναμικότητα του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων ΔΜ είναι για 120.000 ton/έτος σύμμεικτων ΑΣΑ βάσει της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων και της άδειας διάθεσης και λειτουργίας του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων, η ποσότητα των σύμμεικτων ΑΣΑ των Δήμων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας που καταλήγουν σε αυτόν δεν ξεπερνά τους 100.000 ton/ έτος και τα σύμμεικτα ΑΣΑ του Δήμου Βέροιας, είναι περίπου 20.000 ton/έτος ή 27.000 m3/έτος με το υλικό επικάλυψης.
Είναι σε εξέλιξη η κατασκευή της Μονάδας (μηχανικής και βιολογικής) Επεξεργασίας των σύμμεικτων ΑΣΑ και του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων, η έναρξη λειτουργίας των οποίων θα γίνει στα μέσα Ιουνίου 2017 και υπάρχει επαρκής χωρητικότητα σε χώρο υγειονομικής ταφής, για την αποδοχή του αιτήματος και τη συνέχιση της μεταφοράς και διάθεσης των σύμμεικτων ΑΣΑ του Δήμου Βέροιας στο Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας.

 

35. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 5353/07-07-2016 έγγραφο της ΔΙΠΕΧΩΣ/ΚΜ με το οποίο διαβιβάστηκε ο φάκελος που υποβλήθηκε με το (33) σχετικό έγγραφο στην Γενική Γραμματεία Συντονισμού και Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και στη ΔΙΠΕΧΩΣ/ΔΜ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας για τη γνωμοδότηση τους και τις τυχόν παρατηρήσεις τους καθώς στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ως αρμόδια για την έγκριση, την αναθεώρηση και τον έλεγχο της πορείας υλοποίησης του Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) στο πλαίσιο του αντίστοιχου Εθνικού Σχεδιασμού Διαχείρισης των αποβλήτων (άρθρο 57 παράγραφος 7 του νόμου 4042/2012 (ΦΕΚ 24/Α/2012)), προκειμένου να προταθούν όροι ιδίως για την επίσπευση των διαδικασιών υλοποίησης των υποδομών που προβλέπονται από τον ΠΕΣΔΑ/ΚΜ (άρθρο 158 του νόμου 4389/2016).

 

36. Το με αριθμό πρωτοκόλλου οίκοθεν 109095/26-07-2016 έγγραφο της ΔΙΠΕΧΩΣ/ΔΜ Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας, με θετική γνωμοδότηση για τη διάθεση ΑΣΑ στο Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας από το Δήμο Βέροιας, υπό όρους και προϋποθέσεις.

 

37. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 861/29-07-16 έγγραφο του Γενικού Γραμματέα Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με το οποίο εκφράζεται η σύμφωνη γνώμη της επί του προσχεδίου κοινής απόφασης κατά το άρθρο 158 του νόμου 4389/2016 (αριθμός πρωτοκόλλου ΔΙΠΕΧΩΣ/ΚΜ 6030/01-08-2016).

 

38. Το γεγονός ότι η τριετής χρονική διάρκεια ισχύος της κοινή υπουργική απόφαση με αριθμό οίκοθεν 22158/2426/2013 (ΦΕΚ 1266/Β/2013) έχει παρέλθει και πλέον βάσει των διατάξεων του νόμου 4389/2016 (ΦΕΚ 94/Α/2016) δύναται να παραταθεί το χρονικό διάστημα μεταφοράς των αστικών απορριμμάτων του Δήμου Βέροιας στον Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας για 2 επιπλέον έτη.

 

39. Το γεγονός ότι στην Περιφερειακή Ενότητα Ημαθίας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονία Ημαθίας δεν υπάρχει νομίμως εν λειτουργία Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων προβλεπόμενος από το ισχύων ΠΕΣΔΑ/ΚΜ.

 

40. Την ανάγκη αποκατάστασης όλων των Ανεξέλεγκτων Χώρων Διάθεσης Αποβλήτων και την αποφυγή δημιουργίας νέων Ανεξέλεγκτων Χώρων Διάθεσης Αποβλήτων, με σκοπό την προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος, σύμφωνα με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία.

 

41. Το γεγονός ότι καθυστέρησε η υλοποίηση και ως εκ τούτου η έναρξη λειτουργίας των υποδομών διαχείρισης στερεών αποβλήτων, που προβλέπονται από τον ισχύοντα Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την εξυπηρέτηση του Δήμου του θέματος.

 

42. Τον φάκελο Τεχνικής Έκθεσης που υποβλήθηκε από τον Περιφερειακού Συνδέσμου Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Κεντρικής Μακεδονίας όπου γίνεται υπολογισμός της αναγκαίας ποσότητα προς μεταφορά και εξετάζονται εναλλακτικά σενάρια, λαμβάνοντας υπόψη τόσο την εγγύτητα των χώρων διάθεσης όσο και το συνολικό κόστος διαχείρισης και την επιλογή μετά από συγκριτική αξιολόγηση, της βέλτιστης δυνατής λύσης.

 

43. Την εγγύτητα των νομίμως λειτουργούντων Χώρων Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων υποδοχής προς τον αντίστοιχο εξυπηρετούμενο Δήμο, σε συνδυασμό με τη φέρουσα ικανότητα και την υπολειπόμενη χωρητικότητα τους.

 

44. Το γεγονός ότι σύμφωνα με το (34) σχετικό έγγραφο της ΔΙΑΔΥΜΑ ΑΕ αρμόδιου Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας, λαμβάνοντας υπόψη τη φέρουσα ικανότητα των εγκαταστάσεων παραλαβής, είναι εφικτή η συνέχιση της υποδοχής των ΑΣΑ Δήμου Βέροιας ποσότητας 20.000 ton περίπου /έτος.

 

45. Το γεγονός ότι δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αλλά προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού των εξυπηρετούμενων Δήμων, η οποία θα καλυφθεί από τα ανταποδοτικά τέλη, το ύψος της οποίας δεν μπορεί εκ των προτέρων να υπολογισθεί, αποφασίζουμε:

 

Την παράταση του χρονικού διαστήματος προσωρινής τελικής διάθεσης των αστικών στερεών αποβλήτων του Δήμου Βέροιας Π.Ε. Ημαθίας στο νομίμως λειτουργούντα Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας κατά παρέκκλιση των εν ισχύ Περιφερειακών Σχεδιασμών Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) Κεντρικής Μακεδονίας και Δυτικής Μακεδονίας.

 

Η προσωρινή αυτή διαχείριση επιβάλλεται προκειμένου να αποτραπεί η ενεργοποίηση και να υλοποιηθεί η αποκατάσταση των Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων (Χ.Α.Δ.Α.) που εξυπηρετούσαν τον εν λόγω Δήμο λόγω της μη υλοποίησης και έναρξης λειτουργίας των αντίστοιχων υποδομών διαχείρισης στερεών αποβλήτων, που προβλέπονται από τον ισχύοντα Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, και έχει ως ακολούθως:

 

1. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης τα αστικά στερεά απόβλητα (ΑΣΑ) του Δήμου Βέροιας Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας θα διατίθενται στο Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας.

 

Το τέλος χρήσης, ανά τόνο, του παραπάνω Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων καθορίζεται με βάση την τιμολογιακή πολιτική του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας.

 

2. Στον εν λόγω Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων αποδεκτά θα γίνονται μόνο τα απόβλητα με κωδικό του Ευρωπαϊκού Καταλόγου Αποβλήτων (ΕΚΑ) 20 Δημοτικά απόβλητα (υπ' αριθμόν 50910/2727/2003 κοινή υπουργική απόφαση - Παράρτημα IB) και ειδικότερα τα απόβλητα που μνημονεύονται στην οικεία απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) (29 σχετικό) και στην άδεια λειτουργίας του.

 

3. Για την μεταφορά των παραπάνω αποβλήτων θα πρέπει να υπάρχει αντίστοιχη Σύμβαση σε ισχύ προσωρινής διάθεσης αποβλήτων που σύμφωνα με το (26) σχετικό θα πρέπει να περιλαμβάνει και ένα μηχανισμό ανανέωσης.

 

4. Ο Δήμος Βέροιας της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας οφείλει:

 

α) Να μεταφέρει τα αστικά στερεά απόβλητα του στις υποδεικνυόμενες στην παρούσα νόμιμα λειτουργούσες εγκαταστάσεις (Χώρου Υγειονομικής Ταφής) και να κατά βάλει το τέλος χρήσης.

 

β) Να μεριμνήσει για την ταχεία υλοποίηση των έργων αποκατάστασης των Ανεξέλεγκτων Χώρων Διάθεσης Αποβλήτων της περιοχής ευθύνης τους.

 

γ) Να εφαρμόζει εντατικά το πρόγραμμα ξεχωριστής συλλογής συσκευασιών στο πλαίσιο των υφιστάμενων συμβάσεων συνεργασίας με Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών, υπό την εποπτεία του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ), προκειμένου να καταστεί εφικτή η μείωση της ποσότητας των προς διάθεση αποβλήτων και εν γένει να τηρεί τις υποχρεώσεις του που απορρέουν από τον νέο Εθνικό Σχεδιασμό Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) (25 σχετικό).

 

δ) Να τηρεί αρχείο με παραστατικά στοιχεία της μεταφοράς των αποβλήτων (έντυπα αναγνώρισης, ζυγολόγια κ.λ.π.) και να τα υποβάλλουν όταν ζητηθούν από κάθε αρμόδια υπηρεσία.

 

ε) Να υποβάλει άμεσα την απαραίτητη τεκμηρίωση (Προγραμματική σύμβαση με Συστήματα Εναλλακτικής Διαχείρισης Αποβλήτων, βεβαιώσεις περαίωσης έργων αποκατάστασης Ανεξέλεγκτων Χώρων Διάθεσης Αποβλήτων κ.λ.π.) στη Γενική Γραμματεία Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στην οικεία Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης.

 

στ) Να δρομολογήσει τις απαραίτητες ενέργειες στην περιοχή ευθύνης του και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του για την εφαρμογή της παρούσας και για την προώθηση των υποδομών που προβλέπονται τον ΕΣΔΑ και ΠΕΣΔΑ/ΚΜ.

 

5. Ο Φορέας Διαχείρισης του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας οφείλει:

 

α) Να αποδέχεται τα αστικά απόβλητα του Δήμου Βέροιας, Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις παραγράφους 1, 2 και 3 της παρούσας.

 

β) Να ελέγχει τη σύνθεση, το είδος ή την ποιότητα και την ποσότητα των αποβλήτων που μεταφέρει στις εγκαταστάσεις των Χώρων Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων ο εξυπηρετούμενος Δήμος, ώστε να είναι αποδεκτά σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα, σύμφωνα με τις αδειοδοτήσεις της εγκατάστασης υποδοχής, ως προς τα κριτήρια αποδοχής και γενικότερα με τις σχετικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.

 

γ) Για να εξασφαλιστεί η ιχνηλασιμότητα των αποβλήτων (παραγωγός - συλλογέας - μεταφορέας - παραλήπτης), τα απόβλητα να διακινούνται με έντυπο παρακολούθησης απόβλητου, που είναι τριπλότυπα έντυπα με βάση το υπόδειγμα του Παραρτήματος II της (20) σχετικής Εγκυκλίου Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Το τριπλότυπο έντυπο συμπληρώνεται από τον Δήμο Βέροιας (παραγωγό ή κάτοχο του απόβλητου που ξεκινά η φόρτωση). Το στέλεχος Α' επιστρέφει μετά την παραλαβή στον παραγωγό ή τον κάτοχο του απόβλητου. Το στέλεχος Β' είναι για το αρχείο του συλλέκτη μεταφορέα (εάν είναι επιχείρηση συλλογής - μεταφοράς, αλλιώς για το αρχείο του δήμου) και το στέλεχος Γ παραμένει στον παραλήπτη Φορέα Διαχείρισης του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων.

 

6. Ο Περιφερειακός Σύνδεσμος Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Κεντρικής Μακεδονίας οφείλει:

 

α) Να προβεί άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες έτσι ώστε να επιταχυνθεί η ολοκλήρωση των προβλεπόμενων από το ΠΕΣΔΑ/ΚΜ έργων, σε συνεργασία με τους Δήμους, εντός 2 ετών. Για το λόγο αυτό οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας θα παρακολουθούν στενά την εξέλιξη των έργων (τήρηση αναλυτικού αρχείου έργων, επιθεωρήσεις επί τόπου). Τα ίδια ισχύουν και στην περίπτωση έγκρισης αναθεώρησης του ΠΕΣΔΑ/ΚΜ.

 

β) Να δώσει άμεση προτεραιότητα στην υλοποίηση των έργων προεπεξεργασίας αποβλήτων και των προγραμμάτων ΔΣΠ.

 

γ) Να μεριμνήσει για τη σύναψη σύμβασης μεταξύ Δήμου Βέροιας και της ΔΙΑΔΥΜΑ εντός 15 ημερών από την ισχύ του παρόντος. Στη σύμβαση θα αναφέρονται ρητά το τέλος χρήσης.

 

7. Οι εγκαταστάσεις διαχείρισης των ΑΣΑ (ΧΥΤΑ Δυτικής Μακεδονίας) δεν θα υπερβαίνουν την συνολική φέρουσα ικανότητα (120.000 τόνοι αποβλήτων ετησίως) με την παραλαβή των αποβλήτων του Δήμου Βέροιας Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας, καθ' όλη τη διάρκεια ισχύος της παρούσας απόφασης.

 

8. Σε περίπτωση παράλειψης εφαρμογής της παρούσας απόφασης, καταλογίζονται ποινικές, αστικές ή διοικητικές ευθύνες στον υπεύθυνο για την μη εφαρμογή της φορέα, όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις.

 

9. Η παρούσα απόφαση ισχύει από την ημερομηνία λήξης της τριετούς διάρκειας όπως ορίστηκε στην κοινή υπουργική απόφαση με αριθμό οίκοθεν 22158/2426/2013 (ΦΕΚ 1266/Β/2013) και εφαρμόζεται μέχρι την έναρξη λειτουργίας των υποδομών διαχείρισης που προβλέπονται στον ΠΕΣΔΑ Κεντρικής Μακεδονίας για την εξυπηρέτηση του εν θέματι Δήμου ή, κατά μέγιστο για διάστημα δύο ετών (2) ετών από την έναρξη ισχύος της.

 

Η απόφαση αυτή θα αναρτηθεί στο διαδίκτυο σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3861/2010 (ΦΕΚ 112/Α/2010).

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Θεσσαλονίκη, 02-08-2016

 

Οι Ασκούντες καθήκοντα Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου - Μακεδονίας - Θράκης Δυτικής Μακεδονίας

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.