Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου 14/6/02 - Άρθρο 1

Άρθρο 1


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. α. Για την κατασκευή και λειτουργία του έργου της Μαραθώνιας διαδρομής, καθορίζονται περιβαλλοντικοί όροι, οι οποίοι πρέπει να τηρούνται από τον κύριο του έργου, τον ανάδοχο, τις αρμόδιες για την κατασκευή και λειτουργία του έργου υπηρεσίες και φορείς, καθώς και όλους όσους, λόγω της θέσεως και των αρμοδιοτήτων τους, είναι υπεύθυνοι για τον σχεδιασμό, έγκριση, δημοπράτηση, ανάθεση, επίβλεψη, πιστοποίηση, παραλαβή και λοιπές διαδικασίες που αφορούν την κατασκευή και λειτουργία του έργου.

 

β. Ο κύριος του έργου οφείλει κατά τη δημοπράτηση, επίβλεψη και παραλαβή του έργου να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να εξασφαλίζονται:

 

η τήρηση των περιβαλλοντικών όρων από τον ανάδοχο.
η αντιμετώπιση και αποκατάσταση αρνητικών για το περιβάλλον καταστάσεων που είναι πιθανόν να προκύψουν και οφείλονται σε ενέργειες ή παραλείψεις του αναδόχου, κατά παράβαση των περιβαλλοντικών όρων

 

γ. Επίσης, ο κύριος του έργου οφείλει, από τις πιστώσεις για την κατασκευή και λειτουργία του έργου, να εξασφαλίζει κατά προτεραιότητα τις απαιτούμενες δαπάνες για τα έργα προστασίας του περιβάλλοντος (έργα φύτευσης κ.λ.π.), καθώς και την ενδεχόμενη ανασκαφική έρευνα που θα απαιτηθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού.

 

2. Οι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή και λειτουργία του έργου είναι οι ακόλουθοι:

 

α. Είδος και μέγεθος δραστηριότητας

 

Το έργο αφορά την κατασκευή και λειτουργία βελτιώσεων της Λεωφόρου Μαραθώνα, κατά το τμήμα της που αρχίζει από τον Μαραθώνα και ειδικότερα από την αρχή της Μαραθώνιας διαδρομής, όπου βρίσκεται και το ανεγερθέν Μνημείο (χιλιομετρική θέση (χιλιομετρική θέση) 0+100), και καταλήγει, με κατεύθυνση προς την Αθήνα, στον ανισόπεδο κόμβο Παλλήνης της Αττικής οδού (χιλιομετρική θέση 26+179), καθώς και των οδών προς Μουσείο και Τύμβο Μαραθώνα, όπως τα πιο πάνω τμήματα περιγράφονται στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και τα συμπληρωματικά τεύχη αυτής (κείμενο, σχέδια) και με τους όρους και περιορισμούς που τίθενται στην απόφαση αυτή.

 

β. Ειδικές Οριακές τιμές εκπομπής ρυπαντικών φορτίων και συγκεντρώσεων

 

Σε ότι αφορά τα αέρια απόβλητα, έχουν εφαρμογή οι επιτρεπόμενες συγκεντρώσεις ρυπαντικών φορτίων που αναφέρονται στις πράξη υπουργικού συμβουλίου 99/1987 (ΦΕΚ 135/Α/1987) και πράξη υπουργικού συμβουλίου 25/1988 (ΦΕΚ 52/Α/1988). Σε ότι αφορά τα υγρά απόβλητα, ισχύουν οι σχετικές Νομαρχιακές Αποφάσεις.

 

γ. Ειδικές Οριακές τιμές στάθμης θορύβου και δονήσεων

 

Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο κυκλοφοριακού θορύβου, καθορίζεται στην υπουργική απόφαση 17252/1992 (ΦΕΚ 395/Β/1992) Καθορισμός δεικτών και ανώτατων επιτρεπόμενων ορίων θορύβου που προέρχεται από την κυκλοφορία σε οδικά και συγκοινωνιακά έργα.

 

Για τις εργασίες κατασκευής, όσον αφορά τον θόρυβο,ισχύουν τα προβλεπόμενα στις Υπουργικές Αποφάσεις:

 

i) υπουργική απόφαση Α5/2375/1978 (ΦΕΚ 689/Β/1978) Περί της χρήσεως κατασιγασμένων αεροσφυρών

 

ii) κοινή υπουργική απόφαση [Α] 56206/1613/1986 (ΦΕΚ 570/Β/1986) Προσδιορισμός της ηχητικής εκπομπής μηχανημάτων και συσκευών εργοταξίου σε συμμόρφωση προς τις οδηγίες 1979/113/ΕΟΚ και 1985/405/ΕΟΚ

 

iii) υπουργική απόφαση [Α] 69001/1921/1988 (ΦΕΚ 751/Β/1988) Έγκριση τύπου ΕΟΚ για την οριακή τιμή στάθμης θορύβου μηχανημάτων και συσκευών εργοταξίου και ειδικότερα των μηχανοκίνητων αεροσυμπιεστών, των πυργογερανών, των ηλεκτροπαραγωγών ζευγών συγκόλλησης, των ηλεκτροπαραγωγών ζευγών ισχύος και των φορητών συσκευών θραύσης σκυροδέματος και αεροσφυρών όπως έχει συμπληρωθεί από την υπουργική απόφαση [Α] 10399/1991 (ΦΕΚ 359/Β/1991).

 

iv) υπουργική απόφαση [Α] 765/1991 (ΦΕΚ 81/Β/1991) Καθορισμός των οριακών τιμών στάθμης θορύβου των υδραυλικών πτύων, των πτύων με καλώδια των προωθητικών γαιών, των φορτωτών και των φορτωτών - εκσκαφέων όπως έχει τροποποιηθεί με την κοινή υπουργική απόφαση [Α] 11481/523/1997 (ΦΕΚ 295/Β/1997)

 

δ. Τεχνικά έργα και μέτρα αντιρρύπανσης ό γενικότερα αντιμετώπισης της υποβάθμισης του περιβάλλοντος. Που επιβάλλεται να κατασκευασθούν ή να ληφθούν

 

δ)1. Για οποιαδήποτε δραστηριότητα ή εγκατάσταση απαραίτητη για την κατασκευή - λειτουργία του έργου, πρέπει προηγουμένως να έχουν χορηγηθεί όλες οι προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία άδειες και εγκρίσεις.

 

δ)2. Τουλάχιστον ένα μήνα πριν από την έναρξη κατασκευής κάθε τμήματος του έργου, ο επιβλέπων μηχανικός πρέπει να ειδοποιεί εγγράφως την αρμόδια Αρχαιολογική Υπηρεσία, Αν εντοπισθούν αρχαιολογικά ευρήματα, οι εργασίες για την κατασκευή του έργου και η ανασκαφική έρευνα, καθώς και κάθε άλλος τρόπος αντιμετώπισης των ευρημάτων, θα γίνουν σύμφωνα με τις υποδείξεις της αρμόδιας Αρχαιολογικής Υπηρεσίας. Συναρμόδιες για την περιοχή είναι η Β' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων και η 1η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων. Σε κάθε περίπτωση, ο προγραμματισμός του συνόλου των εργασιών (ανασκαπτικών ή κατασκευαστικών) για την κατασκευή του έργου, πρέπει να γίνει κατά τρόπο τέτοιο ώστε το έργο να είναι έτοιμο προς χρήση για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

 

δ)3. Επιβάλλεται η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ώστε:

 

να διαφυλαχθεί το σημαντικό πράσινο και ιδιαιτέρως τα μεγάλα δένδρα, που χαρακτηρίζουν το Αττικό τοπίο και αποτελούν μέτωπο θέας για την Μαραθώνια Διαδρομή.
να προστατευθούν και να αναδειχθούν τα σημαντικά αρχαιολογικά μνημεία της περιοχής.
να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις στο οικιστικό, γεωργικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της περιοχής.

 

Για την επίτευξη των πιο πάνω σκοπών, επιβάλλεται ειδικότερα η τήρηση των όρων που αναφέρονται πιο κάτω υπό στοιχεία δ)3.1 έως και δ)3.31, καθώς και η εφαρμογή των μέτρων που αναφέρονται στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και τα συμπληρωματικά τεύχη αυτής:

 

δ)3.1 Ο συνδετήριος δρόμος της Μαραθώνιας Διαδρομής με την οδό Δημοκρατίας του οικισμού Μαραθώνα (τμήμα Κ03 έως Κ04), να ακολουθήσει, κατά το δυνατόν, τη χάραξη της προβλεπόμενης περιμετρικής οδού του υπό έγκριση σχεδίου πόλης του Μαραθώνα.

 

δ)3.2 Η διαπλάτυνση του δρόμου προς Μουσείο Μαραθώνα, μπροστά από το αρχαίο νεκροταφείο στο Τσέπη, περί τη χιλιομετρική θέση 0+350, να πραγματοποιηθεί μέχρι πλάτους 1,5 m από το άκρο του σημερινού οδοστρώματος προς τα δεξιά, ενώ προς τα αριστερά δεν τίθεται όριο, ώστε να διασφαλισθεί τόσο ο αρχαιολογικός χώρος όσο και μικρή έκταση για περίφραξη ή χώρο στάθμευσης. Πριν και μετά την έναρξη των εκσκαφικών εργασιών θα πραγματοποιηθούν συστηματικές τομές από την Β' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων (ΕΚΠΑ) για την έρευνα εντοπισμένων αρχαιοτήτων. Η δαπάνη των εργασιών αυτών θα βαρύνει τον κύριο του έργου. Επιπλέον, το στέγαστρο του αρχαίου νεκροταφείου θα αντικατασταθεί με υλικό καλαίσθητο και φιλικό προς το περιβάλλον από τη Β' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων,

 

δ)3.3 Περί την χιλιομετρική θέση 2+960, να προστατευθεί το αγροτεμάχιο στα αριστερά του δρόμου προς την Αθήνα και σε επαφή με αυτόν, στη συμβολή της οδού Αρίστης, όπου εντοπίζονται λείψανα προϊστορικής εγκατάστασης, Η ανασκαφική έρευνα των πιο πάνω λειψάνων βαρύνει τον κύριο του έργου και πρέπει να ολοκληρωθεί στην περιοχή του εύρους κατάληψης του έργου, πριν την έναρξη των εκσκαφικών εργασιών. Για την προστασία του κυρίου τμήματος του αγρού, όπου εντοπίστηκαν τα ευρήματα, η διαπλάτυνση του δρόμου στην θέση αυτή να γίνει κυρίως προς τα δεξιά. Μόνο εάν απαιτηθεί για την προστασία των απέναντι (δεξιά) ιδιοκτησιών, θα καταληφθεί μικρή λωρίδα, πλάτους το πολύ 3 m, προς τα αριστερά.

 

δ)3.4 Στην περιοχή του μουσείου Μαραθώνα, επιβάλλεται η αντικατάσταση του τμήματος του συρμάτινου φράκτη που θα θιγεί κατά τις εργασίες διαπλάτυνσης, με καλαίσθητο υλικό αντάξιο της ιστορικής αξίας της περιοχής.

 

δ)3.5 Να διατηρηθούν τα κυπαρίσσια αριστερά του δρόμου προς Τύμβο και το πεύκο στο μέσον του δρόμου αυτού.

 

Ιδιαίτερα θα πρέπει να διατηρηθούν, έστω και εντός της ζώνης του πεζοδρομίου ή του ερείσματος, τα δύο μεγάλα κυπαρίσσια αριστερά, στη συμβολή της οδού Μαραθωνομάχων με την οδό Σπύρου Λούη (χιλιομετρική θέση 0+200) καθώς και περί τη χιλιομετρική θέση 0+240. Στη συνέχεια θα διατηρηθεί το πεύκο της χιλιομετρική θέση 0+300 με ένταξή του σε κεντρική νησίδα.

 

Τέλος, από την ίδια αριστερή πλευρά, περίπου από τη χιλιομετρική θέση 0+320 και μέχρι τη συμβολή με την οδό Ολυμπιονικών, θα διατηρηθούν περί τα 10 υψηλόκορμα κυπαρίσσια, το τελευταίο από τα οποία, απέχει περί τα 10 m από τη συμβολή με την οδό Ολυμπιονικών, με ενδεχόμενη ένταξή τους στο πεζοδρόμιο ή στο έρεισμα. Η διαπλάτυνση στις παραπάνω θέσεις θα πρέπει να γίνει κυρίως προς τα δεξιά.

 

δ)3.6 Να γίνει μετάθεση της οδού Αρχίας προς βορρά, ώστε να ενοποιηθούν οι απαλλοτριωμένοι χώροι της περιοχής του Τύμβου. Επίσης να γίνει μετάθεση προς τα νότια στην οδό Καλλινίκου, ώστε να ενταχθεί ο χώρος στάθμευσης, καθώς και αυτός του περίπτερου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, στον ενοποιημένο χώρο του Τύμβου.

 

δ)3.7 Κατά την εκπόνηση της ειδικής τεχνικής μελέτης αναβάθμισης της περιοχής της Μαραθώνιας διαδρομής, να αντιμετωπισθούν και θέματα γενικότερης αναβάθμισης και βελτίωσης του περιβάλλοντος χώρου και των υποδομών των αρχαιολογικών χώρων και των μνημείων της περιοχής.

 

Ειδικότερα:

 

α) να πραγματοποιηθεί βελτίωση των οδών Παναγοπούλου και Αργιθέας, καθώς και διαμόρφωση των οδών πρόσβασης στον Μυκηναϊκό Τάφο του Αρνού,

 

β) να διαμορφωθεί η πρόσβαση στο Αιγυπτιακό ιερό και το υστερορωμαίκό Βαλανείο της Μπρεξίξας στη Νέα Μάκρη μέσα από τις εγκαταστάσεις της πρώην αμερικάνικης βάσης

 

γ) να κατασκευαστεί πεζόδρομος κατά μήκος της βόρειας πλευράς του αρχαιολογικού χώρου, παράλληλα στο ρέμα

 

δ) να βελτιωθεί η οδός προς τον Πύργο της Οινόης (εποχής Φραγκοκρατίας) και να αναδειχθεί το μνημείο.

 

δ)3.8 Επιβάλλεται η διατήρηση της σειράς των περίπου 115 κυπαρισσιών στην πρόσοψη του αγρού από χιλιομετρική θέση 1+950 έως χιλιομετρική θέση 2+050 περίπου. Στη θέση αυτή η διαπλάτυνση θα γίνει κυρίως προς τα δεξιά.

 

δ)3.9 Περί τη χιλιομετρική θέση 3+000 και μετά τον αρχαιολογικό χώρο με τα προϊστορικά ευρήματα, η διαπλάτυνση της οδού θα γίνει σταδιακά αμφίπλευρη ώστε να μειωθούν οι επιπτώσεις σε ιδιοκτησίες.

 

δ)3.10 Από τη χιλιομετρική θέση 6+400 περίπου, όπου και αρχίζει πρακτικά η οικιστική περιοχή της Νέας Μάκρης, μέχρι περίπου τη χιλιομετρική θέση 8+900, η διαπλάτυνση θα πραγματοποιηθεί στο προβλεπόμενο από το εγκεκριμένο Σχέδιο Πόλης της Νέας Μάκρης πλάτος, με μικρές βελτιώσεις διατομής και κατασκευή πεζοδρομίων.

 

δ)3.11 Κατά τη διαπλάτυνση στην έξοδο από τον κυρίως οικισμό Νέας Μάκρης, από χιλιομετρική θέση 8+900 έως την είσοδο στην περιοχή Ραφήνας περί τη χιλιομετρική θέση 15+100, θα ληφθεί υπ' όψιν η υπάρχουσα δενδρώδης βλάστηση (κυρίως πεύκων) αμφίπλευρα του δρόμου κατά περίπτωση και θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια διατήρησης των μεγαλύτερων από αυτά.

 

δ)3.12 Από τη χιλιομετρική θέση 9+000 και έως περίπου τη χιλιομετρική θέση 10+100, η διαπλάτυνση να

γίνει κυρίως προς τα δεξιά ώστε να διατηρηθούν τα αξιόλογα δένδρα (κυρίως πεύκα) που υπάρχουν αριστερά του δρόμου.

 

δ)3.13 Από τη χιλιομετρική θέση 10+100 περίπου έως τη χιλιομετρική θέση 10+700, η διαπλάτυνση να γίνει κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην θίγονται τα κτίσματα της οικιστικής περιοχής Αγίας Μαρίνας, Κατά θέσεις να ληφθούν και ειδικότερα μέτρα όπως μικρή τοπική μείωση του πεζοδρομίου δεξιά για αποφυγή επιπτώσεων σε υφιστάμενα κτίσματα εντός του οικισμού,

 

δ)3.14 Από τη χιλιομετρική θέση 10+700 περίπου έως τη χιλιομετρική θέση 12+800, η διαπλάτυνση να γίνει κυρίως προς τα δεξιά, ώστε να αποφευχθεί η κοπή των δένδρων στην αριστερή πλευρά του δρόμου, αλλά και για λόγους προστασίας του υφιστάμενου οικισμού.

 

δ)3.15 Από τη χιλιομετρική θέση 12+800 έως περίπου τη χιλιομετρική θέση 15+100, η διαπλάτυνση να γίνει γενικά αμφίπλευρη και σε ορισμένες περιπτώσεις μονόπλευρη, ώστε να θιγούν κατά το δυνατόν λιγότερα δένδρα. Περί τη χιλιομετρική θέση 13+700 η χάραξη να ελιχθεί κατάλληλα για ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στις τρεις υπάρχουσες κατοικίες.

 

δ)3.16 Περί τη χιλιομετρική θέση 14+600 να γίνει διαπλάτυνση κυρίως προς τα δεξιά ώστε να προστατευθεί το αριστερά ευρισκόμενο εκκλησάκι της Αγίας Βαρβάρας.

 

δ)3.17 Περί τη χιλιομετρική θέση 14+700 η απαραίτητη δεξιά κυρίως διαπλάτυνση για τον προηγούμενο λόγο επιβάλλει την κατασκευή τοίχου αντιστήριξης προς αποφυγή του δεξιού επιχώματος, ώστε το εύρος κατάληψης της διαπλάτυνσης να μειωθεί και να μην υπάρξουν επιπτώσεις από την διαπλάτυνση σε κοντινές κατοικίες. Να διασφαλισθεί, κατά το δυνατόν, πρόσβαση των οικοπέδων, ενώ ο τοίχος αντιστήριξης θα πρέπει να κατασκευαστεί καλαίσθητα.

 

δ)3.18 Περί τη χιλιομετρική θέση 14+900 να συνεχίσει η δεξιά μονόπλευρη διαπλάτυνση για την προστασία αριστερά ευρισκόμενης οικίας και για τη διατήρηση των πλέον εύρωστων πεύκων υπάρχουσας συστάδας αριστερά, στα όρια της περίφραξης δύο κατοικιών με το δρόμο.

 

δ)3.19 Στην περιοχή Ραφήνας, από χιλιομετρική θέση 15+100 έως χιλιομετρική θέση 15+500 περίπου, να προστατευθεί ο χώρος της εκκλησίας της Αναλήψεως (στη χιλιομετρική θέση 15+200 αριστερά) καθώς και το δημοτικό σχολείο (στη χιλιομετρική θέση 15+300) με κυρίως δεξιά και μικρή μόνο αριστερή διαπλάτυνση.

 

δ)3.20 Στην περιοχή της διασταύρωσης Ραφήνας, να προβλεφθεί συνδετήρια οδός μεταξύ των οδών Μπισπιρούλας και Ευβοίας, για την εξυπηρέτηση της τοπικής κυκλοφορίας.

 

δ)3.21 Στην οικιστική περιοχή του κόμβου Ραφήνας, από περίπου χιλιομετρική θέση 15+100 έως χιλιομετρική θέση 17+000, να προστατευθεί το οικιστικό περιβάλλον, χωρίς να θιγούν κατά το δυνατόν κτίσματα, και να κατασκευασθούν πεζοδρόμια.

 

δ)3.22 Περί τη χιλιομετρική θέση 16+650, θα προστατευθούν κατά το δυνατόν υπάρχοντα εύρωστα πεύκα ικανής ανάπτυξης με αριστερή κυρίως διαπλάτυνση.

 

δ)3.23 Περί τη χιλιομετρική θέση 17+100 η διαπλάτυνση θα γίνει προς τα αριστερά για την προστασία σημαντικού πεύκου.

 

δ)3.24 Περί τη χιλιομετρική θέση 18+100, μετά τον υφιστάμενο δεξιό κόμβο προς Καλλιτεχνούπολη, να γίνει διαπλάτυνση κυρίως προς τα δεξιά, ώστε να μη θιγεί η αριστερή συστάδα τριών αξιόλογων πεύκων. Στη συνέχεια, περί τη χιλιομετρική θέση 18+280 και πριν το ρέμα Βαλανάρη, να γίνει κυρίως αριστερή διαπλάτυνση, ώστε να διασωθεί συστάδα περίπου πέντε πεύκων δεξιά.

 

δ)3.25 Μετά τη χιλιομετρική θέση 19+500 έως τη χιλιομετρική θέση 20+000 (κέντρο Πικερμίου), η διαπλάτυνση να ενταχθεί στο μεταξύ των οικιών πλάτος, δίχως να τις θίγει, με ικανού πλάτους πεζοδρόμια.

 

δ)3.26 Περί τη χιλιομετρική θέση 21+600 θα διασωθούν τα δύο αξιόλογα πεύκα δεξιά.

 

δ)3.27 Περί τη χιλιομετρική θέση 22+500, στον κόμβο προς οικισμό Πανόραμα Παλλήνης, στην οδό Κύπρου στα δεξιά, θα προστατευθεί το υπάρχον σημαντικό πεύκο.

 

δ)3.28 Από τη χιλιομετρική θέση 23+000 έως τη χιλιομετρική θέση 23+200 θα διασωθούν τα πεύκα δεξιά και αριστερά του δρόμου, που δημιουργούν θόλο, με ένταξη σε τοπικές νησίδες και στα πεζοδρόμια.

 

δ)3.29 Περί τη χιλιομετρική θέση 23+500, ο άξονας του δρόμου θα τοποθετηθεί κατάλληλα, ώστε να μην θιγεί το υπάρχον εκκλησάκι του Αγίου Νεκταρίου στα αριστερά.

 

δ)3.30 Στην περιοχή του οικισμού της Παλλήνης, η διαπλάτυνση να προσαρμοστεί στο εγκεκριμένο Σχέδιο Πόλης.

 

δ)3.31 Τα εργοτάξια κατασκευής του έργου θα τοποθετηθούν στις χιλιομετρικές θέσεις 1+000 αριστερά, 2+950 δεξιά, 6+750 δεξιά και 15+450 αριστερά. Οι θέσεις ενδεχομένως απαιτούμενων νέων εργοταξίων (πλην των προηγουμένων), οι ακριβείς θέσεις προσωρινής απόθεσης υλικών, οι χώροι μόνιμης απόθεσης πλεοναζόντων ή ακατάλληλων προϊόντων εκσκαφής, ο τρόπος διαμόρφωσης των χώρων αυτών, οι διαδικασίες και τα χρονοδιαγράμματα αποκατάστασης των ανωτέρω θέσεων και χώρων θα εγκριθούν από την Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, μετά τη σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, ύστερα από τεχνική έκθεση και σχετικό σχέδιο που πρέπει να υποβληθεί από τον ανάδοχο,αμέσως μετά την ανάθεση κατασκευής του έργου και σε κάθε περίπτωση πριν από την έναρξη οποιασδήποτε εργοταξιακής δραστηριότητας. Η ανωτέρω τεχνική έκθεση και το σχετικό σχέδιο θα πρέπει να είναι σύμφωνα με το σύνολο των όρων της παρούσας, καθώς και με τις υποδείξεις των ανωτέρω Υπηρεσιών με στόχο την πληρέστερη προστασία του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος.

 

δ)4. Η ζώνη κατάληψης των εργασιών κατασκευής, καθώς και η εγκατάσταση βοηθητικών χώρων, πρέπει να σχεδιαστούν με κριτήριο την ελαχιστοποίηση του καταλαμβανόμενου χώρου και των επιπτώσεων στο άμεσο φυσικό περιβάλλον.

 

δ)5. Απαγορεύεται να θιγεί η βλάστηση σε οποιοδήποτε σημείο της ζώνης επιρροής του έργου που βρίσκεται έξω από τη ζώνη εκτέλεσής του. Ειδικότερα, απαγορεύεται η φθορά δασικής βλάστησης με σκοπό την εγκατάσταση εργοταξίων, διάνοιξη οδών προσπέλασης, δημιουργία χώρων απόθεσης ή οποιαδήποτε άλλη αιτία συνδέεται με την κατασκευή και όχι με τη λειτουργία του έργου. Οι όποιες εργασίες εντός δασικών περιοχών οφείλουν να γίνουν σύμφωνα με τις υποδείξεις της τοπικής δασικής υπηρεσίας. Η διάθεση των προϊόντων υλοτομίας θα γίνει σύμφωνα με τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας.

 

δ)6. Απαγορεύεται η διάνοιξη βοηθητικών διαδρομών σε περιοχές που βρίσκονται έξω από τη ζώνη κατάληψης του έργου. Η κίνηση των οχημάτων του εργοταξίου πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο σε υφιστάμενους δρόμους.

 

δ)7. Απαγορεύεται οποιαδήποτε επίστρωση με δομικό υλικό (π.χ. άσφαλτος, τσιμέντο κ.λ.π.) επιφανειών που δεν εξυπηρετούν τις απολύτως απαραίτητες λειτουργικές ανάγκες του έργου. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί, τόσο από τον ανάδοχο όσο και από την επιβλέπουσα υπηρεσία, στην αυστηρή τήρηση όλων των κανόνων ασφαλείας, με στόχο να αποκλεισθεί κάθε πιθανότητα ατυχήματος οφειλόμενου με άμεσο ή έμμεσο τρόπο στις δραστηριότητες κατασκευής του έργου. Για το λόγο αυτό πρέπει να τηρηθούν με ακρίβεια οι όροι των παραγράφων δ)8 έως και δ)11, ενώ πρέπει κατά προτεραιότητα να ληφθεί κάθε άλλο μέτρο που κρίνεται αναγκαίο για τον πληρέστερο αποκλεισμό πιθανότητας ατυχήματος.

 

δ)8. Επιβάλλεται η επιλογή κατάλληλης σήμανσης σε όλες τις περιοχές εκτέλεσης του έργου, ώστε να καταδεικνύονται με τον εναργέστερο τρόπο οι πιθανοί κίνδυνοι και οι κυκλοφοριακές ή άλλες υποδείξεις για εποχούμενους και πεζούς. Η σήμανση αυτή πρέπει να είναι απολύτως εμφανής σε όλη τη διάρκεια του εικοσιτετραώρου, ενώ ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην επάρκεια της κυκλοφοριακής σήμανσης που αφορά την ασφάλεια κατά τη διάρκεια της νύχτας.

 

δ)9. Επιβάλλεται σε όλες τις ζώνες κατάληψης του έργου και καθ' όλη τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής, ο αποκλεισμός της πρόσβασης σε άτομα ή οχήματα που δεν σχετίζονται άμεσα με τις κατασκευαστικές δραστηριότητες.

 

Ιδιαίτερη μέριμνα πρέπει να ληφθεί για την απαγόρευση πρόσβασης σε παιδιά και άτομα με ελαττωμένη οπτική ή ακουστική αντίληψη.

 

δ)10. Τα μέσα αποκλεισμού της πρόσβασης στις ζώνες κατάληψης των έργων, δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να συνιστούν αυτά καθ' αυτά πηγές πρόκλησης ατυχημάτων.

 

δ)11. Ο ανάδοχος του έργου υποχρεούται να λάβει όλα τα μέτρα πυροπροστασίας για την αποφυγή πυρκαγιάς, άλλως για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου μετάδοσης της σε παρακείμενες περιοχές. Ο τρόπος οργάνωσης της αντιπυρικής προστασίας πρέπει να ελεγχθεί και να εγκριθεί από την επιβλέπουσα υπηρεσία, πριν από την έναρξη των εργασιών.

 

δ)12. Καθ' όλη τη διάρκεια κατασκευής του έργου, η διαχείριση των ορυκτελαίων και καυσίμων των μηχανημάτων των εργοταξίων θα πραγματοποιείται με πιστή τήρηση της κοινής υπουργικής απόφασης [Α] 98012/2001/1995 (ΦΕΚ 40/Β/1996) και σε ειδικά προστατευόμενους χώρους. Τα δοχεία πρέπει να φυλάσσονται και οι μεταγγίσεις να πραγματοποιούνται πάνω σε μεταλλική δεξαμενή συλλογής απορροών (π.χ δεξαμενή με σχαρωτή οροφή), τα τεχνικά χαρακτηριστικά και η διαστασιολόγηση της οποίας πρέπει να συμμορφώνονται με νομοθετικές διατάξεις ή διεθνή πρότυπα που ισχύουν σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

δ)13. Απαγορεύεται η ρύπανση των επιφανειακών και υπογείων νερών από κάθε είδους απορροές της κατασκευής.

 

Επιπλέον, πρέπει να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα ώστε οι παροχετευόμενες ροές να είναι απαλλαγμένες από φερτές ύλες (π.χ. αιωρήματα ή λάσπες) και μη βιοδιασπώμενες ουσίες (π.χ. λιπαντικά ή υγρά καύσιμα).

 

δ)14. Απαγορεύεται η απόρριψη οποιωνδήποτε μη-βιοδιασπώμενων ουσιών επί του εδάφους. Για την αντιμετώπιση ατυχημάτων, ο ανάδοχος του έργου οφείλει να συντάξει σχέδιο επέμβασης και να έχει σε ετοιμότητα όλα τα απαραίτητα υλικά Π.χ. διάφορα ειδικά ελαιοδεσμευτικά ή συναφή χημικά προϊόντα, πριονίδι κ.ά.

 

δ)15. Σε κάθε εργοτάξιο όπου εκτελούνται πλύσεις μηχανημάτων και οχημάτων, πρέπει να κατασκευασθεί φρεάτιο ή δεξαμενή συλλογής και καθίζησης των νερών έκπλυσης και να πραγματοποιείται τακτική απομάκρυνση των ιζημάτων, με διάθεσή τους σε εγκεκριμένο χώρο διάθεσης απορριμμάτων.

 

δ)16. Ο ανάδοχος του έργου υποχρεούται να σχεδιάσει και να εφαρμόσει δέσμη μέτρων για την ελαχιστοποίηση των εκπομπών σκόνης, των αιωρούμενων σωματιδίων ή των οσμηρών ουσιών. Τα παραπάνω μέτρα πρέπει να επικεντρώνονται στις πηγές εκπομπής και να περιλαμβάνουν τουλάχιστον τους όρους των παραγράφων δ)17 έως και δ)24,καθώς και όποιο άλλο μέτρο κριθεί ότι συμβάλλει στη μείωση εκπομπής σκόνης.

 

δ)17. Σε κάθε κατασκευαστική δραστηριότητα (π.χ. εκσκαφές, χωματισμοί, στρώσεις ή αποξέσεις οδοστρωμάτων κ.ά.) ή εργοταξιακή εγκατάσταση (π.χ. μονάδες παραγωγής αδρανών, σκυροδέματος ή ασφαλτομίγματος) όπου υπάρχει πιθανότητα εκπομπής σκόνης, αιωρούμενων σωματιδίων ή οσμηρών ουσιών, πρέπει να υιοθετηθούν διαδικασίες και εξοπλισμός που θα εξασφαλίζουν τη δραστική μείωση αυτών των εκπομπών, ενώ οι χρόνοι των διαδικασιών αυτών πρέπει να ελαχιστοποιούνται

 

δ)18. Επιβάλλεται η συστηματική διαβροχή των εργοταξιακών διαδρομών και υλικών, προκειμένου να περιορισθεί η σκόνη κατά την εκτέλεση των εργασιών κατασκευής.

 

δ)19. Επιβάλλεται η πλύση των τροχών των φορτηγών πριν από την έξοδό τους από τα εργοτάξια, με κατάλληλη συλλογή των υγρών αποβλήτων, αφαίρεση της λάσπης και επαναχρησιμοποίηση του νερού.

 

δ)20. Σε περιπτώσεις προσωρινής απόθεσης σωρών από χαλαρά υλικά (π.χ. άμμος, χαλίκι, πλεονάζοντα υλικά κ.λ.π.), θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα ώστε να αποφεύγεται η διάβρωσή τους από τον άνεμο και η συνακόλουθη μεταφορά σκόνης (π.χ. με περιφερειακούς ανεμοφράκτες, διαβροχή ή επικάλυψη των σωρών).

 

δ)21. Σε κάθε περίπτωση μεταφοράς χαλαρών υλικών, απαγορεύεται η υπερπλήρωση των οχημάτων και επιβάλλεται η κάλυψη των μεταφερόμενων υλικών με τρόπο τέτοιο ώστε να παρεμποδίζεται η συναγωγή σκόνης ή σωματιδίων από τα μεταφερόμενα υλικά.

 

δ)22. Καθ' όλη τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής, επιβάλλεται η τοποθέτηση εμφανούς σήμανσης στα οχήματα μεταφοράς υλικών, ώστε να καταδεικνύεται η χρησιμοποίησή τους για την εκτέλεση εργασιών σχετικών με το έργο.

 

δ)23. Δεν επιτρέπεται η διέλευση γεμάτων φορτηγών που μεταφέρουν υλικά για τις ανάγκες των έργων μέσα από τους οικισμούς της περιοχής, εκτός από τους κύριους οδικούς άξονες που διέρχονται εντός τέτοιων περιοχών και τις περιμετρικές οδούς αυτών. Σε έκτακτες ή ειδικές περιπτώσεις τούτο μπορεί να επιτραπεί κατ' εξαίρεση, μόνο μετά από έγγραφη έγκριση της επιβλέπουσας υπηρεσίας, στην οποία θα αναφέρονται οι λόγοι που επιβάλουν την εξαιρετική ανάγκη διέλευσης των φορτηγών, καθώς επίσης το χρονικό διάστημα που επιτρέπεται τούτο.

 

δ)24. Επιβάλλεται η άμεση ασφαλτόστρωση των τμημάτων του έργου, των οποίων ολοκληρώνονται οι πρόδρομες εργασίες, ώστε να μην εκπέμπεται σκόνη από τα οχήματα που κυκλοφορούν σε αυτά.

 

δ)25. Τα απαιτούμενα για την κατασκευή του έργου υλικά, εφόσον εξαντληθεί κάθε δυνατότητα αξιοποίησης των προϊόντων εκσκαφής από άλλα τμήματα του έργου, θα εξασφαλισθούν από νομίμως λειτουργούν τα λατομεία, τα οποία θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με την απαιτούμενη απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων.

 

δ)26. Τα υλικά που θα προκύψουν από εκσκαφές οδοστρωμάτων ή καθαιρέσεις κατασκευών σκυροδέματος θα υποστούν διαλογή και η διάθεσή τους θα πραγματοποιηθεί ανάλογα με το είδος των. Τα μεν αδρανή θα διατεθούν σε χώρο σύμφωνα με την παράγραφο δ)27, τα δε υπόλοιπα σε εγκεκριμένους χώρους διάθεσης απορριμμάτων.

 

δ)27. Τα πλεονάζοντα προϊόντα εκσκαφής από το σύνολο του έργου, εφόσον είναι κατάλληλα, μπορούν να διατεθούν:

 

για χρήση στα μεγάλης κλίμακας έργα υποδομής που κατασκευάζονται στην ευρύτερη περιοχή,
για την αποκατάσταση ανενεργών χώρων εξορυκτικής δραστηριότητας που έχουν καθοριστεί ή θα καθοριστούν σύμφωνα με το άρθρο 25 του νόμου 2742/1999.

 

δ)28. Απαγορεύεται η ρίψη, έστω και προσωρινά, οποιωνδήποτε υλικών που προέρχονται από το έργο σε κοίτες, μισγάγγειες ή θέσεις επιφανειακής ροής υδάτων.

 

δ)29. Δεν επιτρέπεται η πέραν του μηνός αποθήκευση πλεοναζόντων προϊόντων εκσκαφής που δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του έργου.

 

δ)30. Τις χωματουργικές εργασίες ορυγμάτων ή επιχωμάτων πρέπει να ακολουθήσουν έργα αντιδιαβρωτικά που θα εμποδίζουν την απώλεια πολύτιμου εδάφους και τη δημιουργία αυλακωτής διάβρωσης πριν ακόμα αναπτυχθεί επαρκής βλάστηση.

 

δ)31. Επιβάλλεται η απομάκρυνση όλων των εργοταξιακών εγκαταστάσεων, μετά το πέρας κάθε φάσης κατασκευής του έργου και η αποκατάσταση του χώρου, ανεξαρτήτως του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, σύμφωνα με τους όρους της παρούσας.

 

δ)32. Κάθε είδους άχρηστα υλικά θα συλλέγονται τακτικά και θα απομακρύνονται από τον χώρο των έργων, η δε διάθεσή τους θα γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

 

Απαγορεύεται κάθε μορφής καύση υλικών στην περιοχή των έργων.

 

δ)33. Σε όλο το μήκος του έργου, πρέπει να εξασφαλισθεί η απρόσκοπτη ροή υδάτων, με την κατασκευή όλων των απαιτούμενων τεχνικών έργων, σύμφωνα με κατάλληλες υδραυλικές μελέτες και με περίοδο επαναφοράς πλημμυρικής παροχής αυτή που θα καθοριστεί από την αρμόδια υπηρεσία υδραυλικών έργων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων.

 

δ)34. Σε συνδυασμό με τον παραπάνω όρο:

 

επί της Λεωφόρου Μαραθώνος, στη χιλιομετρική θέση 3+500 (θέση Πατητήρι), επιβάλλεται η εκτέλεση των αντιπλημμυρικών έργων που προβλέπονται από τις εγκεκριμένες μελέτες.
στις περιοχές, όπου ο δρόμος τέμνει υδατορροές που παροχετεύονται προς τη θαλάσσια περιοχή, επιβάλλεται η κατασκευή κάθετων έργων αποχέτευσης ομβρίων.
εκτός των ανωτέρω, στην περιοχή της χιλιομετρική θέση 17+150 και για μήκος περίπου 100 m, εάν απαιτηθεί τοπική διευθέτηση του ρέματος Βαλανάρη, αυτή οφείλει να πραγματοποιηθεί χωρίς να θιγούν οι παράμετροι παροχετευτικότητας του ρέματος.

 

δ)35. Ο κύριος του έργου οφείλει να λαμβάνει διαρκή μέριμνα για την ομαλή απαγωγή των ομβρίων υδάτων, με τακτικό καθαρισμό των τριγωνικών ρείθρων, οχετών, διάτρητων αγωγών και φρεατίων. Ο καθαρισμός αυτός πρέπει κατ' ελάχιστο να πραγματοποιείται μία φορά το χρόνο, πριν την έναρξη της περιόδου βροχοπτώσεων.

 

δ)36. Σε όλη τη διάρκεια κατασκευής του έργου, ο ανάδοχος οφείλει να διατηρεί καθαρές τις επιφάνειες των φρεατίων του δικτύου αποχέτευσης από απορρίμματα ή λάσπες των εργοταξίων στην άμεση γειτονία και μέχρι 250 m απόσταση από τα όρια των εργοταξίων, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή απαγωγή των ομβρίων υδάτων.

 

δ)37. Επιβάλλεται η φύτευση, ύστερα από εκπόνηση ειδικών φυτοτεχνικών μελετών, όλων των επιφανειών που είναι δεκτικές βλάστησης (πρανή επιχωμάτων, εργοταξιακοί χώροι, χώροι απόθεσης κ.λ.π.). Οι εργασίες φύτευσης σε κάθε τμήμα του έργου πρέπει να αρχίζουν αμέσως μετά την περάτωση των χωματουργικών εργασιών και τη διαμόρφωση των τελικών επιφανειών και να είναι ανάλογες προς τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε επιμέρους περιοχής διέλευσης του έργου. Όλες οι φυτεύσεις πρέπει να γίνουν με παράλληλη εξασφάλιση άρδευσης, με σκοπό τη γρήγορη ανάπτυξη και συντήρηση της βλάστησης.

 

δ)38. Για την αποκατάσταση της δασικής βλάστησης, όπου αυτή θιγεί, πρέπει να συνταχθούν ειδικές δασοτεχνικές μελέτες. Για την αποκατάσταση της δασικής βλάστησης πρέπει να χρησιμοποιηθούν αυτόχθονα δασικά είδη και, μόνον εφόσον αυτά δεν υπάρχουν, επιτρέπονται φυτεύσεις με είδη, ξένα προς την φυσική φυτοκοινωνία της περιοχής, αλλά προσαρμοσμένα στις σταθμολογικές συνθήκες της περιοχής.

 

δ)39. Φυτική γη, που ενδεχομένως προκύψει από χωματουργικές εργασίες, πρέπει να διαφυλάσσεται προκειμένου να χρησιμοποιηθεί κατά τις εργασίες αποκατάστασης.

 

Αν υπάρχει περίσσεια φυτικής γης σε μία περιοχή, επιτρέπεται η μεταφορά ποσοτήτων για χρησιμοποίηση σε άλλες θέσεις που θα υποδείξει η επιβλέπουσα υπηρεσία.

 

δ)40. Η οριστική σχεδίαση του έργου οφείλει να λάβει υπόψη και αισθητικές παραμέτρους. Οι διαμορφώσεις στον περιβάλλοντα χώρο πρέπει να γίνουν με τρόπο συμβατό προς το φυσικό και ιστορικό περιβάλλον και το χαρακτήρα της περιοχής.

 

δ)41. Στα τμήματα του έργου που απαιτούνται τοίχοι αντιστήριξης, αυτοί πρέπει να κατασκευαστούν με τρόπο άρτιο τεχνικά και καλαίσθητο αισθητικά. Στη σχετική μελέτη εφαρμογής, που θα συνταχθεί από τον ανάδοχο, απαιτείται συμμετοχή αρχιτέκτονα και έγκρισή της από τον κύριο του έργου.

 

δ)42. Ο ανάδοχος του έργου πρέπει να συμμορφώνεται προς όλες τις κείμενες διατάξεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας για το θόρυβο. Επιβάλλεται η λήψη όλων των κατάλληλων μέτρων για τη μείωση στο ελάχιστο των πιθανών υψηλών ηχητικών εκπομπών και την εξασφάλιση διακύμανσης του θορύβου και των δονήσεων εντός των αποδεκτών ορίων, καθ' όλη τη διάρκεια κατασκευής των έργων.

 

δ)43. Απαγορεύεται η χρησιμοποίηση και η παραμονή στο χώρο του έργου μηχανημάτων χωρίς το πιστοποιητικό έγκρισης τύπου ΕΟΚ περί θορύβου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περίπτωση γ' της παρούσας παραγράφου.

 

δ)44. Ανώτατη επιτρεπτή μέση ενεργειακή στάθμη θορύβου κατά τη λειτουργία των εργοταξίων ορίζονται τα 65 dB(A).

 

δ)45. Σε ειδικές περιπτώσεις, κατά τις οποίες ενδέχεται να υπάρξουν υψηλές στάθμες θορύβου κατά την κατασκευή,επιβάλλεται η χρησιμοποίηση ηχοπετασμάτων καταλλήλου ύψους, στην περίμετρο των εργοταξίων, ώστε να αποφευχθεί η υποβάθμιση του ακουστικού περιβάλλοντος. Αν εκπέμπονται υψηλές στάθμες θορύβου από σημειακές πηγές, όπως π.χ. κατά τη χρήση αεροσφυρών, αεροσυμπιεστών ή άλλων θορυβωδών εργαλείων, επιβάλλεται ο περιορισμός του εκπεμπόμενου θορύβου με χρήση κινητών ηχομονωτικών περιφραγμάτων γύρω από τα σημεία εκπομπής.

 

δ)46. Κατά τις ώρες κοινής ησυχίας, απαγορεύεται μέσα από οικισμούς η διέλευση φορτηγών που μεταφέρουν υλικά για τις ανάγκες των έργων.

 

δ)47. Το οδόστρωμα των τμημάτων που απέχουν λιγότερο από 300 m από οικιστικά σύνολα, πρέπει να επιστρωθεί με ειδικό ηχοαπορροφητικό ασφαλτοτάπητα με τα βέλτιστα διαθέσιμα ακουστικά χαρακτηριστικά.

 

δ)48. Με την έναρξη λειτουργίας του έργου, πρέπει να γίνεται παρακολούθηση του κυκλοφοριακού φόρτου τουλάχιστον ετησίως (Απρίλιο ή Οκτώβριο) και ιδίως σε περιόδους αιχμής. Αν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι που μετρήθηκαν υπερβαίνουν κατά ποσοστό άνω του 20% τους φόρτους που έχουν υπολογισθεί στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, επιβάλλεται η διενέργεια δειγματοληπτικών μετρήσεων για την ηχορύπανση από τον κυκλοφορικό θόρυβο.

 

δ)49. Επιβάλλεται ο ορισμός εκπροσώπου του αναδόχου ως συντονιστή περιβάλλοντος, ο οποίος θα μεριμνά κατ' αποκλειστικότητα για την καθημερινή εφαρμογή των περιβαλλοντικών όρων.

 

δ)50. Κάθε είδους τροποποίηση ή επέμβαση σε υφιστάμενο έργο υποδομής

πρέπει να πραγματοποιείται μετά από συνεργασία του αναδόχου και των αρμόδιων οργανισμών κοινής ωφέλειας, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του εκάστοτε θιγομένου έργου υποδομής. Οι αρμόδιοι φορείς, ανεξάρτητα από τα εκάστοτε προγράμματά τους, οφείλουν να εκτελούν όλες τις απαραίτητες εργασίες κατ' απόλυτη προτεραιότητα, όπως προβλέπεται και στην παράγραφο 5 του άρθρου 5 του νόμου 2730/1999.

 

δ)51. Ο κύριος του έργου οφείλει να μεριμνά για την ομαλή λειτουργία της οδού, καθώς και για την απομάκρυνση των παραγομένων απορριμμάτων από τους χρήστες της οδού, καθ' όλο το μήκος αυτής, χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτό ειδικό προσωπικό κατά τακτά χρονικά διαστήματα.

 

δ)52. Επιβάλλεται ο καθαρισμός των τριγωνικών ρείθρων, όπου αυτά υπάρχουν, ή άλλων σημείων στα οποία συγκεντρώνονται εύφλεκτες ύλες (χαρτιά, ξερή βλάστηση κλπ),ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, κατά τους οποίους παρουσιάζεται αυξημένος κίνδυνος πυρκαγιάς.

 

δ)53. Καθ' όλη την διάρκεια της κατασκευής και ιδιαιτέρως μετά την έναρξη λειτουργίας του έργου, πρέπει να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη επικοινωνία και προσπέλαση των κατοίκων και τροχοφόρων στις διάφορες χρήσεις και λειτουργίες που ευρίσκονται εκατέρωθεν του δρόμου.

 

δ)54. Ιδιαίτερη μέριμνα πρέπει να ληφθεί για την προστασία του παρόδιου χώρου από την από την εγκατάσταση διαφημιστικών πινακίδων.

 

δ)55. Μέχρι 31 Ιανουαρίου κάθε χρόνου θα υποβάλλεται στην Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων δελτίο στο οποίο θα αναφέρονται τουλάχιστον τα εξής:

 

Η πορεία κατασκευής των έργων, τα τμήματα του έργου που έχουν παραληφθεί ή έχουν δοθεί στην λειτουργία, οι εργολαβίες που έχουν εγκατασταθεί, οι άδειες και εγκρίσεις που έχουν χορηγηθεί σύμφωνα με τους όρους της παρούσας, οι μελέτες που ανατέθηκαν, ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία των πραγματοποιηθέντων έργων αποκατάστασης,
οι δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν για έργα προστασίας περιβάλλοντος καθώς και το ποσοστό που αντιπροσωπεύουν σε σχέση με τις συνολικές πληρωμές που έγιναν.
Τα προβλήματα που τυχόν ανέκυψαν, οι απρόβλεπτες καταστάσεις καθώς και κάθε άλλη πληροφορία ή πρόταση που θα μπορούσε να αποβεί χρήσιμη για τον περιορισμό τυχόν δυσμενών επιπτώσεων στο περιβάλλον από την κατασκευή ή λειτουργία των έργων.
Τα αποτελέσματα ετήσιων μετρήσεων κυκλοφοριακού φόρτου.

 

δ)56. Για την κατασκευή και λειτουργία του έργου εφαρμόζονται επιπλέον και οι περιβαλλοντικοί όροι που αναφέρονται στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και στα συμπληρωματικά τεύχη αυτής, εφόσον δεν έρχονται σε αντίθεση με τους όρους που καθορίζονται στις προηγούμενες περιπτώσεις.

 

 

ε. Περιβάλλον της περιοχής - Ευαίσθητα στοιχεία του Ειδικά προστατευμένες ζώνες - Μέτρα και έργα για τη διατήρηση των ανωτέρω στοιχείων

 

ε)1. Στο περιβάλλον της περιοχής περιλαμβάνονται οι οικισμοί της περιοχής, ο αρχαιολογικός χώρος του Μαραθώνα και οι λοιποί αρχαιολογικοί χώροι που αναφέρονται στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και στα συμπληρωματικά τεύχη αυτής.

 

ε)2. Για την προστασία των πιο πάνω περιοχών και στοιχείων, εφαρμόζονται τα μέτρα που αναφέρονται στην περίπτωση δ' (υποπεριπτώσεις δ)1 έως και δ)56) της παρούσας παραγράφου.

 

στ. Χρονικό διάστημα για το οποίο ισχύει η χορηγούμενη έγκριση περιβαλλοντικών όρων. Προϋποθέσεις για την αναθεώρηση της.

 

Οι πιο πάνω περιβαλλοντικοί όροι ισχύουν μέχρι την 31-12-2006 και με την προϋπόθεση ότι αυτοί θα τηρούνται με ακρίβεια. Μετά την ημερομηνία αυτή, ο κύριος του έργου οφείλει να εφοδιασθεί με νέα πράξη έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.

 

ζ. Αλλαγή χαρακτηριστικών του έργου

 

Επιτρέπεται αλλαγή βασικών χαρακτηριστικών του έργου, όπως αυτό

περιγράφεται στην Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και τα συμπληρωματικά τεύχη αυτής, μόνον εφόσον

δεν επέρχονται ουσιαστικές διαφοροποιήσεις ως προς τις επιπτώσεις στο

περιβάλλον και ύστερα από σχετική έγκριση της Ειδικής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων.

 

η. Έλεγχοι και επιβολή κυρώσεων

 

η)1. Οι πιο πάνω όροι, καθώς και η υποβληθείσα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου και τα συμπληρωματικά τεύχη αυτής, θα πρέπει, σε κάθε έλεγχο, να βρίσκονται στα γραφεία της επιβλέπουσας υπηρεσίας και να επιδεικνύονται σε κάθε αρμόδιο, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία,

 

η)2. Η μη τήρηση των πιο πάνω όρων ή η καθ' υπέρβασή τους πραγματοποίηση έργων και δραστηριοτήτων, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση του περιβάλλοντος, συνεπάγονται, πέραν των κυρώσεων που προκύπτουν από άλλες διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, και την επιβολή στους υπευθύνους των προβλεπομένων από τις διατάξεις των άρθρων 28, 29 και 30 του νόμου 1650/1986 κυρώσεων.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.