Νομικό Συμβούλιο του Κράτους 622/87

ΝΣΚ 622/1987


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Νομικό Συμβούλιο του Κράτους 622/1987 (15-07-1987)

 

Επί του αριθμού πρωτοκόλλου οίκοθεν 40560/7740/1987 ερωτήματός σας σχετικά με την έκδοση οικοδομικής άδειας σε ακίνητο που προβλέπεται από το σχέδιο πόλης για σκοπό κοινής ωφέλειας παρατηρούμε τα ακόλουθα:

 

Ι. Κατά παγίως κριθέντα ενόψει του άρθρου 2 του από 17-07-1923 νομοθετικού διατάγματος, τα εγκρινόμενα σχέδια καθορίζουν μεταξύ άλλων τους κοινόχρηστους χώρους (οδούς, πλατείες κ.λ.π.) και τους χώρους για ανέγερση δημοσίων, δημοτικών, θρησκευτικών κτιρίων ή εκτέλεση κοινής ωφέλειας έργων. Το ρυμοτομικό διάταγμα αποτελεί βέβαια πράξη κηρύξεως απαλλοτριώσεως των ακινήτων που καταλαμβάνονται από χώρους που προορίζονται ως κοινόχρηστοι, όχι όμως και για τα ακίνητα που καταλαμβάνονται από χώρους που καθορίζονται για την εκτέλεση έργων κοινής ωφέλειας, αφού γι' αυτά είναι απαραίτητη η έκδοση ιδιαίτερης πράξεως. Όμως ο χαρακτηρισμός αυτών των χώρων από το ρυμοτομικό διάταγμα ως προοριζομένων για ανέγερση ειδικών κτιρίων έχει σαν συνέπεια τη απαγόρευση χρησιμοποιήσεώς τους για σκοπό διάφορο από τον προβλεπόμενο. Με βάση η σκέψη αυτή είχε γίνει δεκτό (Γνωμοδότηση ΝΣΚ 33/1973, ΣτΕ 2319/1982, 2320/1982) ότι για την ταυτότητα του λόγου οι διατάξεις του άρθρου 2 του νόμου 5269/1931 εφαρμόζονται και επί αιτουμένης αδείας ανοικοδομήσεως των οικοπέδων αυτών. Μετά όμως από την διάταξη της παραγράφου 4 εδάφιο ε του άρθρου 36 του νόμου 1337/1983, που όρισε ότι:

 

{Για τα ήδη υπάρχοντα εγκεκριμένα σχέδια πόλεων οι διατάξεις των άρθρων 1 μέχρι και 5 του νόμου 5269/1931 εφαρμόζονται μόνο για επισκευές κτιρίων που βρίσκονται σε ρυμοτομούμενα οικόπεδα και όχι για προσθήκες σε υπάρχοντα κτίρια ή ανέγερση νέων στα οικόπεδα αυτά},

 

θα πρέπει να δεχθούμε για την ταυτότητα του λόγου ότι η κατάργηση των διατάξεων αυτών έχει επεκταθεί και στα οικόπεδα που προορίζονται για ανέγερση των πιο πάνω ειδικών κτιρίων.

 

Περαιτέρω κατά την ερμηνεία της παραγράφου 4 του άρθρου 36 του νόμου 1337/1983 έχει νομολογηθεί ότι η νέα αυτή ρύθμιση καλύπτει τις αιτήσεις που υποβάλλονται για χορήγηση οικοδομικής αδείας μετά την έναρξη ισχύος του και όχι αυτές που είχαν υποβληθεί και συμπληρωθεί με τα νόμιμα δικαιολογητικά με το προϊσχύον νομικό καθεστώς (ΣτΕ-1389/85, ΣτΕ-3052/84 κ.α.).

 

Συνεπώς επί του τεθέντος ερωτήματος η γνώμη μας είναι ότι για τα ακίνητα που προορίζονται για ανέγερση κτιρίων κοινής ωφελείας η διάταξη της παραγράφου 4 εδάφιο ε του άρθρου 36 του νόμου 1337/1983 δεν εφαρμόζεται για τις αιτήσεις περί χορηγήσεως οικοδομικής αδείας που είχαν υποβληθεί και συμπληρωθεί με τα νόμιμα δικαιολογητικά υπό το προϊσχύον της διατάξεως αυτής νομικό καθεστώς.

 

Ο Πάρεδρος Διοίκησης

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.