Απόφαση fa1-59683-3936/16 - Άρθρο 2

Άρθρο 2: Ορισμοί και κατάταξη εξαρτημάτων


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Για την εφαρμογή της παρούσας ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί, όπως υφίστανται στον κανονισμό αριθμός 67 σειρά τροποποιήσεων 01 της ΟΕΕ/ΗΕ.

 

1. Ως υγραέριο (LPG) νοείται κάθε προϊόν αποτελούμενο κατά βάση από τους ακόλουθους υδρογονάνθρακες: προπάνιο, προπένιο (προπυλένιο), κανονικό βουτάνιο, ισοβουτάνιο, ισοβουτυλένιο, βουτένιο (βουτυλένιο) και αιθάνιο.

 

Το ευρωπαϊκό πρότυπο EN 589:1993 ορίζει τις απαιτήσεις και τις μεθόδους σχετικά με τις δοκιμές υγραερίου κίνησης, όπως αυτό διατίθεται στις αγορές και διανέμεται στις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Τυποποίησης (CEN).

 

2. Ως πίεση νοείται η σχετική προς την ατμοσφαιρική πίεση, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά.

 

2.1. Ως πίεση παροχής νοείται η σταθεροποιημένη πίεση σε ενιαία θερμοκρασία αερίου 15 οC.

 

2.2. Ως πίεση δοκιμής νοείται η πίεση στην οποία υποβάλλεται το κατασκευαστικό στοιχείο κατά τη διάρκεια της δοκιμής έγκρισης.

 

2.3. Ως πίεση χρήσης νοείται η μέγιστη πίεση στην οποία είναι σχεδιασμένο να υποβάλλεται το κατασκευαστικό στοιχείο και βάσει της οποίας προσδιορίζεται η αντοχή του.

 

2.4. Ως πίεση λειτουργίας νοείται η πίεση υπό κανονικές συνθήκες λειτουργίας.

 

2.5. Ως μέγιστη πίεση λειτουργίας νοείται η μέγιστη πίεση στην οποία ενδέχεται να υποβάλλεται ένα κατασκευαστικό στοιχείο κατά τη λειτουργία.

 

2.6. Ως πίεση ταξινόμησης νοείται η μέγιστη επιτρεπόμενη πίεση λειτουργίας ενός κατασκευαστικού στοιχείου ανάλογα με την ταξινόμησή του.

 

3. Ως ειδικά εξαρτήματα νοούνται:

 

α) η δεξαμενή,

 

β) τα παρελκόμενα που είναι τοποθετημένα στη δεξαμενή,

 

γ) ο εξατμιστήρας / ρυθμιστής πίεσης,

 

δ) η βαλβίδα διακοπής παροχής,

 

ε) η συσκευή έγχυσης αερίου ή ο εγχυτήρας ή το εξάρτημα μίξης αερίου,

 

στ) η μονάδα διανομής αερίου, είτε μεμονωμένα είτε σε συνδυασμό με τη συσκευή έγχυσης αερίου,

 

ζ) οι εύκαμπτοι σωλήνες,

 

η) η μονάδα πλήρωσης,

 

θ) η βαλβίδα αντεπιστροφής,

 

ι) η ανακουφιστική βαλβίδα του σωλήνα αερίου,

 

ι)α) η μονάδα φίλτρου,

 

ι)β) ο αισθητήρας πίεσης ή θερμοκρασίας,

 

ι)γ) η αντλία καυσίμου,

 

ι)δ) ο ζεύκτης βοηθητικής παροχής,

 

ι)ε) η μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου,

 

ι)στ) ο συλλέκτης καυσίμου,

 

ι)ζ) η διάταξη εκτόνωσης της πίεσης.

 

4. Ως δεξαμενή νοείται οποιοσδήποτε περιέκτης χρησιμοποιείται για την αποθήκευση υγραερίου.

 

4.1. Μια δεξαμενή μπορεί να είναι:

 

i) μια τυποποιημένη κυλινδρική δεξαμενή με κυλινδρικό σώμα, δύο κυρτές κεφαλές είτε σπειροσφαιρικού είτε ελλειπτικού σχήματος, με τα απαιτούμενα ανοίγματα.

 

ii) μια ειδική δεξαμενή: άλλες δεξαμενές, πέραν των τυποποιημένων κυλινδρικών δεξαμενών.

 

4.2. Ως εξ ολοκλήρου σύνθετη δεξαμενή νοείται μια δεξαμενή κατασκευασμένη αποκλειστικά από σύνθετα υλικά με μη μεταλλική επένδυση.

 

4.3. Ως παρτίδα δεξαμενών νοείται ο μέγιστος αριθμός 200 δεξαμενών του ίδιου τύπου, κατασκευασμένων διαδοχικά στην ίδια γραμμή παραγωγής.

 

5. Ως τύπος δεξαμενής νοούνται οι δεξαμενές οι οποίες δεν διαφέρουν ως προς τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

 

α) την(τις) εμπορική (εμπορικές) ονομασία(ες) ή το(α) εμπορικό(ά) σήμα(τα),

 

β) το σχήμα (κυλινδρικό, ειδικό σχήμα),

 

γ) τα ανοίγματα (έλασμα για τα παρελκόμενα / μεταλλικός δακτύλιος),

 

δ) το υλικό,

 

ε) τη διαδικασία συγκόλλησης (στην περίπτωση μεταλλικών δεξαμενών),

 

στ) τη θερμική επεξεργασία (στην περίπτωση μεταλλικών δεξαμενών),

 

ζ) τη γραμμή παραγωγής,

 

η) το ονομαστικό πάχος των τοιχωμάτων,

 

θ) τη διάμετρο

 

ι) το ύψος (στην περίπτωση ειδικών δεξαμενών).

 

6. Ως παρελκόμενα τοποθετημένα στη δεξαμενή νοούνται τα ακόλουθα εξαρτήματα τα οποία μπορούν να είναι είτε μεμονωμένα είτε συνδυασμένα:

 

α) βαλβίδα διακοπής παροχής στο 80% της χωρητικότητας

 

β) δείκτης στάθμης

 

γ) βαλβίδα εκτόνωσης της πίεσης

 

δ) τηλεχειριζόμενη βαλβίδα παροχής με ρυθμιστή υπερβολικής παροχής

 

ε) αντλία καυσίμου

 

στ) πολυβαλβίδα

 

ζ) αεροστεγές περίβλημα

 

η) δακτύλιος τροφοδοσίας ισχύος

 

θ) βαλβίδα αντεπιστροφής

 

ι) διάταξη εκτόνωσης της πίεσης

 

6.1. Ως βαλβίδα διακοπής παροχής στο 80 % της χωρητικότητας νοείται μια διάταξη η οποία περιορίζει την πλήρωση στο 80% της χωρητικότητας της δεξαμενής κατά το μέγιστο.

 

6.2. Ως δείκτης στάθμης νοείται μια διάταξη ελέγχου της στάθμης του υγρού στη δεξαμενή.

 

6.3. Ως βαλβίδα εκτόνωσης της πίεσης (βαλβίδα εκκένωσης) νοείται μια διάταξη περιορισμού της ανάπτυξης υπερβολικής πίεσης εντός της δεξαμενής.

 

6.3.1. Ως διάταξη εκτόνωσης της πίεσης νοείται μια διάταξη σχεδιασμένη για την προστασία της δεξαμενής από τυχόν διάρρηξη σε περίπτωση πυρκαγιάς, η οποία παροχετεύει το περιεχόμενο υγραέριο.

 

6.4. Ως τηλεχειριζόμενη βαλβίδα παροχής με ρυθμιστή νοείται μια διάταξη η οποία επιτρέπει την παροχή και τη διακοπή της παροχής υγραερίου στον εξατμιστήρα / ρυθμιστή πίεσης. Τηλεχειριζόμενη σημαίνει ότι η βαλβίδα παροχής ελέγχεται από τη μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου. Όταν ο κινητήρας του οχήματος βρίσκεται εκτός λειτουργίας, η βαλβίδα είναι κλειστή. Ως ρυθμιστής νοείται μια διάταξη περιορισμού της υπερβολικής παροχής υγραερίου.

 

6.5. Ως αντλία καυσίμου νοείται μια διάταξη παροχής υγραερίου σε υγρή φάση στον κινητήρα. Αυτό επιτυγχάνεται με την αύξηση της πίεσης της δεξαμενής μέσω της πίεσης που δημιουργεί η αντλία καυσίμου.

 

6.6. Ως πολυβαλβίδα νοείται μια διάταξη αποτελούμενη από το σύνολο ή μέρος των παρελκόμενων που αναφέρονται στις παραγράφους 6.1. έως 6.3. και 6.8.

 

6.7. Ως αεροστεγές περίβλημα νοείται μια διάταξη για την προστασία των παρελκόμενων και την παροχέτευση τυχόν διαφυγόντος υγραερίου στον εξωτερικό αέρα.

 

6.8. Δακτύλιος τροφοδοσίας ισχύος (αντλία καυσίμου/ ενεργοποιητές/αισθητήρας στάθμης καυσίμου).

 

6.9. Ως βαλβίδα αντεπιστροφής νοείται μια διάταξη για τη διοχέτευση της παροχής του υγραερίου υγρής φάσης προς μία κατεύθυνση και την παρεμπόδιση της αντίστροφης ροής του.

 

7. Ως εξατμιστήρας νοείται μια διάταξη για την εξάτμιση του υγραερίου από την υγρή στην αέρια φάση.

 

8. Ως ρυθμιστής πίεσης νοείται μια διάταξη προοριζόμενη για τη μείωση και τη ρύθμιση της παροχής του υγραερίου.

 

9. Ως βαλβίδα διακοπής παροχής νοείται μια διάταξη για τη διακοπή της παροχής υγραερίου.

 

10. Ως ανακουφιστική βαλβίδα του σωλήνα αερίου νοείται μια διάταξη η οποία αποτρέπει την αύξηση της πίεσης των σωλήνων άνω μιας προκαθορισμένης τιμής.

 

11. Ως συσκευή έγχυσης αερίου ή εγχυτήρας ή εξάρτημα μίξης αερίου νοείται μια διάταξη η οποία καθιστά εφικτή την εισαγωγή υγρού ή εξατμισμένου υγραερίου στον κινητήρα.

 

12. Ως μονάδα διανομής αερίου νοείται μια διάταξη η οποία μετρά και/ή διανέμει την παροχή αερίου προς τον κινητήρα και μπορεί είτε να συνδυάζεται με τη συσκευή έγχυσης αερίου είτε να είναι μεμονωμένη.

 

13. Ως μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου νοείται μια διάταξη η οποία ελέγχει τις απαιτήσεις του κινητήρα σε υγραέριο και διακόπτει αυτόματα την παροχή ισχύος στις βαλβίδες διακοπής παροχής του συστήματος υγραερίου, σε περίπτωση ακούσιας θραύσης του σωλήνα παροχής καυσίμου ή διακοπής της λειτουργίας του κινητήρα.

 

14. Ως αισθητήρας πίεσης ή θερμοκρασίας νοείται μια διάταξη μέτρησης της πίεσης ή της θερμοκρασίας.

 

15. Ως μονάδα φίλτρου υγραερίου νοείται μια διάταξη η οποία φιλτράρει το υγραέριο και μπορεί να ενσωματώνεται σε άλλα κατασκευαστικά στοιχεία.

 

16. Ως εύκαμπτοι σωλήνες νοούνται οι σωλήνες μεταφοράς του υγραερίου, σε υγρή ή αέρια φάση και υπό διάφορες τιμές πίεσης, από ένα σημείο σε άλλο.

 

17. Ως μονάδα πλήρωσης νοείται μια διάταξη για την πλήρωση της δεξαμενής. Η μονάδα πλήρωσης μπορεί να είναι ενσωματωμένη στη βαλβίδα διακοπής της παροχής της δεξαμενής στο 80% της χωρητικότητάς της ή να βρίσκεται στο εξωτερικό του οχήματος.

 

18. Ως ζεύκτης βοηθητικής παροχής νοείται μια διάταξη ζεύξης στη γραμμή καυσίμου μεταξύ της δεξαμενής και του κινητήρα, ώστε, σε περίπτωση εξάντλησης του καυσίμου σε ένα όχημα που χρησιμοποιεί ένα μόνο καύσιμο στο σύστημα πρόωσής του, ο κινητήρας να μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί μέσω σύμπλεξης της βοηθητικής δεξαμενής καυσίμου.

 

19. Ως συλλέκτης καυσίμου νοείται ένας σωλήνας ή ένας αγωγός που συνδέει τις διατάξεις έγχυσης καυσίμου.

 

20. Ένα όχημα θεωρείται δύο καυσίμων (bi-fuel), όταν μετά την εγκατάσταση του συστήματος μετασκευής, διαθέτει ικανότητα αποθήκευσης αερίου και χωριστή ικανότητα αποθήκευσης βενζίνης που υπερβαίνει τα 15 λίτρα, και είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί με ένα μόνο καύσιμο τη φορά. Η ταυτόχρονη χρήση και των δύο καυσίμων είναι περιορισμένη ως προς την ποσότητα ή τη διάρκεια.

 

21. Ένα όχημα θεωρείται διπλού καυσίμου (dual-fuel), όταν μετά την εγκατάσταση του συστήματος μετασκευής, διαθέτει ικανότητα αποθήκευσης αερίου και χωριστή ικανότητα αποθήκευσης πετρελαίου που υπερβαίνει τα 15 λίτρα, και είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί με ταυτόχρονη χρήση και των δύο καυσίμων.

 

22. Μη διεισδυτικό σύστημα σημαίνει ένα σύστημα μετασκευής στο οποίο το σύστημα καυσίμου με αέριο δεν μεταβάλλει το πρωτότυπο σύστημα τροφοδοσίας κινητήρα.

 

23. Σύστημα κυρίου - υποτελούς νοείται ένα σύστημα μετασκευής στο οποίο η μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου (Electronic Control Unit - ECU) του LPG είναι σε θέση να μετατρέψει τη στρατηγική ελέγχου της ECU της βενζίνης ή του πετρελαίου σε λειτουργία για το LPG.

 

24. Τα κατασκευαστικά στοιχεία υγραερίου για χρήση σε οχήματα ταξινομούνται ανάλογα με την πίεση λειτουργίας και τη λειτουργία τους.

 

Κατηγορία 1: Μέρη υψηλής πίεσης περιλαμβανομένων των σωλήνων και των συνδέσμων τους, που περιέχουν υγραέριο υπό πίεση ατμού ή αυξημένη πίεση ατμού έως και 3 000 kPa.

 

Κατηγορία 2: Μέρη χαμηλής πίεσης περιλαμβανομένων των σωλήνων και των συνδέσμων τους, που περιέχουν υγραέριο σε μορφή ατμού υπό μέγιστη πίεση λειτουργίας μικρότερη των 450 kPa και μεγαλύτερη των 20 kPa σε σχέση με την ατμοσφαιρική πίεση.

 

Κατηγορία 2A: Μέρη χαμηλής πίεσης για περιορισμένο εύρος τιμών πίεσης, περιλαμβανομένων των σωλήνων και των συνδέσμων τους που περιέχουν υγραέριο σε μορφή ατμού υπό μέγιστη πίεση λειτουργίας μικρότερη των 120 kPa και μεγαλύτερη των 20 kPa σε σχέση με την ατμοσφαιρική πίεση.

 

Κατηγορία 3: Βαλβίδες διακοπής παροχής και βαλβίδες εκτόνωσης της πίεσης, κατά τη λειτουργία στην υγρή φάση.

 

Κατασκευαστικά στοιχεία υγραερίου τα οποία είναι σχεδιασμένα για λειτουργία υπό μέγιστη πίεση λειτουργίας άνω της ατμοσφαιρικής πίεσης η οποία δεν υπερβαίνει τα 20 kPa δεν υπόκεινται στην παρούσα απόφαση.

 

Ένα κατασκευαστικό στοιχείο μπορεί να αποτελείται από αρκετά μέρη, κάθε ένα εκ των οποίων ταξινομείται στην αντίστοιχη κατηγορία ανάλογα με τη μέγιστη πίεση λειτουργίας και τη λειτουργία του.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.