Εγκύκλιος 43799/12

Εγκύκλιος 43799/885/2012: Τήρηση των διατάξεων της κοινής υπουργικής απόφασης 50268/5137/2007 (ΦΕΚ 1853/Β/2007) για την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα και καθορισμός των οργάνων τήρησης αυτών


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Εγκύκλιος 43799/885/2012: Τήρηση των διατάξεων της κοινής υπουργικής απόφασης 50268/5137/2007 (ΦΕΚ 1853/Β/2007) για την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα και καθορισμός των οργάνων τήρησης αυτών, 11-10-2012.

 

Σχετικά: α. Ο νόμος 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012) Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις.

 

β. Η υπ' αριθμόν 50268/5137/2007 (ΦΕΚ 1853/Β/2007) κοινή υπουργική απόφαση Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην οδηγία 2004/108/ΕΚ για την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα και κατάργηση της κοινής υπουργικής απόφασης 94649/8682/1993).

 

γ. Η υπ' αριθμόν 72145/2315/2008 (ΦΕΚ 21/Β/2009) υπουργική απόφαση Καθορισμός της διαδικασίας ελέγχου συσκευών από τα Μικτά Συνεργεία Ελέγχου ...

 

Σκοπός της παρούσας εγκυκλίου είναι η ενημέρωση των αρμόδιων Υπηρεσιών των Περιφερειών της χώρας για τις διαδικασίες που αφορούν την τήρηση των διατάξεων της κοινής υπουργικής απόφασης 50268/5137/2007 (ΦΕΚ 1853/Β/2007) για την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα και η αποσαφήνιση των κυρίων σημείων της διαδικασίας ελέγχου της αγοράς από τα Συνεργεία Ελέγχου για την τήρηση αυτών.

 

Με την μετάβαση στη νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης με τον νόμο 3852/2010 Πρόγραμμα Καλλικράτης, καθορίστηκαν οι αρμοδιότητες των Περιφερειών της χώρας. Με το εδάφιο β) της παραγράφου 1 και το εδάφιο ι)β) της παραγράφου 2 του άρθρου 80 του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012) ο έλεγχος της τήρησης των διατάξεων της κοινής υπουργικής απόφασης 50268/5137/2007 για την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα και ο καθορισμός των οργάνων τήρησης αυτών, ανατίθεται στον τομέα Μεταφορών-Επικοινωνιών των Περιφερειών της χώρας.

 

Οι Περιφερειάρχες και οι Αντιπεριφερειάρχες παρακαλούνται να επιμεληθούν για την ενημέρωση των αρμόδιων υπηρεσιών των Περιφερειών που διοικούν σχετικά με την παρούσα, όπως προβλέπουν οι σχετικοί οργανισμοί, καθώς και να μας γνωστοποιήσουν τα ονόματα και τα στοιχεία επικοινωνίας των αρμόδιων υπαλλήλων.

 

Με την κοινή υπουργική απόφαση 50268/5137/2007 (ΦΕΚ 1853/Β/2007), η ελληνική νομοθεσία προσαρμόσθηκε με την οδηγία 2004/108/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών μελών σχετικά με την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα και την κατάργηση της οδηγίας 1989/336/ΕΟΚ (EEL 390/2004). Ο νόμος 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012) Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις, ο οποίος καταργεί τον νόμο 3431/2006 (ΦΕΚ 13/Α/2006) Περί Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις, ρυθμίζει και βελτιώνει, μεταξύ άλλων, θέματα που αφορούν τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες. Συγκεκριμένα, το Άρθρο 40 ρυθμίζει θέματα που αφορούν την τυποποίηση και την πιστοποίηση του εξοπλισμού, καθώς και τον έλεγχο της αγοράς, όσον αφορά την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα. Όσες διατάξεις της κοινής υπουργικής απόφασης 50268/5137/2007 (ΦΕΚ 1853/Β/2007) δεν αντικαθίστανται από αντίστοιχες διατάξεις του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012) παραμένουν σε ισχύ. Τα κύρια σημεία του άρθρου 40 του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012) και της κοινής υπουργικής απόφασης 50268/5137/2007 (ΦΕΚ 1853/Β/2007). αναλύονται ως εξής:

 

1. Πεδίο εφαρμογής

 

Στο πεδίο εφαρμογής της κοινής υπουργικής απόφασης 50268/5137/2007 (ΦΕΚ 1853/Β/2007) εμπίπτει ένα μεγάλο εύρος ηλεκτρικών ή ηλεκτρονικών διατάξεων, συστημάτων και εγκαταστάσεων. Στο πεδίο εφαρμογής γίνεται σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στις απαιτήσεις και στις διαδικασίες αξιολόγησης για συσκευές και σταθερές εγκαταστάσεις (Κεφάλαια ΙΙ & ΙΙΙ της κοινής υπουργικής απόφασης). Πριν από τη διενέργεια οποιουδήποτε ελέγχου θα πρέπει να γίνεται ενδελεχής έλεγχος από τα αρμόδια όργανα ελέγχου προκειμένου να εξεταστεί το κατά πόσο ο υπό εξέταση εξοπλισμός εμπίπτει σε μία από τις δύο πιο πάνω κατηγορίες. Επιπρόσθετα, στην περίπτωση των συσκευών, προσοχή θα πρέπει να δίνεται για συσκευές για τις οποίες η νέα κοινή υπουργική απόφαση δεν εφαρμόζεται (παράγραφοι 2, 3, 4, άρθρο 1 της κοινής υπουργικής απόφασης).

 

2. Σκοπός

 

Ο κύριος σκοπός της Οδηγίας 2004/108/ΕΚ είναι να εξασφαλίζει την ελεύθερη διακίνηση των συσκευών στην Κοινότητα, διατηρώντας ένα ασφαλές ηλεκτρομαγνητικό περιβάλλον, δηλαδή:

 

α. εξασφαλίζοντας ότι οι ηλεκτρομαγνητικές διαταραχές που παράγονται από τον εξοπλισμό δεν επηρεάζουν την ορθή λειτουργία άλλου εξοπλισμού και δεν υποβαθμίζουν σημαντικά τις ραδιοϋπηρεσίες και άλλα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα και, β. εξασφαλίζοντας ότι ο εξοπλισμός έχει την απαραίτητη εγγενή ατρωσία σε ηλεκτρομαγνητικές διαταραχές από το περιβάλλον ώστε να λειτουργεί σύμφωνα με τη λειτουργία για την οποία προορίζεται.

 

Οι ηλεκτρομαγνητικές διαταραχές προκαλούνται από:

 

α. Φαινόμενα δι' αγωγής χαμηλής συχνότητας

 

Αρμονικές, ενδοαρμονικές

Τάσεις σηματοδοσίας

Διακυμάνσεις τάσης

Βυθίσεις και διακοπές τάσης

Ασυμμετρία τάσης

Μεταβολές συχνότητας του δικτύου τροφοδότησης

Επαγόμενες τάσεις χαμηλής συχνότητας

Συνεχές ρεύμα σε δίκτυα εναλλασσόμενου ρεύματος

 

β. Φαινόμενα δι' ακτινοβολίας χαμηλής συχνότητας

 

Μαγνητικά πεδία

Ηλεκτρικά πεδία

 

γ. Φαινόμενα δι' αγωγής υψηλής συχνότητας

 

Επαγόμενες τάσεις ή ρεύματα συνεχούς κύματος

Μονοκατευθυντικά μεταβάσματα

Ταλαντούμενες μεταβατικές τάσεις

 

δ. Φαινόμενα δι' ακτινοβολίας υψηλής συχνότητας

 

Μαγνητικά πεδία

Ηλεκτρικά πεδία

Ηλεκτρομαγνητικά πεδία

συνεχή κύματα
μεταβάσματα

 

ε. Φαινόμενα ηλεκτροστατικής εκφόρτισης

 

Εκφόρτιση επαφής

Εκφόρτιση στον αέρα

Εκφόρτιση σε παρακείμενα αντικείμενα

 

3. Ουσιώδεις απαιτήσεις για τις συσκευές

 

α. Διαδικασία αξιολόγησης της συμμόρφωσης

 

Η συμμόρφωση μιας συσκευής προς τις ουσιώδεις απαιτήσεις που αναφέρονται στο Παράρτημα Ι της (β) σχετικής αποδεικνύεται με αξιολόγηση από τον κατασκευαστή της τήρησης των απαιτήσεων προστασίας του εν λόγω Παραρτήματος και κατάλληλη τεκμηρίωση.

 

Η αξιολόγηση αυτή μπορεί να γίνει με τη συμμόρφωση της συσκευής με τα σχετικά εναρμονισμένα πρότυπα στα οποία αναφέρεται η Οδηγία 2004/108/ΕΚ.

 

β. Τεχνικός φάκελος

 

Ο κατασκευαστής ή ο εγκατεστημένος στην Κοινότητα εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπός του τηρεί Τεχνικό Φάκελο ο οποίος αποδεικνύει τη συμμόρφωση προς τις ουσιώδεις απαιτήσεις σύμφωνα με την ανωτέρω διαδικασία.

 

Ο κατασκευαστής ή ο εγκατεστημένος στην Κοινότητα εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπός του μπορεί να υποβάλλει σε κοινοποιημένο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή οργανισμό τον Τεχνικό Φάκελο για αξιολόγηση και χορήγηση δήλωσης με την οποία επιβεβαιώνεται η συμμόρφωση της συσκευής.

 

Ως Κοινοποιημένοι Οργανισμοί για την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα έχουν ορισθεί οι εταιρίες:

 

EMC ΕΛΛΑΣ ΑΕ
ΕΛΚΕΠΗΥ ΑΕΒΕ
KR HELLAS Ltd.

 

γ. Δήλωση συμμόρφωσης

 

Κάθε συσκευή που διατίθεται στην αγορά πρέπει να συνοδεύεται από την Δήλωση Συμμόρφωσης η οποία αποτελεί επίσημο έγγραφο για την συμμόρφωση της συσκευής ως προς την Οδηγία 2004/108/ΕΚ. Η Δήλωση Συμμόρφωσης πρέπει να περιέχει:

 

αναφορά στην Οδηγία 2004/108/ΕΚ
στοιχεία αναγνώρισης της συσκευής
όνομα και διεύθυνση του κατασκευαστή ή του επίσημου αντιπροσώπου στην Κοινότητα
αναφορά των προδιαγραφών ως προς τις οποίες δηλώνεται η συμμόρφωση
ημερομηνία της δήλωσης
στοιχεία ταυτότητας και υπογραφή του προσώπου που έχει εξουσιοδοτηθεί να ενεργεί για λογαριασμό του κατασκευαστή ή του εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου του.

 

δ. Σήμανση CE

 

Οι συσκευές των οποίων η συμμόρφωση προς την Οδηγία 2004/108/ΕΚ έχει διαπιστωθεί με την ανωτέρω διαδικασία φέρουν τη σήμανση CE για την οποία πρέπει να πληρούνται τα εξής:

 

Η σήμανση CE πρέπει να τοποθετείται στη συσκευή ή στην αναγνωριστική πινακίδα της.
Εάν αυτό δεν είναι δυνατόν λόγω της φύσης της συσκευής, η σήμανση CE δύναται να τοποθετηθεί στη συσκευασία (εφόσον υπάρχει) και στα συνοδευτικά έγγραφα αυτής.
Η σήμανση CE πρέπει να έχει ύψος τουλάχιστον 5 mm.

 

Σημειώνεται ότι στην περίπτωση διάθεσης στην αγορά συνδυασμού συσκευών / διατάξεων ως μία λειτουργική μονάδα η οποία δεν αποτελεί σταθερή εγκατάσταση, η τελική διάταξη που προκύπτει θεωρείται ως συσκευή και όλες οι διατάξεις της (β) σχετικής θα αφορούν την εν λόγω τελική συσκευή. Θα πρέπει να τονισθεί ότι στην περίπτωση συνδυασμού δύο ή και περισσότερων συσκευών οι οποίες πληρούν τις διατάξεις της (β) σχετικής (π.χ. φέρουν σήμανση CE) δεν συνεπάγεται αυτόματα ότι η τελική διάταξη θα πληροί τις διατάξεις αυτές. Στις περιπτώσεις αυτές το αρμόδιο Συνεργείο Ελέγχου θα πρέπει να διενεργήσει έλεγχο για την εφαρμογή των διατάξεων της κοινής υπουργικής απόφασης 50268/5137/2007 για την τελική λειτουργική μονάδα (ύπαρξη σήμανσης CE, ύπαρξη δήλωσης συμμόρφωσης, κ.τ.λ.).

 

4. Ουσιώδεις απαιτήσεις για τις σταθερές εγκαταστάσεις

 

Ως σταθερή εγκατάσταση νοείται συνδυασμός διαφόρων τύπων συσκευών που τοποθετούνται και χρησιμοποιούνται μονίμως σε μια προκαθορισμένη τοποθεσία.

 

α. Εφαρμογή ορθών τεχνικών πρακτικών

 

Για τις σταθερές εγκαταστάσεις καθώς και για συσκευές που προορίζονται να ενσωματωθούν σε συγκεκριμένη σταθερή εγκατάσταση και δεν διατίθενται στο εμπόριο για άλλο σκοπό, δεν απαιτείται ούτε η ύπαρξη σήμανσης CE ούτε η Δήλωση Συμμόρφωσης, αλλά εφαρμόζονται ειδικές απαιτήσεις όπως ορίζονται στο Παράρτημα της (β) σχετικής. Οι ειδικές αυτές απαιτήσεις αναφέρουν ότι οι σταθερές εγκαταστάσεις πρέπει να εγκαθίστανται σύμφωνα με τις ορθές τεχνικές πρακτικές για την ικανοποίηση των απαιτήσεων προστασίας όπως ορίζονται για κάθε συσκευή ή σταθερή εγκατάσταση.

 

β. Τεχνικός Φάκελος

 

Ο κατασκευαστής της εγκατάστασης ή ο ιδιοκτήτης της, ή αυτός που την εκμεταλλεύεται ή ο συντηρητής ή οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο με το οποίο έχει συνάψει σχετική  σύμβαση ο ιδιοκτήτης ή αυτός που την εκμεταλλεύεται, οφείλει να τηρεί τον τεχνικό φάκελο της εγκατάστασης ο οποίος πρέπει να περιέχει όλα τα έγγραφα σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εγκατάστασης, διεξοδική περιγραφή των ορθών τεχνικών πρακτικών βάση των οποίων έχει γίνει η εγκατάσταση και ενδεχομένως όλα τα έγγραφα με τα οποία πιστοποιείται η συμμόρφωση των συσκευών που ενσωματώνονται στη σταθερή εγκατάσταση. Ο τεχνικός φάκελος θα πρέπει να είναι στη διάθεση των αρμόδιων ελεγκτικών αρχών.

 

5. Εποπτεία της αγοράς

 

Ο Κανονισμός 765/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, αναθέτει στα Κράτη Μέλη την οργάνωση και τη λειτουργία της εποπτείας της αγοράς για όλα τα προϊόντα που καλύπτονται από την κοινοτική νομοθεσία εναρμόνισης.

 

Όσον αφορά τον τομέα της Ηλεκτρομαγνητικής Συμβατότητας, η Οδηγία 2004/108/ΕΚ αναθέτει στα Κράτη Μέλη την θέσπιση και την οργάνωση αρμόδιων ελεγκτικών αρχών για την τήρηση των διατάξεών της από όλον τον εξοπλισμό που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής αυτής.

 

α. Αρμόδια Ελεγκτικά Όργανα - Τριμελή Συνεργεία Ελέγχου

 

Αρμόδιες αρχές για τον έλεγχο του πάσης φύσεως ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού που διατίθεται ή πρόκειται να διατεθεί στην αγορά, όσον αφορά την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα, είναι οι Περιφέρειες της χώρας σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 40 του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012).

 

Ελεγκτικά όργανα για τη διεξαγωγή των ελέγχων της αγοράς είναι, σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 40 του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012), τα Τριμελή Συνεργεία Ελέγχου τα οποία συγκροτούνται με απόφαση του Περιφερειάρχη, από τρεις υπαλλήλους της οικείας Περιφέρειας. Σε περίπτωση αδυναμίας συγκρότησης τριμελούς συνεργείου ελέγχου από κάποια Περιφέρεια, μπορεί να διατίθεται, ύστερα από αίτηση του οικείου Περιφερειάρχη, ένας εκπρόσωπος από τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ή την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Ο ρόλος και οι υποχρεώσεις των Συνεργείων Ελέγχου περιγράφονται στο άρθρο 14 της (β) σχετικής. Μπορούν να συγκροτηθούν 1 ή περισσότερα τριμελή Συνεργεία Ελέγχου ανά Περιφέρεια.

 

Οι Περιφέρειες στις οποίες κοινοποιείται η παρούσα παρακαλούνται να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την έγκαιρη έκδοση σχετικής απόφασης για την συγκρότηση των απαραίτητων Συνεργείων Ελέγχου.

 

β. Διαδικασία ελέγχου συσκευών από τα τριμελή Συνεργεία Ελέγχου

 

Ο έλεγχος των συσκευών από τα τριμελή Συνεργεία Ελέγχου περιλαμβάνει (άρθρο 12 της (β) σχετικής):

 

τον έλεγχο της σήμανσης CE
τον έλεγχο της ύπαρξης και της πληρότητας του τεχνικού φακέλου
τον έλεγχο των στοιχείων του κοινοποιημένου οργανισμού σε περίπτωση που έχει χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης της συσκευής
τον έλεγχο της ύπαρξης της Δήλωσης Συμμόρφωσης και της αναφοράς της στην Οδηγία 2004/108/ΕΚ

 

Ο τύπος των ελεγχόμενων συσκευών προκύπτει είτε από πρόγραμμα αυτεπάγγελτων ελέγχων που καταρτίζει το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, είτε κατόπιν έγγραφης καταγγελίας για παραβίαση των διατάξεων της (β) σχετικής.

 

Τα Συνεργεία Ελέγχου συμπληρώνουν σχετικό Δελτίο Ελέγχου (Παράρτημα Α) και αν είναι δυνατόν λαμβάνουν φωτογραφίες της υπό εξέταση συσκευής και της αναγνωριστικής πινακίδας από την οποία να είναι ευδιάκριτη η ύπαρξη ή μη της σήμανσης CE.

 

γ. Χώροι ελέγχου των συσκευών

 

Χώροι ελέγχου των συσκευών μπορεί να είναι:

 

Επιχειρήσεις κατασκευής ή εισαγωγής των συσκευών
Χώροι αποθήκευσης και διακίνησης συσκευών
Καταστήματα λιανικής πώλησης
Χώροι μεταφοράς των συσκευών
Χώροι συντήρησης συσκευών
Χώροι επίδειξης, εγκατάστασης και λειτουργίας των συσκευών

 

δ. Δέσμευση δειγμάτων για εργαστηριακό έλεγχο

 

Κατά τη διάρκεια των ελέγχων, τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα δύνανται να λαμβάνουν δείγματα των προς έλεγχο συσκευών για περαιτέρω εργαστηριακούς ελέγχους. Στην περίπτωση αυτή συμπληρώνεται από το Συνεργείο Ελέγχου σχετικό πρωτόκολλο δέσμευσης συσκευών (Παράρτημα Β).

 

Τα εργαστήρια στα οποία μπορεί να αποστέλλονται δείγματα πρέπει να διαθέτουν πιστοποιητικό διαπίστευσης και το πεδίο διαπίστευσης να εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της (β) σχετικής. Τα προαναφερόμενα Διαπιστευμένα Εργαστήρια όπως ορίζονται από την υπουργική απόφαση 36864/1733/2010 (ΦΕΚ 1332/Β/2010) είναι:

 

EMC ΕΛΛΑΣ ΑΕ
ΕΛΚΕΠΗΥ ΑΕΒΕ
ΕΜΠ, Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος, Εργαστήριο Υψηλής Τάσεως

 

Τα αποτελέσματα των εργαστηριακών ελέγχων κοινοποιούνται στην αρμόδια Περιφέρεια, στον ελεγχόμενο και στην Διεύθυνση Πιστοποίησης του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Μετά το πέρας των εργαστηριακών ελέγχων το δείγμα επιστρέφεται στον ελεγχόμενο. Σε κάθε περίπτωση, το χρονικό διάστημα δέσμευσης των δειγμάτων δεν πρέπει να υπερβαίνει τους 3 μήνες.

 

ε. Πραγματογνώμονες Ηλεκτρομαγνητικής Συμβατότητας

 

Τα τριμελή Συνεργεία Ελέγχου μπορούν, εφόσον αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα κατά τη διενέργεια ελέγχων μετά από καταγγελίες, να ζητούν από τον οικείο Περιφερειάρχη τη συνδρομή Πραγματογνώμονα Ηλεκτρομαγνητικής Συμβατότητας. Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καταρτίζεται πίνακας φυσικών και νομικών προσώπων, ο οποίος ανανεώνεται ανά διετία, και από τον οποίο η οικεία Περιφέρεια προβαίνει σε επιλογή πραγματογνώμονα και του αναθέτει συγκεκριμένο έργο πραγματογνωμοσύνης.

 

στ. Επιτροπές Ακροάσεων

 

Με απόφαση του Περιφερειάρχη, συγκροτείται σε κάθε Περιφέρεια 1 Επιτροπή Ακροάσεων αρμόδια για την εξέταση των γραπτών ή προφορικών απόψεων των ελεγχόμενων για τις παραβάσεις της (β) σχετικής που έχουν διαπιστωθεί από τα Συνεργεία Ελέγχου. Ο ελεγχόμενος ενημερώνεται γραπτώς και καλείται να εκθέσει τις απόψεις του για την αναφερόμενη παράβαση εντός 15 ημερών.

 

Οι Περιφέρειες στις οποίες κοινοποιείται η παρούσα παρακαλούνται να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την έγκαιρη έκδοση σχετικής απόφασης για την συγκρότηση των απαραίτητων Επιτροπών Ακροάσεων.

 

ζ. Κυρώσεις

 

Σε περίπτωση που η παραβίαση της (β) σχετικής επιβεβαιώνεται από την Επιτροπή Ακροάσεων μετά την εξέταση των απόψεων του ελεγχόμενου, προτείνεται το ύψος του προστίμου ή / και ειδικά μέτρα που πρέπει να ληφθούν από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές. Στη συνέχεια, οι αρμόδιες ελεγκτικές αρχές εισηγούνται στον Περιφερειάρχη για την επιβολή κυρώσεων ή / και ειδικών μέτρων.

 

Εντός 10 ημερών ο Περιφερειάρχης προβαίνει στην έκδοση αιτιολογημένης απόφασης η οποία κοινοποιείται στον ενδιαφερόμενο.

 

Το ύψος του προστίμου υπολογίζεται σύμφωνα με το άρθρο 18 της (β) σχετικής.

 

η. Συμβουλευτική Επιτροπή για την Ηλεκτρομαγνητική Συμβατότητα

 

Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, συγκροτείται ετησίως, με δυνατότητα ανανέωσης, Διαρκής Ενδεκαμελής Επιτροπή για θέματα ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας, όπως ορίζεται στο άρθρο 19 της (β) σχετικής, η οποία παρέχει συμβουλευτική υπηρεσία για θέματα που αφορούν την εφαρμογή όλων των οδηγιών που περιέχουν διατάξεις σχετικά με την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα.

 

θ. Χρηματοδότηση των ελέγχων

 

Η δαπάνη για τη διενέργεια ελέγχων στην αγορά, όσον αφορά την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα, βαρύνει τον προϋπολογισμό της οικείας Περιφέρειας, όπως προκύπτει από την παράγραφο 6 του άρθρου 40 του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012). Η δαπάνη αυτή περιλαμβάνει τις αμοιβές των μελών των συνεργείων Ελέγχου, είτε προέρχονται από την Περιφέρεια, ή από το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ή από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, τις αμοιβές των Πραγματογνωμόνων εφόσον απαιτούνται, καθώς και τα έξοδα για ενδεχόμενους εργαστηριακούς ελέγχους.

 

Όσον αφορά το ύψος της ανωτέρω δαπάνης, σύμφωνα με την παράγραφο 10 του άρθρου 40 του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012), οι αμοιβές των μελών που συγκροτούν τα Συνεργεία Ελέγχου, καθώς και τον Πραγματογνωμόνων, καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Εσωτερικών και Οικονομικών. Έως ότου δημοσιευθεί η απόφαση καθορισμού των ανωτέρω αμοιβών, οι έλεγχοι θα πραγματοποιούνται εντός ωραρίου εργασίας. Ειδικότερα για τη διενέργεια ελέγχου μετά από καταγγελία, σύμφωνα με την παράγραφο 11 του άρθρου 40 του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012), απαιτείται η καταβολή παραβόλου από τον καταγγέλλοντα. Το ύψος του παραβόλου προσδιορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Εσωτερικών και Οικονομικών. Το παράβολο αυτό αποτελεί έσοδο της οικείας Περιφέρειας. Σε περίπτωση που η καταγγελία κριθεί μη βάσιμη ή το πρόβλημα αποδειχθεί ότι οφείλεται σε υπαιτιότητα του καταγγέλλοντα, τότε το κόστος για τη διενέργεια του ελέγχου βαρύνει τον καταγγέλλοντα.

 

ι. Πρόγραμμα συστηματικών ελέγχων

 

Ο Κανονισμός 765/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου αναθέτει στα Κράτη Μέλη να θεσπίζουν, να εκτελούν και να επικαιροποιούν περιοδικά προγράμματα εποπτείας της αγοράς.

 

Η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει υποβάλλει στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας ετήσιο πρόγραμμα συστηματικών ελέγχων της αγοράς για το 2012, όσον αφορά την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα. Στη συνέχεια, όπως ορίζεται στην παράγραφο 6 του άρθρου 40 του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012), ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα εκδώσει απόφαση για την κατάρτιση προγράμματος αυτεπάγγελτων ελέγχων, τον καθορισμό της διαδικασίας διενέργειας των ελέγχων αυτών, καθώς και τη γεωγραφική κατανομή τους. Οι αυτεπάγγελτοι έλεγχοι του προαναφερόμενου προγράμματος αναμένονται να υλοποιηθούν το τελευταίο τετράμηνο του 2012 από τις Περιφερειακές Ενότητες που θα αναφέρονται στο πρόγραμμα. Οι έλεγχοι αυτοί θα διενεργηθούν εντός ωραρίου εργασίας.

 

κ. Καταργούμενες διατάξεις

 

Με το εδάφιο ι)γ) της παραγράφου 2 του άρθρου 80 του (α) σχετικού καταργείται το εδάφιο Από 20-07-2009 στα Μικτά Συνεργεία Ελέγχου και στις Νομαρχιακές Επιτροπές Ακροάσεων του άρθρου 15 της παρούσας περιλαμβάνεται τουλάχιστον ένα πρόσωπο ανά όργανο, που διαθέτει Πιστοποιητικό Επόπτη Αγοράς για Ηλεκτρομαγνητική Συμβατότητα (ΗΜΣ) της παραγράφου 3 του άρθρου 14 της (β) σχετικής.

 

Με αυτόν τον τρόπο, η συγκρότηση των τριμελών Συνεργείων Ελέγχου και των Επιτροπών Ακροάσεων διευκολύνεται καθώς δεν απαιτείται πλέον Πιστοποιητικό Επόπτη Αγοράς.

 

6. Σύστημα επιμόρφωσης των αρμόδιων ελεγκτικών αρχών

 

Το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δύναται να επιμορφώσει σε τακτά χρονικά διαστήματα τους υπαλλήλους που απαρτίζουν τόσο τα Συνεργεία Ελέγχου όσο και τις Επιτροπές Ακροάσεων, όπως αναφέρεται στην παράγραφο 13 του άρθρου 40 του νόμου 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/2012). Η ειδική επιμόρφωση (σεμινάριο) θα αφορά θέματα διαδικασιών και νομοθεσίας σχετικά με Ηλεκτρομαγνητική Συμβατότητα και θα μπορεί να διεξάγεται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στις πρωτεύουσες μεγάλων πληθυσμιακά Νομών με δυνατότητα παρακολούθησης και από γειτονικές Περιφέρειες, ή με ηλεκτρονικά μέσα. Παρακαλούνται τα αρμόδια πρόσωπα να ενημερωθούν άμεσα για την σχετική νομοθεσία. Θα ακολουθήσουν σεμινάρια επιμόρφωσης των οργάνων ελέγχου. Εν τω μεταξύ, παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση.

 

Ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων

 

Παράρτημα Α: Δελτίο ελέγχου συσκευής - Εμπρόσθια όψη

 

e.43799.12.1

e.43799.12.2

 

Παράρτημα Β: Πρωτόκολλο δέσμευσης συσκευών για εργαστηριακό έλεγχο

 

e.43799.12.3

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.