Απόφαση ypa-d3-a-5634-2128/16

Απόφαση ΥΠΑ/Δ3/Α/5634/2128/2016: Χορήγηση Άδειας ίδρυσης και Λειτουργίας πεδίου προσγείωσης Υπερελαφρών Πτητικών Αθλητικών Μηχανών στο Δημοτικό Διαμέρισμα Νέου Σουλίου του Δήμου Εμμανουήλ Παππά νομού Σερρών, με φορέα διαχείρισης την Αερολέσχη Σερρών με την ονομασία Πεδίο Προσγείωσης Σερρών Εμμανουήλ Παππάς


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Απόφαση ΥΠΑ/Δ3/Α/5634/2128/2016: Χορήγηση Άδειας ίδρυσης και Λειτουργίας πεδίου προσγείωσης Υπερελαφρών Πτητικών Αθλητικών Μηχανών στο Δημοτικό Διαμέρισμα Νέου Σουλίου του Δήμου Εμμανουήλ Παππά νομού Σερρών, με φορέα διαχείρισης την Αερολέσχη Σερρών με την ονομασία Πεδίο Προσγείωσης Σερρών Εμμανουήλ Παππάς, (ΦΕΚ 938/Β/2016), 06-04-2016.

 

Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

 

Έχοντας υπόψη:

 

1. Τις διατάξεις:

 

α) Του νόμου [Ν] 211/1947, άρθρο 28 (ΦΕΚ 35/Α/1947) περί Κύρωσης της Σύμβασης του Σικάγο.

 

β) Του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 714/1970, άρθρο 11, εδάφιο στ' (ΦΕΚ 238/Α/1970) Περί ιδρύσεως Διεύθυνσης Εναέριων Μεταφορών στο Υπουργείο Συγκοινωνιών και οργανώσεως της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο [Ν] 1340/1983, άρθρο 2 (ΦΕΚ 35/Α/1983).

 

γ) Του νόμου [Ν] 1815/1988, άρθρο 9, παράγραφος 2 (ΦΕΚ 250/Α/1988) περί Κύρωσης του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 23 παράγραφος 2 του νόμου 3333/2005 (ΦΕΚ 91/Α/2005).

 

δ) Του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 56/1989, άρθρο 7 (ΦΕΚ 28/Α/1989) Οργανισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

 

ε) Του νόμου 3913/2011 (ΦΕΚ 18/Α/2011) περί Αναδιοργανώσεως της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις.

 

στ) Του νόμου 4146/2013 (ΦΕΚ 90/Α/2013) περί Διαμόρφωσης Φιλικού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις και άλλες διατάξεις, όπως ισχύει.

 

ζ) Του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 158/2002 (ΦΕΚ 137/Α/2002) περί Ίδρυσης, κατασκευής, εξοπλισμού, οργάνωσης, διοίκησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης πολιτικών αερολιμένων από φυσικά πρόσωπα, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ιδίως το άρθρο 12, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 348/2003 (ΦΕΚ 315/Α/2003).

 

η) Του προεδρικού διατάγματος 70/2015 Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων,... (ΦΕΚ 114/Α/2015).

 

θ) Του προεδρικού διατάγματος 72/2015 Αποδοχή παραίτησης Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών (ΦΕΚ 115/Α/2015).

 

ι) Του προεδρικού διατάγματος 73/2015 Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών (ΦΕΚ 116/Α/2015).

 

ι)α) Το (ΦΕΚ 441/ΥΟΔΔ/2015) περί Αποδοχής παραίτησης του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και διορισμός νέου. (παράγραφος 2.22).

 

ι)β) Της με αριθμό 2105/2014 (ΦΕΚ 2230/Β/2014) απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων περί Μεταβίβασης αρμοδιοτήτων και δικαιώματος υπογραφής Με εντολή Υπουργού στους Διοικητή, Υποδιοικητές, Γενικούς Διευθυντές και λοιπούς Προϊσταμένους Οργανικών Μονάδων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

ι)γ) Το (ΦΕΚ 441/ΥΟΔΔ/2015) περί Αποδοχής παραίτησης του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και διορισμός νέου.

 

2. Το Παράρτημα 2, έκδοση 10η, τροποποίηση 39η της Σύμβασης του Σικάγο όπως ενσωματώθηκε στην Ελληνική Έννομη Τάξη με την υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ2/1614/514/ 14-01-2008 (ΦΕΚ 87/Β'/2008) απόφαση Διοικητή Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Υιοθέτηση του Παραρτήματος (Annex) 2, το οποίο έχει εκδοθεί βάσει της Σύμβασης του Σικάγου.

 

3. Το Παράρτημα 14 της Σύμβασης του Σικάγο, όπως αυτό ενσωματώθηκε στην Ελληνική Έννομη Τάξη με την υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ2/33387/10002/2007 (ΦΕΚ 1816/Β/2007) απόφαση Διοικητού Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Υιοθέτηση του Παραρτήματος (Annex) 14, Τόμος Ι, έκδοση 4η, τροποποίηση 7 του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας περί αεροδρομίων-Σχεδιασμού και λειτουργιών αεροδρομίου το οποίο έχει εκδοθεί βάσει της Σύμβασης του Σικάγου.

 

4. Την υπ' αριθμόν Δ3/Γ/35526/8161/2008 (ΦΕΚ 810/Β/2008) απόφαση Διοικητού Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Έγκριση Κανονισμού Πυρασφάλειας για αεροδρόμια-ελικοδρόμια και πεδία προσγειώσεων αεροσκαφών όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

 

5. Την υπ' αριθμόν ΥΠΑ/Δ2/26314/8802/2010 (ΦΕΚ 1360/Β/2010) απόφαση Διοικητή περί έγκρισης Κανονισμού Υπερελαφρών Πτητικών Αθλητικών Μηχανών.

 

6. Την υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 30/03-10-2011 αρχική αίτηση της Αερολέσχης Σερρών.

 

7. Την υπ' αριθμόν πρωτοκόλλου 45/05-12-2013 αίτηση της Αερολέσχης Σερρών.

 

8. Την υπ' αριθμόν 7970/14-10-2009 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας περί παραχώρησης έκτασης στην Αερολέσχη Σερρών για κατασκευή Πεδίου Υπερελαφρών Πτητικών Αθλητικών Μηχανών.

 

9. Την υπ' αριθμόν 3320/10-08-2009 (ΦΕΚ 411/Δ/2009) απόφαση του Νομάρχη Σερρών περί καθορισμού χρήσης γης της παραχωρούμενης έκτασης στην Αερολέσχη Σερρών για κατασκευή Πεδίου Υπερελαφρών Πτητικών Αθλητικών Μηχανών.

 

10. Την υπ' αριθμόν 183438/03-06-2013 Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

 

11. Το με αριθμό FAX No 332/ΑΔ/19-10-2011 έγγραφο του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας.

 

12. Την υπ' αριθμόν ΚΑΘΜ/ΑΡ/7427/19-11-2013 έκθεση αυτοψίας υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

13. Το υπ' αριθμόν Δ16/Β/269/24-02-2016 έγγραφο της Διεύθυνσης Διαχείρισης Υπηρεσιών Ε.Κ. της Γενικής Διεύθυνσης Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

14. Το υπ' αριθμόν Δ3/Α/1651/01-03-2016 Ενημερωτικό- Εισηγητικό Σημείωμα.

 

15. Το γεγονός ότι από την δημοσίευση της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

1. Χορηγούμε Άδεια Ίδρυσης-Λειτουργίας Πεδίου Προσγείωσης Υπερελαφρών Πτητικών Αθλητικών Μηχανών, κατά την έννοια του άρθρου 5 και 11 του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 158/2002 (Αεροδρόμιο Κατηγορίας Β), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, στο πεδίο προσγείωσης που βρίσκεται στο Δημοτικό Διαμέρισμα Νέου Σουλίου του Δήμου Εμμανουήλ Παππά νομού Σερρών, με την ονομασία Πεδίο Προσγείωσης Σερρών Εμμανουήλ Παππάς και φορέα λειτουργίας την Αερολέσχη Σερρών.

 

2. Η χορηγούμενη άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ισχύει μέχρι λήξεως της διάρκειας του υποβληθέντος παραχωρητηρίου του χώρου κατασκευής του εν λόγω πεδίου προσγείωσης ή τυχόν ανανέωσης αυτού.

 

3. Στοιχεία και φυσικά χαρακτηριστικά του πεδίου προσγείωσης:

 

3-1. Σημείο Αναφοράς Πεδίου Προσγείωσης (Airfield Reference Point), στο μέσον του διαδρόμου με συντεταγμένες 41°04'59˝Β και 23°35'23˝Α.

 

3-2. Προσανατολισμός διαδρόμου 10/28.

 

3-3. Επιφάνεια διαδρόμου χωμάτινη.

 

3-4. Υψόμετρο διαδρόμου 37,10 μέτρα από Μέση Στάθμη Θάλασσας (122 πόδια).

 

3-5. Ο διάδρομος είναι μη ενόργανος.

 

3-6. Διαστάσεις διαδρόμου: μήκος 170 m, πλάτος 20 m.

 

3-7. Διαστάσεις ζώνης ασφαλείας (strip) 230X60 m.

 

3-8. Ζώνη ασφαλείας μήκους 30 m και στα δύο κατώφλια του διαδρόμου.

 

3-9. Τα κατώφλια του Δ/δ 10 και του Δ/δ 28 ταυτίζονται με τα ανωτέρω άκρα του διαδρόμου.

 

3-10. Επιχειρησιακά δεδομένα διαδρόμου:

 

 

TORA

TODA

ASDA

LDA

RWY 10

170 m

170 m

170 m

170 m

RWY 28

170 m

170 m

170 m

170 m

 

3-11. Υπάρχει σήμανση άξονα διαδρόμου και κατωφλίων.

 

3-12. Υπάρχει 1 ανεμούριο στο βόρειο όριο του πεδίου ελιγμών.

 

4. Υπάρχει ο απαιτούμενος διασωστικός εξοπλισμός, που είναι σύμφωνος με τον Κανονισμό Πυρασφάλειας για αεροδρόμια-ελικοδρόμια και πεδία προσγειώσεων αεροσκαφών, Κατηγορίας Πυρασφάλειας 1.

 

5. Ο πυροσβεστικός εξοπλισμός του πεδίου προσγείωσης αντιστοιχεί σε κατηγορία πυρασφάλειας 1, για την οποία απαιτούνται, σύμφωνα με τον ισχύοντα Κανονισμό Πυρασφάλειας για αεροδρόμια - ελικοδρόμια και πεδία προσγείωσης αεροσκαφών, κατ' ελάχιστον τα ακόλουθα:

 

5.1 Ρυμουλκούμενη πυροσβεστική μονάδα, με την οποία μεταφέρεται ο πυροσβεστικός και διασωστικός εξοπλισμός.

 

5.2 Σύστημα παραγωγής υγραφρού με δοχείο αφρού χωρητικότητας 14 λίτρων, δεξαμενή νερού χωρητικότητας 230 λίτρων και ρυθμό εκροής διαλύματος υγραφρού 230 λίτρων ανά λεπτό.

 

5.3 Πυροσβεστήρα ξηράς σκόνης 45 κιλών με ρυθμό εκροής 2,25 κιλά ανά δευτερόλεπτο και διοξειδίου του άνθρακα 18 κιλών.

 

5.4 Όλοι οι πυροσβεστήρες και το διασωστικό υλικό, πρέπει να παραμένουν σε άριστη κατάσταση, να επιθεωρούνται σε τακτική βάση και να βρίσκονται σε ετοιμότητα για άμεση χρήση, οποτεδήποτε πραγματοποιούνται πτήσεις αεροσκαφών στο πεδίο προσγείωσης.

 

6. Η χρησιμοποίηση του πεδίου προσγείωσης θα πραγματοποιείται σύμφωνα με τους παρακάτω όρους και προϋποθέσεις:

 

6.1 Το πεδίο προσγείωσης θα χρησιμοποιείται για την εξυπηρέτηση πτήσεων Υπερελαφρών Πτητικών Αθλητικών Μηχανών (ΥΠΑΜ) του φορέα λειτουργίας και των προσώπων που έχουν εξασφαλίσει την έγκριση του χωρίς αμοιβή. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η τήρηση, με ευθύνη του φορέα λειτουργίας του πεδίου προσγείωσης, των όρων και προϋποθέσεων της παρούσας για την ασφαλή λειτουργία του.

 

6.2 Οι πτήσεις προς και από το πεδίο προσγείωσης θα εκτελούνται σύμφωνα με τους ισχύοντες Νόμους και Διατάξεις, Διατάγματα, Κανονιστικές Αποφάσεις και Κανονισμούς, σε συνάρτηση με την ευθύνη του χειριστή του αεροσκάφους, των επιδόσεων και περιορισμών του αεροσκάφους, ως προς τον τύπο και το βάρος προσγείωσης-απογείωσης, λαμβανομένων υπόψη των επικρατούντων καιρικών συνθηκών στην περιοχή.

 

6.3 Ειδικότερα για το εν λόγω πεδίο προσγείωσης υφίστανται οι παρακάτω περιορισμοί και προϋποθέσεις λειτουργίας:

 

6.3.1 Θα εκτελούνται μόνο VFR πτήσεις.

 

6.3.2 Οι απογειώσεις και προσγειώσεις από και προς το πεδίο προσγείωσης θα εκτελούνται σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες του Κανονισμού Υπερελαφρών Πτητικών Αθλητικών Μηχανών (ΦΕΚ 1360/Β/2010) και τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας όπως περιγράφονται στο AIP GREECE και επιπλέον σύμφωνα με τους αντίστοιχους κανόνες των VFR πτήσεων, λαμβάνοντας υπόψη τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες της περιοχής. Είναι υποχρεωτική η κατάθεση σχεδίου πτήσης από τα αεροσκάφη που θα χρησιμοποιούν το πεδίο προσγείωσης στο Γραφείο Αναφορών (Aerodrome Reporting Office) του Κρατικού Αερολιμένα Μακεδονίας, σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στο AIP GREECE. Είναι απαραίτητη η εκ των προτέρων τηλεφωνική επικοινωνία με την Υπηρεσία Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας του Κρατικού Αερολιμένα Μακεδονίας για την επιβεβαίωση λήψης του σχεδίου πτήσεως.

 

6.3.3 Τα αεροσκάφη θα πρέπει να ακολουθούν τα διαλαμβανόμενα στο ΑΙΡ-Greece ENR 1.2.7 Communication requirements for VFR Flights και ENR 1.2.8 Transponder operation for VFR Flights.

 

6.3.4 Οι δραστηριότητες του πεδίου προσγείωσης δεν θα επηρεάζουν το επιχειρησιακό και εκπαιδευτικό έργο της Πολεμικής Αεροπορίας.

 

6.3.5 Προ των πτήσεων επιβάλλεται η ενημέρωση για NOTAMs και μετεωρολογικά δεδομένα, με μέριμνα του φορέα λειτουργίας.

 

6.3.6 Σε περίπτωση διεξαγωγής αεραθλητικής δραστηριότητας με αυξημένη χρήση του πεδίου, εκτός των παραπάνω θα πρέπει η έναρξη λειτουργίας του πεδίου να γίνεται μόνο κατόπιν εγκρίσεως από την Υπηρεσία Προσέγγισης του Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης Μακεδονία. Επίσης θα πρέπει να αναφέρονται ο αριθμός Υπερελαφρών Πτητικών Αθλητικών Μηχανών, τα ύψη και η διάρκεια πτήσης τους και να υπάρχει συνεχής τηλεφωνική επικοινωνία του υπεύθυνου λειτουργίας του πεδίου με την Υπηρεσία Προσέγγισης του Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης Μακεδονία καθ' όλη τη διάρκεια της δραστηριότητας των Υπερελαφρών Πτητικών Αθλητικών Μηχανών. Προϋπόθεση είναι η έκδοση ΝΟΤΑΜ με την περιγραφή της δραστηριότητας, την έναρξη και το πέρας αυτής.

 

6.3.7 Ο φορέας λειτουργίας είναι υπεύθυνος για την συνεχή επιτήρηση - έλεγχο προς αποφυγή χρησιμοποίησης του εν λόγω πεδίου προσγείωσης για απογειώσεις προσγειώσεις ανεξέλεγκτων πτήσεων.

 

Όλα τα παραπάνω θα αναφέρονται μεταξύ άλλων στο Πλαίσιο Συνεργασίας που θα εκπονηθεί με ευθύνη του υπεύθυνου λειτουργίας του πεδίου σε συνεργασία με την Υπηρεσία ΕΕΚ του ΚΑΘΜ για τον καθορισμό των όρων λειτουργίας του πεδίου.

 

7. Παράβαση των όρων και περιορισμών των, από τις οικείες διατάξεις, καθοριζομένων θεμάτων Αερολιμενικού, Τελωνειακού και Δασμολογικού ελέγχου, Δημόσιας Ασφάλειας, Εθνικής Άμυνας και Εναέριας Κυκλοφορίας, καθώς και κάθε μη σύννομη χρησιμοποίηση του πεδίου προσγείωσης, βαρύνει απευθείας τον φορέα λειτουργίας του πεδίου προσγείωσης, ή τον χειριστή της ΥΠΑΜ κατά περίπτωση.

 

8. Ειδικά μνημονεύεται ότι πτήσεις από και προς το εξωτερικό πραγματοποιούνται μέσω Διεθνούς Αερολιμένα ή Αερολιμένα χαρακτηρισμένου ως Νομοθετημένου σημείου εισόδου-εξόδου για τη διενέργεια των, κατά νόμο, απαιτουμένων ελέγχων.

 

9. Επισημαίνεται ότι δημιουργία τυχόν εμποδίων στις επιφάνειες περιορισμού εμποδίων και εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα αλλαγής των επιφανειών αυτών, θα επιφέρει τη μείωση της επιχειρησιακής ικανότητας του πεδίου προσγείωσης, ή ακόμη και την άρση λειτουργίας του.

 

10. Η διενέργεια τακτικών και έκτακτων επιθεωρήσεων του πεδίου προσγείωσης ανήκει στην αρμοδιότητα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

11. Οι πάσης φύσεως δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας του πεδίου προσγείωσης βαρύνουν τον φορέα λειτουργίας.

 

12. Θέματα αναγόμενα στην εν γένει ασφάλεια των πτήσεων, στον περαιτέρω εξοπλισμό του πεδίου προσγείωσης, στις εγκαταστάσεις του κ.λ.π. ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, μετά από σχετική εισήγηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Τροποποίηση στα φυσικά χαρακτηριστικά και στον πάσης φύσεως εξοπλισμό θα πραγματοποιείται μόνο μετά από σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

 

13. Η απόφαση αυτή μπορεί να ανακληθεί ή να τροποποιηθεί από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μετά από σχετική εισήγηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, μονομερώς και ελεύθερα χωρίς οικονομική ή άλλη επιβάρυνση του Δημοσίου, αν ειδικοί λόγοι το επιβάλλουν.

 

14. Η ισχύς της παρούσας από δημοσιεύσεως της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Αθήνα, 17-03-2016

 

Με εντολή Υπουργού

 

Ο Διοικητής

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.