Νομικό Συμβούλιο του Κράτους 714/02

ΝΣΚ 714/2002


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Νομικό Συμβούλιο του Κράτους 714/2002 (18-12-2002)

 

Αριθμός ερωτήματος: αριθμός πρωτοκόλλου 58414/7517/10-10-2002 της Γ ενικής Διεύθυνσης Μεταφορών - Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας και Περιβάλλοντος του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

 

Περίληψη ερωτήματος: 1. Εάν στις περιοχές μη οχλούσας βιομηχανίας - βιοτεχνίας, οχλούσας βιομηχανίας - βιοτεχνίας και χονδρεμπορίου επιτρέπεται η ίδρυση Ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.

 

2. Εάν οι προϋποθέσεις των άρθρων 34 παράγραφος 3 και 36 παράγραφοι α' και β του νόμου 2963/2001 πρέπει να ισχύουν σωρευτικά σε περίπτωση ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων εντός των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης.

 

3. Εάν μπορεί να ιδρυθεί και λειτουργήσει Ιδιωτικό Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων σε εκτός σχεδίου πόλεως περιοχές σε ολόκληρη τη χώρα, σε καταφατική δε απάντηση εάν απαιτείται γήπεδο επιφάνειας τουλάχιστον 4.000 m2.

 

4. Εάν μπορεί να ιδρυθεί και λειτουργήσει Ιδιωτικό Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στις εντός σχεδίου περιοχές της υπόλοιπης επικράτειας, σε καταφατική δε απάντηση, ποια είναι η ελάχιστη επιφάνεια του οικοπέδου.

 

5. Εάν η βεβαίωση των προϋποθέσεων της παραγράφου 2 του άρθρου 34 του νόμου 2963/2001, μπορεί να γίνει κατ' εφαρμογή της παραγράφου 5 του άρθρου 3 του νόμου 2690/1999.

 

6. Εάν ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών (ΔΑΧΜ) χορηγεί τις άδειες ίδρυσης και λειτουργίας των Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων ή η αρμοδιότητά του περιορίζεται στο να εισηγείται στην υπηρεσία.

 

Επί του ως άνω ερωτήματος, το Α' Τμήμα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους γνωμοδότησε ως εξής:

 

I. Στις διατάξεις του άρθρου 34 του νόμου 2963/2001 Οργάνωση και λειτουργία των δημόσιων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία, τεχνικός έλεγχος οχημάτων και ασφάλεια χερσαίων μεταφορών και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ 268/Α/2001), ορίζεται ότι:

 

{1. Τα ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων ιδρύονται από φυσικά ή νομικά πρόσωπα και έχουν ως αποκλειστικό έργο τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων που ορίζονται στο προηγούμενο άρθρο. Καθένα από τα παραπάνω πρόσωπα δεν μπορεί να ιδρύσει περισσότερα των 7 ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στο σύνολο της Επικράτειας.

 

2. Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων δεν δύναται να ιδρυθούν από φυσικά ή νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται στους τομείς της εμπορίας αυτοκινήτων ή από σύζυγο ή συγγενικά πρόσωπα πρώτου βαθμού εξ αίματος ή εξ αγχιστείας των ανωτέρω φυσικών προσώπων ή θυγατρικές εταιρίες των ανωτέρω νομικών προσώπων, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 42Ε του κωδικοποιημένου νόμου [Ν] 2190/1920.

 

3. Η ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων επιτρέπεται σε περιοχές μη οχλούσας βιομηχανίας - βιοτεχνίας, οχλούσας βιομηχανίας-βιοτεχνίας και χονδρεμπορίου, κατά την έννοια των άρθρων 5, 6 και 7 αντίστοιχα του από 23-02-1987 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 166/Δ/1987) Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης, καθώς και σε περιοχές εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων ή εκτός ορίων οικισμών προϋφιστάμενων του έτους 1923 ή οριοθετημένων σύμφωνα με τους όρους του από 24-04-1985 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 181/Δ/1985). Οι εγκαταστάσεις των ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων εντάσσονται στην κατηγορία των χαμηλής όχλησης εγκαταστάσεων.

 

4. Τα ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων δεν μπορούν να συστεγάζονται με επιχειρήσεις συναφούς δραστηριότητας και ιδίως συνεργεία επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων, εταιριών εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων και λοιπές εγκαταστάσεις αυτών, καθώς και με εγκαταστάσεις επιχειρήσεων οδικής βοήθειας.

 

5. Απαγορεύεται η εγκατάσταση ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων σε απόσταση μικρότερη των 100 m από νοσοκομείο ή κλινική, από αποθήκες εύφλεκτων ή εκρηκτικών υλών, από τα όρια κηρυγμένων αρχαιολογικών χώρων και από κηρυγμένα μνημεία, από Πρατήρια Υγραερίου (LPG), από παιδικούς σταθμούς, από σχολεία μέσης ή κατώτερης εκπαίδευσης, από ιδρύματα ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης και από ενοριακούς ναούς και σταθμούς μέσων μαζικής μεταφοράς, σταθερής τροχιάς και λεωφορείων.

 

Η απόσταση αυτή μετριέται από το περίγραμμα του οικοπέδου του Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και των ως άνω κτιρίων ή εγκαταστάσεων.

 

6. Οι διατάξεις της παραγράφου 5 ισχύουν και για την ίδρυση και λειτουργία δημόσιων Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων. Για τα ήδη λειτουργούντα δημόσια Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, η διάταξη αυτή τίθεται σε ισχύ εντός έξι μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος.}

 

Στις διατάξεις των περιπτώσεων (α) και (β) του άρθρου 36 του ως άνω νόμου, ορίζεται ότι:

 

{Για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει στην αρμόδια υπηρεσία:

 

α. Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του νόμου 1599/1986, που βεβαιώνει την κυριότητα ή κατοχή οικοπέδου, επιφανείας τουλάχιστον 1500 m2. σε περιοχές των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης εντός σχεδίου πόλεως ή εντός ορίων οικισμού προϋφιστάμενου του έτους 1923 ή οριοθετημένου σύμφωνα με τους όρους του από 24-04-1985 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 181/Δ/1985) εκτός αμιγούς κατοικίας ή γηπέδου επιφανείας τουλάχιστον 4000 m2 σε εκτός σχεδίου πόλεως ή οικισμού περιοχές. Στην ίδια υπεύθυνη δήλωση βεβαιώνεται ότι το οικόπεδο ή γήπεδο είναι κατάλληλο για την εγκατάσταση και λειτουργία Ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων με έναν τουλάχιστον διάδρομο ελέγχου επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων και τους αναγκαίους χώρους για την παραμονή των ελεγχόμενων οχημάτων, την εξυπηρέτηση των κατόχων οχημάτων και τις βοηθητικές λειτουργίες του Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.

 

β. Τοπογραφικό διάγραμμα της περιοχής υπό κλίμακα 1:500, στο οποίο αποτυπώνεται η περιμετρική έκταση σε απόσταση 150 m από τα όρια του οικοπέδου, στο οποίο θα λειτουργήσει το Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και στο οποίο σημειώνονται η οικοδομική και ρυμοτομική γραμμή, εφόσον υφίστανται, το κτίριο και η γενική διάταξη του Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, οι χώροι αναμονής των ελεγχομένων οχημάτων, οι χώροι προσπέλασης (εισόδου και εξόδου) των οχημάτων, η κυκλοφοριακή σύνδεση του Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων με την προ αυτού οδό και όλα τα στοιχεία που σχετίζονται με την πλήρωση των προϋποθέσεων των παραγράφων 3, 4 και 5 του άρθρου 34 του παρόντος νόμου.

 

Το τοπογραφικό διάγραμμα υπογράφεται από κατά τον νόμο υπεύθυνο μηχανικό και είναι θεωρημένο από την αρμόδια, σύμφωνα με το στοιχείο ε' του άρθρου αυτού, υπηρεσία. Μαζί με το τοπογραφικό διάγραμμα υποβάλλεται και υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του νόμου 1599/1986 του ως άνω μηχανικού ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις των παραγράφων 3, 4 και 5 του άρθρου 34 του νόμου αυτού, ως προς την καταλληλότητα του οικοπέδου για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.}

 

Περαιτέρω, στις διατάξεις του από 23-02-1987 προεδρικού διατάγματος που καθορίζει κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης, ορίζεται ότι:

 

{Οι χρήσεις γης στις περιοχές των γενικών πολεοδομικών σχεδίων, καθορίζονται σε κατηγορίες ως ακολούθως:

 

Α. Σύμφωνα με τη γενική πολεοδομική λειτουργία τους:

 

1) Αμιγής κατοικία.

2) Γενική κατοικία.

3) Πολεοδομικά κέντρα - κεντρικές λειτουργίες πόλης - τοπικό κέντρο συνοικίας - γειτονιάς.

4) Μη οχλούσα βιομηχανία - βιοτεχνία, βιομηχανικό και βιοτεχνικό πάρκο (χαμηλή - μέση όχληση).

5) Οχλούσα βιομηχανία - βιοτεχνία (υψηλή όχληση).

6) Χονδρεμπόριο.

7) ...

8) ...

9) ... } (άρθρο 1 παράγραφος Α)

 

{Στις περιοχές γενικής κατοικίας, επιτρέπονται μόνο:

 

1) ...

2) ...

10) Επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης ...} (άρθρο 3)

 

{Στις περιοχές μη οχλούσας βιομηχανίας - βιοτεχνίας, επιτρέπονται μόνο:

 

1) Βιομηχανικές εγκαταστάσεις χαμηλής και μέσης όχλησης.

2) Βιοτεχνικές εγκαταστάσεις χαμηλής και μέσης όχλησης.

3) Επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής και μέσης όχλησης.} (άρθρο 5).

 

{Στις περιοχές οχλούσας βιομηχανίας - βιοτεχνίας, επιτρέπονται μόνο:

 

1) Βιομηχανικές εγκαταστάσεις.

2) Βιοτεχνικές εγκαταστάσεις.

3) Επαγγελματικά εργαστήρια.} (άρθρο 6) και

 

{Στις περιοχές χονδρεμπορίου, επιτρέπονται μόνο:

 

1) ...

4) Κτίρια, γήπεδα στάθμευσης.} (άρθρο 7).

 

Από τη συνδυασμένη ερμηνεία των πιο πάνω διατάξεων κατά τη γνώμη της πλειοψηφίας που απαρτίστηκε από τον Αντιπρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, Κ. Βολτή και τους νομικούς συμβούλους Δ. Λάκκα, Ηλία Παπαδόπουλο, Θ. Ρεντζεπέρη, Ν. Κατσίμπα, Χ. Παλαιολόγου και Β. Σουλιώτη, στην οποία προσχώρησε και η εισηγήτρια, σαφώς προκύπτει ότι ο νόμος 2963/2001 επιτρέπει την εγκατάσταση των Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων σε ορισμένες κατηγορίες χρήσεων γης. Χαρακτηρίζοντας τα ως δραστηριότητες χαμηλής όχλησης κρίνει ότι η εγκατάστασή τους είναι συμβατή αφ' ενός με τη γενική πολεοδομική λειτουργία των χρήσεων γης (άρθρο 1 παράγραφος Α του από 23-02-1987 προεδρικού διατάγματος), αφετέρου με την ειδική πολεοδομική λειτουργία τους (παράγραφος Β του ως άνω άρθρου). Με το άρθρο 36 του ως άνω νόμου, καθορίζονται, ειδικότερα, οι προϋποθέσεις ιδρύσεως Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων. Αποκλειόμενης της εγκαταστάσεως αυτών στην περιοχή της αμιγούς κατοικίας, εξ αντιδιαστολής, προκύπτει ότι επιτρέπεται η εγκατάστασή τους, ως δραστηριοτήτων χαμηλής όχλησης. στην περιοχή της Γενικής Κατοικίας, καθόσον, με την εγκατάσταση αυτή δεν ανατρέπεται ή παραβλάπτεται η κύρια χρήση της πολεοδομικής λειτουργίας της Γενικής Κατοικίας. Εξάλλου, ανατροπή των γενικών πολεοδομικών σχεδίων ή αλλαγή της γενικής χρήσης δεν είναι δυνατό να γίνει με πράξη της διοικήσεως, τουναντίον, τούτο είναι επιτρεπτό με νομοθετική ρύθμιση. (ΣτΕ 3756/2000, Διοικητική Δικαιοσύνη 140-64).

 

Κατά τη γνώμη των νομικών συμβούλων Δ Αναστασόπουλου και Χ. Παπαδόπουλου, στο άρθρο 34 του νόμου 2963/2001 ορίζεται ότι η ίδρυση και λειτουργία Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων επιτρέπεται σε περιοχές εντός σχεδίου πόλεων, όπου νόμιμες χρήσεις είναι οι εκεί αναφερόμενες, κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 5, 6, 7 του από 23-02-1987 προεδρικού διατάγματος, όπου δεν περιλαμβάνεται η γενική κατοικία. Αυτή είναι η βούληση του νομοθέτη η οποία δεν αναιρείται εκ του ότι σε επόμενη διάταξη του ίδιου νόμου, που αναφέρεται στα απαραίτητα δικαιολογητικά, γίνεται μνεία του όρου περί αμιγούς κατοικίας, η οποία περιέχει αντίφαση με τη βασική πρόβλεψη του προηγούμενου άρθρου του ίδιου νόμου.

 

Περαιτέρω, το άρθρο 34 του ως άνω νόμου 2963/2001 αναφέρεται γενικώς σε περιοχές μη οχλούσας βιομηχανίας - βιοτεχνίας, οχλούσας βιομηχανίας - βιοτεχνίας και χονδρεμπορίου, χωρίς να κάνει καμία διάκριση για την Αττική ή τη Θεσσαλονίκη. Συνεπώς, κατά τη γνώμη της πλειοψηφίας που απαρτίστηκε από τον Αντιπρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, Κ. Βολτή και τους νομικούς συμβούλους Δ. Λάκκα, Χ. Παλαιολόγου, Δ. Αναστασόπουλο και Β. Σουλιώτη, Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων μπορούν να ιδρυθούν και να λειτουργήσουν σε περιοχές εντός σχεδίου πόλεως όλης της χώρας, όπου επιτρέπονται οι παραπάνω χρήσεις, με τους όρους που ισχύουν σε κάθε περιοχή. Ειδικά, όμως, για τις περιοχές Αττικής και Θεσσαλονίκης απαιτείται η ύπαρξη οικοπέδου τουλάχιστον 1500 m2.

 

Κατά τη γνώμη των νομικών συμβούλων Ηλία Παπαδόπουλου, Θ. Ρεντζεπέρη, Ν. Κατσίμπα και Χ. Παπαδόπουλου, στην οποία προσχώρησε και η εισηγήτρια, με τη διάταξη του άρθρου 36 εισάγεται ειδική πρόβλεψη και ρύθμιση όσον αφορά την εγκατάσταση Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στις εντός σχεδίου πόλεως περιοχές. Την εγκατάσταση αυτή ο νομοθέτης με την παραπάνω ειδική διάταξη περιορίζει και επιτρέπει μόνο στις εντός σχεδίου πόλεως περιοχές Αττικής και Θεσσαλονίκης, αποκλειόμενης στις υπόλοιπες εντός σχεδίου πόλεως περιοχές της χώρας, Η ίδρυση και λειτουργία Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, όσον αφορά τις λοιπές περιοχές της χώρας, επιτρέπεται μόνο στις εκτός σχεδίου πόλεως περιοχές, τηρουμένων των ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων.

 

Τέλος, στις εκτός πόλεως περιοχές της Ελλάδος, επιτρέπεται η ίδρυση Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων με την κατοχή οικοπέδου τουλάχιστον 4000 m2, επιφυλασσομένης της υπάρξεως ειδικών πολεοδομικών διατάξεων οι οποίες θα κατισχύσουν εν προκειμένω, καθόσον ο νομοθέτης δεν θέλησε να θίξει αυτές.

 

Εν όψει των ανωτέρω η απάντηση που αρμόζει στα ερωτήματα με στοιχεία 1 - 4 είναι η εξής:

 

1. Επιτρέπεται η ίδρυση Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στις περιοχές Γενικής Κατοικίας (πλειοψηφία) και στις περιοχές μη οχλούσας βιομηχανίας - βιοτεχνίας, οχλούσας βιομηχανίας - βιοτεχνίας και χονδρεμπορίου (στην τελευταία, η εγκατάσταση επιτρέπεται ευθέως εκ του νόμου 2963/2001, ο οποίος προσθέτει την εγκατάσταση αυτή στο κατ' άρθρο 7 του από 23-02-1987 προεδρικού διατάγματος περιεχόμενο χονδρεμπορίου),

 

2. Οι προϋποθέσεις των άρθρων 34 παράγραφος 3 και 36 παράγραφοι α' και β' του νόμου 2963/2001 ισχύουν σωρευτικά για χορήγηση άδειας ιδρύσεως και λειτουργίας Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στις εντός σχεδίου και εντός ορίων οικισμού περιοχές Αττικής και Θεσσαλονίκης.

 

3. Μπορεί να ιδρυθεί και λειτουργήσει Ιδιωτικό Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στις εκτός σχεδίου περιοχές ολόκληρης της χώρας με την κατοχή οικοπέδου τουλάχιστον 4000 m2, επιφυλασσομένης της υπάρξεως ειδικών πολεοδομικών διατάξεων στη συγκεκριμένη περιοχή.

 

4. Μπορεί να ιδρυθεί Ιδιωτικό Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στις εντός σχεδίου και εντός ορίων οικισμού περιοχές της λοιπής, εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης, χώρας, τηρουμένων των ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων. (πλειοψηφία)

 

II. Στις διατάξεις του άρθρου 3 παράγραφος 5 του νόμου 2690/1999 ορίζεται ότι:

 

{γεγονότα ή στοιχεία που δεν αποδεικνύονται από το δελτίο ταυτότητας ή από τα αντίστοιχα έγγραφα, αν ειδικές διατάξεις δεν ορίζουν διαφορετικά, γίνονται δεκτά βάσει υπεύθυνης δήλωσης του ενδιαφερομένου ...}

 

Από τη διάταξη αυτή που έχει γενική εφαρμογή και με την οποία τροποποιήθηκε η παλαιότερη διάταξη του άρθρου 8 του νόμου 1599/1986, προβλέφθηκε ότι ο κανόνας αυτός ισχύει αν ειδικές διατάξεις δεν ρυθμίζουν διαφορετικά το θέμα αυτό. Εν προκειμένω, η διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 34 του νόμου 2963/2001, ορίζει τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που δεν μπορούν να ιδρύσουν Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, δεν ορίζει όμως πώς αποδεικνύεται η συνδρομή των προϋποθέσεων που θέτει η διάταξη αυτή. Κατά συνέπεια, έχει εφαρμογή στην υπό κρίση περίπτωση η πιο πάνω διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 3 του νόμου 2690/1999 που προβλέπει υπεύθυνη δήλωση βάσει της οποίας γίνεται δεκτό ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 34. Εξάλλου, υπεύθυνη δήλωση του νόμου 1599/1986 όπως ισχύει, προβλέπει ο νομοθέτης του ως άνω νόμου 2963/2001 (άρθρο 36 αυτού), όπως, επίσης, προβλέπεται και για τις επιχειρήσεις μέσων ενημέρωσης κατά την υποβολή προς το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης αιτήσεως για χορήγηση άδειας λειτουργίας, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 3 του νόμου 3021/2002 Ασυμβίβαστο Δημοσίων Συμβάσεων - άδειες (ΦΕΚ 143/Α/2002), προς απόδειξη ότι δεν κατέχουν την ασυμβίβαστη ιδιότητα του ως άνω άρθρου.

 

Στο πέμπτο ερώτημα, επομένως, αρμόζει καταφατική απάντηση.

 

III. Στη διάταξη της παράγραφο 1 του άρθρου 38 του νόμου αυτού ορίζεται ότι:

 

{1. Οι άδειες ίδρυσης και λειτουργίας των Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, χορηγούνται με αποφάσεις των Γενικών Γραμματέων των Περιφερειών, μετά από εισήγηση των αρμόδιων υπηρεσιών των Περιφερειών. Μέχρι να συσταθούν και να λειτουργήσουν σε όλες τις Περιφέρειες οι αρμόδιες υπηρεσίες, οι άδειες ίδρυσης και λειτουργίας των Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων χορηγούνται από τη Διεύθυνση Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών (ΔΑΧΜ) του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών που συστήνεται με το νόμο αυτό.}

 

Τέλος, με το άρθρο 40 του ιδίου νόμου, στη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών συνεστήθη η Διεύθυνση Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών (ΔΑΧΜ). Σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 2 και 3(α) του παραπάνω άρθρου, καθώς και της παραγράφου 2 του άρθρου 11Α του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 100/2002 Τροποποίηση του προεδρικού διατάγματος [ΠΔ] 293/1999 Οργανισμός του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών (ΦΕΚ 86/Α/2002), η Διεύθυνση Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών είναι αρμόδια για την ίδρυση και λειτουργία των Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, με την επιφύλαξη της παραγράφου 1 του άρθρου 38 του νόμου αυτού, την εποπτεία Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, τον έλεγχο τήρησης κανόνων ποιότητας των δημοσίων Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και του συστήματος Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων, καθώς και για θέματα ασφάλειας και ελέγχου των οδικών μεταφορών και των μέσων σταθερής τροχιάς.

 

Στη Διεύθυνση Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών συνιστάται μεταξύ άλλων, το Τμήμα Εποπτείας Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων με αντικείμενο την εισήγηση χορήγησης αδειών ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων μέχρι τη σύσταση και λειτουργία στις Περιφέρειες αρμόδιας υπηρεσίας, την εποπτεία και τον έλεγχο των Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, καθώς και τον έλεγχο τήρησης ποιότητας των δημόσιων Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων και την οργάνωση, γενική εποπτεία και έλεγχο του συστήματος της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ) του άρθρου 3 του νόμου 2052/1992 (ΦΕΚ 94/Α/1992).

 

Από τις προεκτεθείσες διατάξεις σαφώς προκύπτει ότι οι άδειες ίδρυσης και λειτουργίας των Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, μέχρι τη σύσταση και λειτουργία των αρμοδίων υπηρεσιών στις Περιφέρειες, κατά τη ρητή διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 38 του νόμου 2963/2001, χορηγούνται από τη Διεύθυνση Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, μετά από εισήγηση (απλή γνώμη) του αρμόδιου Τμήματος Εποπτείας Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.

 

Επί του έκτου ερωτήματος, επομένως, η απάντηση είναι καταφατική.

 

V. Εν κατακλείδι, στο υπό κρίση ερώτημα προσήκει η απάντηση, όπως αναλυτικά ανωτέρω εκτίθεται.

 

Αθήνα 02-01-2003

 

Η Εισηγήτρια

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.