Προεδρικό διάταγμα 64/19 - Άρθρο 4

Άρθρο 4: Συστήματα ασφάλειας


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Κατά τις εργασίες Ανεφοδιασμού Πλοίου με υγροποιημένο φυσικό αέριο σε σημεία που μπορεί να εμφανιστεί διαρροή του υγροποιημένου φυσικού αερίου ή επαφή του δικτύου σωληνώσεων, το οποίο έχει ιδιαίτερα χαμηλή θερμοκρασία, με την μεταλλική κατασκευή του πλοίου πρέπει να παρέχεται κρυογενική προστασία μέσω ενεργητικών ή παθητικών προστατευτικών συστημάτων όπως σύστημα ψεκασμού ύδατος, δοχεία συλλογής διαρροών, μονωτικές κουβέρτες, ή άλλο ισοδύναμο, σύμφωνα με τα: Εγχειρίδιο Παραλαβής υγροποιημένου φυσικού αερίου, Εγχειρίδιο Τροφοδοσίας υγροποιημένου φυσικού αερίου και Εγχειρίδιο Λιμένα Ανεφοδιασμού υγροποιημένου φυσικού αερίου.

 

2. Κατά τις εργασίες Ανεφοδιασμού Πλοίου με υγροποιημένο φυσικό αέριο θα πρέπει να λαμβάνονται όλα τα κατάλληλα μέτρα για την εξάλειψη πηγών ανάφλεξης από στατικό ηλεκτρισμό ή διαφεύγοντα ρεύματα όπως προβλέπεται στις διεθνείς διατάξεις και διεθνή πρότυπα ασφαλείας.

 

3. Κατά τις εργασίες Ανεφοδιασμού Πλοίου με υγροποιημένο φυσικό αέριο είναι υποχρεωτική η εφαρμογή και χρήση συστημάτων έκτακτης ανάγκης που σκοπό έχουν να περιορίσουν τυχόν διαρροή υγροποιημένου φυσικού αερίου και να αποτρέψουν ανεξέλεγκτη κλιμάκωση κατάστασης κινδύνου. Τα συστήματα αυτά περιγράφονται ως κάτωθι:

 

α. Σύστημα διακοπής τροφοδότησης: Είναι υποχρεωτική η ύπαρξη ενός συστήματος έκτακτης ανάγκης ανάλογο με το μέγεθος και τον τύπο της εγκατάστασης, για την άμεση και ασφαλή διακοπή της αντλίας τροφοδότησης του υγροποιημένου φυσικού αερίου και το χειρισμό όλων των επιστομίων διακοπής εκτάκτου ανάγκης. Το σύστημα εκτάκτου ανάγκης ενεργοποιείται κατ' ελάχιστο στις παρακάτω περιπτώσεις:

 

α)α. σε περίπτωση πυρκαγιάς,

β)β. σε περίπτωση διακοπής της παροχής,

γ)γ. σε περίπτωση που υπάρξει υπερπλήρωση της δεξαμενής καυσίμου,

δ)δ. σε περίπτωση μη αναμενόμενου επίπεδου πίεσης στο δίκτυο Παραλαβής και Παράδοσης,

ε)ε. σε περίπτωση απρόσμενης σχετικής μετατόπισης μεταξύ του Πλοίου που ανεφοδιάζεται και του Πλοίου Ανεφοδιασμού ή του προβλήτα ή απότομης κίνησης του σωλήνα ανεφοδιασμού.

 

Το σύστημα έχει αυτόματο τρόπο ενεργοποίησης, με δυνατότητα χειροκίνητης υπερκέρασης, τόσο από το Πλοίο που ανεφοδιάζεται όσο και από το Πλοίο Ανεφοδιασμού, την Εγκατάσταση Ανεφοδιασμού, το Βυτιοφόρο Όχημα ή τις Φορητές Δεξαμενές.

 

Το σύστημα επίσης έχει τη δυνατότητα αυτόματης ή χειροκίνητης διακοπής σε περίπτωση διακοπής της επικοινωνίας ή και της ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ των Υπευθύνων Παραλαβής Και Παράδοσης υγροποιημένου φυσικού αερίου.

 

Ως διακοπή της επικοινωνίας νοείται η αδυναμία ανταλλαγής πληροφοριών οι οποίες κρίνονται απαραίτητες για την ασφαλή διενέργεια του Ανεφοδιασμού Πλοίου με υγροποιημένο φυσικό αέριο.

 

Σε οποιανδήποτε άλλη Περίπτωση Έκτακτης Ανάγκης δίνεται εντολή άμεσης διακοπής από το λιμάνι ή από τον Υπεύθυνο Παραλαβής υγροποιημένου φυσικού αερίου ή/και τον Υπεύθυνο Παράδοσης υγροποιημένου φυσικού αερίου.

 

Οι εμπλεκόμενοι χειριστές πρέπει να ανατρέχουν στις οδηγίες του συστήματος διακοπής παροχής καυσίμου εκτάκτου ανάγκης οι οποίες πρέπει να είναι διαθέσιμες και εμφανώς αναρτημένες επί του Πλοίου, επί του Πλοίου Ανεφοδιασμού, του Βυτιοφόρου Οχήματος και της Εγκατάστασης Ανεφοδιασμού.

 

β. Σύστημα άμεσης απελευθέρωσης: το δίκτυο ανεφοδιασμού πρέπει να συνδέεται στο σημείο παραλαβής του Πλοίου κατά τρόπο που να επιτρέπει την άμεση αποσύνδεση σε Περίπτωση Έκτακτης Ανάγκης μέσω κατάλληλου συστήματος άμεσης απελευθέρωσης, το οποίο να είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος διαφυγής ποσότητας υγροποιημένου φυσικού αερίου κατά την αποσύνδεση και πρόκλησης ζημιάς, λόγω σχετικής μετατόπισης του Πλοίου ή κίνησης του Βυτιοφόρου Οχήματος.

 

Η αποσύνδεση μπορεί να γίνει είτε αυτόματα είτε χειροκίνητα. Και στις δύο περιπτώσεις θα πρέπει πριν από την απελευθέρωση του συστήματος να έχει ενεργοποιηθεί το σύστημα διακοπής τροφοδότησης.

 

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας Ανεφοδιασμού Πλοίου με υγροποιημένο φυσικό αέριο, το προσωπικό δεν πρέπει να βρίσκεται πλησίον του συστήματος άμεσης απελευθέρωσης, ώστε σε περίπτωση ενεργοποίησής του, η εκτίναξη του συνδέσμου να μην προκαλέσει τραυματισμό του.

 

4. Ο εξοπλισμός των συστημάτων ασφαλείας πρέπει να είναι εγκεκριμένου τύπου.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.