Εγκύκλιος 33757/12

Έγγραφο 33757/2012: Απάντηση σε ερωτήματα για την εφαρμογή της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του από 24-05-1985 προεδρικού διατάγματος


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Έγγραφο 33757/2012: Απάντηση σε ερωτήματα για την εφαρμογή της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του από 24-04-1985 προεδρικού διατάγματος, 22-10-2012.

 

Σχετικά: 1. Το υπ' αριθμόν 3419/12/2012 έγγραφο του Δήμου Καλαμάτας (αριθμός πρωτοκόλλου 23229/10-05-2012).

 

2. Η από 22-06-2012 αναφορά του κ. Νικόλαου Πουλημένου (αριθμός πρωτοκόλλου 33757/05-07-2012).

 

3. Το υπ' αριθμόν 22326/2012 έγγραφο της Διεύθυνσης Νομοθετικού Έργου τμήμα Νομικό - Επεξεργασία Συμβάσεων.

 

Σε απάντηση των ερωτημάτων που τίθενται με το (α)σχετικό σας γνωρίζουμε τα εξής:

 

Η απόφαση του Νομάρχη (7087/2005 (ΦΕΚ 1005/Δ/2005)) εφόσον δεν έχει ανακληθεί ή ακυρωθεί παραμένει σε ισχύ, ως εκ τούτου οι άδειες δόμησης θα πρέπει να εκδίδονται σύμφωνα με αυτήν.

 

Το γεγονός ότι, η παράγραφος 3 του άρθρου 6 του από 24-04-1985 προεδρικού διατάγματος καταργήθηκε, δε συνιστά λόγο μη εφαρμογής του συγκεκριμένου όρου που έθετε η παραπάνω απόφαση για εξασφάλιση μεγαλύτερου πλάτους οδών, από το οριζόμενο, ως ελάχιστο, στην παράγραφο 1 του άρθρου 6 του από 24-04-1985 προεδρικού διατάγματος (δηλαδή των 4,00 m) γιατί το θέμα αυτό, το οποίο ρυθμιζόταν με την παρ. 3, δεν κρίθηκε αντισυνταγματικό με την 1828/2008 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας Για την εφαρμογή των παραπάνω όρων έχει διατυπώσει θετική άποψη και η Διεύθυνση Νομοθετικού Έργου με το (β) σχετικό έγγραφο, σύμφωνα με το οποίο:

 

{... Είναι προφανές ότι η παράγραφος 3 του άρθρου 6 του ανωτέρου προεδρικού διατάγματος δεν μπορεί να τύχει νομίμου εφαρμογής ως προς τις κριθείσες αντισυνταγματικές διατάξεις με την 1828/2008 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και δεν αφορά στην εφαρμογή της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του ανωτέρω προεδρικού διατάγματος που κρίθηκε νόμιμη.}

 

Συνεπώς στο υπάρχον δίκτυο κοινοχρήστων του οικισμού (στα τμήματα αυτού που δεν έχουν δημιουργηθεί με διανοίξεις οδών κατά τις κριθείσες αντισυνταγματικές και καταργηθείσες διατάξεις 2 & 3 του άρθρου 6) εφαρμόζονται οι προβλέψεις της σχετικής Απόφασης Νομάρχη , σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 6 του σχετικού προεδρικού διατάγματος, η οποία ισχύει. Ο όρος δε που περιέχει η απόφαση του Νομάρχη - για μεγαλύτερο πλάτος από τα 4,00 m - είναι νόμιμος γιατί:

 

η διάταξη αυτή (παράγραφος 3 του άρθρου 6) ίσχυε κατά το χρόνο έκδοσης της σχετικής Απόφασης του Νομάρχη.
Το θέμα αυτό (απαίτηση μεγαλύτερου πλάτους οδού) δεν κρίθηκε αντισυνταγματικό με την 1828/2008 Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Το γεγονός ότι καταργήθηκε η παράγραφος 3 του άρθρου 6, δεν αποκλείει την εφαρμογή ή και την έγκριση τέτοιων όρων (αυξημένο πλάτος οδού ή άλλων αποστάσεων π.χ από ρέματα) οι οποίοι υπαγορεύονται από λόγους πολεοδομικούς, κυκλοφοριακούς ή και προστασίας ευαίσθητων στοιχείων και φυσικών σχηματισμών.

 

Τα θέματα αυτά εξάλλου ρητά αναφέρονται και διευκρινίζονται στην παράγραφο Δ της εγκυκλίου 1/2010 του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

 

Η εφαρμογή της διάταξης αυτής (αλλά και η έκδοση αδειών δόμησης) στα τμήματα του κοινόχρηστου δικτύου, που δημιουργήθηκαν με την κριθείσα ως αντισυνταγματική διαδικασία που ορίζουν οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 6, θα μπορεί να γίνει μετά την κύρωση αυτών των τμημάτων του κοινόχρηστου δικτύου, κατά τις διατάξεις του άρθρου 35 του νόμου 3937/2011 και της 39608/2011 Απόφασης Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΦΕΚ 2200/Β/2011).

 

Τα ίδια ως άνω ισχύουν και για την εφαρμογή των ανάλογων όρων και περιορισμών δόμησης , οι οποίοι περιλαμβάνονται στα προεδρικά διατάγματα οριοθέτησης των οικισμών Βέργας και Μ. Μαντίνειας. Τέλος η σύνταξη των συμβολαιογραφικών πράξεων παραχώρησης εδαφικών τμημάτων, προκειμένου να εφαρμόζεται η παράγραφος 1 του άρθρου 6 του σχετικού προεδρικού διατάγματος (είτε για να επιτυγχάνεται το ελάχιστο πλάτος των 4,00 m είτε το τυχόν μεγαλύτερο προβλεπόμενο από την οικεία πράξη οριοθέτησης του οικισμού) καθώς και η μεταγραφή τους, ουδέποτε κρίθηκαν ως αντισυνταγματικές διαδικασίες, δεν καταργήθηκαν και εφαρμόζονται, όπως εξάλλου διευκρινίζεται και στην εγκύκλιο 1/2010 του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

 

Η Προϊσταμένη της Διεύθυνσης

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.