Απόφαση d3-a/4303/12 - Άρθρο 7

Άρθρο 7: Σχεδιασμός


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

7.1 Βασικές αρχές για την επιλογή της όδευσης

 

Η ασφάλεια, οι τεχνικοί και οι περιβαλλοντικοί παράγοντες είναι τα σημαντικότερα στοιχεία που επηρεάζουν την όδευση του Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου. Για την επιλογή της όδευσης πρέπει να διεξαχθεί μια αναγνωριστική έρευνα - μελέτη του εδάφους και ιδιαιτέρως πρέπει να εξεταστούν οι γεωλογικοί, τοπογραφικοί και υδρογεωλογικοί παράγοντες, οι αστικές εγκαταστάσεις, τα προγράμματα των Ρυθμιστικών και Πολεοδομικών Σχεδίων, η παρουσία ενδεχομένων προστατευόμενων περιοχών (όπως στρατιωτικές περιοχές, αρχαιολογικοί χώροι, εγκαταστάσεις τηλεπικοινωνιών, ηλεκτρισμού, περιοχές περιβαλλοντικά προστατευόμενες, κ.λ.π.) και οι δεσμεύσεις που τις επιβαρύνουν, η παρουσία υποδομών μεταφοράς (π.χ. δρόμοι, σιδηροδρομικές και ηλεκτρικές γραμμές), καθώς επίσης η παρουσία υδάτινων διαδρομών και οι περιοχές προς εξυγίανση. Η μελέτη αυτή θα υποβάλλεται με γραπτή τεχνική έκθεση στην Αδειοδοτούσα Υπηρεσία για χορήγηση σχετικής άδειας. Επίσης μετά την οριστική επιλογή της όδευσης θα εκπονείται γεωτεχνική - γεωδυναμική μελέτη του εδάφους για την οριστικοποίηση της χάραξης. Ανάλογες προληπτικές έρευνες-μελέτες πρέπει να πραγματοποιηθούν για τον καθορισμό του καταλληλότερου χώρου για την κατασκευή των σταθμών συμπίεσης.

 

7.2 Εκτίμηση σεισμικής επάρκειας

 

Πέραν της ως ανωτέρω μελέτης της παραγράφου 7.1 της παρούσας πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι περιορισμοί λόγω της σεισμικής επικινδυνότητας του εδάφους, της αστάθειας αυτού και της τυχόν ύπαρξης σεισμικών ρηγμάτων και να εκπονείται σχετική μελέτη εκτίμησης της σεισμικής επάρκειας των Συστημάτων αγωγών φυσικού αερίου με στόχο τη διασφάλιση της δομικής ακεραιότητας και της απρόσκοπτης λειτουργίας για το επίπεδο του σεισμού που λήφθηκε υπόψη στο σχεδιασμό. Στις περιπτώσεις όπου ο αγωγός του Συστήματος Μεταφοράς διέρχεται από σεισμικό ρήγμα κατά το σχεδιασμό του χαλύβδινου αγωγού θα λαμβάνονται υπόψη οι αρχές της μηχανικής για τον περιορισμό της βλάβης του αγωγού στην περίπτωση ολίσθησης του ρήγματος. Θα εφαρμόζονται οι διατάξεις του Ευρωπαϊκού Προτύπου ΕΛΟΤ ΕΝ 1998-4 Ευρωκώδικας 8 - Αντισεισμικός σχεδιασμός των κατασκευών - Μέρος 4: Σιλό, δεξαμενές και αγωγοί, στο οποίο συνιστάται να επιδιώκεται κατάλληλη κατεύθυνση της όδευσης του αγωγού σε σχέση με τη θέση του ρήγματος προς αποφυγήν φαινόμενων λυγισμού του τοιχώματος του αγωγού. Στην περίπτωση αναπόφευκτης κάμψης του αγωγού, επιτρέπεται η ανάπτυξη περιορισμένης έκτασης τοπικού λυγισμού (ύβωσης). Επίσης συνιστάται η ενίσχυση του πάχους του αγωγού στην περιοχή του ρήγματος, η μείωση των πιέσεων του εδάφους επί του αγωγού με χρήση χαλαρού αμμώδους υλικού για την πλήρωση της εκσκαφής, και η μείωση της τριβής μεταξύ αγωγού και εδάφους. Οι κάτωθι παράμετροι, οι οποίες επηρεάζουν την ανάπτυξη σημαντικών παραμορφώσεων στο τοίχωμα ενός μεταλλικού αγωγού φυσικού αερίου κατά τη σχετική οριζόντια ολίσθηση ενός τεκτονικού ρήγματος, και οι οποίες ενδέχεται να προκαλέσουν αστοχία λόγω υπέρβασης της αντοχής του χάλυβα ή λόγω τοπικού λυγισμού του τοιχώματος, διερευνώνται, σε σχέση με την εντατική κατάσταση που προκαλείται στο τοίχωμα του αγωγού: (α) η αντοχή του εδάφους, (β) η ακαμψία του εδάφους, (γ) το μέγεθος της επιβαλλόμενης μετατόπισης, (δ) το εύρος της ζώνης του ρήγματος που παραμορφώνεται και (ε) ο συντελεστής τριβής μεταξύ αγωγού και εδάφους.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.