Απόφαση d3-a/4303/12 - Άρθρο 4

Άρθρο 4: Ορισμοί για τους σκοπούς της παρούσας υπουργικής απόφασης


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

4.1 Σύστημα Μεταφοράς: Ένα Σύστημα Μεταφοράς περιλαμβάνει έναν ή περισσότερους αγωγούς ή τμήματα αγωγών που έχουν τοποθετηθεί εκτός των εσωτερικών εγκαταστάσεων των Πελατών, όπως οι τελευταίοι ορίζονται στο άρθρο 2 του νόμου 4001/2011 (ΦΕΚ 179/Α/2011), ή άλλων συστημάτων που συνδέονται με αυτό, και συμπεριλαμβάνει τις κατωτέρω εγκαταστάσεις, εφόσον αυτές υπάρχουν και συνεισφέρουν στη λειτουργία του Συστήματος Μεταφοράς:

 

σταθμοί συμπίεσης
σταθμοί ρύθμισης, ανάμιξης, αφύγρανσης και φίλτρων,
σταθμοί μέτρησης των μεταφερόμενων ποσοτήτων ή / και ελέγχου της ποιότητας του φυσικού αερίου,
δικλείδες (βάνες) της γραμμής διαχωρισμού σε τμήματα ή της γραμμής παροχέτευσης, ή και σταθμούς αποστολής ή και παραλαβής ξέστρων,
σταθμοί παράδοσης ή εισαγωγής ή εξαγωγής,
κάθε άλλο στοιχείο το οποίο συνεισφέρει, με άμεσο ή με έμμεσο τρόπο, στη μεταφορά του φυσικού αερίου υπό πίεση,
εγκαταστάσεις τηλεχειρισμού και τηλεμετρίας
εγκαταστάσεις διασύνδεσης με άλλα Συστήματα Μεταφοράς, ή δίκτυα Διανομής.

 

Το Σύστημα Μεταφοράς περιλαμβάνει κατά τη φορά του μεταφερόμενου φυσικού αερίου το πρώτο όργανο απομόνωσης, καθώς και τον εκάστοτε προσαρτημένο εξοπλισμό ειδικά σχεδιασμένο για το Σύστημα Μεταφοράς, όπως είναι για παράδειγμα ένας σταθμός ρύθμισης ή συμπίεσης, μέχρι και το τελευταίο όργανο απομόνωσης.

 

Εντούτοις, στην περίπτωση ενός κινητού σταθμού παράδοσης που συνδέεται με ένα Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, το όριο με το δίκτυο διανομής καθορίζεται στον τελευταίο σύνδεσμο του σταθμού, π.χ. φλάντζα (ωτίδα).

 

4.2 Σύστημα Μεταφοράς  Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου: Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου που ανήκει στο  Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, όπως ορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2, σημείο (ι)β), του άρθρου 2 και τις διατάξεις του άρθρου 67 του νόμου 4001/2011 (ΦΕΚ 179/Α/2011).

 

4.3 Σύστημα Μεταφοράς Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου: Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου που ανήκει στο Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου), που ορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2, σημείο (α), του άρθρου 2 του νόμου 4001/2011 (ΦΕΚ 179/Α/2011) και δεν εντάσσεται στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου ( Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου), ανεξαρτήτως διασύνδεσης με το Σύστημα αυτό.

 

4.4 Φυσικό Αέριο: Σύμφωνα με την παράγραφο 2, σημείο (κ)ε) του άρθρου 2 του νόμου 4001/2011 είναι το καύσιμο αέριο που εξάγεται από γεωλογικούς σχηματισμούς και αποτελείται κυρίως από μεθάνιο (τουλάχιστον 75% σε αναλογία γραμμομορίων) και από υδρογονάνθρακες υψηλότερου μοριακού βάρους και ενδεχομένως από μικρές ποσότητες αζώτου, διοξειδίου του άνθρακα, οξυγόνου και ίχνη άλλων ενώσεων και στοιχείων, στο οποίο μπορεί να έχουν προστεθεί και οσμητικές ουσίες. Ως Φυσικό Αέριο νοείται το ανωτέρω μείγμα σε οποιαδήποτε κατάσταση και αν περιέλθει, με μεταβολή των φυσικών συνθηκών, όπως συμπίεση, ψύξη ή οποιαδήποτε άλλη μεταβολή των φυσικών συνθηκών, συμπεριλαμβανομένης της υγροποίησης (Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο - ΥΦΑ).

 

4.5 Διαχειριστής Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου:

 

Είναι ο Διαχειριστής του Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου που ανήκει στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου ή Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου

 

4.6 Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου: Ο Διαχειριστής του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις διατάξεις της παραγράφου 2, σημείο (ζ) του άρθρου 2 και στις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 67 του νόμου 4001/2011 (ΦΕΚ 179/Α/2011).

 

4.7 Διαχειριστής Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου: Ο κάτοχος Άδειας Διαχείρισης Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου σύμφωνα με την παράγραφο 2, σημείο (στ), του άρθρου 2 του νόμου 4001/2011 (ΦΕΚ 179/Α/2011).

 

4.8 Μέρος και Τμήμα: Μέρος είναι ένα στοιχείο του Συστήματος Μεταφοράς ή ένα σύνολο στοιχείων του Συστήματος Μεταφοράς με ομοιογενή τεχνικά χαρακτηριστικά, τα οποία είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους. Ένα Τμήμα αποτελείται τουλάχιστον από ένα Μέρος του Συστήματος Μεταφοράς που είναι εγκατεστημένο μεταξύ δύο οργάνων απομόνωσης.

 

4.9 Μήκος του Συστήματος Μεταφοράς: Μετρικό μήκος μεταξύ των εγκαταστάσεων ή των διατάξεων / σταθμών μέτρησης / ρύθμισης, ή εξυπηρέτησης του Συστήματος έως το πρώτο όργανο απομόνωσης μετρούμενο στην εξωτερική του διάμετρο αφαιρούμενης της επικάλυψης.

 

4.10 Εξαρτήματα: Στοιχεία του Συστήματος Μεταφοράς όπως είναι τα ειδικά τεμάχια, οι βαλβίδες αντεπιστροφής, οι δικλείδες (βάνες), οι σταθμοί ξέστρου, οι διατάξεις μέτρησης, οι ρυθμιστές, τα χιτώνια, τα συστήματα απόφραξης, οι σωλήνες, ο εξοπλισμός ασφαλείας.

 

4.11 Σωληναγωγός: Το σύστημα των σωληνώσεων με όλο το σχετικό συνδεδεμένο εξοπλισμό και τους σταθμούς έως το σημείο σύνδεσης. Ως σημείο σύνδεσης είναι η έξοδος της μετρητικής διάταξης.

 

4.12 Μέγιστη πίεση λειτουργίας: Η μέγιστη πίεση υπό την οποία ένα σύστημα μπορεί να λειτουργήσει συνεχώς υπό κανονικές συνθήκες λειτουργίας.

 

4.13 Αδειοδοτούσα Υπηρεσία: Η αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής για τα Συστήματα Μεταφοράς φυσικού αερίου, όπως ορίζονται στο νόμο 4001/2011 (ΦΕΚ 179/Α/2011).

 

4.14 Θέση σε λειτουργία: Η έναρξη της συνεχούς ροής του μεταφερόμενου φυσικού αερίου. Διευκρινίζεται ότι η χρήση του φυσικού αερίου για την πραγματοποίηση μιας δοκιμής που προβλέπεται από το άρθρο 11, ή για την πλήρωση του Συστήματος Μεταφοράς με μικρή πίεση και δίχως ροή, δε θεωρείται ως θέση σε λειτουργία.

 

4.15 Συντελεστής ασφαλείας: Το αντίστροφο του λόγου της περιφερειακής τάσης που αναπτύσσεται στην περιφέρεια του αγωγού ή ενός εξαρτήματος του Συστήματος Μεταφοράς λόγω της μέγιστης εσωτερικής πίεσης του αερίου προς το ελάχιστο όριο διαρροής (RT 0,5) για παραμόρφωση 0,5% για τη μέγιστη θερμοκρασία σχεδιασμού. Για τα Συστήματα Μεταφοράς που έχουν κατασκευαστεί πριν από την ημερομηνία εφαρμογής της παρούσας υπουργικής απόφασης, θα ισχύει το ελάχιστο όριο διαρροής όπως καθορίζεται σύμφωνα με τον κανονισμό που εφαρμόστηκε την ημερομηνία της κατασκευής του Συστήματος Μεταφοράς. Ο συντελεστής ασφαλείας είναι το αντίστροφο του συντελεστή υπολογισμού ή του συντελεστή σχεδιασμού.

 

4.16 Μέτρα προστασίας του Συστήματος Μεταφοράς:Ειδικά κατασκευαστικά μέτρα, όπως για παράδειγμα κατάλληλη σήμανση και τοποθέτηση προστατευτικών πλακών από σκυρόδεμα, οι προδιαγραφές για την κατασκευή ή την τοποθέτηση (για παράδειγμα ενίσχυση του εδάφους έδρασης πέραν της συνήθους τοποθέτησης του Συστήματος Μεταφοράς, χαμηλότερη στάθμη τοποθέτησης), τα μέτρα λειτουργίας και πληροφόρησης, (για παράδειγμα συχνότερη επιτήρηση, μείωση της μέγιστης πίεσης λειτουργίας, ενημέρωση των ιδιοκτητών κατά μήκος του αγωγού, ενημέρωση των επιχειρήσεων ή οργανισμών, που ενδέχεται να πραγματοποιήσουν κατασκευαστικά ή άλλα έργα πλησίον του Συστήματος Μεταφοράς), που προορίζονται ειδικά για τη μείωση του κινδύνου πρόκλησης βλάβης σε πρόσωπα ή αγαθά και για την προστασία του περιβάλλοντος. Τα μέτρα προστασίας μπορούν, υπό τους όρους που καθορίζονται από την τεχνική απαίτηση, που αναφέρεται στο άρθρο 14, να μειώσουν την πιθανότητα της πραγματοποίησης ορισμένων τυχαίων συμβάντων και, συνεπώς, να οδηγήσουν στον επαναπροσδιορισμό της επιλογής του σεναρίου κινδύνου για τον περιορισμό της απώλειας που αναφέρεται στο άρθρο 5.

 

4.17 Ζώνη κατηγορίας 1 ή 2 ή 3 ή 4: Ζώνη κατηγορίας είναι ζώνη γης εκτεινόμενη κατά 200 m εκατέρωθεν του άξονα του αγωγού του Συστήματος Μεταφοράς για ένα συνεχές τμήμα αγωγού μήκους 1600 m. Αναλυτική περιγραφή των ζωνών κατηγορίας δίδεται στο άρθρο 8 της παρούσας υπουργικής απόφασης.

 

4.18 Ζώνες επηρεαζόμενες από τυχαία συμβάντα: Ζώνες που έχουν ως άξονα το Σύστημα Μεταφοράς εντός των οποίων η προσέγγιση ή υπέρβαση των ορίων τοξικότητας, μέγιστης πίεσης, ή θερμικής δράσης, θα μπορούσε να οδηγήσει, μετά από μια αποτυχία του περιορισμού τους, στην πρόκληση μη αναστρέψιμων βλαβών, ή ακόμα και σε θανατηφόρα συμβάντα σε άτομα. Τα όρια αυτά καθορίζονται σύμφωνα με την κείμενη Νομοθεσία που ισχύει για τις οριακές τιμές με σκοπό την πρόληψη των ατυχημάτων στις κατηγοριοποιημένες εγκαταστάσεις και για την προστασία του περιβάλλοντος. Υπό τις κανονικές συνθήκες εγκατάστασης του Συστήματος Μεταφοράς, το εύρος αυτών των ζωνών σε σχέση με τη διάμετρο και τη μέγιστη πίεση λειτουργίας του Συστήματος θα καθορίζεται σύμφωνα με τη διάταξη που ορίζεται σε Αναγνωρισμένο Τεχνικό Εγχειρίδιο.

 

4.19 Κατάλυμα: Για την εφαρμογή της παρούσας υπουργικής απόφασης νοείται κάθε ένα διαμέρισμα ενός κτιρίου, που προορίζεται για στέγαση ατόμων (2 άτομα ανά κατάλυμα). Η έννοια του καταλύματος χρησιμοποιείται για τον καθορισμό της ζώνης κατηγορίας σε 1, 2, 3 ή 4, όπως αναλυτικά ορίζεται στο Άρθρο 8, πλην των περιπτώσεων του άρθρου 8, παράγραφος 2.3 σημεία (i) και (ii). Σε περίπτωση κτιρίου με άλλη χρήση από στέγαση, θα λαμβάνεται υπόψη ο πληθυσμός σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κτιριοδομικό Κανονισμό (υπουργική απόφαση 3046/304/1989 (ΦΕΚ 59/Δ/1989)), όπως ισχύει.

 

4.20 Εγκαταστάσεις συνάθροισης κοινού: Εγκαταστάσεις που ορίζονται και ταξινομούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κτιριοδομικού Κανονισμού της παραγράφου 1 - Γ, άρθρου 346, Κεφάλαιο ΣΤ', Μέρος III, του από 14-07-1999 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 580/Δ/1999).

 

4.21 Αναγνωρισμένες Τεχνικές Προδιαγραφές και Αναγνωρισμένα Τεχνικά Εγχειρίδια: Τεχνικά Έγγραφα καταρτισμένα από το Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου σύμφωνα με το άρθρο 70 και την παράγραφο 10 του άρθρου 196 του νόμου 4001/2011 (ΦΕΚ 179/Α/2011) και που ικανοποιούν, εντός του πεδίου που αυτά καλύπτουν, τις απαιτήσεις της παρούσας υπουργικής απόφασης.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.