Εγκύκλιος 1329/16

Έγγραφο 1329/45/2016: Κοινοποίηση των αποφάσεων για τη χρήση υγραερίου και φυσικού αερίου σε οχήματα


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Έγγραφο 1329/45/2016: Κοινοποίηση των αποφάσεων για τη χρήση υγραερίου και φυσικού αερίου σε οχήματα, 11-01-2016.

 

Θέμα: Κοινοποίηση των αποφάσεων για τη χρήση υγραερίου και φυσικού αερίου σε οχήματα.

 

Σας ενημερώνουμε για τη δημοσίευση:

 

α. της υπουργικής απόφασης 59683/3936/2015 ((ΦΕΚ 2733/Β/2015), ΑΔΑ: 7Τ4Τ4653ΟΞ-ΓΓ4) με θέμα, Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο καθίσταται δυνατή η χρησιμοποίηση υγραερίου (LPG) για την κίνηση αυτοκινήτων οχημάτων και όροι και προϋποθέσεις ελέγχου και ασφαλούς κυκλοφορίας αυτών, που αποτελεί επικαιροποίηση και αναδιαμόρφωση με βάση τα νέα δεδομένα (διατάξεις των Κανονισμών 67 και 115) της υπουργικής απόφασης 18586/698/2000 (ΦΕΚ 411/Β/2000) η οποία και καταργείται. Η νέα ρύθμιση που περιλαμβάνεται στην απόφαση αυτή είναι η χρήση του υγραερίου (LPG) σε πετρελαιοκίνητα οχήματα (διπλό καύσιμο).

 

Στο σημείο αυτό πρέπει να διευκρινιστεί ότι η απαίτηση της παραγράφου 1.1 του άρθρου 3 για υποχρεωτική ύπαρξη ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου στο σύστημα υγραεριοκίνησης, δεν έχει εφαρμογή σε οχήματα παλαιάς τεχνολογίας στα οποία και είναι αδύνατη η τοποθέτησή της.

 

β. της υπουργικής απόφασης 21935/756/2015 ((ΦΕΚ 2754/Β/2015), ΑΔΑ: 7ΠΩΧ4653ΟΞ-665) με θέμα, Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο καθίσταται δυνατή η χρησιμοποίηση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για την μετατροπή αυτοκινήτων οχημάτων, σε αυτοκίνητα οχήματα διπλού καυσίμου και οι όροι και οι προϋποθέσεις ελέγχου και ασφαλούς κυκλοφορίας αυτών με την οποία διευθετείται η περίπτωση χρήσης του φυσικού αερίου (CNG) σε πετρελαιοκίνητα οχήματα (διπλό καύσιμο).

 

Τέλος σας επισημαίνεται, ότι για την εγκατάσταση συστήματος υγραερίου ή φυσικού αερίου σε πετρελαιοκίνητα οχήματα, είναι απαραίτητη η εξουσιοδότηση ή και εκπαίδευση από το εργοστάσιο κατασκευής ή τον επίσημο αντιπρόσωπο της ηλεκτρονικής μονάδας στη χώρα μας, των τεχνιτών αερίων καυσίμων για την εκτέλεση της εν λόγω εργασίας.

 

Το εργοστάσιο κατασκευής ή ο επίσημος αντιπρόσωπος της ηλεκτρονικής μονάδας υποβάλλουν στη Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κατάλογο των εξουσιοδοτημένων τεχνιτών ο οποίος και ανανεώνεται σε ετήσια βάση εάν η εξουσιοδότηση ή η εκπαίδευση δίνεται απ' ευθείας από το εργοστάσιο κατασκευής ή ανά τετράμηνο εάν γίνεται από τον νόμιμο αντιπρόσωπο του εργοστασίου στην Ελλάδα και αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου.

 

Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι προϋπόθεση για την έναρξη του ελέγχου της εγκατάστασης συστήματος υγραερίου ή φυσικού αερίου σε πετρελαιοκινητήρες από τις υπηρεσίες ΚΤΕΟ, είναι η ένταξη του τεχνίτη που εκτέλεσε τη διασκευή στον κατάλογο εξουσιοδοτημένων τεχνιτών. Σε αντίθετη περίπτωση δε διεξάγεται ο αρχικός έλεγχος της εγκατάστασης.

 

Η παραπάνω αποφάσεις μπορούν να προσπελαστούν από την ιστοσελίδα του Υπουργείου, ακολουθώντας τα βήματα:

 

http://www.yme.gr -> Μεταφορές -> Τεχνολογία Οχημάτων -> Προδιαγραφές Οχημάτων

 

Διασκευές / Αλλαγή Κύριων Χαρακτηριστικών.

 

Ο Διευθυντής

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.