Εγκύκλιος 169536/12

Έγγραφο 169536/1516/2012: Οδηγίες εφαρμογής διατάξεων του νόμου 4061/2012 (ΦΕΚ 66/Α/2012)


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Έγγραφο 169536/1516/2012: Οδηγίες εφαρμογής διατάξεων του νόμου 4061/2012 (ΦΕΚ 66/Α/2012), 19-04-2012.

 

Στο νόμο 4061/2012 (ΦΕΚ 66/Α/2012) Διαχείριση και προστασία ακινήτων Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων - Ρύθμιση εμπραγμάτων δικαιωμάτων και λοιπές διατάξεις περιελήφθησαν διατάξεις που αναφέρονται σε δασικού χαρακτήρα εκτάσεις, επί των οποίων παρέχονται οι κάτωθι οδηγίες.

 

Άρθρο 1

 

Με την παράγραφο 3 του άρθρου 1 του παραπάνω νόμου ορίζεται ότι, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του νόμου αυτού, μεταξύ άλλων, σε δάση, δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις. Τούτο σημαίνει ότι, από την ισχύ του εν λόγω νόμου κι έπειτα, κατ' εφαρμογήν της προαναφερόμενης διάταξης και χωρίς άλλη διατύπωση, όλες οι εκτάσεις με δασικό χαρακτήρα και αυτές που έχουν κηρυχθεί αναδασωτέες, διαχειρίζονται και προστατεύονται σύμφωνα με τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας και δε διέπονται από το ειδικό καθεστώς διοίκησης και διαχείρισής τους σύμφωνα με τις διατάξεις της αγροτικής νομοθεσίας (ως δασικές εποικιστικές εκτάσεις).

 

Αρκεί δηλαδή η διαπίστωση του δασικού χαρακτήρα των εκτάσεων, για την εφαρμογή των διατάξεων της δασικής νομοθεσίας. Σχετικώς, καταργούνται με το εδάφιο ι)θ της παραγράφου 1 του άρθρου 37 και με την παράγραφο 2 του ιδίου άρθρου, οι διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 75 του νόμου 998/1979 και το άρθρο 15 του νόμου 1734/1987 που προέβλεπαν παρεκκλίσεις ως προς το χαρακτηρισμό των κοινόχρηστων και διαθέσιμων δασικού χαρακτήρα εκτάσεων. Δεδομένης της μη ύπαρξης μεταβατικής διάταξης, εκκρεμούσες υποθέσεις πράξεων χαρακτηρισμού των παραπάνω εκτάσεων, αντιμετωπίζονται με το καθεστώς που προεκτέθηκε.

 

Οι κοινόχρηστες και διαθέσιμες εκτάσεις του αγροτικού κώδικα που είχαν παραμείνει στην αρμοδιότητα των κατά τόπους Διευθύνσεων Αγροτικής Ανάπτυξης και με την ισχύ του νόμου 4061/2012 έχουν δασικό χαρακτήρα, είναι δημόσιες, ενώ εκείνες που παραχωρήθηκαν για αποκατάσταση ακτημόνων γεωργών (κληροτεμάχια) και με την ισχύ του παραπάνω νόμου έχουν δασικό χαρακτήρα, αποτελούν ιδιωτικά δάση (εν προκειμένω έχει εφαρμογή η περίπτωση ι της παραγράφου 11 του άρθρου 10 του νόμου 3208/2003).

 

Στα κληροτεμάχια που, βάσει τίτλου, επιτράπηκε η εκχέρσωση για να καλλιεργηθούν, και με την ισχύ του παραπάνω νόμου εμφανίζουν μη δασικό χαρακτήρα, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις της δασικής νομοθεσίας. Ομοίως δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις της δασικής νομοθεσίας στις περιπτώσεις που συντελέστηκε αλλαγή της δασικής μορφής έκτασης που διαχειρίζονταν οι Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης, προβλεπομένη από τις διατάξεις της αγροτικής νομοθεσίας. Απόδειξη περί της νόμιμης αλλαγής της χρήσης στις προηγούμενες περιπτώσεις, αποτελεί ο τίτλος ή η διοικητική πράξη που έχει εκδοθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της αγροτικής νομοθεσίας, που σε κάθε περίπτωση θα ζητείται για να δικαιολογηθεί η εκχέρσωση (η οποία έχει συντελεστεί πριν την ισχύ του νόμου 4061/2012).

 

Δασικές εποικιστικές εκτάσεις που μεταβιβάσθηκαν σε δήμους ή κοινότητες και διαχειρίζονταν με τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας ως δημοτικά δάση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 15 του νόμου 1734/1987 (που καταργήθηκε με το εδάφιο ι)θ της παραγράφου 1 άρθρου 37 του νόμου 4061/2012, οι οποίες εξακολουθούν να διαχειρίζονται με τις διατάξεις της αγροτικής νομοθεσίας. Ως προς την αρμοδιότητα της δασικής υπηρεσίας στις δημόσιες μη εποικιστικές χορτολιβαδικές εκτάσεις, έχει εφαρμογή η παράγραφος 7 του άρθρου 3 του νόμου 998/1979.

 

Άρθρο 4

 

Στην παράγραφο 5 του νόμου 4061/2012 ορίζεται ότι, για την παραχώρηση ακινήτων που ανήκουν στη διαχείριση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, δεν απαιτείται η έκδοση πράξης χαρακτηρισμού όταν πρόκειται να διατεθούν για δραστηριότητες του πρωτογενή τομέα, ενώ απαιτείται η έκδοσή της για τις λοιπές περιπτώσεις που προσδιορίζονται στη διάταξη, μέχρι να δημοσιευθούν οι δασικοί χάρτες της χώρας.

 

Με δεδομένο ότι οι παραπάνω εκτάσεις ανήκουν στη διαχείριση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, δε θα ήταν δυνατό να υπάγονταν στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, αφού το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων δεν διαχειρίζεται εκτάσεις δασικού χαρακτήρα, σύμφωνα με την παράγραφο 3 άρθρου 1 του νόμου. Η κατ' αρχήν αυτή συνθήκη επιβεβαιώνεται στην πράξη με τη διαπίστωση του χαρακτήρα των εκτάσεων, ο οποίος, σύμφωνα με τη δασική νομοθεσία, προκύπτει με τη διαδικασία του άρθρου 14 του νόμου 998/1979.

 

Εν προκειμένω, αυτή τη διαδικασία δεν τη θέλησε ο νομοθέτης για τις περιπτώσεις παραχώρησης των εκτάσεων για δραστηριότητες του πρωτογενή τομέα, κρίνοντας προφανώς ότι αρκεί η διαπίστωση της διαχείρισης αυτών από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων για να παραχωρηθούν με τις σχετικές διατάξεις. Για τη διασφάλιση των ενεργειών όμως, και για να μην υπάρξουν ασάφειες ως προς την εφαρμογή ή μη της δασικής νομοθεσίας για τις εκτάσεις αυτές, πρέπει οι αρμόδιες υπηρεσίες που σχεδιάζουν την παραχώρηση των εκτάσεων, πριν την εκκίνηση των διαδικασιών παραχώρησης να πληροφορούν τις οικείες δασικές υπηρεσίες για την πρόθεσή τους αυτή, διαβιβάζοντας τα αναγκαία στοιχεία. Οι δασικές υπηρεσίες οφείλουν να απαντήσουν άμεσα για τη μορφή των εκτάσεων αυτών και, σε περίπτωση που οι εκτάσεις είναι δασικής μορφής να συνιστούν στις αρμόδιες υπηρεσίες να απέχουν από τη συνέχιση της διαδικασίας παραχώρησης.

 

Εκτάσεις δασικού χαρακτήρα δύνανται ν' αλλάξουν χρήση μόνον με τις ειδικότερες διατάξεις περί επιτρεπτών επεμβάσεων της δασικής νομοθεσίας. Σύμφωνα δε με τα οριζόμενα στις παραγράφους 3 και 9 άρθρων 5 και 45 αντίστοιχα του νόμου 998/1979, η αρμοδιότητα άλλων υπηρεσιών σε δασικού χαρακτήρα εκτάσεις ενεργείται εντός των τιθεμένων υπό της δασικής νομοθεσίας ορίων και αφού ληφθούν οι προβλεπόμενες από τη δασική νομοθεσία εγκρίσεις. Κατόπιν τούτων, τα οριζόμενα στα δύο τελευταία εδάφια της παραγράφου 5 του άρθρου 4 του νόμου 4061/2012 εφαρμόζονται αφού προηγηθούν οι προβλεπόμενες από τη δασική νομοθεσία εγκρίσεις.

 

Άρθρο 26

 

Με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 26 του νόμου 4061/2012 ορίζεται η υποχρέωση της δασικής υπηρεσίας να διαβιβάζει στον Οργανισμό Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων, Προσανατολισμού και Εγγυήσεων την πράξη χαρακτηρισμού έκτασης που κρίνεται τελεσίδικα ως δασικού χαρακτήρα ή κηρύσσεται αναδασωτέα, συνοδευόμενη από ψηφιακό διανυσματικό αρχείο, στο ελληνικό γεωδαιτικό σύστημα αναφοράς (ΕΓΣΑ 87).

 

Σε εφαρμογή τούτων, στο εξής οι δασικές υπηρεσίες θα κοινοποιούν την πράξη χαρακτηρισμού ή την απόφαση αναδάσωσης που εκδίδουν στον Οργανισμό Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων, Προσανατολισμού και Εγγυήσεων, σε ψηφιακή μορφή εφόσον υπάρχει ή σε αναλογική εάν δεν υπάρχει, συνοδευόμενες από διάγραμμα που θα είναι εξαρτημένο από το ελληνικό γεωδαιτικό σύστημα αναφοράς.

 

Άρθρο 29

 

Με τη διάταξη του άρθρου 29 του νόμου 4061/2012 προστίθεται το άρθρο 46Α στο νόμο 998/1979, το οποίο επιγράφεται εκχερσωθείσες δασικές εκτάσεις για αγροτική χρήση. Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου αυτού, δασικού χαρακτήρα εκτάσεις που εκχερσώθηκαν για γεωργική χρήση πριν τεθεί σε ισχύ το Σύνταγμα του 1975 και διατηρούν τη χρήση αυτή μέχρι σήμερα, δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, εφόσον καταβληθούν από τους κατόχους τους τα επιβαλλόμενα στις παραγράφους 4 και 7 χρηματικά ποσά (τίμημα και αντάλλαγμα χρήσης αντίστοιχα) και εκδοθεί ο προβλεπόμενος στην παράγραφο 9 τίτλος.

 

Βασική προϋπόθεση που τίθεται, είναι η διατήρηση της γεωργικής χρήσης μέχρι σήμερα και η μη αλλαγή της αγροτικής μορφής των εκτάσεων αυτών στο μέλλον. Στην παραπάνω ρύθμιση δεν περιλαμβάνονται οι εκτάσεις που αποτυπώθηκαν σε κυρωμένους δασικούς χάρτες ως δάση, δασικές και αναδασωτέες, καθώς και οι υπαγόμενες σε ειδικό προστατευτικό καθεστώς, σύμφωνα με το άρθρο 19 του νόμου 1650/1986 όπως ισχύει (σχετική η παράγραφος 2 του άρθρου 46Α). Επισημαίνεται ότι οι περιπτώσεις που αναφέρονται στην παραπάνω διάταξη δεν αφορούν στις εκχερσώσεις που συντελέστηκαν νομίμως για γεωργοδενδροκομική καλλιέργεια, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 102 & 103 του νόμου [Ν] 4173/1929, όπως ίσχυσαν και εφαρμόστηκαν, αφού γι' αυτές ισχύουν τα ειδικότερα στις οικείες διατάξεις.

 

Κρίσιμο στοιχείο που εν προκειμένω εξετάζεται, είναι ο χρόνος συντέλεσης της εκχέρσωσης, ο οποίος πρέπει να είναι πριν την 09-06-1975, που τέθηκε σε ισχύ το Σύνταγμα της Ελλάδας της 07-06-1975 (ΦΕΚ 111/Α/1975). Τούτο διαπιστώνεται με πράξεις της διοίκησης που εκδόθηκαν για τη συγκεκριμένη έκταση και δι' αυτών προκύπτει η πριν την 09-06-1975 εκχέρσωση και καλλιέργειά της (διοικητικές πράξεις της δασικής υπηρεσίας για την προστασία της, διοικητικές πράξεις των υπηρεσιών γεωργίας που αφορούν στην καλλιέργειά της κ.ά.), με χρήση αεροφωτογραφιών λήψης πριν το 1975, με χρήση ορθοφωτοχαρτών που δίνουν εικόνα της περιοχής πριν το 1975, καθώς και με κάθε άλλο στοιχείο που αποδεικνύει το ζητούμενο, προερχόμενο από επίσημη και αρμοδία πηγή. Μαρτυρικές καταθέσεις δεν λαμβάνονται υπόψη. Εάν από τα διατιθέμενα στοιχεία δεν προκύπτει τεκμηριωμένα εκχέρσωση της έκτασης πριν την 09-06-1975, δε θα προχωρά η προβλεπόμενη από το άρθρο διαδικασία.

 

Εκείνο που εν προκειμένω πρέπει να γίνει σαφές είναι ότι, η δασική υπηρεσία δεν αποξενώνεται από τις υπαχθείσες στη ρύθμιση εκτάσεις, τις οποίες επιβλέπει για την τήρηση του τιθέμενου βασικού όρου, της μη αλλαγής της αγροτικής μορφής τους, αλλά και της τυχόν δάσωσής τους. Η αλλαγή της αγροτικής μορφής των εκτάσεων συνεπάγεται την ανάκληση του εκδοθέντος με την παράγραφο 9 του άρθρου 46Α του νόμου 998/1979 τίτλου και την προστασία και διαχείρισή τους στο εξής σύμφωνα με τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας. Τα ποσά που καταβλήθηκαν ως τίμημα εξαγοράς και αντάλλαγμα χρήσης δεν επιστρέφονται. Η ανάκληση αυτή, στην περίπτωση των δημοσίων εκτάσεων που εκχερσώθηκαν, σημαίνει τη διαχείρισή τους στο εξής από τις δασικές υπηρεσίες ως δημόσιες.

 

Για τη τήρηση του προαναφερόμενου βασικού όρου της διάταξης απαιτείται συνεχής παρακολούθηση των εκτάσεων από το υλωρικό προσωπικό των δασικών υπηρεσιών, το οποίο οφείλει ν' αναφέρει την αλλαγή της αγροτικής μορφής τους, για την ανάκληση του εκδοθέντος τίτλου και τη λήψη στη συνέχεια όλων των προβλεπόμενων από τη δασική νομοθεσία μέτρων προστασίας τους. Για τον καλύτερο έλεγχο και την εποπτεία τους, η αρμόδια δασική υπηρεσία καταγράφει τις εκτάσεις για τις οποίες εκδόθηκε τίτλος σε ειδικό ηλεκτρονικό αρχείο που περιέχει κατ' ελάχιστο τα στοιχεία που αναφέρονται στο συνημμένο στην παρούσα πίνακα, και τις εκτυπώνει σε ενιαίο φύλλο χάρτη κλίμακας 1:5.000, σύμφωνα με τις συντεταγμένες των κορυφών του τοπογραφικού διαγράμματος που συνοδεύει τον τίτλο.

 

Η πράξη χαρακτηρισμού για τις παραπάνω εκτάσεις, με εφαρμογή του άρθρου 14 του νόμου 998/1979, αφορά αποκλειστικά στον αγροτικό χαρακτήρα τους, σύμφωνα με τη δέσμευση της διάταξης της παραγράφου 1 του άρθρου 46Α του νόμου 998/1979. Η διατύπωση που εν προκειμένω χρησιμοποιείται (μετά φυσικά τη λήψη του τίτλου) στην πράξη χαρακτηρισμού, είναι: η έκταση υπάγεται στην παράγραφο 6)α του άρθρου 3 του νόμου 998/1979, μη δυνάμενη να χρησιμοποιηθεί για άλλες χρήσεις πέραν της αγροτικής.

 

Στην παράγραφο 3 του άρθρου που αναλύεται, καθορίζεται η διαδικασία και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά έκδοσης της απόφασης εξαγοράς της έκτασης, που εκδίδεται από τον Διευθυντή Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών της οικείας αποκεντρωμένης διοίκησης (επεξηγήσεις επί τούτων δεν απαιτούνται λόγω της αναλυτικής αναφοράς τους). Μαζί με τα δικαιολογητικά κατατίθεται και CD στο οποίο είναι καταχωρημένα τα γεωχωρικά δεδομένα της έκταση σε ΕΓΣΑ 87 (μορφή αρχείου dwg ή Sup). Βασική προϋπόθεση για την εκκίνηση της διαδικασίας αυτής είναι οι κάτοχοι των εκτάσεων να έχουν την ιδιότητα τού κατ' επάγγελμα αγρότη, που προκύπτει με την προσκόμιση βεβαίωσης επαγγελματία αγρότη από το μητρώο αγροτών και αγροτικών εκμεταλλεύσεων, που χορηγείται από το οικείο ΚΕΠΠΥΕΛ (Κέντρο Πιστοποίησης Πολλαπλασιαστικού Υλικού και Ελέγχου Λιπασμάτων), είτε παρέχεται ηλεκτρονικά μέσω internet με υπογραφή του προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πληροφορικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, και θ' αποτελέσει στοιχείο του φακέλου της υπόθεσης για την έκδοση του τίτλου.

 

Στην ίδια διάταξη καθορίζεται το χρονικό διάστημα εντός του οποίου μπορούν να κατατεθούν αιτήματα εξαγοράς, που είναι μέχρι την 31-12-2013, με δικαίωμα να παραταθεί για ένα ακόμη έτος με απόφαση Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Διευκρινίζουμε ότι το παραπάνω χρονικό διάστημα αφορά στο χρόνο κατάθεσης των αιτημάτων για εξαγορά κι όχι στης έκδοσης του τίτλου, ο οποίος προβλέπεται στην παράγραφο 9.

 

Οι περιπτώσεις που ρυθμίζονται με τη διάταξη της παραγράφου 1 αφορούν σε εκχερσώσεις δημοσίων και ιδιωτικών δασών και δασικών εκτάσεων. Η προβλεπόμενη στην παράγραφο 3 διαδικασία εξαγοράς δεν εφαρμόζεται προκειμένου περί εκτάσεων που υπάγονται στο άρθρο 10 του νόμου 3208/2003. Τα αναφερόμενα στην παράγραφο 4 στοιχεία αφορούν στην κατοχή της έκτασης, τα οποία λαμβάνονται υπόψη κατά την εξέταση της υπόθεσης, κι όχι στην κυριότητά της, για την απόδειξη της οποίας πρέπει η έκταση να εμπίπτει σε μία εκ των περιπτώσεων του άρθρου 10 του νόμου 3208/2003.

 

Τίμημα εξαγοράς, σύμφωνα με την παράγραφο 5 της διάταξης, καταβάλλουν όποιοι κατέχουν παράνομα τις δημόσιες δασικού χαρακτήρα εκτάσεις που εκχερσώθηκαν πριν την 09-06-1975, ενώ αντάλλαγμα σύμφωνα με την παράγραφο 7 της διάταξης, καταβάλλουν όποιοι εκχέρσωσαν πριν την 09-06-1975 μη δημόσιες δασικού χαρακτήρα εκτάσεις και τις καλλιεργούν, ανεξάρτητα εάν είναι κύριοι αυτών ή όχι. Το τίμημα εξαγοράς υπολογίζεται στο 1/3 της αντικειμενικής αξίας της έκτασης, όπως αυτή προκύπτει από τους πίνακες της οικείας Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας. Διευκρινίζεται ότι, ενώ το τίμημα εξαγοράς καταβάλλεται σε τέσσερις εξαμηνιαίες δόσεις, το αντάλλαγμα καταβάλλεται εφάπαξ. Μπορεί το τίμημα να καταβάλλεται και εφάπαξ, εφόσον ο κάτοχος της έκτασης το επιθυμεί.

 

Στις περιπτώσεις εκχερσωμένων ιδιωτικών δασών και δασικών εκτάσεων πριν την 09-06-1975, για τις οποίες δεν εκδίδεται η προβλεπόμενη στην παράγραφο 3 απόφαση εξαγοράς της έκτασης, κατατίθενται τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στην παράγραφο αυτή και εισηγείται αρμοδίως ο Δασάρχης ή ο Διευθυντής Δασών, εφόσον δεν υφίσταται Δασάρχης, για την έκδοση του τίτλου, ο οποίος για να εκδοθεί, απαιτείται η καταβολή του ανταλλάγματος της παραγράφου 7.

 

Στην περίπτωση των εκχερσωμένων δημοσίων δασών και δασικών εκτάσεων, μετά την τήρηση των προβλεπομένων στην παράγραφο 3 και αφού καταβληθεί το σύνολο των δόσεων του τιμήματος της παραγράφου 5 και το αντάλλαγμα της παραγράφου 7, εισηγείται αρμοδίως η δασική υπηρεσία την έκδοση του τίτλου. Επισημαίνεται ότι, εάν με υπαιτιότητα του αιτούντος δεν καταβληθεί το σύνολο των παραπάνω χρηματικών ποσών στις ταχθείσες από τη δασική αρχή ημερομηνίες, ο τίτλος δεν εκδίδεται και δεν επιστρέφεται το μέρος του χρηματικού ποσού που καταβλήθηκε, ενώ, εάν η ευθύνη γι' αυτό βαραίνει τη δασική υπηρεσία, τα ήδη καταβληθέντα ποσά επιστρέφονται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα.

 

Μετά την τήρηση των προβλεπομένων παραπάνω, εκδίδεται ο τίτλος της παραγράφου 9 από τον Γενικό Γραμματέα της οικείας αποκεντρωμένης διοίκησης και ανακαλούνται οι διοικητικές πράξεις που εξεδόθησαν για την προστασία των δασικών χαρακτήρα εκτάσεων από τη δασική υπηρεσία. Ο τίτλος αφορά στην κυριότητα της δημόσιας εκχερσωθείσης έκτασης, και στο δικαίωμα αγροτικής χρήσης της ιδιωτικής. Για την πρώτη εκδίδεται πρωτόκολλο παράδοσης - παραλαβής της έκτασης, ενώ για δεύτερη εκδίδεται πρωτόκολλο εγκατάστασης του κατόχου σε αυτήν.

 

Η παράγραφος 10 του άρθρου 46Α του νόμου 998/1979 δεν απαιτεί επεξήγηση.

 

Άρθρο 37

 

Με το άρθρο 37 του νόμου 4061/2012, και ειδικότερα με στα εδάφια δ & ι)θ της παραγράφου 1, καθώς και με την παράγραφο 2, καταργούνται, μεταξύ άλλων, διατάξεις νόμων που αναφέρονται στη διοίκηση και διαχείριση των δασικών εποικιστικών εκτάσεων, μετά από το νέο καθεστώς που ισχύει γι' αυτές με το άρθρο 1 του παρόντος νόμου. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην κατάργηση της περίπτωσης Α' της παραγράφου 2 του άρθρου 13 του νόμου 1734/1987 (εδάφιο ι)θ της παραγράφου 1 του άρθρου 37), που αναφέρονταν στην παραχώρηση δημοσίων δασικών εκτάσεων με τις διατάξεις της αγροτικής νομοθεσίας για τις προβλεπόμενες στη διάταξη χρήσεις, που πλέον δεν είναι δυνατή.

 

Με την εφαρμογή της παρούσας, παύει να ισχύει κάθε προηγούμενη με αντίθετο περιεχόμενο.

 

Παρακαλούμε την παρούσα να κοινοποιήσετε στις δασικές υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διεύθυνσής σας καθώς και στις Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης της περιφέρειάς σας για γνώση και ανάλογη εφαρμογή.

 

Ο Ειδικός Γραμματέας Δασών

 

Α/Φ

Αριθμός Πρωτοκόλλου Αίτησης

Ονοματεπώνυμο Κατόχου

Αριθμός Βεβαίωσης Μητρώου Αγροτών

Εμβαδόν έκτασης σε στρέμματα

Αριθμός Φύλλου Χάρτη ΓΥΣ 1:5000

ΟΤΑ

Θέση

Ιδιοκτησιακό Καθεστώς έκτασης

Απόφαση Ανάκλησης τίτλου

Αιτιολόγηση

Παρατηρήσεις

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.