Νομικό Συμβούλιο του Κράτους 494/93

ΝΣΚ 494/1993


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

Νομικό Συμβούλιο του Κράτους 494/1993 (05-08-1993)

 

Αριθμός ερωτήματος: Δ17Α/06/18/ΦΝ.312/1993 της Διεύθυνσης Νομοθετικού Συντονισμού και Κωδικοποίησης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων.

 

Περίληψη Ερωτημάτων: Ερωτάται:

 

α) Ποια έργα περιλαμβάνονται στην κατηγορία έργων πρασίνου των λοιπών κατηγοριών στην οποία εγγράφονται οι αρχιτέκτονες σύμφωνα με τη νομοθεσία περί κατασκευής δημοσίων έργων.

 

β) Εάν το έργο πρασίνου που δημοπρατείται ανεξάρτητα από το κύριο τεχνικό έργο πχ φύτευση πρανών υπάρχοντος δρόμου, ανήκει στην ανωτέρω κατηγορία.

 

γ) Είναι δυνατή η εγγραφή αρχιτεκτόνων σε αμιγή έργα πρασίνου, όπως π.χ. αναδασώσεις.

 

δ) Σε ποια κατηγορία υπάγονται τα έργα κατασκευής πάρκων, που περιλαμβάνουν διαμόρφωση χώρων και μικροκατασκευές, όπως λίμνες, κιόσκια, πλακοστρώσεις και λοιπές συναφείς εργασίες και

 

ε) Αν το έργο πρασίνου που δημοπρατείται υπερβαίνει το όριο της Γ τάξης του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων, ποια είναι η αντίστοιχη κατηγορία των επιχειρήσεων που καλείται να συμπράξει στην κατασκευή του με την εξειδικευμένη επιχείρηση πρασίνου.

 

Επί των ερωτημάτων αυτών το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους γνωμοδότησε:

 

1. α) Επί του πρώτου ερωτήματος.

 

Σύμφωνα με το άρθρο 15 παράγραφος 1 του νόμου 1418/1984 την κατασκευή των δημοσίων έργων επιτρέπεται να αναλαμβάνουν ημεδαπές εργοληπτικές επιχειρήσεις που είναι γραμμένες στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων και στην αντίστοιχη με το έργο κατηγορία και τάξη εγγραφής. Η κατάταξη στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων των εργοληπτικών επιχειρήσεων γίνεται σε μια ή περισσότερες από τις κατηγορίες των έργων, οδοποιίας, οικοδομικών, υδραυλικών, λιμενικών και ηλεκτρομηχανολογικών, και σε μία από τις προβλεπόμενες επτά τάξεις, ανάλογα με τη μορφή και τη στελέχωσή τους, (άρθρο 16 παράγραφος 6 του νόμου 1418/1984).

 

β) Με το άρθρο 3 παράγραφος 1 του προεδρικού διατάγματος 472/1985 το οποίο εξεδόθη σύμφωνα με υπάρχουσα στην αμέσως ανωτέρω αναφερόμενη παράγραφο, εξουσιοδότηση, προστέθηκε και νέα (κύρια) κατηγορία βιομηχανικών και ενεργειακών έργων, ενώ με το άρθρο 6 παράγραφος 1 της υπ' αριθμόν ΕΔ2Α/01/ΦΝ.294/1985 (ΦΕΚ 170/Β/1985) απόφαση του Υπουργού Δημοσίων Έργων η οποία εξεδόθη κατ' εξουσιοδότηση της παραγράφου 6 του προαναφερομένου άρθρου, ορίσθηκε ότι στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων μπορούν να εγγραφούν και εξειδικευμένες επιχειρήσεις για τα αντίστοιχα έργα ή εργασίες, 1) γεωτρήσεων, 2) πρασίνου, 3) ειδικών μονώσεων, 4) ανελκυστήρων, 5) ηλεκτρονικού εξοπλισμού, 6) πλωτών έργων και εγκαταστάσεων ναυπηγείων, 7) αποκαλύψεως μεταλλείων και 8) καθαρισμού και επεξεργασίας νερού και υγρών, στερεών και αερίων αποβλήτων.

 

γ) Οι εργοληπτικές επιχειρήσεις στελεχώνονται από τεχνικούς που είναι γραμμένοι στο Μητρώο Εμπειρίας Κατασκευαστών (ΜΕΚ) σε μία από τις τέσσερις βαθμίδες και σε μία ή περισσότερες από τις κύριες κατηγορίες ή και υποκατηγορίες έργων, σύμφωνα με όσα θα καθορισθούν με προεδρικά διατάγματα (άρθρα 15 παράγραφος 3 και 17 (ιδία παράγραφος 7) του νόμου 1418/1984.

 

Σε εκτέλεση της εξουσιοδοτήσεως αυτής εξεδόθη το προεδρικό διάταγμα 472/1985 στο άρθρο 4 παράγραφος 1 περίπτωση β του οποίου αναφέρεται ότι οι Αρχιτέκτονες εγγράφονται στην κατηγορία οικοδομικών έργων και στα έργα πρασίνου των λοιπών κατηγοριών.

 

δ) Επίσης, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου στο Μητρώο Εμπειρίας Κατασκευαστών εγγράφονται και οι γεωπόνοι και δασολόγοι για τις εξειδικευμένες εργασίες έργων πρασίνου και οι γεωλόγοι για τις εξειδικευμένες εργασίες έργων σηράγγων και γεωτρήσεων.

 

Τέλος, στην παράγραφο 3 (του ίδιου άρθρου) αναφέρεται ότι όσοι από τους παραπάνω διπλωματούχους ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων εγγράφονται στο Μητρώο Εμπειρίας Κατασκευαστών για εξειδικευμένες εργασίες και όχι πλήρες κατηγορίες, μπορούν να στελεχώσουν εξειδικευμένες επιχειρήσεις που αντιστοιχούν στην ειδικότητά τους και λαμβάνονται υπόψη για τη συμπληρωματική στελέχωση των επιχειρήσεων γενικά, ή όταν το απαιτεί ρητά η διακήρυξη.

 

2. Από τα μέχρι τώρα αναφερθέντα προκύπτει ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία περί κατασκευής των δημοσίων έργων, τα δημόσια έργα κατατάσσονται σε έξη κύριες κατηγορίες και οκτώ υποκατηγορίες ή εξειδικευμένες εργασίες, των οποίων όμως δεν αναλύεται το περιεχόμενο, εκτός από την περίπτωση των βιομηχανικών και ενεργειακών έργων.

 

Σημειώνεται ότι, ούτε σε άλλο νομοθετικό κείμενο υπάρχει ορισμός των έργων πρασίνου και ως εκ τούτου, τέτοια έργα πρέπει να θεωρηθούν εκείνα, που κατά την κοινή αντίληψη, αποβλέπουν αποκλειστικώς ή κατά κύριο λόγο στη συντήρηση, βελτίωση ή επέκταση της χλωρίδας του τόπου και αν τα έργα αυτά δημοπρατούνται και κατασκευάζονται αυτοτελώς, τότε θεωρούνται ως αποκλειστικά έργα πρασίνου, ενώ αν εντάσσονται σε έργα άλλης ή άλλων κατηγοριών και αποβλέπουν στην αποκατάσταση του περιβάλλοντος από τις προκαλούμενες από την κατασκευή του κυρίως έργου επιπτώσεις ή στη βελτίωσή του, τότε θεωρούνται ως έργα πρασίνου των λοιπών κατηγοριών.

 

Συνεπώς, κατά την ομόφωνη γνώμη του Τμήματος, ως έργα πρασίνου των λοιπών κατηγοριών στα οποία εγγράφονται οι αρχιτέκτονες, σύμφωνα με τη νομοθεσία περί κατασκευής των δημοσίων έργων, θεωρούνται εκείνες οι εργασίες που εκτελούνται λόγω της κατασκευής άλλων έργων και αποβλέπουν στην αποκατάσταση ή βελτίωση του περιβάλλοντος, στην περιοχή όπου το κατασκευαζόμενο κυρίως έργο, με την αποκατάσταση, διατήρηση ή βελτίωση της χλωρίδας.

 

3. Επί του δευτέρου ερωτήματος.

 

Αναφέρθηκε ήδη ότι τα έργα πρασίνου είναι δυνατόν είτε να εντάσσονται ως έργα αποκατάστασης και βελτίωσης του περιβάλλοντος και της χλωρίδας σε άλλα έργα, είτε δημοπρατούνται αυτοτελώς, μετά την κατασκευή του κυρίως έργου ή και ανεξάρτητα από την κατασκευή οποιουδήποτε άλλου έργου, οπότε θεωρούνται ως αποκλειστικά έργα πρασίνου.

 

Συνεπώς, κατά την ομόφωνη γνώμη του Τμήματος, ένα έργο πρασίνου που δημοπρατείται αυτοτελώς και ανεξάρτητα από το κυρίως έργο που τυχόν έχει προηγηθεί δεν ανήκει στα έργα πρασίνου των λοιπών κατηγοριών όπως ο όρος τίθεται στο άρθρο 4 παράγραφος 1 περίπτωση β του προεδρικού διατάγματος 472/1985.

 

4. α) Επί του τρίτου ερωτήματος.

 

Οι αναδασώσεις αποτελούν ειδικότερη κατηγορία δασοτεχνικών έργων και εργασιών των οποίων η εκτέλεση διέπεται κατά κύριο λόγο από το προεδρικό διάταγμα 437/1981, το οποίο εξεδόθη κατ' εξουσιοδότηση των άρθρων 16 παράγραφος 3 του νόμου 998/1979 περί προστασίας των δασών και των δασικών εκτάσεων της χώρας και 223 και 312 του νομοθετικού διατάγματος [Ν] 86/1969 περί δασικού κώδικα και κατά συνέπεια πρέπει να θεωρηθεί ότι διατηρεί εισέτι την ισχύ του και μετά την έκδοση του νόμου 1418/1984 και των κανονιστικού περιεχομένου πράξεων που κατ' εξουσιοδότησή του εξεδόθησαν, ενόψει του ότι 1) ρυθμίζει εντελώς ειδικής φύσεως θέματα, 2) κατά το χρόνο έκδοσής του ίσχυαν το νομοθετικό διάταγμα [Ν] 1266/1972 και το προεδρικό διάταγμα [ΠΔ] 475/1976 που ρύθμιζαν τα της κατασκευής των δημοσίων έργων γενικώς με τα οποία ίσχυε παράλληλα και 3) δεν περιλαμβάνεται μεταξύ των διατάξεων που καταργήθηκαν ρητώς από το άρθρο 28 παράγραφος 1 του νόμου 1418/1984 και δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι καταργήθηκε από την υπάρχουσα στην περίπτωση ι)α ρήτρα της προαναφερθείσας παραγράφου, ότι καταργείται και κάθε γενική ή ειδική διάταξη που αντίκειται στις διατάξεις του νόμου 1418/1984 ή αναφέρεται σε θέματα που ρυθμίζονται από αυτόν.

 

β) Σύμφωνα λοιπόν με το άρθρο 3 παράγραφος 1 του προεδρικού διατάγματος 437/1981, όσες φορές τα δασοτεχνικά έργα και εργασίες εκτελούνται με εργολαβίες, η κατασκευή τους πραγματοποιείται από εργολήπτες που έχουν ειδικό πτυχίο δασοτεχνικών έργων που εκδίδεται σύμφωνα με τα άρθρα 16 και επόμενα του ίδιου προεδρικού διατάγματος, κατόπιν δημοσίου διαγωνισμού, στον οποίο μπορεί να μετέχουν και εργολήπτες δημοσίων έργων, όταν πρόκειται για κατ' εξοχήν τεχνικά έργα, όπως δομικά έργα κάθε είδους ή έργα δασικών μεταφορικών εγκαταστάσεων, ιδίως όταν αυτά τα έργα δεν σχετίζονται άμεσα με δασοπονικούς σκοπούς.

 

Σε περιπτώσεις μεικτών έργων μπορεί να συγκροτούνται κοινοπραξίες ειδικών κατασκευαστών, σύμφωνα με τις σχετικές περί εκτελέσεως δημοσίων έργων διατάξεις.

 

γ) Περαιτέρω, στο άρθρο 16 του ίδιου προεδρικού διατάγματος 437/1981 αναφέρεται ότι η ανάθεση με εργολαβία της κατασκευής των δασοτεχνικών έργων και εργασιών του δημοσίου, γίνεται σε πρόσωπα που έχουν ειδικό πτυχίο Εργολήπτη Δημοσίων Δασοτεχνικών Έργων (ΕΔΔΕ) το οποίο εκδίδεται από τον Υπουργό Γεωργίας.

 

Το πτυχίο αυτό απαιτείται και στην περίπτωση που τα δασοτεχνικά έργα ανατίθενται και από άλλες, πλην του Υπουργείου Γεωργίας, Αρχές.

 

Η ανάθεση των έργων αυτών γίνεται αυτοτελώς σε εργολήπτες δημοσίων δασοτεχνικών έργων ή σε περίπτωση που τα έργα αυτά εντάσσονται σε ευρύτερου φάσματος δημόσια έργα και δημοπρατούνται μαζί με αυτά, ενιαίως σε κοινοπραξία με έχοντες τα νόμιμα προσόντα εργολήπτες δημοσίων έργων.

 

Τα ειδικά πτυχία Εργοληπτών Δημοσίων Δασοτεχνικών Έργων κατατάσσονται σε τέσσερις τάξεις και χορηγούνται σύμφωνα με το άρθρο 17 παράγραφος 1 του ίδιου προεδρικού διατάγματος 437/1981 σε δασολόγους πτυχιούχους του δασολογικού τμήματος της γεωπονικής και δασολογικής σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ή ισότιμης σχολής της Αλλοδαπής.

 

Από τα μέχρι τώρα αναφερθέντα προκύπτει ότι τα έργα πρασίνου αποτελούν ειδική κατηγορία (υποκατηγορία) δημοσίων έργων, που διέπεται κατά ένα μέρος από το νόμο 1418/1984 και τις κανονιστικού χαρακτήρα πράξεις που εξεδόθησαν κατ' εξουσιοδότησή του και κατά τα λοιπά από το προεδρικό διάταγμα 437/1981 και την κατασκευή τους μπορεί να αναλάβουν πρόσωπα τα οποία σύμφωνα με τις σπουδές που έχουν πραγματοποιήσει διαθέτουν τα κατάλληλα ουσιαστικά εφόδια.

 

Η προσθήκη στα πρόσωπα αυτά και των αρχιτεκτόνων, οι οποίοι σύμφωνα με τον τίτλο σπουδών τους εγγράφονται στην κύρια κατηγορία των οικοδομικών έργων, οφείλεται στο γεγονός ότι σε αρκετές περιπτώσεις τα έργα πρασίνου εντάσσονται σε έργα άλλων κατηγοριών, κυρίως οικοδομικών, (διαμόρφωση χώρων ή κατασκευή οικοδομικών εγκαταστάσεων) και συμμετέχουν σε μικρό σχετικά ποσοστό στο όλο έργο, ενώ λόγω του μικρού μεγέθους τους, δεν εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες και δεν απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις.

 

Όταν όμως τα έργα πρασίνου δημοπρατούνται αυτοτελώς και αποτελούν το μοναδικό αντικείμενο της εργολαβίας, τότε, κατά την ομόφωνη γνώμη του Τμήματος, οι αρχιτέκτονες δεν μπορούν, ούτε να εγγραφούν στην ειδική κατηγορία έργων πρασίνου, ούτε να αναλάβουν την κατασκευή τέτοιων έργων.

 

5. Επί του τετάρτου ερωτήματος.

 

Είναι αυτονόητο ότι η κατασκευή έργων πρασίνου μπορεί να συνδυάζεται και με έργα ή εργασίες άλλων κατηγοριών.

 

Ένα έργο θεωρείται ότι ανήκει σε μία αποκλειστικά κατηγορία σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 2 του προεδρικού διατάγματος 609/1985, αν ανήκουν στην κατηγορία αυτή πλέον του 90% του όλου έργου.

 

Τα έργα κατασκευής πάρκου τα οποία περιλαμβάνουν δενδροφυτεύσεις, πλακοστρώσεις, διαμόρφωση χώρων, μικροκατασκευές, όπως μικρές λίμνες ή κιόσκια και λοιπές συναφείς εργασίες, είναι προφανές ότι περιλαμβάνουν εργασίες που εντάσσονται σε περισσότερες κατηγορίες, όπως π.χ. οικοδομικών, οδοποιίας, ηλεκτρομηχανολογικών ή και υδραυλικών έργων ενδεχομένως, πρασίνου κ.λ.π.

 

Για την κατάταξη όμως του συγκεκριμένου έργου στις αντίστοιχες κατηγορίες θα ληφθεί υπόψη το ποσοστό συμμετοχής των κάθε είδους εργασιών στη διαμόρφωση του προϋπολογισμού του έργου. Συνεπώς, κατά την ομόφωνη γνώμη του Τμήματος, οι κατηγορίες στις οποίες κατατάσσονται τα έργα κατασκευής πάρκων εξαρτώνται από τις κατηγορίες στις οποίες κατατάσσονται οι, κατά περίπτωση, προβλεπόμενες εργασίες και από το ποσοστό συμμετοχής τους στον προϋπολογισμό του δημοπρατούμενου έργου.

 

6. Επί του πέμπτου ερωτήματος.

 

α) Όπως έχει ήδη λεχθεί τα δημόσια έργα κατασκευάζονται από εργοληπτικές επιχειρήσεις ατομικά ή σε κοινοπραξία που είναι γραμμένες στην ανάλογη με το δημοπρατούμενο έργο κατηγορία και τάξη εγγραφής.

 

Οι εξειδικευμένες επιχειρήσεις του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και οι επιχειρήσεις πρασίνου, κατατάσσονται, σύμφωνα με το άρθρο 6 παράγραφος 2 της υπ' αριθμόν ΕΔ2Α/01/ΦΝ.294/1985 (ΦΕΚ 170/Β/1985) απόφασης του Υπουργού Δημοσίων Έργων σε μία από τις τρεις κατώτερες τάξεις, χωρίς δυνατότητα αναβάθμισης πέραν της Γ τάξης.

 

Ανακύπτει λοιπόν το πρόβλημα της κατασκευής των έργων πρασίνου των οποίων ο προϋπολογισμός υπερβαίνει το όριο των επιχειρήσεων της Γ τάξης είτε ατομικά, είτε με συνυπολογισμό της προσαυξήσεως που δικαιούνται σε περίπτωση κοινοπραξίας, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 3 της προ ολίγου αναφερθείσας, απόφασης του Υπουργού Δημοσίων Έργων.

 

β) Επισημαίνεται περαιτέρω ότι σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφοι 1, 4 και 5 του προεδρικού διατάγματος 609/1985 στις δημοπρασίες κατασκευής των δημοσίων έργων καλούνται οι γραμμένες στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων ή τα Νομαρχιακά Μητρώα επιχειρήσεις, κατά κατηγορίες ή εξειδικευμένες επιχειρήσεις.

 

Αν το έργο περιλαμβάνει αποκλειστικά αντικείμενο εξειδικευμένων επιχειρήσεων του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων, καλούνται στο διαγωνισμό οι επιχειρήσεις που είναι γραμμένες στην αντίστοιχη κατηγορία και οι εξειδικευμένες επιχειρήσεις, αν υπάρχουν στις αντίστοιχες τάξεις.

 

Προκειμένου όμως για τα έργα πρασίνου, μόνο εξειδικευμένες επιχειρήσεις είναι γραμμένες στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων των οποίων όμως η τάξη των πτυχίων φθάνει μόνο μέχρι τη Γ.

 

Τέλος σε περιπτώσεις ειδικών έργων ή έργων που η κατασκευή τους απαιτεί εξειδικευμένες επιχειρήσεις, μπορεί η διακήρυξη να ορίσει πρόσθετες απαιτήσεις για τη συμμετοχή στη δημοπρασία στις οποίες μπορεί να περιλαμβάνεται η υποχρεωτική σύμπραξη επιχειρήσεων εξειδικευμένων για ορισμένες εργασίες του έργου ή τεχνικών του Μητρώου Εμπειρίας Κατασκευαστών, πέρα από τα κατώτερα όρια υποχρεωτικής στελέχωσης, ή τεχνικών του Μητρώου Εμπειρίας Κατασκευαστών που είναι γραμμένοι για επιμέρους εργασίες μιας κατηγορίας.

 

7. Από τα μέχρι τώρα λεχθέντα προκύπτει ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για την κατασκευή των έργων πρασίνου των οποίων ο προϋπολογισμός υπερβαίνει το όριο της Γ τάξης.

 

Σε περίπτωση που ήθελε κριθεί ότι τα έργα αυτά μπορεί, καθ' ερμηνεία των διατάξεων των παραγράφων 1, 4 και 5 του άρθρου 2 του προεδρικού διατάγματος 609/1985 να τα εκτελούν επιχειρήσεις που δεν είναι γραμμένες στην αντίστοιχη με το έργο κατηγορία και τάξη εγγραφής, τότε αυτή η ρύθμιση είναι ανίσχυρη, ως αντιβαίνουσα στο εδάφιο 1 της παραγράφου 1 του άρθρου 15 του νόμου 1418/1984, που ορίζει ότι την κατασκευή των δημοσίων έργων μπορούν να αναλαμβάνουν εργοληπτικές επιχειρήσεις που είναι γραμμένες στην αντίστοιχη με το έργο κατηγορία και τάξη εγγραφής και εκδοθείσα άνευ νομοθετικής εξουσιοδοτήσεως, εφόσον η υπάρχουσα στο τελευταίο εδάφιο της ίδιας παραγράφου εξουσιοδότηση, αφορά περιπτώσεις μόνο μικρών έργων, τα οποία μπορούν να κατασκευάζουν εργοληπτικές επιχειρήσεις που δεν είναι γραμμένες στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων σύμφωνα με όσα θα ορισθούν με προεδρικά διατάγματα.

 

Το κενό καλύπτεται, προκειμένου για τα δασοτεχνικά έργα από τις διατάξεις του άρθρου 16 παράγραφος 4 του προεδρικού διατάγματος 437/1981, διότι οι κάτοχοι ειδικού πτυχίου Εργολήπτη Δημοσίων Δασοτεχνικών Έργων Δ τάξης μπορούν να αναλαμβάνουν την κατασκευή τέτοιων έργων χωρίς περιορισμούς σχετιζόμενους με τον προϋπολογισμό τους.

 

Εφόσον λοιπόν τα έργα πρασίνου υπάγονται στην κατηγορία των δασοτεχνικών εργασιών, όπως ο ορισμός των έργων αυτών δίνεται από το άρθρο 1 του προεδρικού διατάγματος 437/1981, τότε η δημοπράτηση και η ανάθεση της κατασκευής τους μπορεί να γίνει σε κατόχους ειδικού πτυχίου Εργολήπτη Δημοσίων Δασοτεχνικών Έργων της αντίστοιχης τάξης, χωρίς να αποκλείονται και οι γραμμένοι στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων για έργα πρασίνου, εφόσον διαθέτουν πτυχίο της απαιτούμενης τάξης.

 

γ) Ενόψει όμως του περιορισμένου αριθμού των κατόχων ειδικών πτυχίων Εργολήπτη Δημοσίων Δασοτεχνικών Έργων, που σημαίνει ότι πιθανόν να μη μπορούν να ανταποκριθούν στις υπάρχουσες ανάγκες ή να υπάρξει μειωμένος ανταγωνισμός, αλλά και του γεγονότος ότι υπάρχουν έργα πρασίνου που δεν θεωρούνται δασοτεχνικά, μπορεί η υπηρεσία να δημοπρατεί και αναθέτει την κατασκευή έργων πρασίνου κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, σύμφωνα με το άρθρο 11 παράγραφος 2 του νομοθετικού διατάγματος 2386/1953, όπως ισχύει μετά το βασιλικό διάταγμα [ΒΔ] 120/1960 και το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με το άρθρο 28 παράγραφος 2 περίπτωση β του νόμου 1418/1984, τηρώντας τη διαδικασία που στο άρθρο αυτό αναφέρεται και ορίζοντας προϋποθέσεις συμμετοχής στη δημοπρασία προσώπων που θα εγγυώνται τη σωστή κατασκευή του δημοπρατούμενου έργου, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι στερούνται του, υπό της νομοθεσίας, απαιτούμενου πτυχίου.

 

Συνεπώς κατά την ομόφωνη γνώμη του Τμήματος, την κατασκευή έργων πρασίνου προϋπολογισμού ανώτερου του προβλεπόμενου για τους κατόχους πτυχίου Γ τάξης του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων για τις εξειδικευμένες επιχειρήσεις πρασίνου, μπορεί να αναλάβουν οι κάτοχοι ειδικού πτυχίου Εργολήπτη Δημοσίων Δασοτεχνικών Έργων της αντίστοιχης τάξης, αν πρόκειται για δασοτεχνικά έργα και εργασίες προστασίας και αναπτύξεως των δασών και δασικών γενικά εκτάσεων της χώρας ή πρόσωπα, (φυσικά ή νομικά), που διαθέτουν τα κατάλληλα ουσιαστικά προσόντα, (έστω και αν στερούνται των προβλεπόμενων τυπικών), κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, ύστερα από τήρηση της προβλεπόμενης στο άρθρο 11 παράγραφος 2 του νομοθετικού διατάγματος 2386/1953, (όπως ισχύει), διαδικασίας.

 

Αθήνα, 06-08-1993

Θεωρήθηκε

Ο Πρόεδρος

Ο Εισηγητής

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.