Εγκύκλιος 32326/12

Έγγραφο 32326/2012: Διευκρινίσεις σχετικά με τις διαδικασίες εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 6 του νόμου 4067/2012 (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός)


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Έγγραφο 32326/2012: Διευκρινίσεις σχετικά με τις διαδικασίες εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 6 του νόμου 4067/2012 (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός), 20-09-2012.

 

Σχετικό: (α) Το με αριθμό ΔΔΟ/Φ103.11/5119/26-06-2012 (αριθμός πρωτοκόλλου ΥΠΕΚΑ 32326/28-06-2012) έγγραφο Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

 

Με αφορμή το ανωτέρω (α) σχετικό έγγραφο που αφορά στην εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 του νόμου 4067/2012 και συγκεκριμένα στη διαδικασία χαρακτηρισμού ως διατηρητέων κτιρίων κ.λ.π. στοιχείων, διευκρινίζουμε τα παρακάτω:

 

Α.

 

Με τις διατάξεις των άρθρων 26 - 29 και 35 - 37 του νόμου 4030/2011 (ΦΕΚ 249/Α/2011) συγκροτούνται, α) το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ) και β) το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) και καθορίζονται οι αρμοδιότητες, η σύνθεση και η λειτουργία τους αντίστοιχα.
Με τις διατάξεις του άρθρου 4 του νόμου 1577/1985 (ΦΕΚ 210/Α/1985), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 του νόμου 2831/2000 (ΦΕΚ 140/Α/2000) και τώρα πλέον του άρθρου 6 του νόμου 4067/2012 (ΦΕΚ 79/Α/2012), εξειδικεύεται η συνταγματική επιταγή για την προστασία της αρχιτεκτονικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Οι διατάξεις του άρθρου 6 του νόμου 4067/2012 ορίζουν ειδικότερα, μεταξύ άλλων, ότι προϋπόθεση για την έκδοση των προεδρικών διαταγμάτων της παραγράφου 2 και των Υπουργικών Αποφάσεων των παραγράφων 3)α, 3)γ, 5)β, 6)α και 6)γ του ιδίου άρθρου είναι η γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ) ή του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) κατά περίπτωση.

 

Από τις ανωτέρω παρατεθείσες διατάξεις προκύπτει ευθέως ότι:

 

Στην Επικράτεια προβλέπεται η συγκρότηση 1 Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ) και 1 Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ)

 

Ως εκ τούτου, σας επισημαίνουμε ότι όλα τα θέματα που απαιτούν την προηγούμενη γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής ή του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του νόμου 4067/2012, μετά την ολοκλήρωση των κατά περίπτωση προβλεπόμενων από τον νόμο ενεργειών (όπως η σύνταξη αιτιολογικής έκθεσης, τήρηση της διαδικασίας γνωστοποίησης και δημοσιοποίησης αυτής, υποβολή των προβλεπομένων κατά περίπτωση τυχόν αντιρρήσεων των ενδιαφερομένων, Αποφάσεις Δημοτικών Συμβουλίων, διατύπωσης γνώμης της υπηρεσίας επ' αυτών κ.λ.π.) θα διαβιβάζονται από την αρμοδία υπηρεσία των Υπ. Μακεδονίας & Θράκης και Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου στη Διεύθυνση Αρχιτεκτονικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με μέριμνα της οποίας θα προωθούνται κατά περίπτωση στο Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής ή το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων που εδρεύουν στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής για γνωμοδότηση.

 

Β. Στους φακέλους των ανωτέρω θεμάτων που θα διαβιβάζονται στην Διεύθυνση Αρχιτεκτονικής / Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κατ' ελάχιστο θα περιλαμβάνονται:

 

α) για τις περιπτώσεις (α) και (β) των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του νόμου 4067/2012

 

1) ο τρόπος βάσει του οποίου κινήθηκε η διαδικασία χαρακτηρισμού (πχ αίτημα δήμου, άλλου φορέα,συλλόγων κ.λ.π., ή πρωτοβουλία του κατά περίπτωση αρμόδιου φορέα προστασίας (Υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου).

 

2) λεπτομερής φωτογραφική καταγραφή - τεκμηρίωση,στην οποία θα αποτυπώνονται τα επί μέρους στοιχεία τα οποία συγκροτούν την φυσιογνωμία του προτεινομένου για χαρακτηρισμό αντικειμένου (δομημένο περιβάλλον, πολεοδομικός ιστός), καθώς και του φυσικού περιβάλλοντος στο οποίο είναι ενταγμένο.

 

3) η κατά νόμο προβλεπόμενη αιτιολογική έκθεση

 

4) το έγγραφο κοινοποίησης της εν λόγω αιτιολογικής έκθεσης στον οικείο δήμο, καθώς και η προβλεπόμενη διατύπωση γνώμης (απόφαση) του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου επί της ανωτέρω αιτιολογικής έκθεσης.

 

5) τα κατά περίπτωση απαιτούμενα στοιχεία σχετικά με το ισχύον θεσμικό καθεστώς της περιοχής (δασική, πολεοδομική και αρχαιολογική νομοθεσία)

 

6) Εισήγηση προς το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής / Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων στην οποία θα παρατίθεται η διαδικασία που τηρήθηκε και θα διατυπώνονται οι τελικές απόψεις και προτάσεις της αρμόδιας υπηρεσίας σχετικά με τον προτεινόμενο χαρακτηρισμό και τον καθορισμό ειδικών όρων δόμησης και χρήσεων στο προστατευόμενο αντικείμενο.

 

β) για τις περιπτώσεις των διατάξεων των παραγράφων 3(α) και 5(β) του άρθρου 6 του νόμου 4067/2012

 

1) ο τρόπος βάσει του οποίου κινήθηκε η διαδικασία χαρακτηρισμού ή και ο καθορισμός ειδικών όρων και περιορισμών δόμησης (π.χ. αίτημα ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη, δήμου, άλλου φορέα,συλλόγων κ.λ.π., ή πρωτοβουλία του κατά περίπτωση φορέα προστασίας (Υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου).

 

2) η κατά νόμο προβλεπόμενη αιτιολογική έκθεση.

 

3) το        έγγραφο κοινοποίησης της εν λόγω αιτιολογικής έκθεσης, για την τήρηση της προβλεπόμενης νόμιμης διαδικασίας γνωστοποίησης αυτής στους ενδιαφερόμενους και τον οικείο δήμο, συνοδευόμενο με τα αποδεικτικά ανάρτησης και δημοσίευσης της, καθώς και τις αιτήσεις με τις οποίες διατυπώνεται η σύμφωνη γνώμη ή οι αντιρρήσεις των ενδιαφερόμενων ιδιοκτητών επί του περιεχομένου της.

 

4) λεπτομερής φωτογραφική καταγραφή - τεκμηρίωση στην οποία να αποτυπώνεται το προς χαρακτηρισμό διατηρητέο κτίριο, τμήμα κτηρίου, συγκρότημα κτιρίων κ.λ.π., εσωτερικά και εξωτερικά καθώς και το άμεσο και ευρύτερο δομημένο ή φυσικό περιβάλλον στο οποίο είναι ενταγμένο. Ομοίως για τα κτίρια που είναι όμορα με διατηρητέα κτίρια.

 

5) Τυχόν υφιστάμενα σχέδια αποτύπωσης του κτιρίου

 

6) Εισήγηση προς το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής στην οποία θα παρατίθεται η διαδικασία που τηρήθηκε και θα καταγράφονται οι απόψεις της αρμόδιας Υπηρεσίας που συνέταξε την σχετική αιτιολογική έκθεση αναφορικά με τις τυχόν αντιρρήσεις των ενδιαφερομένων ιδιοκτητών και θα διατυπώνονται οι τελικές απόψεις και προτάσεις σχετικά με τον προτεινόμενο χαρακτηρισμό και τον καθορισμό ειδικών όρων δόμησης και χρήσεων στο προστατευόμενο αντικείμενο.

 

γ) για τις περιπτώσεις των διατάξεων των παραγράφων 3(γ), 6(α) και (γ) του άρθρου 6 του νόμου 4067/2012.

 

Πέραν των αναφερομένων στην ανωτέρω παράγραφο (β), στον φάκελο του θέματος θα πρέπει να περιέχονται επιπροσθέτως:

 

1) πλήρης αρχιτεκτονική μελέτη η οποία θα περιλαμβάνει την αποτύπωση της υφισταμένης κατάστασης του διατηρητέου κτιρίου και την πρόταση για τις επεμβάσεις ή προσθήκες σε αυτό, ή την κατασκευή νέων κτιρίων στο ακίνητο που υπάρχει το διατηρητέο κτίριο.

 

2) θεωρημένο τοπογραφικό διάγραμμα ως προς του ισχύοντες στην περιοχή όρους δόμησης και ελεγμένο,με σφραγίδα έλεγχου,του διαγράμματος κάλυψης και των λοιπών σχεδίων της μελέτης από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης.

 

3) γνωμοδότηση του αρμόδιου Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής επί της πρότασης της αρχιτεκτονικής μελέτης.

 

4) οι κατά περίπτωση απαιτούμενες γνωμοδοτήσεις η εγκρίσεις άλλων υπηρεσιών στο πλαίσιο εφαρμογής της ισχύουσας πολεοδομικής, αρχαιολογικής (π.χ. κτίριο προγενέστερο των 100 ετών, κτίριο χαρακτηρισμένο και ως νεώτερο μνημείο, εντός ορίων αρχαιολογικού χώρου, πλησίον αρχαίου η νεωτέρου μνημείου κ.λ.π.) και λοιπής νομοθεσίας και νομολογίας.

 

Ο Γενικός Γραμματέας Χωροταξίας & Αστικού Περιβάλλοντος

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.