Απόφαση Συμβουλίου της Επικρατείας 3826/13

ΣτΕ 3826/2013


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Αριθμός 3826/2013

 

Το Συμβούλιο της Επικρατείας

 

Τμήμα Ε

 

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 04-11-2009, με την εξής σύνθεση: Α. Θεοφιλοπούλου, Σύμβουλος της Επικρατείας, Προεδρεύουσα, σε αναπλήρωση του Προέδρου του Τμήματος και του αναπληρωτή του Αντιπροέδρου, που είχαν κώλυμα, Ν. Ρόζος, Χρήστος Ράμμος, Σύμβουλοι, Μ. Τριπολιτσιώτη, Δ. Βασιλειάδης, Πάρεδροι. Γραμματέας η Π. Μερτζανάκη.

 

Για να δικάσει την από 02-12-2005 αίτηση:

 

του Δήμου Αλίμου, ο οποίος παρέστη με την δικηγόρο Άννα Μαστροκάλου (Αριθμός Μητρώου 16008), που την διόρισε με απόφαση της Δημαρχιακής του Επιτροπής,

 

κατά του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, ο οποίος παρέστη με την Αλεξάνδρα Δημητρακοπούλου, Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

 

Με την αίτηση αυτή ο αιτών Δήμος επιδιώκει να ακυρωθεί το υπ' αριθμόν 15/25-07-2005 Πρωτόκολλο Κατεδάφισης Αυθαιρέτων Κτισμάτων που εξέδωσε η Κτηματική Υπηρεσία Πειραιά.

 

Η εκδίκαση άρχισε με την ανάγνωση της εκθέσεως της εισηγήτριας, Παρέδρου Μ. Τριπολιτσιώτη.

 

Κατόπιν το δικαστήριο άκουσε την πληρεξούσια του αιτούντος Δήμου, η οποία ανέπτυξε και προφορικά τους προβαλλόμενους λόγους ακυρώσεως και ζήτησε να γίνει δεκτή η αίτηση και την αντιπρόσωπο του Υπουργού, η οποία ζήτησε την απόρριψή της.

 

Μετά τη δημόσια συνεδρίαση το δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη σε αίθουσα του δικαστηρίου και

 

Αφού μελέτησε τα σχετικά έγγραφα

 

Σκέφθηκε κατά το Νόμο

 

1. Επειδή, με την κρινόμενη αίτηση, η οποία ασκείται κατά το νόμο χωρίς την καταβολή παραβόλου, ζητείται η ακύρωση του 15/25-07-2005 πρωτοκόλλου κατεδάφισης αυθαιρέτων κτισμάτων του Προϊσταμένου της Κτηματικής Υπηρεσίας Πειραιά, το οποίο αφορά σε κατασκευές μέσα στον αιγιαλό, στη θέση Παλαιά Λουτρά του αιτούντος Δήμου.

 

2. Επειδή, στο άρθρο 27 του νόμου 2971/2001 (ΦΕΚ 285/Α/2001) ορίζεται ότι:

 

{2. Τα πάσης φύσεως κτίσματα και εν γένει κατασκευάσματα, τα οποία έχουν ανεγερθεί ή θα ανεγερθούν χωρίς άδεια στον αιγιαλό ή την παραλία, μετά τον καθορισμό και τη συντέλεση των απαλλοτριώσεων των άρθρων 7 και 10 κατεδαφίζονται, ανεξάρτητα από το χρόνο ανέγερσής τους ή αν κατοικούνται ή άλλως πως χρησιμοποιούνται. Εξαιρούνται κτίσματα και κατασκευάσματα που τελούν υπό την προστασία του Υπουργείου Πολιτισμού. Προς τούτο ο προϊστάμενος της αρμόδιας Κτηματικής Υπηρεσίας εκδίδει πρωτόκολλο κατεδάφισης, το οποίο κοινοποιεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου [Ν] 2717/1999 Κώδικας Διοικητικής Δικονομίας, σε εκείνον που έχει ανεγείρει αυθαιρέτως, ο οποίος οφείλει εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση να κατεδαφίσει τα κτίσματα και να άρει τα πάσης φύσεως κατασκευάσματα από τον αιγιαλό ή την παραλία.

 

3. Αν δεν καταστεί δυνατή η εξακρίβωση της ταυτότητας αυτού που ανήγειρε το παράνομο κτίσμα ή κατασκευή, η Κτηματική Υπηρεσία δημοσιεύει σχετική πρόσκληση σε μία τοπική εφημερίδα, αν εκδίδεται στην περιοχή της αυθαίρετης κατασκευής, και σε μία ημερήσια εφημερίδα, αν εκδίδεται στην περιοχή της αυθαίρετης κατασκευής, και σε μία ημερήσια εφημερίδα της Πρωτεύουσας του Κράτους, προς οποιονδήποτε γνωρίζει εκείνο που έχει ανεγείρει, για να γνωστοποιήσει στην υπηρεσία την ταυτότητά του. Μετά την άπρακτη πάροδο τριάντα (30) ημερών από την τελευταία δημοσίευση εκδίδεται το πρωτόκολλο κατεδάφισης κατά αγνώστου.

 

4. ...

 

5. ... Η κατεδάφιση γίνεται μετά την παρέλευση δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση του πρωτοκόλλου και την τοιχοκόλλησή του.

 

6. Η κατεδάφιση ενεργείται με ευθύνη του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας και σε περίπτωση αδυναμίας με τεχνική υποστήριξη που διατίθεται από την Τεχνική Υπηρεσία της αρμόδιας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, ύστερα από αίτημα του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας. Η κατεδάφιση γίνεται σύμφωνα με τις πολεοδομικές διατάξεις, κατόπιν πρότασης του προϊσταμένου της Κτηματικής Υπηρεσίας. Η δαπάνη κατεδάφισης βαρύνει αυτόν που έχει ανεγείρει αυθαιρέτως και εισπράττεται ως δημόσιο έσοδο κατά τις διατάξεις περί εισπράξεως δημοσίων εσόδων.

 

7. Τα χωρίς άδεια ή καθ' υπέρβαση της άδειας έργα και εν γένει κατασκευές μέσα στη θάλασσα αίρονται και απομακρύνονται ανεξάρτητα από τον τρόπο χρησιμοποίησής τους. Εξαιρούνται κτίσματα και κατασκευάσματα που τελούν υπό την προστασία του Υπουργείου Πολιτισμού. Προς τούτο η Κτηματική Υπηρεσία, μετά από πρόταση της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής, συντάσσει πρωτόκολλο κατεδάφισης, άρσης και απομάκρυνσης των ανωτέρω έργων ή κατασκευών. Για το πρωτόκολλο αυτό και την εκτέλεσή του εφαρμόζονται ανάλογα οι παράγραφοι 2 έως και 6 του παρόντος άρθρου. Η τοιχοκόλληση του πρωτοκόλλου γίνεται μόνο στο αρμόδιο Λιμεναρχείο. ...

 

8. ...}

 

3. Επειδή, κατά την έννοια των παραπάνω διατάξεων, αυθαίρετα κτίσματα που ανεγείρονται εν μέρει ή εξ ολοκλήρου μέσα στον αιγιαλό ή στη θάλασσα κατεδαφίζονται υποχρεωτικά. Οι διατάξεις αυτές, ειδικές σε σχέση με τις γενικές διατάξεις περί αυθαιρέτων κατασκευών, αποσκοπούν στην άμεση και αποτελεσματική προστασία του αιγιαλού και του θαλάσσιου χώρου και επιβάλλουν την αποκατάσταση της μορφής τους, η οποία έχει αλλοιωθεί με την χωρίς άδεια ανέγερση πάσης φύσεως τεχνικού έργου, κτίσματος ή κατασκευάσματος. Η εκτέλεση, εξ άλλου, τεχνικών έργων στον αιγιαλό ή την παραλία επιτρέπεται μόνον εφόσον τηρηθεί η διαδικασία του άρθρου 12 ή του άρθρου 14 του νόμου 2971/2001, ανάλογα με τη φύση του έργου, και με την προϋπόθεση ότι θα τηρηθούν οι όροι προστασίας της ακτής, που αποτελεί ουσιώδες στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος. Εάν η διαδικασία αυτή δεν τηρηθεί, τα κτίσματα που έχουν ανεγερθεί στον αιγιαλό ή στη θάλασσα είναι αυθαίρετα και κατεδαφιστέα. Επομένως, τέτοια έργα είναι κατεδαφιστέα εάν κατασκευασθούν είτε χωρίς προηγούμενη άδεια των αρμόδιων αρχών κατά τη νομοθεσία περί αιγιαλού (παράβαλε ΣτΕ 4963/2012, 468/2009, 4591/2005, 3461/2004) είτε χωρίς οικοδομική άδεια, εάν η έκδοσή της είναι επιβεβλημένη από την πολεοδομική νομοθεσία (παράβαλε ΣτΕ 1529/2008, 2183/2005), χωρίς, πάντως, όπως έχει κριθεί (παράβαλε ΣτΕ 4543/1998), η έκδοση πρωτοκόλλου κατεδάφισης κτίσματος στον αιγιαλό να αποκλείεται από μόνη την ανέγερση του κτίσματος αυτού βάσει οικοδομικής άδειας της πολεοδομικής αρχής. Εξάλλου, κατά την έννοια των παραπάνω διατάξεων, το μέτρο της κατεδάφισης κτισμάτων που έχουν αναγερθεί χωρίς την προβλεπόμενη από τη νομοθεσία περί αιγιαλού διοικητική άδεια λαμβάνεται οποτεδήποτε και αν έχει λάβει χώρα η ανέγερσή τους (παράβαλε ΣτΕ 2686/2007, 3793/2004), ακόμη, δηλαδή, και πριν την οριοθέτηση του αιγιαλού με διοικητική πράξη, αφού ο αιγιαλός δεν δημιουργείται με σχετική πράξη της Πολιτείας, αλλά προκύπτει από φυσικά φαινόμενα, δηλαδή τις μεγαλύτερες αλλά συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων, η δε προβλεπόμενη στο νόμο σχετική διαδικασία δεν αποσκοπεί παρά στη διαπίστωση του πραγματικού αυτού γεγονότος (παράβαλε ΣτΕ 50/2010, 3483/2003, 378/2002 κ.ά.).

 

4. Επειδή, περαιτέρω, το άρθρο 12 του παραπάνω νόμου 2971/2001 ορίζει ότι:

 

{1. Αν η Επιτροπή του άρθρου 3 διαπιστώσει ότι η ακτή διαβρώνεται από τη θάλασσα, επιτρέπεται η κατασκευή, κατά τις διατάξεις περί δημοσίων έργων, των αναγκαίων τεχνικών έργων στον αιγιαλό, την παραλία ή στη θάλασσα για την αποτροπή της διάβρωσης.

 

2. ...

 

3. ... Τα έργα αυτά εκτελούνται κατόπιν αδείας του Υπουργού Οικονομικών ...

 

4. ...}

 

Εξ άλλου, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ίδιου νόμου:

 

{1. Η παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης αιγιαλού, παραλίας, συνεχόμενου ή παρακείμενου θαλάσσιου χώρου, ή του πυθμένα, για την εκτέλεση έργων που εξυπηρετούν εμπορικούς, βιομηχανικούς, συγκοινωνιακούς, λιμενικούς ή άλλου είδους σκοπούς, που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, γίνεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών κατά τη διαδικασία που προβλέπει η επόμενη παράγραφος. Η παραχώρηση μπορεί να περιλαμβάνει και απλή χρήση αιγιαλού και παραλίας για την εξυπηρέτηση λειτουργικών αναγκών των έργων αυτών ...

 

2. α) Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει αίτηση προς την αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία, η οποία συνοδεύεται από τεχνικό φάκελο ... β) ...

 

3. ...

 

6. ...}

 

Κατά την έννοια των διατάξεων αυτών, σε συνδυασμό προς τις προαναφερόμενες διατάξεις του άρθρου 27 του ανωτέρω νόμου, η χορήγηση άδειας εκτέλεσης τεχνικού έργου στον αιγιαλό και την παραλία απαιτείται σε κάθε περίπτωση, ακόμη και όταν πρόκειται για έργα διαμόρφωσης της ακτής προς αποφυγή πρόκλησης κινδύνου ή ατυχήματος. Συνεπώς, και τα έργα αυτά, εάν κατασκευασθούν χωρίς προηγουμένη άδεια της αρμόδιας αρχής, είναι κατεδαφιστέα (ΣτΕ 2736/2011, 4248/2009, 3587/2007, 4591/2005). (Αντίστοιχες, εξ άλλου, διατάξεις περιλαμβάνονταν στα άρθρα 8 και 12 του προϊσχύσαντος αναγκαστικού νόμου 2344/1940 (ΦΕΚ 154/Α/1940), ως προς δε την απαιτούμενη βάσει των διατάξεων αυτών άδεια για την κατασκευή πάσης φύσεως τεχνικού έργου στον αιγιαλό και την παραλία βλέπε ΣτΕ 4222/2005, 3421/2004, 2673/2003 κ.ά.)

 

5. Επειδή, εν προκειμένω από τα στοιχεία της δικογραφίας προκύπτουν τα εξής: Κατόπιν αυτοψίας που διενήργησε υπάλληλος της Κτηματικής Υπηρεσίας Πειραιά στη θέση Παλαιά Λουτρά Αλίμου του αιτούντος Δήμου και για την οποία συντάχθηκε η από 19-07-2005 έκθεση ελέγχου, διαπιστώθηκε ότι έχουν ανεγερθεί χωρίς άδεια στο χώρο του αιγιαλού οι ακόλουθες κατασκευές:

 

α) ξύλινο δάπεδο και ξύλινες σκάλες συνολικού εμβαδού 195 m2,

β) τσιμεντόστρωση εμβαδού 20 m2,

γ) ξύλινος πρόβολος,

δ) ξύλινο δάπεδο εμβαδού 34 m2,

ε) ξύλινες σκάλες συνολικού εμβαδού 1,60 m2,

η) περίφραξη από κάγκελο που εδράζεται σε βάση από μπετόν, μήκους 50 m και μέσου ύψους 0,60 m,

ι) στηθαίο από λιθοδομή, μήκους 3,40 m και πλάτους 0,10 m,

κ) στηθαίο από λιθοδομή μήκους 3,50 m και πλάτους 0,10 m,

λ) βάση από μπετόν μήκους 15 m και πλάτους 0,35 m.

 

Με το προσβαλλόμενο 15/25-07-2005 πρωτόκολλο κατεδάφισης αυθαίρετων κτισμάτων του Προϊσταμένου της Κτηματικής Υπηρεσίας Πειραιά διατάχθηκε η κατεδάφιση των κατασκευών αυτών, οι οποίες απεικονίζονται στο από 07-07-2005 τοπογραφικό διάγραμμα του μηχανικού Δ. Σολδάτου, που συνοδεύει την έκθεση ελέγχου. Περαιτέρω, σύμφωνα με την έκθεση αυτή, στον ίδιο χώρο του αιγιαλού υπάρχουν επίσης και οι εξής κατασκευές, για τις οποίες έχει εκδοθεί το προγενέστερο 11/29-11-1995 πρωτόκολλο κατεδάφισης του ίδιου οργάνου: μονώροφο, πλακοσκεπές κτίσμα, με ξύλινη επένδυση στην οροφή του, εμβαδού 63 m2, χώρος σκεπαστός με ελενίτ, εμβαδού 173 m2 (περιμαντρωμένος) και τσιμεντόστρωση εμβαδού 5 m2.

 

Στην πιο πάνω έκθεση ελέγχου αναφέρεται ακόμη ότι στην περιοχή ισχύουν τα όρια του αιγιαλού του έτους 1923, ότι ο αιγιαλός έχει χαρακτηρισθεί τουριστικό δημόσιο κτήμα και έχει παραχωρηθεί από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού στο Δήμο Αλίμου για τριάντα χρόνια δυνάμει της 538792/13-11-1986 απόφασης του Οργανισμού και ότι με βάση την 87/1996 πράξη του Δημοτικού Συμβουλίου Αλίμου η χρήση του αιγιαλού έχει παραχωρηθεί από τον αιτούντα Δήμο στο Ναυτικό Όμιλο Αλίμου, ο οποίος εκμισθώνει το χώρο στον __________. Εξάλλου, με το προσβαλλόμενο πρωτόκολλο κλήθηκε ο ανωτέρω __________, ο οποίος φέρεται ως νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας __________, και ο Ναυτικός Όμιλος Αλίμου να προβούν στην κατεδάφιση των αυθαίρετων κατασκευών. Τέλος, όπως προκύπτει από το προαναφερόμενο 11/29.11.1995 πρωτόκολλο κατεδάφισης και το σχετικό από 26-07-1994 τοπογραφικό διάγραμμα, τα οποία απέστειλε στο Δικαστήριο η Κτηματική Υπηρεσία Πειραιά, το εν λόγω πρωτόκολλο αφορά πράγματι, μεταξύ άλλων, πλακοσκεπές κτίσμα εμβαδού 56,5 m2, αποθήκη σκεπαστή με ελενίτ, εμβαδού 188 m2, σκιάδα από σιδηροκατασκευή και πανί, εμβαδού 74 m2 και gros beton, στο οποίο εδράζεται η σκιάδα, εμβαδού 133 m2, τα οποία είναι συνεχόμενα των επίδικων αυθαίρετων κατασκευών. Εξάλλου, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι εκκρεμεί η 2905/28-07-2003 αίτηση του αιτούντος δήμου για επανακαθορισμό των ορίων αιγιαλού και παραλίας στην επίμαχη περιοχή.

 

6. Επειδή, με την 938/12-02-2004 πράξη της εταιρείας Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Ανώνυμη Εταιρεία, η διοίκηση και διαχείριση του χώρου του αιγιαλού στον οποίο βρίσκονται οι επίδικες κατασκευές παραχωρήθηκε για αόριστο χρονικό διάστημα στον αιτούντα δήμο, ο οποίος αποδέχθηκε την παραχώρηση με την 112/25-02-2004 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του. Περαιτέρω, με την 165/1996 απόφαση του ίδιου οργάνου παραχωρήθηκαν στην Αναπτυξιακή Επιχείρηση του Δήμου Αλίμου η χρήση και εκμετάλλευση χώρων που βρίσκονται στο Β' Αλίπεδο Αλίμου, στους οποίους περιλαμβάνεται και η έκταση του αιγιαλού όπου έχουν ανεγερθεί οι επίδικες κατασκευές, με το δε από 13-06-2005 συμφωνητικό η χρήση και εκμετάλλευση του κοινόχρηστου χώρου στη θέση Παλαιά Λουτρά Αλίμου παραχωρήθηκε από την Αναπτυξιακή Επιχείρηση του Δήμου Αλίμου στον Ναυτικό Όμιλο Αλίμου, ο οποίος αναπτύσσει εκεί τις ναυταθλητικές του δραστηριότητες. Εξ άλλου, ο παραπάνω Ναυτικός Όμιλος εκμίσθωσε στην εταιρεία __________ κυλικείο, το οποίο λειτουργεί στις επίμαχες εγκαταστάσεις, για το κυλικείο δε αυτό εκδόθηκε η 16826/2005 άδεια ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος του Δημάρχου Αλίμου. Ο αιτών δήμος προβάλλει ότι με την επαναλειτουργία του κυλικείου εξασφαλίζεται η συντήρηση των δημοτικών εγκαταστάσεων που χρησιμοποιεί ο Ναυτικός Όμιλος και η αναβάθμιση και διαφύλαξη της παραλίας χωρίς να επιβαρύνεται ο δημοτικός προϋπολογισμός. Ενόψει των παραπάνω με έννομο συμφέρον ασκείται η κρινόμενη αίτηση.

 

7. Επειδή, με την αίτηση προβάλλεται ότι το προσβαλλόμενο πρωτόκολλο είναι μη νόμιμο διότι οι επίδικες κατασκευές αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα των παλαιών λουτρικών εγκαταστάσεων της Κοινότητας Καλαμακίου και μετέπειτα Δήμου Αλίμου που υπήρχαν ήδη πριν από το έτος 1955, ακόμη δε και από τις αρχές της δεκαετίας του 1920, και οι οποίες περιελάμβαναν σκιάδα, εξέδρα, βάση για αποδυτήρια, κλίμακες, αποχωρητήρια αλλά και αναψυκτήριο για την εξυπηρέτηση λουομένων και επισκεπτών. Προς απόδειξη των ισχυρισμών του ο αιτών Δήμος επικαλείται αποφάσεις του Κοινοτικού Συμβουλίου Καλαμακίου των ετών 1938, 1939, 1948, 1949, 1950, 1951, 1953 και 1954, στις οποίες γίνονται αναφορές σε πράξεις διαχείρισης των λουτρών, σε επισκευές των κτισμάτων καθώς και σε ενοικίαση του κυλικείου των λουτρών. Όπως, όμως, αναπτύχθηκε στη σκέψη 3, κτίσματα που έχουν αναγερθεί στον αιγιαλό χωρίς την προβλεπόμενη από τη νομοθεσία περί αιγιαλού διοικητική άδεια κατεδαφίζονται οποτεδήποτε και αν έχει λάβει χώρα η ανέγερσή τους (ΣτΕ 4476/2011, 3356/2008, 2217/2008 κ.ά.). Ενόψει αυτού, οι επίδικες κατασκευές πρέπει να κατεδαφιστούν, εφόσον ο αιτών Δήμος δεν επικαλείται την ύπαρξη τέτοιας άδειας, ούτε την προσκομίζει. Ανεξαρτήτως τούτου, αλυσιτελώς προβάλλεται ότι οι εν λόγω κατασκευές είναι νόμιμες ως τμήμα των παλαιών λουτρικών εγκαταστάσεων εφόσον, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου (βλέπε το 538/2006 έγγραφο απόψεων του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Κτηματικής Υπηρεσίας Πειραιά προς το Δικαστήριο, την ανωτέρω έκθεση ελέγχου και το τοπογραφικό διάγραμμα στα οποία στηρίζεται η έκδοση του προσβαλλόμενου πρωτοκόλλου καθώς και το προαναφερόμενο 11/29-11-1995 πρωτόκολλο κατεδάφισης του Προϊσταμένου της Κτηματικής Υπηρεσίας Πειραιά και το αντίστοιχο από 26-07-1994 τοπογραφικό διάγραμμα), για τις κατασκευές που έχουν ανεγερθεί χωρίς άδεια στον επίδικο χώρο πριν από την 29-11-1995 έχει εκδοθεί το παραπάνω προγενέστερο πρωτόκολλο, το οποίο δεν προκύπτει, ούτε ο αιτών δήμος προβάλλει, ότι έχει ακυρωθεί ή ανακληθεί, οι δε επίδικες κατασκευές δεν ταυτίζονται αλλά είναι συνεχόμενες των παλαιότερων αυτών κατασκευών.

 

8. Επειδή, περαιτέρω προβάλλεται ότι οι επίμαχες κατασκευές δεν πρέπει να κατεδαφισθούν διότι δεν παραβλάπτουν τον κοινόχρηστο προορισμό του αιγιαλού, αλλά, αντίθετα, εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον καθώς διευκολύνουν την ελεύθερη και ασφαλή πρόσβαση των λουομένων στην παραλία. Ειδικότερα, ως προς την επίδικη περίφραξη από κάγκελο και τη βάση από μπετόν, προβάλλεται ότι κατασκευάσθηκαν και τοποθετήθηκαν από την εταιρεία ΤΡΑΜ ανώνυμη εταιρεία στα πλαίσια της ολοκλήρωσης των εργασιών του τραμ και της ανάπλασης του χώρου γύρω από τις γραμμές, αποτελούν δε μέρος των συμβατικών υποχρεώσεων της παραπάνω εταιρείας προς τον αιτούντα. Σύμφωνα, όμως, με όσα αναφέρθηκαν στη σκέψη 4, οι λόγοι αυτοί πρέπει να απορριφθούν ως αλυσιτελώς προβαλλόμενοι, εφόσον κάθε είδους τεχνικό έργο που εκτελείται στον αιγιαλό χωρίς την απαιτούμενη από το νόμο άδεια είναι αυθαίρετο και κατεδαφιστέο, ανεξάρτητα από το σκοπό που τυχόν εξυπηρετεί (ΣτΕ 2736/2011, 4248/2009).

 

9. Επειδή, ο λόγος ακυρώσεως με τον οποίο προβάλλεται ότι το προσβαλλόμενο πρωτόκολλο είναι μη νόμιμο διότι οι επίδικες κατασκευές δεν έχουν ανεγερθεί στον αιγιαλό αλλά στον παλαιό αιγιαλό πρέπει να απορριφθεί ως αναπόδεικτος κατά την πραγματική του βάση.

 

10. Επειδή, κατόπιν των παραπάνω, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί.

 

Δια ταύτα

 

Απορρίπτει την υπό κρίση αίτηση.

 

Επιβάλλει στον αιτούντα Δήμο τη δικαστική δαπάνη του Δημοσίου, που ανέρχεται σε 460 €.

 

Η διάσκεψη έγινε στην Αθήνα στις 04-04-2011

 

Η Προεδρεύουσα Σύμβουλος

Η Γραμματέας

 

και η απόφαση δημοσιεύθηκε σε δημόσια συνεδρίαση της 06-11-2013.

 



Copyright © 2020 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.