Απόφαση doy-1859/18

Απόφαση ΔΟΥ/1859/2018: 1) Χαρακτηρισμός νέου (υπό μελέτη) οδικού τμήματος (ΟΑ') που θα συνδέσει την Ευρεία Παράκαμψη Πατρών στη θέση του ανισόπεδου κόμβου Κ7 (Α/Κ Κ7) με την Εθνική Οδό 33 (παλαιά και νέα χάραξη της) στην περιοχή Λαμπραίικα, μήκους 1,2 km περίπου και συμπληρωματικά αυτής και υφιστάμενου οδικού τμήματος από τον ισόπεδο κόμβο του Α/Κ Κ7 της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών του αυτοκινητόδρομου Α5. Αυτοκινητόδρομος ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ έως και την χιλιομετρική θέση αρχής μελέτης της νέας οδού προ του κόμβου ΚΔ (συμβολή: νέα αρτηρία - οδός Ηλείας) (ΑΑ'), ως τμήματος του Τριτεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου, 2) Απαγόρευση έκδοσης οικοδομικών αδειών για ανέγερση κτιρίων και εκτέλεση οικοδομικών εργασιών στη ζώνη διέλευσης της οδού, κατ' εφαρμογή του άρθρου 3 του προεδρικού διατάγματος 209/1998 (ΦΕΚ 169/Α/1998) καθώς και της τροποποίησης του με το προεδρικό διάταγμα 221/1999 (ΦΕΚ 188/Α/1999)


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση ΔΟΥ/1859/2018: 1) Χαρακτηρισμός νέου (υπό μελέτη) οδικού τμήματος (ΟΑ') που θα συνδέσει την Ευρεία Παράκαμψη Πατρών στη θέση του ανισόπεδου κόμβου Κ7 (Α/Κ Κ7) με την Εθνική Οδό 33 (παλαιά και νέα χάραξη της) στην περιοχή Λαμπραίικα, μήκους 1,2 km περίπου και συμπληρωματικά αυτής και υφιστάμενου οδικού τμήματος από τον ισόπεδο κόμβο του Α/Κ Κ7 της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών του αυτοκινητόδρομου Α5. Αυτοκινητόδρομος ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ έως και την χιλιομετρική θέση αρχής μελέτης της νέας οδού προ του κόμβου ΚΔ (συμβολή: νέα αρτηρία - οδός Ηλείας) (ΑΑ'), ως τμήματος του Τριτεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου, 2) Απαγόρευση έκδοσης οικοδομικών αδειών για ανέγερση κτιρίων και εκτέλεση οικοδομικών εργασιών στη ζώνη διέλευσης της οδού, κατ' εφαρμογή του άρθρου 3 του προεδρικού διατάγματος 209/1998 (ΦΕΚ 169/Α/1998) καθώς και της τροποποίησης του με το προεδρικό διάταγμα 221/1999 (ΦΕΚ 188/Α/1999), (ΦΕΚ 68/ΑΑΠ/2018), 13-04-2018.

 

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Την κοινή υπουργική απόφαση Δ16Α/04/773/1990 (ΦΕΚ 746/Β/1990) Περί εξαίρεσης διοικητικών πράξεων ή εγγράφων από τον κανόνα των τριών υπογραφών.

 

2. Το προεδρικό διάταγμα 63/2005, (ΦΕΚ 98/Α/2005) Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, όπως τροποποιήθηκε με το νόμο 4320/2015, (ΦΕΚ 29/Α/2015) και ισχύει.

 

3. Το προεδρικό διάταγμα 70/2015, (ΦΕΚ 114/Α/2015), άρθρο 3, σύμφωνα με το οποίο το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που είχε συγχωνευθεί με την παράγραφο 1 του άρθρου 2 του προεδρικού διατάγματος 24/2015 (ΦΕΚ 20/Α/2015) με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, ανασυνιστάται σε Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

 

4. Το προεδρικό διάταγμα 123/2016 (ΦΕΚ 208/Α/2016), άρθρο 4, σύμφωνα με το οποίο το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, μετονομάζεται σε Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

 

5. Το προεδρικό διάταγμα 125/2016, (ΦΕΚ 210/Α/2016) Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.

 

6. Το προεδρικό διάταγμα 123/2017 (ΦΕΚ 151/Α/2017) Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

 

7. Την υπουργική απόφαση με αριθμό: οίκοθεν Δ13/471/2017 (ΑΔΑ:68ΦΔ465ΧΘΞ-Ψ9Γ) της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών (Δ13), της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο: Καθορισμός αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών (Δ13) του προεδρικού διατάγματος 123/2017 σε ότι αφορά τις υφιστάμενες, τις υπό ανάθεση και τις προς δημοπράτηση συμβάσεις αρμοδιότητας της τέως Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών (ΔΟΥ) του καταργηθέντος προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 109/2014.

 

8. Το νόμο 2503/1997 (ΦΕΚ 107/Α/1997) Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της Περιφέρειας, ρύθμιση θεμάτων για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις.

 

9. Το νόμο 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/2010) Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης.

 

10. Το νόμο 3155/1955 Περί κατασκευής και συντηρήσεως Οδών και τα εκτελεστικά του διατάγματα.

 

11. Το από 09-08-1955 βασιλικό διάταγμα Περί Καθορισμού των Εθνικών Οδών κατά τις διατάξεις του νόμου 3155/1955 και την Γ/25871/1963 απόφαση του Υπουργού Δημοσίων Έργων Περί αριθμήσεως των Εθνικών Οδών.

 

12. Το από 06-02-1956 βασιλικό διάταγμα (ΦΕΚ 47/Α/1956) Περί Καθορισμού των Επαρχιακών Οδών των Νομών του Κράτους κατά τις διατάξεις του νόμου 3155/1955.

 

13. Την υπουργική απόφαση οίκοθεν ΔΜΕΟ/Ε/779/1995 (ΦΕΚ 664/Β/1995) Κατάταξη του Εθνικού Οδικού Δικτύου Πελοποννήσου σε Βασικό (Πρωτεύον), Δευτερεύον και Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο όπως αυτή αναδημοσιεύτηκε με το (ΦΕΚ 800/Β/1995).

 

14. Την υπουργική απόφαση ΔΜΕΟ/ε/ο/266/1995 (ΦΕΚ 293/Β/1995) Περί Ανακατάταξης Επαρχιακού Οδικού Δικτύου των Νομών της Χώρας.

 

15. Την υπουργική απόφαση ΔΜΕΟ/ε/ο/907/1996 (ΦΕΚ 715/Β/1996): Καθορισμός τμημάτων οδών ως εθνικών ή επαρχιακών και χαρακτηρισμός κλάδων κόμβων.

 

16. Την υπουργική απόφαση ΔΜΕΟ/227/ε/22/2007 (ΦΕΚ 460/ΑΑΠ/2007) 1) Χαρακτηρισμός των κάτωθι συνδετήριων οδικών τμημάτων της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών με το Νέο Λιμένα Πατρών ως οδών του Τριτεύοντος Εθνικού οδικού Δικτύου, 2) Εφαρμογή του άρθρου 3 του προεδρικού διατάγματος 209/1998.

 

17. Την υπουργική απόφαση οίκοθεν ΔΟΥ/5776/2015 (ΦΕΚ 253/ΑΑΠ/2015) Χαρακτηρισμός και Αρίθμηση Αυτοκινητοδρόμων.

 

18. Το νόμο 1418/1984 (ΦΕΚ 23/Α/1984) Δημόσια Έργα και ρυθμίσεις συναφών θεμάτων και ειδικότερα την παράγραφο 3 του άρθρου 25.

 

19. Την εγκύκλιο 18/1999 με αριθμό πρωτοκόλλου ΔΜΕΟ/ε/516/1999 Περί χαρακτηρισμού οδών ως Εθνικών ή Επαρχιακών σύμφωνα με το άρθρο 25, παράγραφος 3 του νόμου 1418/1984 (ΦΕΚ 23/Α/1984).

 

20. Το βασιλικό διάταγμα 465/1970 Περί όρων και προϋποθέσεων εγκαταστάσεως και λειτουργίας αντλιών καυσίμων προ πρατηρίων κειμένων εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και κωμών ή εκτός κατοικημένων εν γένει περιοχών και περί κυκλοφοριακής συνδέσεως εγκαταστάσεων μετά των οδών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα με το προεδρικό διάταγμα 118/2006.

 

21. Το νόμο 653/1977 (ΦΕΚ 214/Α/1977) Περί υποχρεώσεως των παρόδιων ιδιοκτητών για την διάνοιξη Εθνικών Οδών κ.λ.π. όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μέχρι σήμερα και το προεδρικό διάταγμα 929/1979 (ΦΕΚ 259/Α/1979) Περί εκτελέσεως του άρθρου 1 του νόμου 653/1977.

 

22. Το προεδρικό διάταγμα 209/1998 (ΦΕΚ 169/Α/1998) Λήψη μέτρων για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας και η δέσμευση ζώνης διέλευσης της οδού, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 3 του προεδρικού διατάγματος 209/1998 (ΦΕΚ 169/Α/1998) καθώς και της τροποποίησης του με το προεδρικό διάταγμα 221/1999 (ΦΕΚ 188/Α/1999).

 

23. Την ανάγκη χαρακτηρισμού της οδού που αναφέρεται στο θέμα, για να εναρμονίζονται οι ανάλογες νομοθετικές διατάξεις.

 

Αφού είδαμε:

 

1. Την με αριθμό πρωτοκόλλου: οίκοθεν 95088/2355/07-04-2017 (αριθμός πρωτοκόλλου ΔΟΥ: 2003/07-04-2017, 2028/10-04-2017, 2062/11-04-2017) αίτηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων, της Γενικής Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για χαρακτηρισμό του νέου οδικού τμήματος αλλά και δέσμευση ζώνης διέλευσης της οδού, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 3 του προεδρικού διατάγματος 209/1998 καθώς και της τροποποίησης του με το προεδρικό διάταγμα 221/1999, με την συνημμένη τεχνική έκθεση και τεύχος δικαιολογητικών που περιλαμβάνει:

 

Το υπ' αριθμόν: ΔΜΕΟ/8981/ε/1305/16-12-2008 έγγραφο του Τμήματος Ε' της ΔΜΕΟ του πρώην Υπ. Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, σύμφωνα με το οποίο συνηγορούσε στην εφαρμογή της τυπικής διατομής Β2Σ κατά Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων, για τον σχεδιασμό της υπό μελέτης αρτηρίας.
Την υπ' αριθμόν: 200208/20-06-2011 (ΑΔΑ: 4Α3Ι0-Β) απόφαση του Τμήματος Α' της Ειδικής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, με την οποία εγκρίθηκε η Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση και Αξιολόγηση (ΠΠΕΑ) της μελέτης.
Την υπ' αριθμόν: 169276/08-07-2013 απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) (ΑΔΑ: ΒΛ4Η0Θ7Φ) από την Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και την υπ' αριθμόν: 1332/83271/29-07-2016 (ΑΔΑ: ΩΒ53ΟΡ1Φ-ΡΙ3) απόφαση τροποποίηση αυτής, από την Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου.
Την υπ' αριθμόν: 302329/9322/18-11-2016 (ΑΔΑ: 774Α7Λ6-ΞΡ5) απόφαση της ΔΤΕ-ΠΔΕ, με την οποία εγκρίθηκε η Οριστική μελέτη Οδοποιίας - Κόμβων - Προσβάσεων της συνδετήριας οδού.
Την υπ' αριθμόν: 28089/448/15-03-2017 (ΑΔΑ:Ω75Δ7Λ66ΙΦ) απόφαση της ΔΤΕ-ΠΔΕ, με την οποία εγκρίθηκαν οι μελέτες της 7ης και 8ης φάσης, κατόπιν των οποίων ολοκληρώθηκε το φυσικό αντικείμενο της εκπονούμενων μελετών:
oΟριστική μελέτη Τεχνικών Έργων
oΣύνταξη Κτηματολογίου και Πράξεων Αναλογισμού
oΣύνταξη ΦΑΥ-ΣΑΥ
oΟριστική μελέτη Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων
oΜελέτη Σήμανσης και Ασφάλισης
oΜελέτη Φωτεινής Σηματοδότησης Κόμβων
oΤεύχη Δημοπράτησης της μελέτης
Την υπ' αριθμόν: 46/28-03-2017 απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, σχετικά με την αποδοχή του χαρακτηρισμού της προβλεπόμενης συνδετήριας οδού, ως Εθνικής Οδού και ένταξη αυτής στο Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο της χώρας,
Την υπ' αριθμόν: 48/28-03-2017 απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, σχετικά με την απόφαση αποδοχής της ένταξης του έργου, στον άξονα προτεραιότητας 3 με τίτλο: Δράση 7.b.1.1.b.: Αναβάθμιση των οδικών αξόνων που συνδέουν το δίκτυο ΔΕΔ-Μ με αστικά , παραγωγικά, τουριστικά και πολιτιστικά κέντρα, του Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Ελλάδας,
Τεχνική Έκθεση, με αναφορά στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του οδικού τμήματος, του σκοπού που επιτελεί η χάραξη αυτή, επεξήγηση των λόγων για τους οποίους ζητείται ο χαρακτηρισμός αυτός,
Τα σχέδια οριζοντιογραφιών: Γ.Ο. (Γενική Οριζοντιογραφία σε υπόβαθρο ορθοφωτοχάρτη του Κτηματολογίου χιλιομετρικές θέσεις 0+000 - 1+191,077), Ο1 (Συνοπτική Οριζοντιογραφία χιλιομετρικές θέσεις 0+000 - 1+191,077), Ο2 (Οριζοντιογραφία χιλιομετρικές θέσεις 0+000 - 0+600), Ο3 (Συνοπτική Οριζοντιογραφία χιλιομετρικές θέσεις 0+600 - 1+191,077), ΤΔΟ (τυπικές διατομές οδοποιίας).
Ο άξονας της οδού σε ψηφιακή μορφή Auto-CAD και σε ΕΓΣΑ 1987 (οριζοντιογραφία).
Την υπ' αριθμόν: ΔΜΕΟ/227/ε/22/24-09-2007 απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, σύμφωνα με την οποία, κατ' αντιστοιχία, τα συνδετήρια οδικά τμήματα της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών με το Νέο Λιμένα Πατρών: α) από τον κόμβο Κ4 της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών δια του παρόχθιου χειμάρρου Διακονιάρη μέχρι το Νέο Λιμένα Πατρών, β) από τον κόμβο Κ5 της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών δια των παρόχθιων του ποταμού Γλαύκου μέχρι το Νέο Λιμένα Πατρών και γ) από τον κόμβο Κ7 της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών δια του παρόχθιου χειμάρρου Παναγίτσα μέχρι το Νέο Λιμένα Πατρών, είχαν χαρακτηριστεί ως οδοί του Τριτεύοντος Εθνικού οδικού Δικτύου της χώρας.

 

2. Τη με αριθμό: 46/28-03-2017 (ΑΔΑ:9ΟΡΖ7Λ6-ΗΙ0) απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, σχετικά με την αποδοχή του χαρακτηρισμού της προβλεπόμενης συνδετήριας οδού, ως Εθνικής Οδού και ένταξη αυτής στο Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο της χώρας και την ανάληψη συντήρησης του οδικού τμήματος,

 

3. Τη με αριθμό πρωτοκόλλου: 251822/6800/29-09-2017 (αριθμός πρωτοκόλλου: ΔΟΥ/5156/29-09-2017) αίτηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων, της Γενικής Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για χαρακτηρισμό υφιστάμενου, αλλά μη χαρακτηρισμένου, οδικού τμήματος, με συνημμένη τεχνική έκθεση και τα:

 

α. Η υπ' αριθμόν: ΔΜΕΟ/227/ε/22/24-09-2007 απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων του Υπ. Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων

 

β. Το Παράρτημα ΣΤ της Ειδικής Συγγραφής Υποχρεώσεων της Σύμβασης Παραχώρησης της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ του νόμου 3621/2007 (ΦΕΚ 279/Α/2007).

 

γ. Σχέδιο Οριζοντιογραφίας (αποτύπωση συμπληρωματικού χαρακτηρισμού του τμήματος της υφιστάμενης οδού).

 

4. Τη με αριθμό: 147/11-09-2017 (ΑΔΑ:7ΜΦΩ7Λ6ΑΨ6) απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, που αποτελεί συμπλήρωση της με αριθμό:46/28-03-2017 (ΑΔΑ:9ΟΡΖ7Λ6-ΗΙ0) σχετικά με την αποδοχή του χαρακτηρισμού υφιστάμενου οδικού τμήματος μήκους 110 m περίπου, ως Εθνικής Οδού και ένταξη αυτής στο Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο της χώρας αλλά και την ανάληψη συντήρησης του οδικού τμήματος.

 

5. Τα με αριθμό πρωτοκόλλου Δ13/604/20-11-2017, Δ13/754/29-11-2017, Δ13/93/2018 έγγραφα διαβίβασης επιπλέον δικαιολογητικών από την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων, της Γενικής Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

 

Και επειδή:

 

1. Η νέα σχεδιαζόμενη οδός αποτελεί συνέχεια του κάθετου άξονα της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών που στις σχετικές προϋπάρχουσες μελέτες σχεδιασμού του έργου αναφέρεται ως Αρτηρία Νερομάνας, η οποία ξεκινά από την Παραλία Πατρών, οδεύει παράλληλα με την διευθετημένη κοίτη ρέματος Νερομάνα (στο οποίο απορρέει και το ρέμα Μανωλιάς) και καταλήγει στον Α/Κ Κ7 (κλάδοι Πύργος - Παραλία και Παραλία - Κόρινθος),

 

2. Η νέα σχεδιαζόμενη συνδετήρια οδός - αρτηρία συνολικού μήκους 1.200 m περίπου, επιτυγχάνει την σύνδεση της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών μέσω του υφιστάμενου αυτής κόμβου Κ7 (κόμβος Οβρυάς), με την Εθνική Οδό Πατρών - Τριπόλεως (ΕΟ 33).

 

3. Το νέο οδικό τμήμα του θέματος καθώς και το υφιστάμενο, δεν είναι χαρακτηρισμένο αλλά έχει ικανά γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά Εθνικής Οδού.

 

4. Το συνολικό μήκος του οδικού άξονα είναι περίπου 1.200 m, στο οποίο υιοθετείται η διατομή Β2Σ σύμφωνα με τις ΟΜΟΕ - Δ, δηλαδή πλάτος οδοστρώματος 11 m με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 3.75 m, με λωρίδα καθοδήγησης πλάτους 0,25 και μια ΛΠΧ πλάτους 1.50 m. Σύμφωνα με τις ΟΜΟΕ - Δ το ελάχιστο πλάτος από την οριογραμμή του οδοστρώματος έως την όψη του στηθαίου είναι μ=0.75 m. Ενώ στηθαία ασφαλείας τοποθετούνται μετά το πεζοδρόμιο σε απόσταση 2.25 m από την οριογραμμή του οδοστρώματος, όπου απαιτούνται.

 

5. Το νέο οδικό τμήμα περιλαμβάνει και την κατασκευή δύο κυκλικών κόμβων ΚΔ και ΚΕ τύπου turbo roundabout. Η μορφή τους προβλέπει μία και δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά τμήματα και με σπειροειδή δακτύλιο κυκλοφορίας ο οποίος θα καθοδηγεί τα οχήματα που εισέρχονται στον κυκλικό κόμβο προς την κατάλληλη έξοδο, χωρίς να γίνονται αλλαγές λωρίδας εντός του κόμβου.

 

6. Ο υφιστάμενος τρισκελής ισόπεδος κόμβος σύνδεσης της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών μέσω του Α/Κ Κ7 με την οδό Ηλείας (Μιντιλόγλι - Οβρυά) που αποτελεί σημείο μεγάλης επικινδυνότητας, αναδιαμορφώνεται σε κυκλικό (ΙΚΔ).

 

7. Η εν λόγω οδός θα παρακάμπτει τον οικισμό Οβρυά, μετατρέποντας όλες τις διαμπερείς κινήσεις σε περιφερειακές μέσω ενός αξιόπιστου οδικού διαδρόμου με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, ο οποίος και θα αποτελέσει την συνέχεια του αυτοκινητόδρομου της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών έως την Εθνική Οδό Πατρών - Τριπόλεως (Εθνική Οδός 33).

 

8. Με το έργο αυτό όλοι οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση στην Εθνική Οδό Πατρών - Τρίπολης, παρακάμπτοντας τους οικισμούς Μιντιλόγλι, Φιλοθέη και Οβρυά.

 

9. Με το νέο οδικό τμήμα θα διευκολυνθούν οι χρήστες της Εθνική Οδό 33 με κατεύθυνση το νέο λιμάνι ή την λαχαναγορά,

 

10. Από άποψη χωροθέτησης, ο προς χαρακτηρισμό άξονας συνδέει την Ευρεία Παράκαμψη Πατρών με την Εθνική Οδό 33, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα λειτουργικά και την Ευρεία Παράκαμψη Πατρών.

 

11. Η νέα οδός μήκους 1.200 m περίπου, θα αναβαθμίσει το οδικό δίκτυο της περιοχής και θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του μήκους διαδρομής, τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, της άνεσης και της λειτουργικότητας για τους χρήστες της οδού.

 

12. Με την υπ' αριθμόν: 302329/9322/18-11-2016 (ΑΔΑ:774Α7Λ6-ΞΡ5) απόφαση της ΔΤΕ-ΠΔΕ, με την οποία εγκρίθηκε η Οριστική μελέτη Οδοποιίας - Κόμβων - Προσβάσεων της συνδετήριας οδού.

 

13. Με την υπ' αριθμόν: 28089/448/15-03-2017 (ΑΔΑ: Ω75Δ7Λ6-6ΙΦ) απόφαση της ΔΤΕ-ΠΔΕ, με την οποία εγκρίθηκαν οι μελέτες της 7ης και 8ης φάσης, κατόπιν των οποίων ολοκληρώθηκε το φυσικό αντικείμενο της εκπονούμενων μελετών:

 

Οριστική μελέτη Τεχνικών Έργων
Σύνταξη Κτηματολογίου και Πράξεων Αναλογισμού
Σύνταξη ΦΑΥ-ΣΑΥ
Οριστική μελέτη Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων
Μελέτη Σήμανσης και Ασφάλισης
Μελέτη Φωτεινής Σηματοδότησης Κόμβων
Τεύχη Δημοπράτησης της μελέτης,

 

14. Με την υπ' αριθμόν: ΔΜΕΟ/227/ε/22/24-09-2007 απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, το συνδετήριο οδικό τμήμα της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών με το Νέο Λιμένα Πατρών: γ) από τον κόμβο Κ7 της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών δια του παρόχθιου χειμάρρου Παναγίτσα μέχρι το Νέο Λιμένα Πατρών, έχει χαρακτηριστεί ως οδός του Τριτεύοντος Εθνικού οδικού Δικτύου της χώρας και το προς χαρακτηρισμό οδικό τμήμα αποτελεί συνέχεια του,

 

15. Το εν λόγω οδικό τμήμα πληροί τις προϋποθέσεις ένταξής του στο Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο βάσει του προεδρικού διατάγματος 209/1998, άρθρο 1, παράγραφος 1(γ) καθόσον εξυπηρετεί μετακινήσεις σε περιοχή με τουριστικό και αναπτυξιακό ενδιαφέρον,

 

16. Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 25 του νόμου 1418/1984 επιτρέπεται σε περίπτωση αμφιβολίας σχετικά με τον χαρακτηρισμό τμημάτων οδών ως Εθνικών ή Επαρχιακών λόγω παραλλαγών ή χρησιμοποίησης τους ως κλάδων κυκλοφοριακών κόμβων ή για άλλους ανάλογους λόγους, ο καθορισμός να γίνεται με Απόφαση του Υπουργού Δημοσίων Έργων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως,

 

17. Πρέπει να προστατευθεί η ζώνη διέλευσης του έργου βάσει του προεδρικού διατάγματος 209/1998 (άρθρο 3, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το προεδρικό διάταγμα 221/1999, για μια τετραετία:

 

α) Με απαγόρευση έκδοσης οικοδομικών αδειών για ανέγερση κτισμάτων και εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών μέσα σε αυτή,

 

β) Με την τήρηση των ελάχιστων αποστάσεων οικοδομικών γραμμών, όπως καθορίζονται στο άρθρο 2 του προεδρικού διατάγματος 209/1998 για τα κτίσματα εκτός της ζώνης διέλευσης,

 

18. Δεν προκαλείται πρόσθετη δαπάνη για το Δημόσιο, αποφασίζουμε:

 

1. Εντάσσουμε στο Τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο της χώρας τη νέα συνδετήρια οδό που θα συνδέσει την Ευρεία Παράκαμψη Πατρών στη θέση του ανισόπεδου κόμβου Κ7 (Α/Κ Κ7) με την εθνική οδό 33 (παλαιά και νέα χάραξη της) στην περιοχή Λαμπραίικα μέσω των νέων κόμβων ΚΔ και ΚΕ, μήκους 1.2 km περίπου, και συμπληρωματικά αυτής και υφιστάμενου οδικού τμήματος από τον ισόπεδο κόμβο, του Α/Κ Κ7 της Ευρείας Παράκαμψης Πατρών του αυτοκινητόδρομου Α5. Αυτοκινητόδρομος ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ έως και την χιλιομετρική θέση αρχής της μελέτης της νέας οδού προ του νέου κόμβου ΚΔ (συμβολή: νέα αρτηρία - οδός Ηλείας), όπως ακριβώς απεικονίζονται στο συνημμένο χάρτη της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών (Δ13) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε υπόβαθρο ορθοφωτοχαρτών της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ,

 

2. Απαγορεύουμε την έκδοση οικοδομικών αδειών για ανέγερση κτιρίων και εκτέλεση οικοδομικών εργασιών στη ζώνη διέλευσης του έργου, όπως καθορίζει το άρθρο 3 του προεδρικού διατάγματος 209/1998 και όπως τροποποιήθηκε με το προεδρικό διάταγμα 221/1999, για την εγκεκριμένη Οριστική Μελέτη Οδοποιίας - Κόμβων - Προσβάσεων της συνδετήριας οδού με την υπ' αριθμόν: 302329/9322/18-11-2016 (ΑΔΑ:774Α7Λ6-ΞΡ5) απόφαση της ΔΤΕ-ΠΔΕ, καθώς και τις εγκεκριμένες μελέτες της 7ης και 8ης φάσης, κατόπιν των οποίων ολοκληρώθηκε το φυσικό αντικείμενο της εκπονούμενων μελετών με την υπ' αριθμόν: 28089/448/15-03-2017 (ΑΔΑ:Ω75Δ7Λ6-6ΙΦ) απόφαση της ΔΤΕ-ΠΔΕ.

 

Από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκύπτει δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

 

Η απόφαση αυτή και ο συνημμένος σε αυτή χάρτης, με τίτλο: Χαρακτηρισμός νέου (υπό μελέτη) συνδετήριου οδικού άξονα (ΟΑ') της Εθνικής Οδού 33 με την Ευρεία Παράκαμψη Πατρών στον Α/Κ Κ7 και υφιστάμενου οδικού τμήματος (Α'Α), ως τμημάτων του Τριτεύοντος Εθνικού Οδικού Δικτύου, να δημοσιευθούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

a.doy-1859.18

 

Αθήνα, 03-04-2018

 

Ο Υπουργός

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.