Οδηγία Μελετών Οδικών Έργων (ΟΜΟΕ) 5 - Άρθρο 6

6. Εξομοίωση υπαρχουσών προσθέτων λωρίδων κυκλοφορίας


Συνδεθείτε στην Υπηρεσία Νομοσκόπιο
Είσοδος στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
   
Χρήστης
Κωδικός
  Υπενθύμιση στοιχείων λογαριασμού
   
 
Νέοι χρήστες
Εάν είστε νέος χρήστης, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμό προκειμένου να φύγει το παράθυρο αυτό και να αποκτήσετε πλήρη πρόσβαση στην υπηρεσία Νομοσκόπιο.
Δημιουργία νέου λογαριασμού

 

 

1. Προϋποθέσεις

 

Η εξομοίωση ήδη υπαρχουσών Πρόσθετων Λωρίδων Κυκλοφορίας προς τις Πρόσθετες Λωρίδες Κυκλοφορίας που πληρούν βασικές αρχές των ανά χείρας Οδηγιών είναι τότε μόνον δυνατή, όταν οι Πρόσθετες Λωρίδες Κυκλοφορίας πληρούν κατ' ελάχιστον τα παρακάτω κριτήρια:

 

• κυκλοφοριακή λειτουργία αντίστοιχη με το πλάτος των λωρίδων κυκλοφορίας (βλέπε και Σχήμα 4), ή να έχουν πλάτος λωρίδας περίπου ίσο με τις υπόλοιπες λωρίδες κυκλοφορίας στη διατομή

• να έχουν ίση επίκλιση με την υπόλοιπη ή με τις υπόλοιπες λωρίδες, στη κατεύθυνση της ανωφέρειας. Μία διαφορά των επικλίσεων μέχρις 1% μπορεί να γίνει αποδεκτή.

 

2. Διαμόρφωση εξομοιώσιμων προσθέτων λωρίδων κυκλοφορίας

 

2.1. Κατασκευαστική διαμόρφωση

 

Για την εξομοίωση των Πρόσθετων Λωρίδων Κυκλοφορίας γίνεται μία λεπτομερής προσπάθεια προσαρμογής των κατασκευαστικών στοιχείων στην κανονική διαμόρφωση (π.χ. ίδια επιφανειακή στρώση, εάν απαιτείται προσθήκη ενισχυμένου ερείσματος, θέση της αρχής και του τέλους σύμφωνα με τους κανονισμούς, καθώς και διαμόρφωση των περιοχών μετατόπισης των οριογραμμών).

 

Προς αποφυγή μιας ανταύγειας σβησμένων διαγραμμίσεων στις επιφάνειες, θα πρέπει να ξαναγίνουν διαγραμμίσεις, κατά το δυνατόν μαζί με κατασκευαστικές επεμβάσεις στο οδόστρωμα, όπως π.χ. προσθήκη μιας ελαφριάς στρώσης ασφαλτικού.

 

2.2. Καθοδήγηση της κυκλοφορίας (οριζόντια σήμανση, κατακόρυφη σήμανση)

 

Κατά την προσαρμογή υπαρχουσών Πρόσθετων Λωρίδων Κυκλοφορίας, η οριζόντια και η κατακόρυφη σήμανση πραγματοποιείται με τον ίδιο τρόπο, όπως σε μεταγενέστερες εφαρμογές Πρόσθετων Λωρίδων Κυκλοφορίας σε υπάρχοντα οδικά τμήματα (βλέπε παραγράφους 4.2 και 4.3 και Σχήματα 3 και 5).

 

3. Διαμόρφωση μη εξομοιώσιμων προσθέτων λωρίδων κυκλοφορίας

 

Υπάρχουσες Πρόσθετες Λωρίδες Κυκλοφορίας μη εξομοιώσιμες με τις ανά χείρας Οδηγίες, θεωρούνται ως λωρίδες βραδείας κυκλοφορίας, ειδικές δηλαδή λωρίδες που προστίθενται στην εξωτερική πλευρά της διήκουσας λωρίδας κυκλοφορίας, για την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων. Η ειδική αυτή λειτουργία επισημαίνεται κατά σαφή τρόπο με διαγράμμιση σε μορφή πλατιάς διακεκομμένης γραμμής καθοδήγησης (διακεκομμένη οριογραμμή της ειδικής λωρίδας σύμφωνα με τον κανονισμό RMS). Επιδιώκεται επίσης προσαρμογή των υπαρχουσών λωρίδων βραδείας κυκλοφορίας, σε περιπτώσεις επανεπίστρωσης της οδού.

 



Copyright © 2017 TechnoLogismiki. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.